182 образователни въпроса по немските земи

  • 46 398
  • 741
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 4 138
ейййййййййй, пак голяма полемика. ако сега, с това което знам за образованието тук си бях в България, май щях да остана там докато мине поне 4 ти клас детето ми. тук нормалното нечастно училище е мъка, ще видим какво ще да е частното Wink
нали изпаднАх в потрес когато тръгнах да записвам моето дете в редовно държавно училище. еми, едно дете нямаше в класа с немска фамилия, сори. може и да е имало майки германки, ама не ми се чинеше така, когато и първите имена гледах. и не ми е проблем че децата са чужденци, и ние сме такива, обаче видях много от майките с шамии, не говорещи и една дума немски. това едно, второ начина на учене го прави ужасяваща комбинация.
не ми е ясно защо толкова се пените и защитавате началното образование тук, след като е гола вода. в България учителите все още са на ниво, защото са продукт на соц. системата, колкото и да не я харесвах. обаче родителите на младите учители са живели и учили в нея, а старите са получили образованието си в нея също. за следващото поколение не знам, сигурно ще е трагично както и тук.

държавната политика е такава, а тя е намерила хубав отзвук и заради манталитета на нацията. не са по-тъпи немците, просто са си такива. а на държавата и трябват най-вече работници, поне и трябваха де, ама народа яко се разхайти и не му се бачка, а и не му се учи. нацията яко деградира, а това пък идва от прекаленото охолство и сигурност. да си дете на работници и да следваш си е направо изключение. общата култура на нисшата средна класа пък е на плачевно ниво, мисленето плоско и чернобяло. да сравняваме българите с немците просто не е продуктивно. ние сме много интелигентен народ по природа. друг въпрос е, че сме калпави. ама може и от това да е, че сме умнички Mr. Green хеле па я.

много ме весели това, че хора, небиващи тук се репчат и ни карат да си ходим в България с дяцата. идвайте бе хора, идвайте. не ви спираме. обаче тук не е обетованата земя. някои неща са наистина страхотни, обаче други са олелемайко. въпрос на навик е. за новодошлите е много трудно просто. ако примерно нямате високи изисквания, няма проблем. детето ви ще завърши някое професионално училище за завинтване на гайки наляво и ще си бачка и ще си пей.

за моето обаче подобно нещо не искам. смея да твърдя, че майка му, тоест семуа и баща му, тоест матов, сме доста умни и от добри семейства. свикнали сме да мислим и да завиваме гайки и надясно. искам и детето ми да расте като такова. иначе, може и да работи като краварка, ама вечер да си чете да речем Франц Кафка и по възможност да не се омъжи за Ханс, лачения селски ерген, който да и вземе акъла с бицепсите си.

така че, не се дръвчете на старите кучета, а просто четете. дреме ми дали ще дойдат българи или пакистанци тук. ни завиждам, нито ви спирам. в България човек може да се занимава с детето много по-малко и неговите заложби да бъдат развивани в училище, тук обаче задължително трябва да се отделя ужасно много време, инак-бам в даскалото за гайки после. развивали им креативноста тук, трънки и глогинки развиват. просто има цедка, разберете го. и ако сте и чужденци и детето ви е по от немците, става мазало, а на вас ви се скъсва задника да се борите със системата.
ако наистина идвате заради децата си предимно, направете така че да ги доведете след 4 ти клас.

а аз в България няма да се върна, защото не мога да дишам там, а детето ми е свикнало тук. така че не ме пращайте и не се сравнявайте с нас, тези които или са омъжени за немци, или са от столетие тук, или имат наистина много добра и престижна работа. не може да става сравнение. никой не иска да не идвате, обаче дойдете ли когато децата тръгват на училище, обричате ги на тъпота или пък себе си и тях на безсмислен стрес. по-добре семейство разделено 4 години, отколкото после скубане на коси цял живот.

# 16
  • Мнения: 374
 Sad Александров-младши, начи, на 5 месеца, да не го водя там?... Ще споделя това със снажното родителско тяло...
Направо се натъжих. А си представям как Микаел си пада по изкуствата, например Crazy

# 17
  • Мнения: 9
Малеее Мато, аз мислех, че съм единствената, която ползва метлата като превозно средство...

Ама си права, за съжаление това е реалността, или поне както аз и някои други другарки я виждат.

За новодошлите - непоискан съвет:Търсете жилища в добри квартали с високи наеми! Началните училища са по местоживеене районирани. В зависимост от цената на жилищата е и съответната прослойка, с чиито деца ще учат с вашите.

Отлитам....

# 18
  • Мнения: 4 138
ами знам ли какво да ти река. подготви се ако ще ги водиш или за частно училище, или за занимания нон стоп с децата и караници с даскалките. или пък се надай на чудо. редовите неща стоят така, а Бискара е профи в разследването на немската образователна система. а пък според квартал и град се подготви детето ти да учи с чужденци преобяадаващи в класа от Замбия, братска Албания и още куп развиващи се страни, не че имам нещо против тях, напротив, но ако си в голям град и в неподходящ квартал има риск детето ти преди да проговори немски да проговори турски, примерно Crazy

драга ми Неси, аз нямам метла, аз имам Нимбус...

# 19
  • Мнения: 558
ахахах, от една страна вси4ки седите и се реп4ите на немски майки, ако правят физиономии, 4е говорите на децата си само на български, а от друга ви е проблем, ако децата на забулените майки също в къщи си говорят на техния език и не искате вашите деца да у4ат с тях. Това ако не е расизъм, не знам какво е. Много ми е интересно какво ще правите, ако немците запо4нат да не искат децата им да у4ат с 4ужденци изобщо, къде ще си пращате децата?!
Ако децата ви са умни и старателни, ще се изу4ат и ще завиват гайки и на лЕво и на дЕсно. ако не са, колкото и да ги блъскате, нема да стане.

И имам 4увството, 4е живеем в разли4ни Германии. Може и да се дължи на това, 4е завърших един от 4 най-добри унита в De/A/CH ( нека се похваля и аз, 4е съм умна, и да пиша грозно, но затова пък грамотно и на двата езика) и средата ми е само от висшисти, но въобще нямам такова негативно мнение за германците. Напротив.
Ве4е си мисля, 4е вашата среда в Бг е била от по-интелигентни хора, а тук е микс и това да е при4ината за негативното ви мнение за германците. Защото аз със сигурност живея сред интелигентни, креативни и ергайциге хора. А пенерите по гарите ги има и в БГ.

# 20
  • Мнения: 4 138
хайде сега още веднъж да обясня. аз съм последният човек, който е расист, който тук ме познава лично, знае го много добре.

второ, нека не сравняваме Германия отпреди 20 години с тази от сега.
и трето, нека не обсъждаме средата, в която живеем и не си ги мерим, щото нечии могат да излязат по-големи без да е имало преди подозрения.

кой откога, къде живее, как говори на детето си по улицата и какви физиономии прави, нека не глобализираме. и никой не кометира унитата, а началното образование до 4 ти клас, и децата на Айшетата и сие след 4 ти клас в гимназията са много рядко срещано явление-факт. и мннеието ми за немците не е негативно, а базира на факти, социологически проучвания и личен над 20 годишен опит, пък преди това база за сравнение от дядо, баба и майка, които са следвали в братска Германия и Австрия, и 40 годишни близки контакти с немци. понятието манталитет и народопсихология не съм го измислила аз, по него се прави държавна политика, рекламни кампании и какво ли не още.
пък немците ако не искат детето им да учи специално в моя случай с моето дете германче, техен си дерт Mr. Green
смесената среда е добро нещо, защото дава база за сравнение, а и някои от нас имат хуманни професии, та се налага да общуват с неакадемичното простолюдие Whistling
имам проблем не че мама Айше е забулена, а че след 20 годишен престой не говори и дума немски и си дружи с още десет мами Айшета, съответно и децата им са дружки и съответно това че немският е официален език не важи за тях и в училище. за родителските срещи пък да не говорим.

интелектът пък е относително понятие, защото когато няма стремеж към обща култура и то редова е само начетеност. а пък песента, че детето ако е умно може да учи във всякакво училище и пак да успее е лАжовна. иначе нямаше да има частни елитни училища и всичкото народ да дава децата си там. най-вече немците, които завиват гайки на всички страни. липсват ли първите 4 години в образовзнието става просто много трудно, защото след това образованието в гимназията си е много добро, ама е зор да се стигне до нея с килийно.

за грамотното писане няма да коментирам, 6тото 4овек 6ава 4есто в 4етириъгълния 6естограм Mr. Green
на детето си говоря удома на български и така е редно, навън говорим немски, защото така е възпитано. да говориш с детето си на език който не ти е майчин, колкото и добре да го владееш, постоянно е не само излишно, но и непрепоръчително. пак умни хора са го казали и доказали.

в този ред на мисли, не вади нож на непознати, щото може да умреш от вилица. bowuu

# 21
  • Мнения: 498
я да се включа с едно разяснение за бг началните училища  Grinning освен че имах първолачка миналата година, едната ми специалност е за начален учител. та......детето ми учи в софийско училище в по краен район. но и в центъра да беше работата пак е същата. не знам кой ви е излъгал, че в бг 1-4 клас се учи нещо извънземно, дето само тук го учат и децата прогресират геометрично  Thinking ами няма такова нещо. прогресират тези деца, с които се занимават в къщи родителите им, или са си взели специален учител. другите са общата голяма инертна маса, която някакси минава от клас в клас. така в класа на дъщеря ми тя и още едно дете са на светлинни години от повечето други деца. защо ли - ами защото майките им т.е. аз са решили че ще се занимават с децата си вместо да висят по кафетата /супер хит в софия/. и моето дете и това другото ходят от години на английски, на спорт и са привикнали да си свършват работата. що се отнася до игрите, ами ние сме постоянното присъствие в парка. докато другите родители прибират изтощените си и незнаещи деца от училище и занимални и се опитват да им налеят нещо с фуния, аз съм разпределила времето така че през цялата година да се учи по малко с разбиране, а не изведнъж ударно със зазубряне. и не, това не се учи в университет как да преподаваш. не усещаш ли нещата и децата нищо не става.
другата мода в софия а и в българия са математическите състезания за 1 клас. това са изключително трудни за прочитане, разбиране и решаване задачи. успяват тези деца с които е работено предварително доста време. има някои много умни в математиката и те се справят отлично. но масата деца абсолютно не може да ги реши. и какво става - от 2 клас се започва с курсове по математика, ако може да е в софийската математическа гимназия  ooooh! Crazy децат биват мъкнати от 2 клас на уроци по език, на курсове по математика и още нещо, а и на спорт, защото за отрочето трябва всичко да се опита. някои ходят и на 2 спорта защото родителя така е преценил. тези деца наистина са супер изтощени според мен, не знам кога играят и имат време за себе си. моето дете ходи от 4 годишно на балет, но по собствено желание. опитайте да заведете дете на 4 години на балет ако не иска  Laughing другото дете от нашия клас за което писах е в отбора по спортна гимнастика, изключително гъвкаво и талантливо. и сега какво става - ако моето дете, или това другото спечелят нещо или се представят добре, училището си присвоява моя труд , труда на детето и труда на другите учители/треньори, без самото училище да е допринесло с нещо. ако някое дете което ходи на уроци в мат. гимназия спечели медал, неговото училище с гордост отбелязва че едиси кой си е донесъл медал за училището. а всъщност даскалото няма никаква заслуга.
в нашия клас е същото. на този етап моето дете в училище не е научило нищо, освен в специализираните часове по рисуване. и това съм сигурна че важи за 90 процента от училищата и учителите в софия.

# 22
  • Мнения: 558
мата, според мен на4етеност и обща култура са пО-синоними, отколкото интелект и обща култура. а и понятията ни за расизъм са разли4ни явно.

и немците не си пращат децата в 4астни у4илища, защото са по-добри, със сигурност. Не е тайна, 4е в там не си дават много зор и всяко дете завършва 4астното у4илище, както и 4астния университет, то4но както в БГ. Мога да ти посо4а ли4ен пример. Освен, ако не говорим за елитните и с традиции 4астни у4илища и унита, но и там има изклю4ения, когато се намесят многото пари. Пак познавам ли4но 4овек, който работи в такова у4илище за богати наследници в CH.

# 23
  • Германия
  • Мнения: 327
Аз нямам още поглед върху немската образователна сиситема,затова не мога да взема отношение.За сега само един запис от мен.

# 24
  • Мнения: 4 138
не ми се спори за глупости. аз на моето съм му намерила колая. познавам не един, а десетина преподаватели по частни училища и гимназии, познавам и такива от редови училища.
при всички положения имам доста по-голям опит от всички тук и доста по-обширна база за сравнение. който не го интересува това, да дерзае.
в България не се учат извънземни неща, само че учителите са различни тук и там, в това е разликата. работа вкъщи с детето, да. но не и къртовска. абе действайте както ви е густо. за моето дете така или иначе съм се спряла на съвсем друг вид педагогика, защото редовата не ме устройва, а това поне е винаги личен избор. давам я в частно училище, където има също чужденци, най-вече деца от смесени бракове. само че между чужденци и чужденци има огромна разлика, както впрочем между немци и немци и въобще между всякакви представители на различни народи.

и последно, има разлика в това, дали един учител е и добър педагог. в България при началните учители именно това е разликата с немските им колеги, а ако има късмет човек да попадне и на някой учител от по-старата генерация си е направо шестица от тотото.
както не бих желала детето ми да учи в България един клас с преобладаващо ромско или турско присъствие, така и не искам да учи в такъв тук. защото нямам нищо против децата, но против родителите, и не защото са цигани или турци, а защото са с много силно развито чувство за родствена принадлежност, която от своя страна е доказано пречка при интеграцията им.

хубаво е да не е расист човек, обаче както всяко хубаво нещо и това не бива да е на сляпо, защото в противен случай си е чиста глупост и следване на нелични убеждения, а взимане на страна пристрастно и позъорство. и глупав довод за прокарване на мнение, което не е подплатено с наистина с железни доводи.

Щерн, наслаждавай се на неведението си, защото после ножът е дървен. и аз си се реех така допреди година и ми беше много харошо. повечето родители не са много амбициозни тук, което не знам дали е добре или зле. ние обаче сме такива като цяло, затова и нацията ни е доста будна. обаче както казах, калпава Mr. Green

а според мен пък начетеност и обща култура не са по-синоними от интелект и обща култура, ама това е дълга тема за дискусия, а и интерпретацията е доста важна, просто зависи от контекста. обаче няма да го диплим, поне не аз, порадищото съм отпуска и трябва да произведа поне 50 палачинки за домочадието и гостите, а на тех в момента не им дреме дали имам мнение по умни теми, а ги гони глад.

# 25
  • Мнения: 58
В този ред на мисли да се намърдам и аз с едно въпросче... Дъщеря ми е в Германия от началото на тази календарна година. Записаха я в пети клас, премина в шести. Не знаеше грам език, в пети клас учи главно езика и математика.  В момента е във Werkrealschule. Четох на първа страница, че по изключение на българчетата, дошли в ДЕ след 12 години, може да им се даде шанс след успешно положен изпит да кандидатстват за гимназия. Детето вече говори добре немски, разбира доста, но съвсем не е готово за подобна стъпка. Та аз като майка, кога трябва да обърна внимание на това?

# 26
  • Мнения: 11 315
Понеже има много нови момичета в темата, искам да разкажа моите теглила с немската образователна система вече 8 г.
Дъщеря ми е с АДХС - Aufmerksamkeit und Hyperaktivitätssyndrom. Още в детската градина беше диагностицирана. Имаше нещо подобно на интеграционен учител допълнително за нея, което доста подобри положението преди да тръгна на училище.
На прегледа при училищния лекар предвид тази и диагноза се гледаше дали е канкинд или мускинд и дали да я оставят на следващата година, защото беше родена на края на щихтаг за нашата провинция.
На моя отговорност я пуснаха да мине 1 клас. Попаднахме за съжаление на една отвратителна учителка, за която децата бяха само сиви, ако имаше пъстри птици като моето гардже, биваше натикано в кьошето и мачкано до припадък. Да отбележа само, че я пуснах на училище без да съм я подготвяла с букви и цифри. Не знаеше да чете, нито да смята, чист бял лист!
Научи се много бързо и се оправяше много добре въпреки мачкането.
Мирел страдаше от болки в корема и главоболие, но нито веднъж не каза, че не иска да ходи на училище, само е мрънкала, че не харесва учителката си. А тази жена си позволи да ми препоръчва да съм я тъпчела с риталин, при положение, че лекуващия и психотерапевт и детския лекар не намираха това за необходимо!
По стечение на обстоятелствата от югендамта ни предложиха едно място в специализирана занималня за деца с подобни проблеми като нейните в училище. Тази занималня се намираше в друг квартал на нашия град и понеже по обяд, когато трябваше от училище да стигне до там, транспорта беше ужасен, затова ни предложиха да я преместим в другото начално училище, което беше на 50 м от занималнята.
По принцип разрешаването за местене от едно начално в друго се случва само заради преместване, не знам как на нея и разрешиха и така тя започна 3 клас в новото училище.
Там случихме на изключително читава даскалица, пред която Мирел просто разцъфтя, подобри си оценките, изчезнаха болките в корема и главоболието.
Проблемите си ги имаше, но тази жена имаше подход и тя се подобряваше и в края на първия срок на 4 клас, когато даваха свидетелствата за кандидатстване, учителката ми каза - знам, че ще се справи, но не съм сигурна дали ще издържи напрежението в гимназиите.
Пак за наш късмет точно тогава отмениха препоръките и можехме да я запишем в което искаме училище. Тя сама си избра една определена гимназия, където се справя бих казала отлично и то с повишаваща се тенденция.
Подобна история и с големия ми син. В началното училище виждах, че нещо не вървят нещата, както трябва, а виждам, че детето не е тъпо, но нещо липсва.
Говорих няколко пъти с учителката му, но резултат никакъв.
В началото на 4 клас след разговор с една приятелка, чиято дъщеря току-що я бяха диагностицирали с дислексия и ми беше споделила симптомите, аз "открих" къде е проблема при моя син и започнах да ровя. Намерих човек който да го провери, оказа се, че моята диагноза е вярна и започнахме да работим и ровим къде точно са слабостите му и да подобрим нещата. А учителката му като и казах, тя само вдигна рамене и туй то. Всъщност е било нейна работа да види проблема, да извика училищния психолог, той да открие проблема и така сина ми да бъде облекчен от натоварването по немски за диктовките и по захкунде за правописните грешки.
Напук на нейната негативна характеристика, го записах по негово желание в гимназия. Сега е толкова амбициониран да се справи, че кипи от енергия.

# 27
  • Мнения: 1
Дидка, по принцип е възможно преместване в гимназия. Не е трудно, не е свързано и с някакви големи бюрокрации.

За разлика от българската система, немската  въпреки изостаналостта е доста по неограничаваща в това отношение. От реалшуле може да се прехвърли в гимназия, от гимназия прехвърлянето в реалшуле също става лесно  Grinning Нормативната уредба е такава, че дава доста свобода и всеки случай се преценява индивидуално.

Няма смисъл да се косиш, просто изчакай, и ако имаш възможност форсирай изучаването на немския.
Недей да се опитваш да насилваш нещата, дори и да успееш в момента да прехвърлиш щерката, може много бързо да я върнат в реалшулето.

Свободното боравене с езика е най важното. Имам предвид не само граматически правилно. В гимназията се изучава и поезия на немски все пак   Wink

# 28
  • Germany
  • Мнения: 7 950
Досег с немската образователна система имахме 3 седмици, та няма как да се включа адекватно в дискусията, но опитът ни с БГ системата хич не е положителен... Надявам се, децата ми да успеят да се адаптират бързо в Германия и да получат шанс да учат в гимназия и после в университет, както и да станат интелигентни и мислещи същества, без това да ни коства прекалено много нерви и компромиси...

# 29
  • Мнения: 910
Здравейте , а има ли тук някоя мама HR случайно ?

Общи условия

Активация на акаунт