За "различните деца" - отново нищо ново

  • 18 511
  • 401
  •   1
Отговори
# 60
  • в рока
  • Мнения: 1 119
 И друго- общобразователният учител не може да бъде подготвен за спецификата на различното заболяване, но когато има дете със СОП и му бъде обяснено състоянието от родител, то педагогът търси как да бъде полезен на детето- посредством съвети и разговори с колеги ресурсни, психолог, логопед. Едва от няколко години университетите въведоха дисциплини от Специалната педагогика в програмата за специалностите НУП, ПУП И ПНУП.

Да, Хепи. Heart Eyes

# 61
  • Мнения: 54 674
Силно момиче си! Heart Eyes

# 62
  • в рока
  • Мнения: 1 119
Ами не мисля, важното е работата наистина да те удовлетворява. Не е нужна сила. Както казах, на колегите им е в пъти по-трудно. Hug

Каси, нямате ли логопед?

# 63
  • Мнения: 10 547
Не, Пурко, нито логопед, нито психолог, само ресурсен от Центъра по график.

# 64
  • в рока
  • Мнения: 1 119
 В училищата, в които работя също няма . А би трябвало навсякъде да има. Ето още едно недомислие..... Всичко пада на твоите плещи. Това е положението. А очакванията в същото време са големи.
 Наивно мислех, че в столицата всяко училище има логопед или психолог

# 65
  • Мнения: 54 674
За столицата не знам, но дори в Пловдив няма във всяко училище логопед, за психолог, май също.

# 66
  • Мнения: 610
Наистина не става на въпрос в статията за "различно"дете, а за дете ,което не иска да спи.. И аз бях така никога не съм спала на обяд, лежах мирно и  гледах тавана два часа, за да  не ми се скарат. Спомням си го много добре, защото беше отвратително. Един ден само се надигах да видя дали някой не е станал случайно и учителката дойде да ми държи слово  как не ме е срам, че видиш ли не спя... И ние имахме тъмна стаичка, по мое мнение е била килер сега като се замисля, но имаше легла на два етажа и беше точно до спалното, там слагаха да спят по буйните и палави деца и мен веднъж, защото не достигаха места, а бях миличка и послушна и знаеха, че няма да се възпротивя. Та това винаги е било, на лелите и госпожите им е по-удобно да пият кафета, да пушат и да клюкарстват вместо да се занимават с две три деца, които не искат да спят. Иначе за 4тия коментар малко се е олял, но мисля, че е имал в предвид основно , ще щом детето има специални нужди - една обикновена детска градина не може да ги осигури. Бих пуснала детето си да играе с "различни" деца. Не бих го пуснала да играе с агресивни деца, които биха могли да го наранят..

# 67
  • Мнения: 722
Сайтът вярно е ПИК, но го имаше и в Труд. Просто от там го взех. Доколкото знам, Тетралогията на Фало включва и други проблеми, освен сърдечните.
А деца наистина има затваряни точно в склад. В градината на дъщеря ми преди години редовно затваряха едно дете /не беше болно, просто диво/. Веднъж едната учителка го беше замерила със столче. Като питах майката защо не се оплаче, тя не намери нищо нередно в тези методи - самата тя била отраснала в институция...
п.п.Детето ми е диагностицирано. Документацията /копия/ е в градината. Уведомени са всички.

# 68
  • Мнения: 8 301
Странното или по скоро нормалното е че всеки споделя според позицията си.

Миналата седмица имах интересна случка.
Имам колега с дете на 4 години - неговорещо. От година посещава логопед. И в момента има напредък прави изречение от 2 думи.
В групата на сина ми също има такова дете. Понякога се засичаме с родителите когато ги взимаме. Моя син не го отразява. Като една съвестна майка започвам да разпитвам сина ми - играели с Пешо. Въпросното дете. Сина ми казва : НЕ. Аз изнасям една лекция за различията , за хората, за това как трябва да ги интегрираме сред нас - сиреч да играе с детето. При което моят син се обръща с едни големи очи пълни с почуда и казва: Мамо, ама аз нищо не му разбирам. Пробвах но не става.

Та хортуваме с колегата и той казва: Знам, че ще му е трудно на моето в ПУК. Децата на тази възраст са много злобни. Е според мен пък са много откровени.

Та гледната точка е важен фактор.

Детето ми играе с дете с ДЦП. Играят прекрасно и се разбират. С детето в ДГ няма как да принудя моето да игра с него а и не виждам смисъл.

# 69
  • Мнения: 29 803
Не знам дали съм толерантна! Иска ми се! Но не знам....ако става въпрос друго дете да си излее агресията на моето и още няколко други просто, защото е "различно" ..... не знам, не ми харесва!  newsm78 Или пък госпожата да оставя 25-30 деца сами, защото трябва да укроти "различното" дете.... newsm78
Не ме разбирайте погрешно, много ми е мъчно за тези дечица, те с нищо не са го заслужили, нито имат вина за агресията си, наясно съм с това. Просто не мисля, че именно това е начинът за интеграция.
Ако няма агресия, не съм против, бих оставяла децата да си играят и контактуват.  Peace

Като бях малка, във входа живееше семейство с агресивно "различно" дете. Родителите въпреки всичко отказваха да признаят проблема, който явно се задълбочаваше с времето... Помня, че го бяха пратили в първи клас, то отказваше да седи в час, биело децата, викало на учителите. Един път се скрило и часове не могат да го намерят, вдигнали училището на крак, а то в някакъв шкаф.....и подобни случки.

# 70
  • Мнения: 722
Да, вярно е, че всеки споделя според позицията.
Агресивните деца в повечето случаи не са болни, "различни" или каквото се сетите. Просто са диви, невъзпитани. В класа на дъщеря ми има дете, което се съблича по потник и си гризе маратонката. Нищо му няма. Признава, че го прави, за да дразни останалите. Страшно е умен, но е непогледнат.
Учителките не оставят останалите деца сами, за да укротяват детето със СОП. В градините има медицински и помощен персонал. За училището още не знам как стои въпроса.

# 71
  • в рока
  • Мнения: 1 119
Аз не мога да разбера заглавието на темата. Тук плашещото е фактът, че се прилага изобщо такъв "метод", независимо дали е здраво дете или "различно".

Мама Звярка, в училище Касита ти обясни как стои въпросът, аз мога да го потвърдя. Често в ДГ помощният персонал се налага с едната ръка да мие коридора, междувременно да успокоява дете със СОП. С очите съм го виждала.

# 72
  • София
  • Мнения: 62 595
Аз се чудя, дали в държавната градина не могат да пуснат дете със СОП с придружител, примерно частен ресурсен учител, на който майката заплаща?


Нашенските градини са затворени за външни лица. А и учителките може да не са много хепи някой да им се мотае наоколо. Но иначе може, стига да има кой да го плати- определено общината няма да даде ресурсен всеки ден по осем часа на ден, а на родителите ще им излезе пресолено, особено ако е специалист.

Извън конкретния случай с това дете, мен ме  притеснява това, че много деца със СОП (а там всичко е в една кошница) са реално застрашени да останат без валидна степен на образование по ДОИ,което съвсем им отрязва пътя за самостоятелен живот и намиране на работа. Да не говорим, че май с новия закон закриват помощните училища, уж всички деца ще са в масови училища, обаче помощните стават някакви центрове за психологична подкрепа или нещо си, където не е много ясно какво ще праввят децата с по-сериозни проблеми. Нашенската работа стана "хубава работа, ама българска". Не може без интеграция, но не и криворазбрана и кривонаправена интеграция на всяка цена.

# 73
  • Мнения: 610
Преди 24 години също се е прилагал , имаше даже наказания и състезания кой първи ще си изяде яденето и т.н., който изостане му викаха с някакви уж смешни имена. Не е правилно, отвратително е и щом съм го запомнила на такава невръстна възраст определено ме е впечатлило, но не вярвам всички деца в групата ми да го помнят и определено никой не го е наричал тормоз.. Страшно ще се възмутя, ако се случи на моето дете, но като се замисля може би пък всичко взимаме прекалено на сериозно, спала съм в тъмната стаичка, която нямаше врата та оттам идваше светлина и съм гледала да ям максимално бързо, за да не ми се подиграват, но въпреки това не съм с психически увреждания за цял живот... и както казах не вярвам някой друг в групата ми да го помни. Знам, че не е правилно и редно и е хубаво да се отстраняват , ама чак психолози и травми за цял живот едва ли не ....

# 74
  • в рока
  • Мнения: 1 119
ПУ ще имат гратисен период- 5 години и ще се преструктурират в центове , да. В гимназиите вече има паралелки за деца със СОП- в нашата област има няколко. Излизат с документ и професия. Иначе за интеграцията- права си, много си права. Някои деца със СОП, които се обучават по ИОП до 7кл/вкл/, в осми минават към на общообразователна програма, за да могат в девети да продължат заедно с другите. Това , разбира се , зависи от индивидуалните случаи.

Общи условия

Активация на акаунт