За "различните деца" - отново нищо ново

  • 18 498
  • 401
  •   1
Отговори
# 390
  • София
  • Мнения: 62 595
Само че не се сещам за нищо хубаво като послествие от това в салона децата да се търкалят по дюшеци, произведени преди трийсет години, натъпкани с прах. Отделно, ако решат отговорните фактори да спазват нормите за безопасност, сигурно почти всички училищни салони щяха да бъдат заключени и обявени за негодни, а  настилката от асфалт в дворовете трябваше да бъде заменена с подходяща такава за физическа дейност. Тук-там направиха по някое игрище в броени училища, и то защото се наляха европейски пари понякакви проекти. Останалото е по-зле от времето,когато аз бях ученичка.

# 391
  • Мнения: 127
Само че не се сещам за нищо хубаво като послествие от това в салона децата да се търкалят по дюшеци, произведени преди трийсет години, натъпкани с прах. Отделно, ако решат отговорните фактори да спазват нормите за безопасност, сигурно почти всички училищни салони щяха да бъдат заключени и обявени за негодни, а  настилката от асфалт в дворовете трябваше да бъде заменена с подходяща такава за физическа дейност. Тук-там направиха по някое игрище в броени училища, и то защото се наляха европейски пари понякакви проекти. Останалото е по-зле от времето,когато аз бях ученичка.

Салоните са обновени отдавна. Повечето. Тия които не са - дали ще се търкаля по стар дюшек, или ще си натиска задника в стар стол е все тая. Всъщност не е все тая. Търкалянето пак ще има положителен ефект. Разбира се, спънатите коне, никога няма да приемат разумни доводи, че спорта е нещо положително. Не го и очаквам. Така ще си плюят на собствения фасон, все пак.  smile3505

# 392
  • Куциндрел
  • Мнения: 24 542
И спънатите коне имаме право да живеем, все пак, та и право на мнение имаме. smile3534

# 393
  • Мнения: 127
Ама, разбира се, как. И ревностно се защитава това мнение - спорта е сатанинско дело! Комплексите вършат чудеса с мотивацията.

# 394
  • София
  • Мнения: 965
biborana,  доста по-съгласна съм с мнението ти, както си го формулирала сега, но за съжаление реалността е друга и засега никакви реални опити за промяната й не се правят. Факт е , че все още много родители и учители защитават тезата, че след като условията не са подсигурени, децата със СОП нямат място в масовите училища (или поне голяма част от тях). И се получава директно противопоставяне. Когато детето е нежелано от учителите, другите деца и впоследствие родителите много лесно се настройват срещу него и нещата стават неспасяеми. Ето един пресен случай http://m.standartnews.com/mneniya-intervyuta/igov_nyama_dete_nya … odhod-280779.html
Затова на няколко пъти се опитах да дам другата гледна точка - че родителите на деца с проблеми, които не са за помощни училища, просто нямаме избор. (То и там положението никак не е розово). Ясно е ,че има и безотговорни родители на деца със СОП, не ги диагностицират, отричат проблема, не работят със специалисти, но подобно е положението и с другите родители - колко агресивни деца в норма има? Учителите наистина трябва да имат възможност да изискат оценка на децата и Закрила на детето трябва да се намесват, ако родителите нищо не предприемат.

# 395
  • Мнения: 722
Май е време модератор да заключи темата...
Позитивизмът окончателно се изчерпа, прескочи се в злобеенето... Както често става.
Зла, ти май нямаш деца? Влизала ли си скоро в провинциален физкултурен салон?
Аз комплекси нямам. Опитът ти да надскочиш себе си е неуспешен.
Моля модератор да сложи ключ на темата.

# 396
  • Мнения: 24 467
Няма основания за заключване на темата.
Тя е полезна за хората, особено за тези, които имат проблеми и желаят да споделят или да научат.
Ако смятате, че нечии участия по нея са недопустими- информирайте си модератор.
Ако не ви допада- не е задължително да участвате в нея.
..........
Моите деца са учили общо в 4 провинциални училища. Всички са с хубави салони, в едното салонът е на европейско ниво. Две от училищата имат по два салона и по един плувен басейн.
.........

# 397
  • Мнения: X
Мама Звярка, нищожно количество потребители направиха изказвания, които са нетолерантни спрямо различните деца. Основната част сме на мнение, че трябва да се намери начин както за тяхната интеграция, така и за цялостното оправяне на кочинката, в която се е превърнало българското училище като цяло. Защото на всички нас децата ни цопат в тази кочинка.

# 398
  • София
  • Мнения: 62 595
Именно! Интеграция не означава само и основно да изкарваат по някой друг час с децата от класа или просто да проседяват времето в час, за да играят в междучасието. Трябва действително интеграцията да е И на ниво образование, да излязат със знания, с диплома, за да не ги изхвърли после пазарът на труда.

# 399
  • Мнения: 24 467
Разбира се, че не това означава. Именно от такъв отбий номер никой няма нужда. Затова самите учители следва да имат школовка. Защото те работят всеки ден с децата със СОП и това далеч не е работа само на логопеди и други тесни специалисти.
Не съм задълбавала да гледам какво имат залегнато педагозите в учебните си програми и дали, как и от кога се обръща внимание на този въпрос.
Отдавала ми се е лично възможност да видя точно как учител заставя дете с проблеми да се "премести", да не му разваля класа. В град с още 2-3 училища. Това е много опасно, защото останалите деца научават какво- решението с различния е отстраняването. Дори опира не само до професионализъм, а и до елементарна човещина.

# 400
  • София
  • Мнения: 62 595
Редовият учител не е слъннце, та да огрее на 30 деца, още повече, че е принуден да следва определена програма и разписание на часовете. За 35 минути в начален курс и 45 в основен и гимназиален какво по-напред да направи - да изпита, да предаде нов материал, да следва индивидуални задачи и планове за децата със СОп, още повече, че в един клас никога не са деца със сходни особености при ученето). Затова западняците са измислили постоянно да има ресурсен учител/психолог, особено при децата с по-сериозни  проблеми, включително поведенчески, а при други работата да е ежедневна. Нека имаме малко милост към редовия нашенски учител, особено в начален курс! Колкото и да го обучават, 35-те минути са краен ресурс.

# 401
  • Мнения: 2 190
Попаднах на интересен сайт за специалните/различните деца:http://priobshti.se/category/obuchitelni-trudnosti/poveche-za-sot

Общи условия

Активация на акаунт