Журналист в сферата на икономиката казваш, че си, затова как можеш да сравняваш числа сами по себе си.
На база "лудост и балон". Всеки продукт има един компонент на рационално ценообразуване- оттам нататък има една зона, която икономистите наричат гъвкавост. За някои неща цената може да е много по-висока, просто защото хората са готови да я платят, особено ако има инжектиране на финанси отнякъде под формата на застраховки, насърчителни програми и подобни.
В България грубото ми наблюдение е, че масово все още ценообразуването е по-скоро реалистично, заради липсата на "подплатеност", изключая най-скъпите клиники и болници. Но ако Фейсбук и Гугъл се бъркат, за да плащат за замразяване на яйцеклетки, цената може да се вдигне. Същото като със студентските кредити- затова образованието в САЩ е раздуто и като абсолютна, и като относителна цена.
Та...не си тревожи главата по отношение на икономическата журналистика, там се справям, а някои истории са по-сложни. Та общо взето дори имайки предвид стандарта, пак цените в САЩ ми клонят към балон.
КМА 