За "различните деца" - отново нищо ново

  • 18 499
  • 401
  •   1
Отговори
# 45
  • Куциндрел
  • Мнения: 24 542
Аз се чудя, дали в държавната градина не могат да пуснат дете със СОП с придружител, примерно частен ресурсен учител, на който майката заплаща?

# 46
  • Мнения: 22 036
Няма как персоналът да не е видял белега от операцията! Отделно, че детето е с ТЕЛК.
Сайтът е Пик все пак. Удобен за разчистване на сметки и евтини, фалшиви сензации.

Имам дете с тежка операция и телково решение. Родителите скриха от мен и двете. Но нито съм сляпа, нито тъпа. А незнанието ми за състоянието на детето опасно за него.

това е ужасно, но явно и те са "психирани" от нагласите. Не е твоя работа да ги разпитваш, а и сама да научаваш за проблема.
При записването родителите трябва да декларират всеки проблем, свързан с детето. После, училищното ръководство следва да уведоми учителите.

# 47
  • Мнения: 2 988
Аз съм била учител в СОУ. Работила съм с две “различни“ деца. Едното беше претърпяло много тежка злополука, имаше черепно-мозъчна травма и месец е било в кома. В резултат имаше проблеми с говора, моториката и краткосрочната памет. Другото дете беше с аутизъм, но знаеше повече неща от част от връстниците си. Посещаваше часовете с майка си и имаше назначен ресурсен учител, с когото работеше 2 дни седмично.

Според мен най-големият проблем не са “различните“ деца, а онези неграмотни, лигави, мързеливи и невъзпитани хлапета, които ръсят обиди и са агресивни не само към връстниците си, но и към учителите, директора и дори родителите си.

Мога да се справя без проблеми с “различните“ деца, но не и с другите, чиито родители не са ги възпитали.

# 48
  • Мнения: 10 993
Димитрия много хубав пост.

# 49
  • Мнения: 54 460


 Защо наричате "различно" дете със сърдечно заболяване?

"Различните" деца са децата с увреждания.
Имат си група във ФБ.
Това им е логото - "Моето дете не е болно - различно е".

# 50
  • Мнения: 10 547
Чудесен пост, да, но дали и учителят, на когото се налага да изведе едно дете, изпаднало в криза и да остави вашите на самотек, е чудесен? Защото, оказва се, на практика не ви е приятно да се случва това. Само теоритично сте толерантни.

Последна редакция: чт, 09 апр 2015, 14:38 от Касита

# 51
  • Мнения: 4 841
Аз съм била учител в СОУ [...] онези неграмотни, лигави, мързеливи и невъзпитани хлапета

Удебеленото изключително много ме зарадва, че е в минало време, предвид отношението към поверените ви деца  Peace

# 52
  • Мнения: 1 384
И какво му е различното?
И моето дете е претърпяло операция, но не го наричам различно, защото в определен период от живота си трябваше да бъде щадено и пазено.
Различно може да е дете със заболяване, допринасящо за нетипично според нормите на обществото поведение. Да, то затова е и различно, защото се различава. Дали ще е по поведение или по здравословен фактор, който допринася за нужда от различно отношение, разлики има, те се виждат и тук по темите. Дори вече се дразня, като слагат кавички. Ами различно е и това е. Защо да казваме на черното-бяло? Само дето не разбирам, защо различното обижда. Различното може да поражда нужда от допълнителни грижи, различно общуване и различно обучение. Аз искам да знам какво различно следва да науча, когато срещу мен стои различен човек така, че да не се чувстваме нито аз, нито той зле.

# 53
  • Мнения: 14 478


 Защо наричате "различно" дете със сърдечно заболяване?

"Различните" деца са децата с увреждания.
Имат си група във ФБ.
Това им е логото - "Моето дете не е болно - различно е".
Различно ще рече, че другите са еднакви.
Какво страшно има да се назове проблема директно. Хората ще го приемат и ще помагат когато се налага. А някои медицински проблеми си искат и човек да знае как да действа.

# 54
  • Мнения: 22 036
Чудесен пост, да, но дали и учителят, на когото се налага да изведе едно дете, изпаднало в криза и да остави вашите на самотек, е чудесен? Защото, оказва се, на практика не ви е приятно да се случва това. Само теоритично сте толерантни.
Peace, а ако нещо се случи с останалите през това време учителя ще е виновен.
Трябва да има ресурсен учител през цялото време.

# 55
  • Куциндрел
  • Мнения: 24 542
Касита, точно заради това, трябва да има работеща система за интеграция на деца със СОП.
Като за начало повече персонал, после повече квалифициран персонал, после повече занимания за деца със СОП в насока интеграция с другите деца, после обясняване и учене на другите деца, че има И различни хора.

Мен лично би ме притеснило много, ако има агресивно дете със СОП, което изпада в кризи и застрашава другите деца по един или друг начин. Толерантността ми не е чак толкова голяма.

# 56
  • в рока
  • Мнения: 1 119
Трябва, ама няма да е скоро..... Моля ви, повярвайте, няма учител, който да не е заинтересован системата да потртъгне.

Това не мога да разбера- детето ти да има епилепсия, и да не обясниш на учителят подробно за състоянието на детето, за превантивни мерки, при какви обстоятелства се получават припадъците.

# 57
  • Мнения: 1 384
Каквото ще да има. Откакто решиха различните деца да бъдат поставяни в масовата среда, се започна едно надвикване по темата-как не ги приемат. Което не е вярно. Просто по-често хората не смогват и не покриват очакванията, защото не са запознати с конкретния проблем. Няма как да си запознат с всеки един различен проблем на различните. Затова се очаква и различен подход на тези-различните-ами кажете, обяснете. Чак като се стигне до конфликт, тогава се започва вадене на епикризи, телкове и т.н.

# 58
  • Мнения: 10 547
Моето дете е интегрирано сред останалите- едно от най-търсените за партньорство в игрите е. Но изпада в буйни кризи. С времето се научих при първата индикация да го изведа от помещението. Но, както казах, съм сама. Имам нужда от специален педагог, колега, но няма, няма и да има ресурс за такъв във всяка класна стая. Нужен ми е и логопед за поне 10 от децата ми. Изобщо .... милите ми дечица. Системата неглижира всички ни.

# 59
  • Мнения: 54 460
Пурки, ти с такива деца ли работиш?

Общи условия

Активация на акаунт