Да се научим да работим с Excel - тема 2

  • 75 969
  • 732
  •   1
Отговори
# 705
  • Някъде там...
  • Мнения: 280
Много, много благодаря. Утре ще бъде изпробвано   bouquet

# 706
  • Мнения: 1 181
Ясмина, ако правилно съм разбрала казуса и не ми убягва нещо от началните условия, след добавянето на "ДА" пред оцветените редове,  имаме

Сума    Колона1   Колона2
2,00         N/A
6,30                          Да
41,02                        Да
12,00       N/A

По моя начин: добавяме нова колона, в която обединяваме Колона1 и 2. Може с concatenate, може с if и по този начин вече се получава

Сума    Колона1   Колона2   Колона3
2,00         N/A                          N/A
6,30                          Да          Да
41,02                        Да          Да
12,00       N/A                          N/A


След което по Колона3 може да се пусне филтър по две условия с OR.

# 707
  • Варна
  • Мнения: 3 247
Мейвис Да, и така става. Може би трябва да се предвидят и случаи, в които има и NA и Да едновременно (не знам дали е възможно).

# 708
  • Варна.
  • Мнения: 1 101
Да питам -
направила съм си таблица с пивот,
имам няколко фирми, плащали по три, четири фактури,
колона дата, колона фирма, колона сума по фактура, искам да ми сметне сумата на платените фактури за всяка отделна фирма - обща.
Сметнах цялата сума на всички платени фактури, но по отделно не намерих от къде.
Благодаря!

# 709
  • Варна
  • Мнения: 3 247
Да питам -
направила съм си таблица с пивот,
имам няколко фирми, плащали по три, четири фактури,
колона дата, колона фирма, колона сума по фактура, искам да ми сметне сумата на платените фактури за всяка отделна фирма - обща.
Сметнах цялата сума на всички платени фактури, но по отделно не намерих от къде.
Благодаря!

В областта Row labels слагаш "Фирма", в областта Values слагаш  "Сума по фактура".

# 710
  • Варна.
  • Мнения: 1 101
Ясмина, много благодаря!

# 711
  • София
  • Мнения: 51
Здравейте
Моля за помощ за следния проблем:
Когато отварям ексел файл, създаден в САЩ, се получава страхотно объркване заради датите. Как мога да "инструктирам" ексел, че това е дата с такъв формат (MM/DD/YYYY, a не DD/MM/YYYY), след като още при отварянето ги е разпознал грешно? До 12-то число са с разменен месец и ден, а тези след 12-то число,  изобщо не ги възприема като дата.
Не желая да променям настройките на компютъра си, защото някои български програми няма да работят коректно.
Благодаря! Hug

# 712
  • Мнения: 1 292
Скрит текст:
Здравейте
Моля за помощ за следния проблем:
Когато отварям ексел файл, създаден в САЩ, се получава страхотно объркване заради датите. Как мога да "инструктирам" ексел, че това е дата с такъв формат (MM/DD/YYYY, a не DD/MM/YYYY), след като още при отварянето ги е разпознал грешно? До 12-то число са с разменен месец и ден, а тези след 12-то число,  изобщо не ги възприема като дата.
Не желая да променям настройките на компютъра си, защото някои български програми няма да работят коректно.
Благодаря! Hug
Кой ексел е това? По принцип това, което трябва да направиш за да ти е всичко окей е да смениш настройките на компютъра си (да, прочетох по-горе, че не искаш - не се притеснявай това е само временно), след това трябва да отвориш съответният документ и ръчно да укажеш, че искаш тази дата да бъде в този формат, като зададеш "Format Cells" (избираш всички клетки, които искаш да се променят и натискаш "Ctrl"+1 за да ти се отвори диалоговият прозорец), след настройваш информацията в тези клетки да е "Date" с Locale: USA (или каквато там е подходяща според формата за теб) и записваш файла. Следващата стъпка е да върнеш настройките на системата си на "Bulgarian" и да пробваш да отвориш файла.

Настройките ти са в Control Panel => Regional settings (за XP) или в Region (and language) (за Vista/7/8/9/10). От разделителя "Formats" избираш карето "Format:" и в него слагаш съответният формат според нуждите ти (като гледам USA) и после си връщаш Bulgarian.



Понеже горното обяснение е доста объркано и без реално да обяснява какво става ще се опитам да го обясня отделно тук. Първо трябва да смениш настройките на системата си защото в момента в който отвориш файла с некоректните настройки системата вече променя датите по начин, който не е ясно как ще поправиш по-късно. Следващата стъпка с ръчното задаване на типа дата към USA (например) е с цел Ексел да НЕ се опитва да променя вида дата на по-късен етап. Стъпката с връщането на българските настройки за локализация ми се струва ясна...

# 713
  • София
  • Мнения: 51
Кой ексел е това?
 
Понеже горното обяснение е доста объркано...
Excel 2010/ Windows 7
Чудесно си е обяснението, много благодаря!!!  bouquet  bouquet  bouquet Hug
Надявах се да има друг магически начин освен с промяна на настройките, но явно ще се справям всеки път по този начин.

# 714
  • Варна.
  • Мнения: 1 101
Имам една таблица, нещо подобно:

1 Иван    Гараж 1      София     23
2 Стоян   Гараж 3      Варна     13
3 Петър   Гараж 1     Варна      12
4 Антон   Гараж 3      Варна       5

Искам от нея да се попълват данните във нова форма, само за човека, на първи ред - Иван, до него София, отдолу под името Гараж 1 (втори ред), на трети ред 23 и т.н., т.е. данните от таблицата да ми съставят нова таблица (предварително подготвена форма "пътен лист", която да се нарязва и дава) но с разменени места и по колони и по редове. Така да имам за всеки шофьор.

Мъчих, писах, до някъде ми се получи, но в един момент се усетих, че съм пропуснала едно име, въведох го, пуснах да се наредят по азбучен ред и от там всички "пътни листи" се сг...ниха. На вече готовите ми форми се пляснаха други имена.
Изобщо - фал голям в края на работния ден.
Трябваше нещо  да направя с адресите на клетките, но в бързината не се сетих, а после вече нямах време за ремонт.
Ползвах vlookup.

Как бихте го направили вие?

# 715
  • Варна
  • Мнения: 3 247
Diki Тези пътни листи освен за печат предполагам, за друго трябват ли ти? Тоест трябва ли да се съхраняват в отделната таблица?

# 716
  • Варна.
  • Мнения: 1 101
Ясмина, виж сега, аз трябваше да създам тези пътни листи и да ги разпечатам, така че, всеки да си има листче и да си знае, какво за него самия се предвижда да изпълни. Пътни листи е условно казано, не мога да поставя реалната задача.

Можех да направя всичко "на ръка", но смятах, че някой ден отново може да се наложи подобно разиграване и исках да си намеря решение от сега.
От основния списък исках да ми се получи на "листа" така - в първата клетка име - да ми вземе името на шофьора на първи ред, после до него града, който е записан за но.1, на долния ред, гаража на но.1 и т.н. каквото ми трябва от основния списък, касаещо съдържанието на "листа".
Като съм копирала примерно 40 празни бланки, (плътно една след друга) като започна от но.1, следващото попълване да е за но.1 плюс 1 и съответното за но. 2 съдържание.

В началото времето не ме притискаше (много тъпо от моя страна да се захвана с правене на ново нещо, дето ми е само в главата!!!), после се опетлах и тъкмо тръгнаха да се получават нещата, започнах да виждам още грешки и още идеи  Joy и накрая всичко се омаза до невъзможност да се възстанови. Не правете като мен  Wink.

Проблема още ме човърка и ще се радвам да получа съвети Hug През седмицата пак ще опитвам.

# 717
  • Варна
  • Мнения: 3 247
Diki Единият вариант да направиш тези листи е с макроси, но ако не си се занимавала с тях, ще ти отнеме време. Предлагам ти вариант без макроси. Аз бих го направила така.
Приемам, че пътният лист се състои от три реда. В най-лявата колона (която няма да се печата, а ще е помощна) се копират (въвеждат) по три реда от всеки номер на шофьор. Този номер ще се използва после за търсене с Vlookup. Таблицата ще изглежда така:

1   Име   =VLOOKUP(A9;$A$2:$E$5;2;0)   Град   =VLOOKUP(A9;$A$2:$E$5;4;0)
1   Гараж   =VLOOKUP(A9;$A$2:$E$5;3;0)      
1   Км   =VLOOKUP(A9;$A$2:$E$5;5;0)      
2   Име   =VLOOKUP(A12;$A$2:$E$5;2;0)   Град   =VLOOKUP(A12;$A$2:$E$5;4;0)
2   Гараж   =VLOOKUP(A12;$A$2:$E$5;3;0)      
2   Км   =VLOOKUP(A12;$A$2:$E$5;5;0)      

Въвеждаш формулите само за първата бланка и след това я копираш (маркираш и трите реда).

Първата колона, освен, че ще се използва за търсенето, ще позволи и филтриране и сортиране после на листите. Затова е важно номерът да присъства и на трите реда за пътния лист, а не само на първия. Иначе, както си забелязала, няма да може да сортираш.

# 718
  • Варна.
  • Мнения: 1 101
Ясмина, не знам какво "вземаш" виртуално - мастика с маслинки, плаж с чадър или разходка с куче,
за това ти пращам една сутрешна гледка: море с чайка и далечна лодка  Hug


Липсвала ми е въпиещо твоята първа колона с трите еднакви цифри (просто перфектно!) и абсолютните адреси (поне за тях да се бях сетила), нищо, макар че спечелих кофти погледи от двама шефове в края на работния ден, днес научих нещо ново Wink.
 Hug


Макроси не мога да записвам, някой ден...

# 719
  • Мнения: 1 292
Варианта с макросите не е толкова страшен. Лично аз правех подобни листове (но не пътни, а обходни т.е. трябва да вземеш определен брой подписи от различни хора след като си изпълнил различни задачи). Макроса, който бях разписал генерираше нови листове в документа и ги кръщаваше по името на заявката за която се отнасяха. В самите листове копираше от един шаблон, който бях подготвил предварително и проверяваше бройката видове материали, които трябваше да попаднат в листа след което генерираше етикети (които се лепяха по кашоните) и се записваха, като три листа - поръчка с изписани материали, етикети и обходен лист. Цялото това като "код" в макроса е по-малко от две страници и е много просто подготвено.

X Реклама

Общи условия

Активация на акаунт