Осми клас съм вече аз :D Тема 31.

  • 35 056
  • 725
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 24 467
Виж, не желая да те обиждам и не го правя, но не смятам, че на плоскостта на частния интерес следва да се вземат решения за непоставяне на оценка по даден предмет или за заобикаляне на общовалидно правило. Че то всеки ще поиска така за всеки предмет, който не го интересува или по който възможностите му не са отлични- понеже го дадох като пример вече, физика никога не ми е бивала нужна и знаех че няма да ми е още от осми клас. А едно време за всичко, във всеки ВУЗ, се вземаше цялата диплома. И кандидатите за място бяха доста повече от сега в нашите университети. И нямаше пробни изпити, та първи, та втори и да си избираш, който най- ти хареса резултат от тях. Пак става всичко без нерви и без нужда да се заобикалят важащите за всички правила.
Значи един ще се освободи от оценка неправомерно и така ще изпревари или ще се изравни с друг, който си е заслужил оценката, полагайки усилия някакви?  Rolling Eyes Аз не споделям подобни схващания. Но хората сме различни, знам- и като морал, и като интереси, и като какво ли още не. Това не ме изненадва, но няма как да го споделя.
За чуждите университети- и аз не ги обсъждам, точно защото и там е различно, човек проучва това, което го интересува и прави каквото може. В моите правила не влиза заобикаляне от обсъждания тип. Това е.
За интереса към таблици и подобни- той не е навсякъде и у всеки еднакво разпален и болезнен. А хора и без да проявяват чак такъв интерес точно към таблици пак успяват да постигнат целите си. По- спокойно и безболезнено. Стига да знаят какво им е нужно и да работят целенасочено.

# 16
  • София
  • Мнения: 18 043
Аз няма и от какво да се обиждам. Принципен е въпросът. Моите деца си имат 6 по тези предмети и мога с лека ръка да  махна  и да кажа другите да му мислят... Но продължавам да смятам, че паралелите, които правиш с други предмети, са неуместни. Едно дете не харесва физиката ( като теб примерно ) , но знае, че за жалост тя  му трябва за дипломата и учи. Не му е лесно, не я  разбира, но се старае , учи, внимава в час  и пита. В  резултат на което физиката не го спъва в стремежа му  за висока диплома. Но упоменатите предмети го правят при липса на някои дадености. И да пита, и да не пита, и да се старае, и да не се, все ще е тая.. Затова и някой назад правилно отбеляза,  че когато се явяваме на изпити по математика, бел, физика, химия и т.н се говори за проверка на знания - нещо, относително обективно за измерване. Докато по рисуване, пеене и физическо се тестват способности. А друг още по-правилно отбеляза защо е неуместно такова сравнение. По другите предмети тече учебен процес, предава се нещо, качествено или не е съвсем  друг въпрос, обяснява се и се  упражнява нещото (малко или много), прави се подготовка за контролни и класни работи и чак тогава се изпитва.  А не цял срок да се виси на пейката или да се играе с топка, а после да се поставя  срочна оценка на база изпитване по нормативи, достигането на които не е тренирано по никакъв начин в никой момент. Когато описаното по-горе  се случи реално  и в час по физкултура, тогава ще говорим пак. Иначе си наливаме от пусто в празно. И по тази логика за сравнение, предлагам щом са с еднаква тежест оценките  и процесът на подготовка да е еднакъв. Защото в момента той не е...От догодина учителката да дава в час по математика по един пергел, един транспортир и една линия на децата ви в 8 клас, да си чертят нещичко, докато минат 40 минути, да не им предава нищо, те мирно да си седят на чиновете, да отчитат само присъствие,  а към края на срока, в момента, в който й скимне,  просто за да имат децата  оценка за срока , да им пусне тест на вписани и описани окръжности. И всеки ще има толкова колкото си може. Както е по физическо. Честно ще е , нали така...Приключвам с темата, тъй като до консенсус няма да стигнем, а и не е необходимо. Но е повече от  виден неравният аршин , с който се мерят понастоящем нещата (за този, който иска да го види).

Последна редакция: вт, 30 юли 2013, 16:09 от пенсионирана русалка

# 17
  • Варна
  • Мнения: 30
Syn, благодаря!  Страшна си! Много свежо!   bouquet

Маме, да не изгориш някъде по плажовете  Wink ? Чакаме те с нетърпение! Весела почивка!!!

# 18
  • Мнения: 24 467
И аз по принцип го обсъждам въпросът, Русалка. Писах още вчера това.
Ми то и с физиката можеш да питаш и да се стараеш и пак да не си на шест, като по всеки предмет- това за последно го пиша. Може да попаднеш на лошо качество на обучение- по всеки предмет. Че колко деца биват оставяни реално в клас само да зяпат как учителят решава по три задачи на дъската от новия урок и в останалото време се занимава с реда или с други неща. Пък да даде домашни и да ги провери- сакън, да се не чува! Може с положени усилия да подобри положението си- пак по всеки предмет, без да очаква непременно максимума. Неравен е аршинът, но не само за физическото, понеже у нас няма образователни стандарти, които да се следват и да се следи за спазването им. И винаги ще е такъв, щом се работи по занаятчийски.
Никой тук не е длъжен да приема чужда позиция, но и това писахме вече.  Peace

# 19
  • София
  • Мнения: 62 595
Точно! И то не за всеки ВУЗ в чужбина. Различни условия има. Зависи.

И какво като не е всеки ВУз! Достатъчно е да е точно вузът, в който детето ще кандидатства.  Пък и и дипломата си е диплома - колкото по-висока, толкова по-добре!

# 20
  • Мнения: 40 924
Само много голям инат може да накара някого да твърди, че физическото и физиката, математиката, географията или биологията са еднакво важни. Но да оставим този спор като безпочвен и да погледнем честността. Джуди настоява, че за да е честно всичко трябва който не може да скача да си носи последствията, т.е. четворката или петицата. Да, ама нека не забравяме, че както се каза "проблемните" учители по физическо всъщност са много малко. От което следва, че ако на моето дете му пишат една "принципна" четворка, а на 20 други безпринципни шестици, то никакво честно състезание не е имало. И тогава кво прайм?
П.П. Моето дете няма проблем с пеене, рисуване и ФВС. Пиша принципно.

# 21
  • Мнения: 11 607
Syn   bouquet  bouquet  bouquet

Между 2 пътувания да се включа за да не ви изгубя.....Днес се прибрахме....

Хубаво лято на всички деца и мами!!!!!!!

# 22
  • Мнения: 3 214
Запис и от мен, и благодарности на Сънче за темата   bouquet

# 23
  • София
  • Мнения: 62 595
Ако физическото беше действително организирано така, както е математиката и физиката, едва ли някой щеше да се сърди, поне не кой знае колко. Но цялата работа е мижай да те лъжем, и някак не върви един да мижа, а друг да не мижа. Затова и учителите да позамижат за оценките, а ние ще позамижаме за тяхната учебно-възпитателна работа.

# 24
  • Мнения: 5 352
Пльос и аз в осмокласната тема! Леле, колко сме важни-мами на осмокласници!
 С моето осмокласниче  се виждаме през почивните дни, разтъжваме се , а до новия петък той вече брои и минутите до времето в което ще сме заедно. Мислех, че с всичкото това напъване да учи ще го отблъсна от себе си, той обаче най- вероятно е развил стокхолмски синдром-привързал се е към мъчителя си  Laughing Laughing Laughing
Майтапа на страна, и на мен ми липсват... ужасно много ми липсват. Спирам, че ще се разцивря.

Сънче -   bouquet  bouquet

# 25
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
За мен физическто, като не могат да го организират като хората в училище да не се провежда.

# 26
  • Мнения: 17 987
Пльос и аз в осмокласната тема! Леле, колко сме важни-мами на осмокласници!
 С моето осмокласниче  се виждаме през почивните дни, разтъжваме се , а до новия петък той вече брои и минутите до времето в което ще сме заедно. Мислех, че с всичкото това напъване да учи ще го отблъсна от себе си, той обаче най- вероятно е развил стокхолмски синдром-привързал се е към мъчителя си  Laughing Laughing Laughing
Майтапа на страна, и на мен ми липсват... ужасно много ми липсват. Спирам, че ще се разцивря.

Сънче -   bouquet  bouquet

Ох, и аз така, рачешка съдба  Mr. Green Мечтая си да отидат на село за някой друг ден и да си вирна краката на дивана след работа, а като ги няма ми е пусто и мъчно  Confused

# 27
  • Мнения: 8 567
Да се запиша и аз при осмокласниците.  Grinning

При сина ми момчетата всеки час ритаха футбол, имаха и по някой час за нормативи - замерване на кой колко сам си може, те нито тичат, нито скачат в часовете.
Ние си спомням, че всеки час по физическо започвахме с разгрявки, имаше бягане, скокове, кози, преси, лицеви опори, та с тренировки постепенно задобрявахме.
Сега все едно всеки час по литература да бъдат оставени на свободни занимания- примерно да си четат Хари Потър, а от време на време да оценяват знанията им за поезията на Вапцаров.

# 28
  • София-България, Израел - където си поискам
  • Мнения: 2 856
Благодарности за темата  bouquet Syn, чудесно си се справила Simple Smile

# 29
  • Мнения: 2 013
  bouquet благодаря за темата.

Няма да се включа в спора за физическото, твърде съм пристрастна.

Общи условия

Активация на акаунт