Кога и как потърсихте правата си - споделете!

  • 28 987
  • 177
  •   1
Отговори
# 60
  • Пловдив
  • Мнения: 97
3 години от кога: то месеца, в който е започнал да не иплаща навреме заплатите или от месеца на прекратяване на тр. ни отношения?


Три години от прекратяването на трудовият договор. Peace Разучила съм въпроса много добре.
След това съдът дава изпълнителният лист, и ако работодателят не ти изплати задълженията , даваш листа на съдия - изпълнител, ще му удържи и разходите за това.

# 61
  • Мнения: 1 517
Верно ли? Че то тогава е много лесно бе  Grinning
До края на седмицата ще го осъдя  Mr. Green

# 62
  • Lost in a fairytale ...
  • Мнения: 714
Такам, да се "похваля"  Crazy
Звъннах на Глобул и говорих с оператор. Оказа се, че понеже телефона ми е бил спрян предния месец, след като съм го платила и съответно е пуснат пак, са ми сложили по-малко минути, защото отчетния период бил по-кратък  Crazy И аз си мисля, че имам 100, и нали съм българче, се стремя да си ги изразходя, естествено  Rolling Eyes, а те били почти 50  Rolling Eyes .
Оказа се и , че когато миналия месец пусках молба за да ми прекратят неограничените разговори към 1 номер , не са пуснали молбата като хората и са ми начислявали такса през цялото време, а аз дори не съм говорила с този номер.
Та, естествено сама съм си виновна ...  #2gunfire

# 63
  • Мнения: 7 128
Наскоро от Виваком отнесоха солидна кавга. След като ни уреждаха срещи 2 пъти от-до, а не се явяваха, взех че малко се ядосах. Оправиха проблема по безналичен начин, чудно ми е как е станало.  Rolling Eyes

# 64
  • Мнения: 4 586
Аз не знам как и къде да си потърся правата. На теория трябва да си плащаме тасите и глобите без допълнителни разходи за марки, такси, превиди и т.н.
На практика не мога да си платя глоба от кат, без да се набутам и за превод.
Първата беше 20 лева. Втората, сега е 10 лв. Кощунствено ми се вижда да се набутам 30%, за да я платя.

# 65
  • Lost in a fairytale ...
  • Мнения: 714
Аз не знам как и къде да си потърся правата. На теория трябва да си плащаме тасите и глобите без допълнителни разходи за марки, такси, превиди и т.н.
На практика не мога да си платя глоба от кат, без да се набутам и за превод.
Първата беше 20 лева. Втората, сега е 10 лв. Кощунствено ми се вижда да се набутам 30%, за да я платя.

Не става ли по банков път? Rolling Eyes Имам предвид чрез интернет банкиране. НАправо от сметката да си ги преведеш, не да ходиш чак там ..
Съжалявам, ако пиша глупости ... не, че разбирам много , но това ми дойде на ума , като ти прочетох поста Simple Smile

# 66
  • Мнения: 1 517
Аз малко извън темата, но да попитам: има ли начин недобронамерени колеги да ми следят кореспонденцията във Фейсбук? Имам предвид личните съобщения, които пращам на приятели.

# 67
  • Мнения: 10 742
Непрекъснато си ги търся - професионално изкривяване. Няколко примера да не ставам досадна:
1. Жалби за незаконно увеличение на лихвата по кредита.
2. Жалби срещу неправомерно поведение на директорката на ОДЗ.
3. Оплакване срещу хотел, който дискриминира гостите си българи.
4. Оплакване срещу незаконно изхвърляне на отпадъци.
5. Жалба до Топлофикация.

Сега планирам оплакване срещу съсед, който вече 2г си държи колата (гробница, която не е в движение) и заема парко място, а на всичкото отгоре си купи и втора кола, която паркира до гробницата.

# 68
  • Мнения: 3 576
Днес получихме "развод" от БТК, понастоящем Виваком и то благодарение на Комиията за защита на потребителите!
Благодаря искрено на тези хора   bouquet

Искахме да пуснем молба за преносимост, но т.к в продължение на месец и половина имаха кабелна повреда, съответно и номера ни е неактивен, това не можеше да стане.
Когато най-накрая си оправиха повредата и отново поискахме да пуснем тази молба, ни заявиха че дължим неустойка от около 200лв, т.к сме били сключили договор с тях до март догодина.
Прегледах всички документи, които имам от тях - никъде не пише, че имаме договор.

Обърнахме се към КЗП, те направиха необходимото и днес най-накрая получихме така желания документ, за да можем да се махнем от Виваком завинаги.
Без да платим неустойка, т.к както наистина се оказа договор няма.

Хора, търсете си правата и КЗП наистина помагат  Peace

# 69
  • Мнения: 558
какво е молба за преносимост? И втори въпрос: къде се намира комисията на потребителите?

вече в една тема бях писала, 4е сметката на родителите ми за стационарния телефон към Виваком за април е 120лв. Като до тогава винаги са плащали по около 20лв; имаха стар поне 25г договор към БТК. Та от 14 април баща ми прави нов договор към Виваком, не знам как са го омаяли служителите, че да го подпише. Може би защото е с тарифа на БТК, която те вече не предлагат. И последвалата сметка е за 120лв. Татко подава жалба и иска разпечатка на разговорите.  Месец по късно пристига писмо, в което го уведомяват, че сметката е правилна и че сумата се е натрупала, защото забележете на 13.4. са набирани няколко пъти номерата в предаването "На кафе". И надълго и на широко му обясняват, как се отчитат разговорите с такива телефони, но поисканата разбивка на проведените разговори така и не получава. А и се чудя колко пъти трябва да звъннеш на телефоните на "На кафе", че да натрупаш 100лв сметка за 1 ден  Thinking Сега се е обърнал към прокурор/съд. Ще му кажа да алармира и комисията на потребителите.

# 70
  • Мнения: 646
Непрекъснато си ги търся - професионално изкривяване. Няколко примера да не ставам досадна:
1. Жалби за незаконно увеличение на лихвата по кредита.
2. Жалби срещу неправомерно поведение на директорката на ОДЗ.
3. Оплакване срещу хотел, който дискриминира гостите си българи.
4. Оплакване срещу незаконно изхвърляне на отпадъци.
5. Жалба до Топлофикация.

Сега планирам оплакване срещу съсед, който вече 2г си държи колата (гробница, която не е в движение) и заема парко място, а на всичкото отгоре си купи и втора кола, която паркира до гробницата.

За колата се обади на Столичен инспекторат. При нас поразчистиха, но все още има какво да се маха и аз мисля за им звънна.

# 71
  • Мнения: 2 759
какво е молба за преносимост?...
                           Да си вдигнеш чукалата, но да си вземеш номера.
                           КЗП има сайт, досега не ми се е налагало да ходя лично: http://www.kzp.bg/index.php?mode=viewd&group_id=12&document_id=19

# 72
  • Мнения: 3 576
Молба за преносимост е когато искаш да запазиш номера си мобилен или фискиран, но да сключих договор с друг оператор.

Няма да ви казвам какво мотаене е, чудят се как да те излъжат, за да си останеш при тях.
То не беше - който ви набира ще плаща много повече (лъжа), другите оператори имат по-скъпи оферти (лъжа), номера ви ще стане мобилен (лъжа) .... и т.н. и т.н., докато накрая не измислиха това с договора  ooooh!
Според Общите условия им условия сме били сключили договор.
И като ги питам по коя точка от тях е това - не знаят, не били специалисти, но така им излиза в системата.
А най-вероятно са си решили на своя глава да цъкнат, че имаме договор, за да им е по-удобно на тях и да не можем да се махнем #Cussing out
След като хората от КЗП отидоха на среща във Виваком по нашия проблем, изведнъж се оказа, че вече нямаме проблем.

# 73
  • Мнения: 2 759
...Няма да ви казвам какво мотаене е, чудят се как да те излъжат, за да си останеш при тях...
                             От няколко теми тук по въпроса знам, че е така навсякъде - всеки оператор се опитва да те задържи (доброволно или насила) при себе си.

# 74
  • София
  • Мнения: 175
Ежедневно си търся правата и нямам намерение да се оставям да ме правят на глупачка.
В една съседна тема , ме посъветваха да издам Наръчник за борба с институции и фирми , които нарушават правата ни. Mr. Green
До съд съм стигала само с двама некоректни работодатели, които в последствие си изплатиха всичко към мен.
Успешно съм оспорила сметки към Софийска вода,ЧЕЗ и Топлофикация и Виваком - на последните не съм плащала вече 7 месеца и ползвам телефон .
В една от големите търговски вериги за техника само в рамките на месец съм върнала 3 електроуреда - проблем имах само при връщане на първия, след това си научиха урока.
В друг хипер маркет също съм връщала стоки.
За всяко закупено нещо си пазя касова бележка и си търся правата.При някои става лесно и без увъртане , при други по-трудно , но аз не се отказвам лесно и се получава.
За батерия на лаптоп и некоректен сервиз и продавач , които не искаха да признаят международната гаранция , стигнах дори до централата на фирмата производител в Лондон.След седмица батерията беше при мен , на адреса.
Мога още подобни случай да опиша , но темата е дали действаме или само се "чешем" по форумите- е , аз предпочитам да действам и после да споделям опит по форумите , а не само да мрънкам как някой ме е прецакал и да чакам някой друг да реши проблема.

Общи условия

Активация на акаунт