Осми клас съм вече аз :D Тема 31.

  • 35 061
  • 725
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 50
Добро утро , мили мами !
Аз пък искам да се включа в спора за физическото. Преди година - в 6-ти клас - на една родителска среща всички майки скочиха срещу учителя по ФВС - масово в класа бяха писани 3-ки и 4-ки за покриване на нормативи.  Така нашият клас ( с най-висок среден успех сред випуска) завършиха децата с петици  и четворки за годината.
Съгласна съм 100% с русалката. Тези предмети не би трябвало да са балообразуващи.

п.п. В момента  с  голямата дъщеря чакаме класиране за LMU в Мюнхен. Приемането става по....  общият успех в дипломата за средно образование. Там влизат  и оценките по ФВС от всичките гимназиални години. 

# 31
  • Мнения: 14 418
Добро утро!
Успех  inadd Peace

# 32
  • Пловдив
  • Мнения: 3 358
Наскоро си гледах дипломата за средно - вярно, че е преди 14 години, но техническите предмети фигурират като оценки, но не влизат в средния успех - поне музиката и рисуването. Сега нещата може и да стоят по различен начин, обаче си спомням как навремето ни обясняваха, че средният успех се смяташе от 10 или 11 предмета.

# 33
  • Мнения: 456
Syn   bouquet благодаря за темата.
Така е , в часовете по ФВС се играе на футбол-момчетата, а момичетата седят и си говорят, или разцъкват по телефоните.Имат и някакви изпитвания на 50 м., 600 м и скок от място.Прави сте, че никога не са учили как се стартира, как се движат ръцете, как да използват глезена, за да правят по-голяма крачка.А нали се сещате, че няма училище в Бг, така както е в белите държави, игрищата и дворовете да са покрити с тартан или каквото и да е полиуретаново покритие, за да предпазва и щади децата.Как така без да се загрее да се бяга на този асфалт, и то не е изравнен, както трябва. А запитвалили сте се досега, къде децата скачат скок от място, в повечето случаи - не в пясък, на същия този асфалт.И  какви травми стават, как се набиват пети и се чупят костици на ходилата? Нечовешко е. Да не изреждам още много други проблеми от рода на това, че госпожата засича вермето с телефона си, за това, че няма как да бъде измерени 600 метра, няма коридори и т.н.
А по изобразително изкуство - там просто е трагедия.Там уговорката е -"правете, каквото искате, само не вдигайте шум, да не чуе директорът".Играят се карти, играе се на телефон и на всякакви други уреди или просто си говорят.Моят син за 7 години не научи как се рисува дърво, а да не говорим за някакви други сюжети или техники.Нищо! Пълна скръб! По музика поне учеха теория и там може доста да говори за композитори, история на музиката, музикално-историческа епоха.
За протококола да кажа, че има и по трите предмета 6.
 inadd успех Peace и да споделиш моля какво се случва Praynig

# 34
  • Мнения: 24 467
Наскоро си гледах дипломата за средно - вярно, че е преди 14 години, но техническите предмети фигурират като оценки, но не влизат в средния успех - поне музиката и рисуването. Сега нещата може и да стоят по различен начин, обаче си спомням как навремето ни обясняваха, че средният успех се смяташе от 10 или 11 предмета.
Трябва да погледна и аз, че съм забравила как беше. Не влизаше всичко и по мое време, но кое влизаше- никога не ме е интересувало. Ще да си пише, обаче.

 slon, скокът от място не е като тройния, който се прави на пясък. Аз помня, че и ние сме го правили на асфалта на училищното игрище. Не ме е спирало да си покрия 2-та метра /толкоз беше за 6/. Никой не е правил проблем от това, но хората повечко си вършеха работата и по- малко мърмореха /учители, деца, родители- всички/. И времето се засича с хронометър. И се загряваше и се бягаше всеки път, и сутрешна физзарядка за всички имаше и т.н.
Пак казвам- лошото изпълнение е повод да се иска повишаване на качеството, а не да се игнорира нужен предмет.
То цялото публично образование, в такъв случай, е за закриване.  Wink Кой ли работи качествено днес? По- скоро, ако има такива, става въпрос за изключения.

Нашият лагер свърши и ще си идваме днес. Ако можеше цяло лято да сме по почивка... Ама свършва.  Laughing



# 35
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Да определени предмети бяха балообразуващи и дори имаше бал за кандадтстване, нямаше право да кандидатстваш, ако балът е под определения за кандидатстване, после се държеше изпит.

# 36
  • Пловдив
  • Мнения: 3 358
Джуди, помня, че на нас в гимназията ни бяха обяснявали кои точно предмети влизат в успеха, изчислен в дипломата. До скоро не ми беше под ръка, защото сменихме жилище и не ми е трябвала да ми е наоколо. Но тъй като предстои старото жилище да се дава под наем, си взех изостаналите документи. Та сега специално я извадих и поне за онези години нито ФВС, нито музиката и рисуването са влизали в средния успех. Даже информатиката и машинописа не ми влизат, но говоря за преди 14 години. Ние информатика учехме само в 11 клас.

# 37
  • София
  • Мнения: 18 043
И тъй като  няма НИКАКВИ индикации за  подобрване на качеството дори и след  подавани оплаквания, какво правим, Джуди? И тук не става дума за подобряване даже.. Подобрява се нещо налично като база  и обучение  , но с не много добро ниво за момента . Докато в  много, ама наистина в  много от случаите  в часовете по физкултура обучение  просто няма. Има тотално отбиване на номера и от двете страни , което  два-три пъти в срока се трансформира по необходимост  в часове за покриване на нормативи с цел оценка.  Никой не казва, че физкултурата не е нужна (тъкмо напротив), но в този й вид тя не струва нищо - нито раздвижва  децата, нито им дава някаква база и култура поне като теория, нито им създава положителна нагласа към спорта като цяло . Дори и слаб учител по математика, биология, химия , физика или т.н  прави най- вероятно повече в часовете си.

Последна редакция: ср, 31 юли 2013, 10:38 от пенсионирана русалка

# 38
  • Пловдив
  • Мнения: 3 358
Тези часове и през моите ученически години си бяха такива, а ние нямахме проблеми с покриването на нормативите. През другото време обаче се е случвало и по три класа да сме по едно и също време - това точно в гимназията, при наличието на две дамски съблекални и то при положение, че бяхме 70% женско училище. На двора беше лесно, защото за всички се намираше какво да играем, ама в салона - само волейбол и то просто няма как да играеш за повече от 5 минути.

# 39
  • София
  • Мнения: 18 043
Тези часове и през моите ученически години си бяха такива, а ние нямахме проблеми с покриването на нормативите. През другото време обаче се е случвало и по три класа да сме по едно и също време - това точно в гимназията, при наличието на две дамски съблекални и то при положение, че бяхме 70% женско училище. На двора беше лесно, защото за всички се намираше какво да играем, ама в салона - само волейбол и то просто няма как да играеш за повече от 5 минути.

Ами по мое, особено в ОУ,  не бяха.  Peace Имаше си нещо като модули, нека така ги наречем - десетина -петнадесет поредни часа занимания с лека атлетика. Загрявахме се РЕДОВНО, тичахме различни дължини , скачахме от място и дълъг скок ( за който имаше пясъчник) , хвърляхме медицински топки, играехме щафетни игри и в края на този модул бивахме изпитвани. Идваше ред на нов модул - примерно гимнастика. В салона имахме греда, имахме трамплин за прескок, имахме халки, шведска стена, успоредка, дунапрени за скачане. Показваше ни се какво се иска от нас и го  оттренирвахме - прескок,  коремни преси на шведската стена, кълба напред и назад,  мостове. И после пак оценка. Стигахме  и до хората. За обща култура знаехме да тропнем, макар и нескопосано,  няколко.  НИКОГА в час по фическо не сме стояли на пейката, освен по време на изпитване. Изпитаните приключваха и сядаха. Имаше училищни отбори по художествена , по спортна гимнастика, по лека атлетика, по футбол... И не бяха съставени само от спортуващи навън деца, а  и от такива само с училищна подготовка. Не са се славили с върхови постижения, то и не това е целта им, но у децата се събуждаше интерес към спорта с тях. Кое от тези неща сега е налично?  Има някакви измислени  отбори. Училищата се хвалят с някой  и друг медал на техен  възпитаник на училищни първенства, ама истината е, че този медал и на 1 % не се дължи на часовете  по физкултура в училище. То няма и как при това тяхно проформа протичане.

Последна редакция: ср, 31 юли 2013, 11:12 от пенсионирана русалка

# 40
  • Пловдив
  • Мнения: 3 358
По времето, когато и аз бях в основния курс, нещата бяха различни и не се оплаквам от часовете в този етап. Мнението ми касаеше гимназиалната степен, когато бяхме по 6-7-8 паралелки във випуск и се засичахме по 2-3 клас задължително по ФВС.

# 41
  • София
  • Мнения: 18 043
По времето, когато и аз бях в основния курс, нещата бяха различни и не се оплаквам от часовете в този етап. Мнението ми касаеше гимназиалната степен, когато бяхме по 6-7-8 паралелки във випуск и се засичахме по 2-3 клас задължително по ФВС.

ОК, така е. Но сега проформата е налице и в  малките класове. Децата играят разни игри  с топка и това е. Момчетата футбол, момичетата - народна.  И чакат времето да ги изпитат на бягане и скачане, за коите не са се готвили в часовете. Какво се очаква да изградят като интерес и нагласа такива часове  у учениците? И това, ако са на двора, където поне имат пространство. В салона картинката е още по-страшна. Никой  от упоменатите  по-горе уреди го няма, а оттам и разнообразието. Затова и вътре продължават с топката, по два  класа накуп.

Последна редакция: ср, 31 юли 2013, 11:22 от пенсионирана русалка

# 42
  • I want it all and I want it now.
  • Мнения: 4 694
Успех  inadd  bouquet

Сетих се ,че тази година за първи път ще учат до 30.06.  Laughing
Кога пораснаха  Laughing

# 43
  • Пловдив
  • Мнения: 1 162
Тези часове и през моите ученически години си бяха такива, а ние нямахме проблеми с покриването на нормативите. През другото време обаче се е случвало и по три класа да сме по едно и също време - това точно в гимназията, при наличието на две дамски съблекални и то при положение, че бяхме 70% женско училище. На двора беше лесно, защото за всички се намираше какво да играем, ама в салона - само волейбол и то просто няма как да играеш за повече от 5 минути.

Ами по мое, особено в ОУ,  не бяха.  Peace Имаше си нещо като модули, нека така ги наречем - десетина -петнадесет поредни часа занимания с лека атлетика. Загрявахме се РЕДОВНО, тичахме различни дължини , скачахме от място и дълъг скок ( за който имаше пясъчник) , хвърляхме медицински топки, играехме щафетни игри и в края на този модул бивахме изпитвани. Идваше ред на нов модул - примерно гимнастика. В салона имахме греда, имахме трамплин за прескок, имахме халки, шведска стена, успоредка, дунапрени за скачане. Показваше ни се какво се иска от нас и го  оттренирвахме - прескок,  коремни преси на шведската стена, кълба напред и назад,  мостове. И после пак оценка. Стигахме  и до хората. За обща култура знаехме да тропнем, макар и нескопосано,  няколко.  НИКОГА в час по фическо не сме стояли на пейката, освен по време на изпитване. Изпитаните приключваха и сядаха. Имаше училищни отбори по художествена , по спортна гимнастика, по лека атлетика, по футбол... И не бяха съставени само от спортуващи навън деца, а  и от такива само с училищна подготовка. Не са се славили с върхови постижения, то и не това е целта им, но у децата се събуждаше интерес към спорта с тях. Кое от тези неща сега е налично?  Има някакви измислени  отбори. Училищата се хвалят с някой  и друг медал на техен  възпитаник на училищни първенства, ама истината е, че този медал и на 1 % не се дължи на часовете  по физкултура в училище. То няма и как при това тяхно проформа протичане.
Напълно съм съгласна. И при нас беше така. Да не говорим, че имаше и изправителна гимнастика за деца с гръбначни изкривявания или наднормено тегло. Сега при сина ми  е пълна скръб, а училището има база - след основен ремонт е, с две игрища покрити с изкуствена трева, ремонтиран салон, ремонтиран плувен басейн, стрелбище  и какво от това. Нямат часове по плуване, само ако се запишеш СИП или си платиш и ходиш след училище, играят основно баскетбол или волейбол и накрая ги емват да покриват нормативи. Синът ми по принцип ходи на тренировки 3 пъти седмично по волейбол и е физически добре подготвен, защото там си правят читави разгрявки, тичат и т.н. та проблеми с нормативите няма. Но негово приятелче е дюстабан. Детето иска да участва в часовете, не са го освободили, но учителите по никакъв начин не му влизат в  положение, напротив, дори го подиграват пред всички, в резултат на което детето вече има насадени комплекси.  Виж с рисуването и музиката въпросът стои другояче. Имаха читави преподаватели - синът ми има страхотен слух, но гласови данни - нулеви. Учителката усети това и започна да го изпитва на теория, да слуша произведения и по тях да отговаря и т.н. Значи може и така. Същото е и с рисуването - дойде им учител, за който децата си умираха. Взискателен до толкова, че държи да имаш нужните за часа неща, показа им техники на рисуване, поставяше им интересни задачи и децата видимо се увличаха в часа му. Не всички са изявени творчески таланти, но на база на изисквания минимум се справиха и никой не се оплака, че е бил ощетен. Какво пречи и часовете по ФВС да протичат по този начин - да намериш най-подходящото за детето занимание, така че да му изградиш добра двигателна култура. Защото ако нормално се ползваше басейна например това приятелче на сина ми нямаше да среща проблем с плуването въпреки дюстабанството си и може да тича за 4-ка например, но да компенсира това с добри резултати в плувния басейн. И майка му нямаше да се чувства виновна, че не го е освободила от часа по ФВС. За мен тези предмети трябва да са без оценка, само с едно зачита се, както беше по мое време. Сега в новото училище ще видим как ще са с базата там, защото салон видях, но в двора нищо не ми напомняше поне малко на място, което може да се ползва в топло време за час по  ФВС.

# 44
  • Мнения: 5 352
И аз да допълня към полезностите на  ФЗ  едно време - научих се  да играя "Елено моме"

Общи условия

Активация на акаунт