В детска градина или в училище да бъдем предучилищна на 6 години

  • 22 251
  • 180
  •   1
Отговори
# 165
  • Мнения: 18 483
Както обясних по-горе, точно за столицата такава схема не съществува.

Разбира се, че съществува. Да влезеш направо в първи клас в паралелките, които работят със сдружение "Шилер"/"Луис Карол", да не говорим за Италианския лицей, е почти загубена кауза. И други училища се сещам, които имат стриктно квартално разпределение за необходимия брой точки, но с предучилищна нямаш проблем, дори и да си от другия край на София. И това само на прима-виста за училищата, от които съм се интересувала.

# 166
  • София
  • Мнения: 396
В Италианския лицей има прием само за 1 клас и детска градина 3 годишни, като децата от детската градина държат изпит на общо основание за 1 клас.

# 167
  • Мнения: 18 483
Да, вярно, друго беше за Лицея. Но в градината май ги подготвяха за изпита в първи клас. Или бъркам?

# 168
  • София
  • Мнения: 396
Познавам две деца, които учат в лицея, едното е било в детската градина, другото не. И двете майки казват, че активно са готвили децата за изпита за 1 клас.
Мисля също, че не във всички общински училища има предимство детето ако е било там ПГ.

# 169
  • София
  • Мнения: 3 071
Друго, което не ми харесва в ПГ в училище, е, че детето много често сменя госпожи и "съученици", което си е допълнителен стрес - веднъж в ДГ, веднъж в ПГ, веднъж в 1 клас.

# 170
  • Мнения: 6 563
Maidenly, в училището на детето ни сменят доста често учителите, “разбъркват“ и класовете. мисля, че в темата за чу беше обсъждано. не го свързвай само с негативи, има и положителни страни това. за мен също е плюс, защото детето се научава да работи с различни учители, не се привързва само към един и съответно няма драми, ако учителят отсъства, дойде заместник, премине в по-горен клас. също така, ако не харесва определен учител, няма да е в неговия клас 3-4 години. разместването на децата се счита и за шанс детето да намери нови приятели, както и да се “отърве“ от съученици, които не харесва. това също спомага за разпадането на групички, които се заформят между децата и се опитват да доминират/тормозят останалите.

# 171
  • София
  • Мнения: 38 524
Предпочитам драмата с разместването и новите учителки да я преживее в 5 клас, а не на 5-6 години.

# 172
  • Мнения: 6 563
разбира се, че е въпрос на предпочитания на родителите. но според мен е хубаво да се огледат всички плюсове и минуси преди да се вземе окончателно решение  Peace

# 173
  • Мнения: 18 483
Съучениците не е задължително да се сменят. Ако родителите са доволни от предучилищната и формирания клас, съставът е много вероятно да се запази. От нашия клас (24 деца) само 3 бяха различни в първи клас (3 напуснаха, 3 дойдоха).

# 174
  • София
  • Мнения: 62 595
Спокойно, не е толкова страшно със смяната на учители и съученици! Децата дори посрещат с интерес новата учителка и новите деца, а в първи клас вече са гърмяни зайци.

# 175
  • Мнения: 845
Спокойно, не е толкова страшно със смяната на учители и съученици! Децата дори посрещат с интерес новата учителка и новите деца, а в първи клас вече са гърмяни зайци.

Абсолютно си права. При нас се получи точно така, че от ПГ се преминава в 1 клас, но не запазват класа. Наистина децата посрещнаха с любопитство новото, много бързо намериха нови приятели, сина ми веднага прави паралел между учителките - коя къде е била по-добра и изобщо промяната не му действа негативно, а го приема съвсем като в реда на нещата.

# 176
  • Мнения: 2 285
Както обясних по-горе, точно за столицата такава схема не съществува.

Разбира се, че съществува. Да влезеш направо в първи клас в паралелките, които работят със сдружение "Шилер"/"Луис Карол", да не говорим за Италианския лицей, е почти загубена кауза. И други училища се сещам, които имат стриктно квартално разпределение за необходимия брой точки, но с предучилищна нямаш проблем, дори и да си от другия край на София. И това само на прима-виста за училищата, от които съм се интересувала.

Нито едно от изброените не е обикновено общинско училище. Аз за такива говоря. Не за училища за надарени деца, не за такива, свързани със сдружения и не за частни училища. При всички тези, така или иначе, приемът е с изпит, което е доста различно от "безпроблемен прием" в ПГ. Ако имаш други примери, сподели. Може пък аз да съм изпуснала нещо.  Wink

# 177
  • Мнения: 18 483

Нито едно от изброените не е обикновено общинско училище.


Всяко едно от училищата, които работят със сдруженията, са обикновени общински. Не са за надарени деца, още по-малко пък са частни. Къде говоря за "безпроблемен прием" за ПГ? За "безпроблемен прием" говорех за първи клас ако не си от квартала на подобни училища, в които в най-голям процент се влиза в ПГ. Твърдиш, че само западащи училища имат предучилищна и не си права. Например 12-то и 19-то. И двете дават предимство за предучилищна. Макар и във второто само една предучилищна да не стига. Но ако детето не излиза от съседните градини и без предучилищна в училището съвсем не става. Не си изпуснала нищо, споко. Най-вероятно за училищата, за които се интересуваш, е точно така, както твърдиш. Но определено не си наясно с всички училища в София.

Последна редакция: вт, 04 окт 2016, 09:49 от wild poppy

# 178
  • София
  • Мнения: 409
Здравейте, големият ми син изкара пред училищна в детската градина. Сега се чувства добре в първи клас. Госпожата все още има проблем с дисциплината на по- импулсивните деца, но като цяло е много доволна от класа. Похвали сина ми че се справя отлично с всички задачи, което означава, че в детската градина са си свършили работата добре. Сега обаче малкия когато е предучилищна смятам да го запиша направо в училище. Причините са, че ще се местим в друг град, а и той е много палаво и н послушно дете и ще му се отрази добре да научи правилата в училище от рано.

# 179
  • Мнения: 44
Здравейте,

някой чувал ли е нещо за училище наречено Образователни технологии? Намира се някъде към ПЖИ-то. Имало шах, ментална аритметика и много разни такива..

Благодаря предварително

Общи условия

Активация на акаунт