Посещение в църква

  • 17 977
  • 101
  •   1
Отговори
# 60
  • София
  • Мнения: 2 217
В една книга на Коелю, казва се Мактуб, прочетох нещо, което и в друга тема бях споделила. Много е поучително. Чела съм го отдавна и ме извинете за неточния преразказ - смисъла съм запомнила все пак.
Един католически проповедник попада на остров. На брега седяли трима мъдреци и се молели така: "Господи, ние сме трима и Ти Си Трима - бди над нас..."
Проповедникът се намесил вежливо и им обяснил, че за да ги чеу Бог трябва да казват следната молитва и им предал една от христианските молитви.
След много години той пак минава с кораб покрай този остров и вижда тримата мъреци да се носят по водата към него викайки: "Господине, кажете как беше онази молитва, че я забравихме и не можем да се помолим както трябва...."

# 61
  • Мнения: 111
Да се надяваш на нещо значи да го желаеш и обичаш. Да вложиш сърце и душа в него. В Евр.  четем за важността на вярата: "Без вяра не е възможно да се угоди на Бог, защото който дохожда при Бог, трябва да вярва, че има Бог, и че Той възнаграждава тия, които Го търсят. Вярата в Бог не е само някакво чувство, но ясно понятие за Него. Между Бог и човека се създават лични отношения. Бог е една висша, разумна и етична личност. Ап. Павел казва, че Бог "обитава в непристъпна светлина" , а ап. Йоан, че "никой, никога  не е видял Бога". Въпреки това, личните отношения между човека и Бог са като на един любящ Баща и един добър син или дъщеря.


# 62
  • София
  • Мнения: 2 217
Да се надяваш на нещо значи да го желаеш и обичаш. Да вложиш сърце и душа в него. В Евр.  четем за важността на вярата: "Без вяра не е възможно да се угоди на Бог, защото който дохожда при Бог, трябва да вярва, че има Бог, и че Той възнаграждава тия, които Го търсят. Вярата в Бог не е само някакво чувство, но ясно понятие за Него. Между Бог и човека се създават лични отношения. Бог е една висша, разумна и етична личност. Ап. Павел казва, че Бог "обитава в непристъпна светлина" , а ап. Йоан, че "никой, никога  не е видял Бога". Въпреки това, личните отношения между човека и Бог са като на един любящ Баща и един добър син или дъщеря.




Бог не е личност..... Не съм сигурна, че това улеснение да Го възприемем е полезно...
Има и нещо, което така и не разбрах - защо ми е свободна воля, ако като не приема Бог както се иска от мен, или съм израснала в някое скапано гето сред проститутки и крадци, които оцеляват ден за ден и нямат и понятие от вяра, не я търсят и по рождение са сърдити на всичко висше, ще ида в ада?
Абе къде са Жози и Клонка бе?

Последна редакция: вт, 29 мар 2011, 21:06 от Парци

# 63
  • Мнения: 111
 Пророк Исая препоръчва едно златно правило: Тези, които се заемат да поучават, трябва да се базират на закона и на свидетелството на Библията, иначе, казва Бог, "няма зазоряване за тях"

# 64
  • София
  • Мнения: 2 217
Пророк Исая препоръчва едно златно правило: Тези, които се заемат да поучават, трябва да се базират на закона и на свидетелството на Библията, иначе, казва Бог, "няма зазоряване за тях"

Така е, не хвърляй бисера си на свинете......
Колко съм слушала тези проповеди.....от свещеници и вярващи, опитни и със стаж във вярата, а на курбана в църквата се пребиват да вземат най-много манджа...
Самите правила са вероятно добри и последователни, но Христос е казал и друго: онова за солта, знаеш, няма начин.
Всяка такава реч, която се държи пред обезверени хора и такива, които тепърва прохождат в тази религия, е пълна досада и провал.
Нали не смяташ, че като залееш един човек с цитати от Библията и нямаш никакъв човешки подход, ще пожънат успех думите ти?

Последна редакция: вт, 29 мар 2011, 21:14 от Парци

# 65
  • Мнения: 1 134
Основната идея за Православието не е хората, като изпълняват заповеди да станат добри християни и безгрешни хора. Идеята е да са съединени с Христос - всякак, в мисли, чувства, дела... Самият Той на Кръста изпадна в чисто човешки страхове:"Боже, Боже, защо си Ме оставил?"
Как може ние - хората да искаме да сме безгрешни, праведни, чудодейни и безумно смели?! Много е погрешно очакването за тази безгрешност у някой вярващ човек или духовник. От там идват всичките ни разочарования и грешки по пътя.
Идеята не е да сме безгрешни, а да осъзнаем грешките си, но именно защото сме едно с Христа да не се отчайваме за себе си.
Не да направим 10 поклона, да постим 2 месеца или да запалим 20 свещи и готово. Никой никъде не ни обещава подобно нещо. Много е страшно, че суеверието и набожността завземат все повече място, вместо истинската и неподправена вяра.
Вяра без дела е мъртва....

# 66
  • Мнения: 54

Naprotiv, li4nost e.

# 67
  • Мнения: 5 682
Всичко е въпрос на лично преживяване. В обкръжението си имам хора с невероятни свидетелства, на които име говорено,говорено .... , но промяна идва без човешка намеса.

# 68
  • София
  • Мнения: 2 217

Глупости. Ако намекваш за Христос - не си разбрала правилно идеята.

# 69
  • Мнения: 1 849
Не мога да се съглася, че Бог е един с много имена. Ако беше така то дефинициите за добро и зло щяха да са едни и същи във всички религии, но не е така. В никоя друга религия освен в християнството Бог не е пряко заинтересован от твоята личност, от това което чувстваш, мислиш, преживяваш. В останалите ти се мъчиш със собствени сили да се извисиш до Бога. А в християнството Бог ти дава силата да го направиш, но преди това е платил цената за греховете ти.
Без да съм някакъв религиозен експерт, мога да ти гарантирам, че болдираното НЕ е вярно. Във всички религии дефинициите за добро и зло са напълно еднакви. Не лъжи, не кради, не прелюбодействай и т.н. са правила в абсолютно всички религии. Ако някъде си чела или чула, че например исляма проповядва нещо лошо, излъгали са те.
А разликите между православие и католизъм са толкова символични...И въпреки това са били напълно достатъчни, за да се избият стотици хора помежду си само за една нощ. А за инквицизията и избиването на нарочените от църквата за вещици няма нужда да споменаваме.

Понеже спомена исляма мога да ти кажа един пример на прима виста за разлика в това какво е добро. Без да искам да споря. Например в християнството е забранено да се лъже, в исляма съществува вариант лъжа при непредвидими обстоятелства, за отношението към жените не ми се говори. В будизма прелюбодейство съществува ли?

А избиванията не са ставали от вярващи хора. Момчето ти подхвърли нещо за илюминатите...

Наистина е страшно когато хората чуят, че си християнин и започват да гледат живота ти под лупа. Истината е, че всички падаме, въпроса е обаче как ще станем. Дали ще искаме да станем и да се променим или ще си останем в старите неща. Защото провала боли, но промяната още повече.
Но вярвам, че най-голямата проповед е нашия живот, защото иначе думите ни са "кимвал що дрънка".

Парци, Бог в християнството е личност, както в исляма и юдаизма. В източните учения се възприема като енергия.

# 70
  • Мнения: 54

Глупости. Ако намекваш за Христос - не си разбрала правилно идеята.

Не "намеквам" за Христос, а за първия ипостас на Троицата - Бог-Отец. Христос е богочовек, но той също е личност. И отношението между човека и Бога е преди всичко междуличностно отношение и общуване.
Обредната страна на религията - ходенето на църква, причестяването, кръстенето, паленето на свещи, извършването на ритуали, поста и пр. е подробност и за мене не е от особено значение. Фарисеите и позьорите обаче особено наблягат точно на тази показност и обредна религиозност. Сигурно поради липса на вяра.

# 71
  • Мнения: 54
Не мога да се съглася, че Бог е един с много имена. Ако беше така то дефинициите за добро и зло щяха да са едни и същи във всички религии, но не е така. В никоя друга религия освен в християнството Бог не е пряко заинтересован от твоята личност, от това което чувстваш, мислиш, преживяваш. В останалите ти се мъчиш със собствени сили да се извисиш до Бога. А в християнството Бог ти дава силата да го направиш, но преди това е платил цената за греховете ти.
Без да съм някакъв религиозен експерт, мога да ти гарантирам, че болдираното НЕ е вярно. Във всички религии дефинициите за добро и зло са напълно еднакви. Не лъжи, не кради, не прелюбодействай и т.н. са правила в абсолютно всички религии. Ако някъде си чела или чула, че например исляма проповядва нещо лошо, излъгали са те.
А разликите между православие и католизъм са толкова символични...И въпреки това са били напълно достатъчни, за да се избият стотици хора помежду си само за една нощ. А за инквицизията и избиването на нарочените от църквата за вещици няма нужда да споменаваме.

Аз пък мога да ти гарантирам, че не познаваш всички религии. Има религии, според които канибализмът не само, че не е морално осъдителен, но напротив. По нощите са се избивали католици и протестанти, а разликите между православието и католицизма далеч не са само символични. Не змам в какъв контекст споменаваш за Инквизицията и ловът на вещици.

# 72
  • Мнения: X
Това, което знам относно молитвата е, че никога не трябва да се почва с " Господи, моля ти се, помогни ми да...". Преди всичко се казва " Господи благодаря ти"...и по-нататък е произволно..." за това ,че съм жив и здрав, че семейството ми е добре, че имаме хвана на масата си" и за каквото още се сетиш, че искаш да благодариш...След това можеш да помолиш за прошка, заради всички грехове, които волно или неволно си сторила, за всички лоши помисли и постъпки, и накрая вече се молиш относно това, което ти тежи и ти е проблем в момента. Важно е и в молитвата да не се забравят да се споменат и близките ни мъртви хора, да се помолим за душите им...

# 73
  • Мнения: 8
За мен истината е, че просто не спазвам никакъв ритуал ами действам както ми дойде отвътре. Постоянно имам нужда от църква и Бог, постоянно имам болки и намирам покой. Най-често ходя в Александър Невски.

# 74
  • София
  • Мнения: 2 217
За мен истината е, че просто не спазвам никакъв ритуал ами действам както ми дойде отвътре. Постоянно имам нужда от църква и Бог, постоянно имам болки и намирам покой. Най-често ходя в Александър Невски.

Ей така и аз.....

X Реклама

Общи условия

Активация на акаунт