Нормално ли е децата да носят таблет в училище

  • 27 133
  • 680
  •   1
Отговори
# 630
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 323
Учудвам се на  практиката учителят да оставя мобилния си на родителите.Явно това е някаква българска система.
Не се учудвай, в България учителят винаги трябва да е на разположение на родителя. Само като попрочетеш из форума какво се случва, ще се ориентираш в обстановката. Родителите тук са основен коректив и си позволяват много неща, които в чужбина не биха си и помислили.

# 631
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Добрите учители не мислят като теб. Те поемат отговорността за децата изцяло и сами.
В интерес на истината, това не води автоматично до множество разговори. Ни най-малко /и в двете посоки/.

За уважението въпросът е малко спорен. От една страна е уважение към децата, От друга страна е уважение към учителят дапроведе няколко разговора годишно. Проведе даже е силно казано - да чуе новина. Още повече, че учителите не преподават или зипитват непрекъснато. Има време когато са само квестори.

# 632
  • някъде под слънцето...
  • Мнения: 7 222
Учителят има право на лично пространство и лично време.Той е учител, а не бавачка., която е на 24 часа разположение на ученика и родителя.Що се отнася до чуване на новини...много  интересна формулировка.Явно имаме различни критерии за учебен процес, подход към ученика и т н т.Лично аз не бих оставила детето си в училуще, където учителите считат за нормално говоренето по телефона в час независимо дали се осъществява от учители или ученици.
Дори  и в българското неделно училище под егидата на външно и министерството на образованието, което посещава дъщеря ми, никой не си позволява да използва мобилен телефон
Не разбирам за каква отговорност става въпрос в случая. това, че учителят  е оставил мобилния си телефон с какво го прави по отговорен.Учителите на дъщеря ми, която вече е в 5 клас, винаги са били много отговорни и добри професионалисти..Но личните им телефони са табу, както и ма всички останали учители, поне за Мадрид със сигурност.
 Вече писах преди няколко страници какви  са санкциите за ползване ма телефон от ученик в двора на училище, по време ма занятия илу междучасия.
Предполагам, че има и някакви ограничения и за учителите, попитах дъщеря ми, каза, че нито е виждала, нито е чувала учител да разговаря по мобилен телефон.


Последна редакция: ср, 24 сеп 2014, 18:18 от sl

# 633
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 323
Не става въпрос за спортно плямпане в час, а за важни обаждания, които не търпят отлагане. Представи си, че с дете от твоя клас е станал инцидент, обадила си се на родителите, че детето им пътува за болницата. Няма ли да чакаш новини за здравословното му състояние? С какво е различен твой близък, от когото също чакаш жизненоважни новини?

За да е адекватен служителят в такъв момент, бих направила компромис като работодател, колкото и спартански да са условията във фирмата. За друг регламентираната почивка е времето за лични разговори и точка, а че на някой му се пукала душата - голяма работа, да чака почивката. Хора разни. В училищата е същото, важното е да има човешко отношение от една страна, а от друга да не се злоупотребява с него.

# 634
  • някъде под слънцето...
  • Мнения: 7 222
Преди година и половина дъщеря ми паднала в час по физическо и си беше пукнала  главата.От администрацията на училището се обадиха на мен и съпруга ми, съответно по протокол бяха се обадили на бърза помощ и полицията.Съпругът ми пристигна преди мен и е тръгнал след линейката.Аз отидох направо в болницата.Сложиха и два шева и ни оставиха под наблюдение после ни изписаха.обадиха ми се  само родители с които съм близка.
И да има начини кога и как да бъдат проведени важни  лични разговори.Но това определено не е в присъствието на ученици, клиенти, пациенти и т н т.
Въпрос на манталитет, гледна точка или  възпитание.
Да чакала съм жизненоважни новини и да правя лични разговори по време на работа.Но всички мои познати и близки знаят, че,  когато ми се обаждат в работно време е възможно да не им отговоря,  но ще им върна обаждането, когато мога да го направя.

# 635
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 323
Интересно какво щеше да правиш, ако работодателят ти беше наложил вето на телефоните? Да разбереш че детето ти е в опасност със закъснение тук /не в уредените чужбини/ може да носи доста неприятни и, не дай Боже, фатални последици.

За протокола: учителката кога и как разбра, че детето е добре? Не искам да съм на нейно място и да чакам да разбера, че е малкият дявол, а в същото време родителите да не ми се обаждат, мотивирайки се, че може да съм служебно ангажирана и уважават личното ми пространство.

# 636
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Учителите също имаме деца, на които може да им се случи да паднат по физическо. И тогава ще вдигна телефона, пък ако ще и цял форум да се възмущава от днес до края на годината.
Обикновено близките ми знаят кога съм на работа, а най-близките ми знаят и междучасията, ако се наложи да се обаждат. Но винаги има несъобразителни, които много държат да разговаряме веднага, като разни оператори и рекламатори и заради такива рискувам да откажа важен или спешен разговор. Когато съм на оперативка или съвет - спирам звука, а в час, по-често отказвам обаждането и после звъня аз.

# 637
  • някъде под слънцето...
  • Мнения: 7 222
Чужбината за това ти изглежда уредена, защото хората спазват правилата, които са поставили.И да не  можах да вдигна телефона, когато ми позвъниха от училището, защото бях заета точно в този момент.Върнах им обаждането след няколко минути.Те вече бяха говорили и със съпруга ми.
Тук не госпожисват учителите.Родители и ученици  се  обръщат към тях на малко име.Класната разбра, как е детето след като я видяла на другия ден в училище.
Да отношението е различно, но о нравите и манталитет са различни. Липсват букети  приповдигнато настеоение и официално облекло на първия и последен учебен ден.Но това няма нищо общо с функциите на учителя, неговата роля е да обучава децата, а не да ги дундурка.

# 638
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Преди година и половина дъщеря ми паднала в час по физическо и си беше пукнала  главата.От администрацията на училището се обадиха на мен и съпруга ми, съответно по протокол бяха се обадили на бърза помощ и полицията.Съпругът ми пристигна преди мен и е тръгнал след линейката.Аз отидох направо в болницата.Сложиха и два шева и ни оставиха под наблюдение после ни изписаха.обадиха ми се  само родители с които съм близка.
И да има начини кога и как да бъдат проведени важни  лични разговори.Но това определено не е в присъствието на ученици, клиенти, пациенти и т н т.
Въпрос на манталитет, гледна точка или  възпитание.
Да чакала съм жизненоважни новини и да правя лични разговори по време на работа.Но всички мои познати и близки знаят, че,  когато ми се обаждат в работно време е възможно да не им отговоря,  но ще им върна обаждането, когато мога да го направя.

С този пост всъщност обясняваш моята теза. И ако не бъркам тази на Саморая.
Аз не говоря за допустимо, недопустимо, професионализъм и т.н.
Причината е, че тези неща са основополагащи. Тях не кометирам. Коментирам реалната практика. И тя е като описаната от теб.

И поддържам мнението на Лиляна - и тя има право детето ѝ да и се обади при форс мажбор. По всяко време. Това не значи, че ще се уче, че ще вдигне на секундата, но да - има парво да звъни. И забележи - в повечето случаи началн ия учител може да направи пауза до около 10 мин след позвъняването без да наруши учебния процес.

Има само една разлика с твоето и БГ училището - учителят е емоционално обвързан с децата в класа си. Прекарва половин ден с тях. По свое желание звъни и дава номера си. Защото и той деца има. Родителите са достатъчно възпитани, или пък ако се наложи, учителят ще помогне... за да не навлизат в личното му пространство.

ПП Много е грубо това с дундуркането. 7-8 годишните деца имат нужда от емоционална сигурност - добро отрношение, човешки контакт и почти приятелство. Те не са дундуркане!

# 639
  • някъде под слънцето...
  • Мнения: 7 222
Именно за да се преодолее емоционалното обвързване и субективността в оценяването , класният ръководител  и учителите се сменят целенасичено през две години.

# 640
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Именно за да се преодолее емоционалното обвързване и субективността в оценяването , класният ръководител  и учителите се сменят целенасичено през две години.

Чудесно е, че харесваш системата в мястотот където си!

Въпрос на философия и зрялост е тази постановка.
Може /и става/ да си обичаш класа и да го оценяваш обективно.
За мен това е голям плюс на българското училище.

# 641
  • София
  • Мнения: 3 824
Чия зрялост? На учителите ли? Не се среща често чак в такъв размер. Оценката и отношението рядко са обективни, особено в малките класове.

# 642
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Да, тяхната.
Аз лично само съм чувала, че липсва. Обикновено води до смяна на класния.
Затова /макар и с известна цена/ се заобикаля липсата ѝ.

# 643
  • някъде под слънцето...
  • Мнения: 7 222
Именно за да се преодолее емоционалното обвързване и субективността в оценяването , класният ръководител  и учителите се сменят целенасичено през две години.

Чудесно е, че харесваш системата в мястотот където си!

Въпрос на философия и зрялост е тази постановка.
Може /и става/ да си обичаш класа и да го оценяваш обективно.
За мен това е голям плюс на българското училище.
Харесва ми защото, по малката емоционална обвързаност  с учители и съученици прави детето ми емоционално по стабилно и по адаптивно в нова среда.Тъй като освен преподавателите, прегрупират и класовете..Обикновено училищата са профилирани по нива.
Освен  това,  колкото и обективна да е оценката, тя все пак е и субективна, защото колкото и да са уеднаквени критериите, всек има различна трактовка.

Последна редакция: ср, 24 сеп 2014, 22:19 от sl

# 644
  • София
  • Мнения: 44 122
sl  само не разбрах, като учителят на детето ми още при първата ни родителска си раздава телефона, аз трябва да го откажа ли?

Общи условия

Активация на акаунт