8 клас - в крак със новите порядки и все още със догадки( със щот е поезия)

  • 85 332
  • 737
  •   1
Отговори
# 570
  • Мнения: X
Всъщност Призма е права. Мисля, че малко след началото на учебната година обсъждахме въпроса и тогава коментирах, че в дипломата за средно образование ще участват само оценките от втори гимназиален етап.
Това, което ме накара да се замисля дали тълкувам правилно наредбата е фактът, че чуждестранни университети изискват оценки от предмети, които са част от общообразователната подготовка в първи гимназиален етап. Вероятно оценките от него ще бъдат част от някаква притурка към дипломата за средно образование или самото  удостоверение за завършен първи гимназиален етап ще изиграе тази роля.
Виждам, че не само аз си задавам този въпрос. Simple Smile

# 571
  • Русе
  • Мнения: 12 212
  Точно от там тръгнахме , Дидева Simple Smile. Започнах с въпроса за дипломата,като първа част от диалог по повод свободния избор на предмети във втори гимназиален етап.Но първо исках потвърждение от МОН, че дипломата за средно образование е точно това, което се предполагаше, за да не ни връщат в последствие на изходно положение с включване на оценки от първи гимназиален етап, което би докарало до още докара до още по-голямо мазало.Сега тепърва ще сърбаме попарата. Най-вероятно училищата ще продължат да си карат по стария учебен план за 11 и 12 клас и предметите ще запълват часовете на учителите в съответното училище. Но разчитам на вниманието на Дидева и на всеки, който има интерес да следим развитието с наредбите и притурките.

# 572
  • София
  • Мнения: 9 616
И аз го мисля това с кандидатстването и в чужбина, и в България.
За Медицина например се изисква оценка или от ДЗИ или от Дипломата по Биология и Химия. И ако по някаква причина училището няма такива профили, какво детето няма да може да кандидатства ли и как биха сравнявали оценки от 8-10 клас с такива от профил в 11-12 клас. Такова е положението и с други специалности.
Не знам, намям добро предчувствие, според мен тези от МОН ще се усетят и ще сменят правилата "в крачка". Не се връзва това, което пишат.

Amber - моля, прати да го видим този отговор. Случайно МОНстерите да са казали, дали ще излязат с официално становище и с разяснение към училищата?

# 573
  • Мнения: X
Нашите университети не са най-големият проблем. Те ще си напаснат изискванията за прием към системата.
Иначе не вярвам на този етап МОН да излязат с някакво официално становище. В сайта за реформата, когато не могат да дадат подробно обяснение по зададен въпрос просто пишат примерно: " Въпросът е уреден в ЗПУО".
Продължавам да си мисля, че ще " прикачат" някак удостоверението за първи гимназиален етап към дипломата за средно образование иначе ще трябва много сериозен ремонт на наредбата.
Амбърче, моят коментар по онова време не беше сериозен. Мисля, че някой се оплакваше, че детето не си дава много зор в осми клас и аз отвърнах, че не е и нужно, защото оценките от осми клас не влизат в дипломата за средно . Нещо такова беше. Тая в тая връзка обсъдихме тогава дипломата, но май без много задълбаване.

# 574
  • Русе
  • Мнения: 12 212
 Изпратих две писма.
Едното
Скрит текст:
"Здравейте,

    Запознахме се с НАРЕДБА № 11 от 01.09.2016 г. за оценяване на резултатите от обучението на учениците  Обн. - ДВ, бр. 74 от 20.09.2016 г., в сила от 20.09.2016 г., издадена от министъра на образованието и науката, но останахме с неяснота по отношение на чл. 31.

"Чл. 31. Общият успех в дипломата за средно образование се формира като средноаритметична оценка с точност до 0,01 от средноаритметичните оценки, вписани като окончателни оценки по учебните предмети, изучавани в задължителните часове, и от средноаритметичните оценки, вписани като окончателни оценки по учебните предмети, изучавани в избираемите часове. "

 Не видяхме да е указано, окончателните оценки от кой гимназиален етап - втори или осреднена оценка от окончателните оценки в първи и втори гимназиален етап, ще бъдат включени в дипломата за средно образование.

Нядяваме се на компетентен отговор от Ваша страна!

Поздрави,


Отговорът
Скрит текст:

Чл. 30.
Скрит текст:
(1) Окончателните оценки по всеки учебен предмет при завършване на средно образование се формират с точност до 0,01 като средноаритметични от годишните оценки по учебния предмет, изучаван във втория гимназиален етап в задължителните и в избираемите учебни часове, а в спортните училища - и във факултативните учебни часове по учебен предмет от специализираната подготовка.  (2) Окончателните оценки при завършване на средно образование по учебните предмети, които се изучават само в един клас от втория гимназиален етап, са годишните оценки за съответния клас.  (3) Не се формира окончателна оценка по учебния предмет физическо възпитание и спорт, а в спортните училища - по учебен предмет от специализираната подготовка, в случаите по чл. 23, ал. 10, когато ученикът е освободен и през двата срока на всички класове от втория гимназиален етап и не е формирана годишна оценка за нито един от класовете на етапа, а в задължителната училищна документация се записва „освободен".  (4) В случаите по чл. 23, ал. 10, когато не е формирана годишна оценка за един или повече класове на гимназиалния етап, окончателната оценка по учебния предмет физическо възпитание и спорт:  1. е годишната оценка по учебния предмет - когато предметът е изучаван само в един от класовете на етапа;  2. се формира с точност до 0,01 като средноаритметична от оформените годишни оценки по учебния предмет за класовете, в които той е изучаван.  (5) В случаите, когато не е формирана годишна оценка за един или повече класове по учебен предмет от специализираната подготовка в спортните училища, окончателна оценка се формира след полагане на изпит за определяне на окончателна оценка, в случай че здравословното му състояние позволява и това е удостоверено с медицински документ.  (6) В случай че здравословното състояние на ученика по ал. 5 не му позволява да положи изпит, не се формира окончателна оценка, а в задължителната училищна документация се записва „освободен". 
14
 
(7) Наред с окончателните оценки по ал. 1 в дипломата за средно образование се вписват в точки и в оценки и резултатите от успешно положените държавни зрелостни изпити по чл. 134 и 135 ЗПУО.  (Sunglasses Резултатите от държавните зрелостни изпити по ал. 7 по желание на зрелостника може да се трансформират в оценки по скалата за оценяване, определена в European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS), и да се запишат в европейското приложение към дипломата за средно образование.  (9) В случаите по ал. 8 резултатите от държавните зрелостни изпити се трансформират по ECTS скала за оценяване, както следва:  1. оценка А се поставя при резултат отличен 6,00;  2. оценка В се поставя при резултат отличен 5,50 - 5,99;  3. оценка С се поставя при резултат много добър 4,50 - 5,49;  4. оценка D се поставя при резултат добър 3,50 - 4,49;  5. оценка E се поставя при резултат среден 3,00 - 3,49. 

# 575
  • Мнения: 9 488
И аз го мисля това с кандидатстването и в чужбина, и в България.
За Медицина например се изисква оценка или от ДЗИ или от Дипломата по Биология и Химия. И ако по някаква причина училището няма такива профили, какво детето няма да може да кандидатства ли и как биха сравнявали оценки от 8-10 клас с такива от профил в 11-12 клас. Такова е положението и с други специалности.
Не знам, намям добро предчувствие, според мен тези от МОН ще се усетят и ще сменят правилата "в крачка". Не се връзва това, което пишат.

Amber - моля, прати да го видим този отговор. Случайно МОНстерите да са казали, дали ще излязат с официално становище и с разяснение към училищата?
При вас освен българската/европейска диплома, ще си има и американската която сама по себе си е подробна академична справка с хорариум и оценки по години, а средата оценка се явява средно претеглено. (Не е като в настоящата диплома на МОН - БЕЛ 1 ред за всичките 4 години по 3-4 часа седмично... Етика (например) пак е 1 ред от една учебна година 1,5 часа седмично... и няма претегляне, средно аритметично на оценките... )
В момента децата от АК, които кандидатстват медицина държат ДЗИ по биология и по химия... дори не само тези с профил химия Wink и прилагат не само дипломата си, а и академичната справка (която е основа за американската диплома, а накрая и приложение към нея).
За наборчето ще видим как ще го закъсаме, той по математика се движи 4-5... някой път "избухва" с по две поредни 6 и така... а е трети профил математика, четвърти география... т.е. и това ще е в дипломата за средно образования, ясно написано на отделен ред Rolling Eyes
ПП: Като вземе диплома големия ще сканирам и ти пратя за информация Wink

Последна редакция: чт, 30 ное 2017, 09:14 от peneva_a

# 576
  • Русе
  • Мнения: 12 212
     Ами както виждам аз нещата, учебните предмети ще са каквито учители има в училището.Ще се тегли една черта, кой колко часове има и колко не му достигат и ще ги бутнат в 11 и 12 клас. В езиковите при нас, например няма друг профил освен първи и втори чужд език и БЕЛ. Ще сложат  БЕЛ 180 часа, щот трябва да се представим добре на ДЗИ за да ни пишат в статистиките, по още толкова и на чуждите езици,щот са ни профил. И ще запълнят с биология, химия, физика, география според това, кой учител има да запълва часове. История може и да няма, щот историците имат рекордните 270 часа в девети и десети клас.Ще сме баялдисали от история.
    
     Медицина ,който няма в 11 и 12 клас ще си ходи на уроци и ще си се явява на приемни изпити .

      То целта е да се наплънят нашите университети. Нищо че от Европа приканват да се позакрият, щот са много знайни и незнайни университети и излизат знайни и незнайни специалисти.Вече и чистачите в някои университети
са записани като студенти.

    Иначе е успокояващо че няма да се вземат оценките до 10 клас. Че както сме я закъдрили по литература. За утре трябва да се стегна и да оттренираме всички тези за Антигона, щот трябва да е написана за 7.5, за да пише поне едно 4.50. Ако някой има нещо проверено и одобрено, да сподели за да ползвам за направление на мислите и структурите.

# 577
  • в здрача
  • Мнения: 2 208
Благодаря, добре съм.
Беше малкия дявол, наместиха ми ръката, а сега едва успявам да наваксам задачите, които се натрупаха докато "си почивах".
И за капак точно вторник ще има родителска среща и в двете училища. Семейния съвет реши баща и да отиде да се гордее с голямото, а аз - да се червя с малкото.

# 578
  • София
  • Мнения: 4 401
Привет момичета, влизам с голяма болка, разочарование , ядосана и обидена . Цяла нощ почти не съм спала, сутринта се събудих ,пак със същите усещания и не знам как да постъпя.
Вчера имахме родителска среща, та разбирам аз , че са се събирали пари за една екскурзия за пролетната ваканция / Германия, Австрия , Щвейцария и Италия/ . Та до моя хубавец понеже е бил болен не достига офертата, и вчера госпожата ми заявява, че има само 20 свободни места за нашият клас и 20 за другия клас , а паралелките са по 28 деца и тя няма какво да направи  newsm78
И понеже първо си помислих, че моя забраван е забравил да ми даде офертата си замълчах, но като се прибрах и го питам за офертата , той ми заяви, че не е получил. От там си направих извода, че са разадвани той докато е бил болен. Детет цяла вечер плака и как аз да му обясня, че понеже е бил болен не са му дали офертата и той заради това няма до ходи.

Кой питам аз организира подобни екскурии и как така при положение че има 2 класа по 28 деца, има места за 40 деца, на другите деца какво да се каже , или на какъв принцип, ще се реши кой 16 няма да ходят  #Cussing out #Cussing out #Cussing out
Кажете какво да правя и къде да си задам въпросите, че съм бясна направо  и ми иде да #2gunfire  #2gunfire

п.п. БЪрзо да се възтановиш, радвам се,  че си по добре вече  Hug

# 579
  • София
  • Мнения: 6 247
Кимболина, как къде да питаш. Питай класната. Според мен при такива условия трябва да се тегли чоп и всеки с късмета си. По-добрият вариант е да се запише, който иска и според бройката да се организират нещата. Ако има места, за два автобуса например, може да се поканят и деца от други класове, за да се запълни бройката.
Съжалявам за неприятната ситуация.
При нас официално е съобщено, че екскурзиите в чужбина са след 10 клас. Наборът пък официално е предупреден от сега, че тези екскурзии са естра и награда и ще плащам само, ако е заслужил с труд, постоянство и успех. Да си прави сметката, ако иска да ходи в Италия Crossing Arms

# 580
  • Мнения: 1 240
Амбър, благодаря за насоките.И ние сме диваци. Ходим на закътани места, но да са хубава изходна точка за обиколки, както е и в случая.

Кимбе, успокой младежа. Да не тъгува милият, екскурзии ще има още.
Иначе съм съгласна, че е несправедливо да отпускат бройка за екскурзия, по - малка от броя ученици.
Може би изхождат от предни години, по колко деца са ходили и т.н. Синът ми се беше записал в шести клас за екскурзия в чужбина, която не се състоя, защото не събраха деца за пълен автобус.

# 581
  • София
  • Мнения: 5 005
И в нашето училище ще има екскурзия в чужбина през пролетната ваканция, но моят младеж ще я пропусне. По това време той обикновено ходи на лагер с отбора, а и не му понасят дългите пътувания с автобус. Екскурзията ще е обиколка на Европа, цената е 1000 лв. Може би ще участва някой друг път...

# 582
  • Мнения: 231
Kimbolina, не се ядосвай. Защото аз пък се ядосвам, че ще ходи на екскурзия- Баварски замъци. През пролетната ваканция ще бъде и ще се скапят от път. Само първия ден ще минат 1300 км. За мен това е безумие. Обаче като се каза, че ще ходи ... не можах да откажа.
А относно кой ги организира - според мен учители ентусиасти. Полага им се безплатно ходене като придружители, сигурно и командировъчни си взимат? Да кажат учителите тук.
А безспорно не е справедливо това с местата. Би било редно да проверят желаещите и след това да се организарат.

# 583
  • Мнения: 855
Благодаря, че писахте за отговора на МО, явно на Ники ще му се размине МУ-то.Confused

# 584
  • гр. София
  • Мнения: 1 136
Привет момичета, влизам с голяма болка, разочарование , ядосана и обидена . Цяла нощ почти не съм спала, сутринта се събудих ,пак със същите усещания и не знам как да постъпя.
Вчера имахме родителска среща, та разбирам аз , че са се събирали пари за една екскурзия за пролетната ваканция / Германия, Австрия , Щвейцария и Италия/ . Та до моя хубавец понеже е бил болен не достига офертата, и вчера госпожата ми заявява, че има само 20 свободни места за нашият клас и 20 за другия клас , а паралелките са по 28 деца и тя няма какво да направи  newsm78
И понеже първо си помислих, че моя забраван е забравил да ми даде офертата си замълчах, но като се прибрах и го питам за офертата , той ми заяви, че не е получил. От там си направих извода, че са разадвани той докато е бил болен. Детет цяла вечер плака и как аз да му обясня, че понеже е бил болен не са му дали офертата и той заради това няма до ходи.

Кой питам аз организира подобни екскурии и как така при положение че има 2 класа по 28 деца, има места за 40 деца, на другите деца какво да се каже , или на какъв принцип, ще се реши кой 16 няма да ходят  #Cussing out #Cussing out #Cussing out
Кажете какво да правя и къде да си задам въпросите, че съм бясна направо  и ми иде да #2gunfire  #2gunfire

....
Кимболинке, и аз съм на същото мнение като emonaem - успокой твоето момче, екскурзии ще им предложат и по-нататък.
Нашата гимназия предлага пътувания и екскурзии от 9 клас нагоре. Така че тази година няма да има пътувания за нашия клас.
Наистина много неприятна ситуация се е получила  Sick - как така ако има желаещи ученици няма да могат да пътуват всички и кой по какви критерии ще определи кои ще бъдат късметлиите, които ще отидат на екскурзията и кои ще останат.... newsm78
Амбърче, благодаря, че сподели с нас какъв е отговорът на МОН на твоето писмо  bouquet

Общи условия

Активация на акаунт