Допълнителни, но "задължителни" помагала в училище!?

  • 11 427
  • 92
  •   1
Отговори
# 60
  • Мнения: 620

3. Притесни ме изречението "Който може-го може!" Не разбирам къде остана ролята на учителя и  вярвам, че си имала нещо друго в предвид.
 

Благодаря за милите думи, но нямам претенциите да съм перфектен професионалист. Всъщност не съм и не бих могла да бъда, просто не съм тип "учителка". Старая се да си върша добре работата по моите собствени критерии. Не са ниски, никак. Искам да ти кажа, обаче, че изречението, което те е притеснило, не е нищо повече от една обективна констатация. Просто... тези, които не могат - не могат. Приеми го естествено.  Колкото и да работиш с някого, чиито ресурси са ограничени, няма да постигнеш повече от тавана на собствените му възможности. Но това не е причина да причислиш този някой към аутсайдерите, лузърите и пр., напротив. Изцеждайки потенциала на такъв човек, ти го караш да се чувства победител, така се усещаш и ти самият.
Но... в реала той влиза с конкретните си познания и умения и се конкурира с други, които и без да полагат усилия скачат метър пред него. Ти като работодател би ли оценила неговия хъс, самоувереност и желание за себеизява, които аз съм култивирала в продължение на години? Или би предпочела симпатягата, комуто всичко се отдава с лекота и е ерудиран колкото половин библиотека?!
 

# 61
  • Мнения: 620

Няма нужда да се води отчет кое помагало колко помага.

То няма и как да стане на практика.

# 62
  • Мнения: 2 155
И на мен ми писна всеки ден - дай два лева за това ,5  за онова!Всичко необходимо на куп.Както и сумите за училище.Съгласна съм да реагирам със сума в началото на първи клас и детето ми да учи в нея четири години.Но не съм съгласна всяка година да обзавеждамнова ,класна стая!Миналата година се събираха пари за щори,тази година сме с перденца!/в новата класна стая няма щори/
Питам - пак ли да купуваме щори?!!!!

# 63
  • София
  • Мнения: 62 595
Мисля, че като цяло още не сте много наясно за помагалата. Може би, защото болшинството от децата ви са още на ченгелчетата и луличките. Не че учителите ги мързи да съчиняват задачи за домашно, а в помагалото по математика за всеки урок има по една страница със задачи, които са за вкъщи. Представете си как този учител диктува, та се скъсва! В клас се работи не само по мизерната учебна тетрадка, а и по помагалото, така че децата щат не щат трябва да го носят. И на мен всичко това не ми е приятно, но за толкова години се убедих, че просто така е направена системата - без помагалата детето не може да покрие материала по учебен план. Учителите едва ли умират от желание да събират пари и да поръчват помагала по какво ли не и заради всичко това да търпят недоволството на родителите. Обаче, ако учителят реши да не ги иска тези помагала, накрая самите родители ще са недоволни, защото децата ще се издънят на текущите контролни, в които има материал от помагалата, а на изходните нива ще е катастрофа. На моменти дори се надявам на някой учител да му писне и да кара само по учебника, та да има сеир после! Не са учителите тези, към които трябва да се насочи недоволството заради помагалата.

И ние миналата година купувахме щори. Сега в тази стая учат първокласници. Чакаме родителите им да съберат пари за щори за нашата стая и вече започва да назрява бунт.

# 64
  • Мнения: 620
И на мен всичко това не ми е приятно, но за толкова години се убедих, че просто така е направена системата - без помагалата детето не може да покрие материала по учебен план. ...ако учителят реши да не ги иска тези помагала, накрая самите родители ще са недоволни, защото децата ще се издънят на текущите контролни, в които има материал от помагалата, а на изходните нива ще е катастрофа.
О, моля те! Външното оценяване в края на 4 клас е елементарно. Не с помагала, а от обща култура го докарват децата. Проява на държавната политика в системата, която не бих си позволила да коментирам.
Още нещо, нито при текущата, нито при изходящата диагностика се използва материалът от толкова "необходимите" помагала. Той не разширява познанията и компетентностите, заложени в учебната програма, а
 предоставя алтернативни възможности за  прилагането им.

# 65
  • София
  • Мнения: 62 595
Изобщо не говоря за малките матури в четвърти клас, а за текущите контролни и изходните нива. Те са относително по-сложни от малките матури.

Не зная ти дали си начален учител, но мога да ти кажа, че съм правила засичане на материала от учебника, учебната тетрадка и допълнителните помагала и това какво има в текущите тестове, които също са фабрични за първите четири класа, защото ги карам с двете си деца в последователни години и по различни учебници. Задачите в учебната тетрадка са символично количество - по 3-4 на урок, в учебника също са малко. Те не са достатъчни за стабилни знания. Ако се разчита само на тях децата ще закъсат с материала по български и математика. Задачите от допълнителните сборници са същинското упражняване на взетия материал. Текущите тестове и входните и изходните нива са фабрични и там има задачи, които са застъпени в сборниците.

А ако случайно моите наблюдения са грешни, значи учителите много искат да усложняват техния, че и нашия живот и са много амбициозни. Не съм забелязала някаква амбициозност, а каране по учебната програма и овладяването на що-годе стабилни знания от децата като цяло.

За архиепископията видях голям зор, както и с повечето термини от учебниците по ЧО. Всъщност, това е най-трудният за обясняване и овладяване предмет. Но пък по него няма допълнителни помагала. За мен важни са българският и математиката, а за тях доброзорни сборници има. За мен има значение какво количество и видове задачи ще реши детето. Математиката и българският искат упражнения, за да се автоматизират. Като види една текстова задача детето веднага да се сети какъв тип е, а не да минава всеки път по дългия път. Или по български всеки път да се чуди кога се пише "с" и "със", пълен и кратък член и дапознава частите на речта и частите на изречението, че да не се стига след време до форумски грешки от вида "на съпругът ми" или "ходих ме".

Последна редакция: ср, 07 окт 2009, 00:27 от Andariel

# 66
  • Мнения: 361
тъкмо си помислих, че вече купихме всички задължителни помагала, атласи, материали по ДБТ, учебни тетрадки и т.н. и днес ме сюрпризираха- още 10 лева за тетрадка по английски. е, как да не се ядосам? при положение, че детето ми е в момента на светлинни години пред съучениците си по английски- дали има нужда от подобна глупост? ходи на курсове на ниво advanced. живяла е и е учила в англоезична страна, а сега ще трябва да прави разни глупави упражнения в тетрадката. че и госпожата ми казва- много ще изостане, ако няма тетрадка....... не съм за 10-те лева ама ми идва малко в повече вече. да направят списък в началото на годината, за да знаем по кой предмет колко ще плащаме. дали се замислят, че точно утре родителят може и да няма тези 10 лв?

# 67
  • Мнения: 2 155
Не!Не се замислят!Днес,тетрадка по музика за 2 клас!Всеки ден нещо ново.И аз с това се дразня -нека да внесем една сума за всичко необходимо,а не на час по лъжичка.

# 68
  • Мнения: 131
Това си е тактика, според мен. Ако ви тропнат сумата наведнъж, вероятността да реагирате негативно, е повече от сигурна! Laughing

# 69
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Или нямат ресурс или желание да си направят списък....
Защо за първи клас да има списък и да се събират пари, с които да се купят заедно всички помагала, а за втори да е на час /седмица/ по помагало???

# 70
  • София
  • Мнения: 62 595
При нас винаги е било уговаряно на първата родителска среща какво ще се купува и по колко пари да съберем. Обаче сега, в пети клас всеки учител си решава и съобщава.

# 71
  • Мнения: 3 164
 Rolling EyesСамо при нас ли не се изискват никакни допълнителни помагала-само тава, което е дадено от безплатните учебници и уч.тетрадки към тях Thinking
Аз съм купила 2 сборника по БЕЛ и 2 по математика.Отделно посещава курс по математика 1 път седмично.Не мисля, че се претоварва,  в никакъв случай-госпожата дава минимални домашни и предпочитам вместо да стои пред пц-то, да си уплътни времето с нещо полезно.След 16.30ч  е времето за игра Simple Smile

# 72
  • София
  • Мнения: 62 595
Изненадваш ме с това, че нямате допълнителни помагала. Възможно е да ги купите по-нататък, което ми се струва странно.

# 73
  • Мнения: 620
Изобщо не говоря за малките матури в четвърти клас, а за текущите контролни и изходните нива. Те са относително по-сложни от малките матури.

Не би следвало да е така.

Не зная ти дали си начален учител, но мога да ти кажа, че съм правила засичане на материала от учебника, учебната тетрадка и допълнителните помагала и това какво има в текущите тестове, които също са фабрични за първите четири класа, защото ги карам с двете си деца в последователни години и по различни учебници. Задачите в учебната тетрадка са символично количество - по 3-4 на урок, в учебника също са малко. Те не са достатъчни за стабилни знания. Ако се разчита само на тях децата ще закъсат с материала по български и математика. Задачите от допълнителните сборници са същинското упражняване на взетия материал. Текущите тестове и входните и изходните нива са фабрични и там има задачи, които са застъпени в сборниците.

Много зависи кои точно текущи тестове ползвате. Има сборници за напреднали деца, но не считам, че всички задължително трябва да ги имат и да работят по тях. Що се отнася до материала, застъпен в учебниците и учебните тетрадки- може и да ти се стори странно, но за немалка част от децата той е не просто достатъчен, но идва и в повече. Все пак се работи съобразно средното ниво. И така една част догонват, друга- изпреварват. Вторите са по- ощетени откъм вниманието на учителя и тези помагала са удобни именно за тях.

А ако случайно моите наблюдения са грешни, значи учителите много искат да усложняват техния, че и нашия живот и са много амбициозни. Не съм забелязала някаква амбициозност, а каране по учебната програма и овладяването на що-годе стабилни знания от децата като цяло.

За архиепископията видях голям зор, както и с повечето термини от учебниците по ЧО. Всъщност, това е най-трудният за обясняване и овладяване предмет. Но пък по него няма допълнителни помагала. За мен важни са българският и математиката, а за тях доброзорни сборници има. За мен има значение какво количество и видове задачи ще реши детето. Математиката и българският искат упражнения, за да се автоматизират. Като види една текстова задача детето веднага да се сети какъв тип е, а не да минава всеки път по дългия път. Или по български всеки път да се чуди кога се пише "с" и "със", пълен и кратък член и дапознава частите на речта и частите на изречението, че да не се стига след време до форумски грешки от вида "на съпругът ми" или "ходих ме".

Българският иска езиков усет и много четене- четене на книги, не диктовки и граматически упражнения. Математиката също е зависима от начина на мислене- аналитичност, което качество е физиологически обусловено. С много решаване на задачи ще имаш 6 на матури... и пр. изпити, които подпомагат реализацията, но математик няма да станеш.

# 74
  • София
  • Мнения: 62 595
Мисленето си е мислене, четенето си е четене, но голяма част от ученето на математика, особено в началното, както и ученето на език (обаче на нас българският ни е роден и не го усещаме) иска автоматизиране на умението и прилагане на готови схеми, за да не се налага всеки път да се минава по "дългия път" и да хаби ресурси. Ако аз бях учител щях да съм много доволна, че има готови сборници, които да следват материала в клас и децата да си знаят, че домашното им е оттам.

Не съм обръщала внимание кои са книжките с тестове, но са от същите издателства, които правят и книжките за малките матури. Май тестовите книжки са на Просвета, но някои от сборниците са на Скорпио, Просвета и не помня кои бяха другите, защото и двете ми деца учиха по различни сборници. В тези сборници към всеки урок от учебника има и една или две страници със задачи, които ако не всички, то повече от половината са им за домашно. Нашето училище е съвсем обикновено, не са по някаква засилена програма. Съжалявам, че нямам копия от тестовете на децата от текущите контролни и изходните нива да ги покажа. По думите на дъщеря ми (тя беше миналата година четвърти клас) матурите са били направо фасулски в сравнение с текущите контролни. цялата й подготовка за матурите беше да реши тестовете, които бях свалила от сайта на МОН.

Не виждам нищо лошо в това човек да изкара високи оценки по предметите, щом тези оценки съответстват на знанията. Математици стават единици, но на всяко дете му се налага да учи математика до 12 клас. Ако още в начална степен закъса не виждам как ще се справи после. Всъщност, виждам, ще има проблеми, големи проблеми!

Общи условия

Активация на акаунт