Детската градина - всичко, което ни вълнува - 20

  • 44 445
  • 748
  •   1
Отговори
# 150
  • Мнения: 12 729
при нас театрите са си в градината, събират всички деца в салона.
не съм сигурна че чуват и виждат нещо от театъра, ама каквото такова, доволни изглеждат после, слушам как разказват като ги вземаме.

за оцветяването и моливите е добре да се почне по-раничко. още в първата година в яслата моето го бяха научили да държи молив, във втората крушите и ябълките не бяха проблем.
в първа група вече рисуваха, не оцветяваха  Rolling Eyes

Интересно... Замислих се... Моето химикал знае да държи, ама молив не знае. На ясла не е ходил почти. Пастели му купих още като беше на годинка и ми драскаше с тях по мебелите. Да не би формата на молива или това, че не пише толкова меко да го притеснява нещо? Но баш проблемът е, че не може да оцветява още, щото с флумастери рисунките му са със същите произволни драсканици. Фигури, картинки, цветове - всичко разпознава, но не разбира що е то "оцветяване".

# 151
  • гр.Пловдив
  • Мнения: 4 227
И моят го мъчи много оцветяването,с 300 зора изпълнява поставени задачки с оцветяването на фигури ,а пък за самостоятелна рисунка освен драсканици и дума не може да става...Blush

Действително,че темповете на развитие са доста различни,и на мен ми прави впечатление при 4 годишните,особено момиченца си рисуват картини  без проблеми ..

На мен ми направиха забележка,че изоставал с рисуването и оцветяването и като препоръка да сме наблегнели повечко по тази част у дома,правя всичко възможно,но повече от 1/2 час не мога да го задържа седнал с молив в ръка Stuck Out Tongue Winking Eye

# 152
  • Мнения: 75 652
Моят късно прояви интерес към рисуването. И аз в яслата и първа група го мъчих, тиках му моливите и листите, ама нъцки.
Елате сега да видите в хола имам цяла стена с рисунки негови, изрязани, оцветени и залепени с тиксо като тапет...на 6 години е в момента.
Мисълта ми е, когато му дойде времето на детето, тогава... а не когато ние или учителките искат Simple Smile

# 153
  • Мнения: 1 411
И ние бяхме от изоставащите с рисуването, и аз имам наблюдения, че момиченцата са по-добри в това. Вече е на 5г. и е на средното ниво, но до миналата година беше мъъкааа. Вече рисунките му имат вид, човечета, дървета, балони, последните са му любими, явно са му лесни  Laughing. Освен всичко друго е и по-бавен, но какво да се прави, няма да става художник. Най-обича да рисува с бои, че е най-бързо  Laughing.

# 154
  • Мнения: 75 652
Моят хора почти не рисува. Имам една единствена рисунка от него с две човечета - аз и той чакаме на спирката  Grinning, която съм сложила в рамка на видно място.
Но ела да видиш как рисува всякакви машини, електроуреди и подобни техничарски неща...

Кой каквото го влече... Laughing

# 155
  • Мнения: 1 928
Оф, това оцветяване, мъкаааа. Ами не проявява интерес, но аз пък не го и мъча. Предпочита да работи с пластелин. Предложих на учителките да занеса пластелин, цък, един път не можело, един път имали, един път директорката замаза положението, че били сборна група и имало по-малки деца. То и затова стана последната "истерия", че вместо да го изведат на двора да потича, го оставили с още две деца да оцветява под контрола на лелята. И той естествено си намерил забавление, свързано с цупене от страна на учителките и обвинения от моя страна, че ги оставят без контрол и че не е нормално здраво, жизнено и енергично дете да стои цял ден в затворено помещение.

# 156
  • Мнения: 16 130
Аз не съм толкова либерална. Какво значи не проявява интерес? Че и аз не проявявам интерес към много неща, ама като се налага, правя ги. Това е положението. Не е въпрос да оцветява перфектно, а да полага старание, пък каквото излезе накрая. Друг е въпросът, че наказание като оставяне в стаята не приемам.

# 157
  • Мнения: 75 652
И на мен ми прилича това като да е наказан в стаята сам ... тоест и детето го е възприело сигурно като наказание, то няма и как другояче да е де...не одобрявам този похват в случая.

Съни, чак да се налага...не мисля. Препоръчително е, но не се налага. Децата са различни. Сега ако не може, какво да го правим ... да го върнем от градина ?
Колко деца със СОП има, които не могат да правят доста неща и пак си има подход и начин и спрямо тях. Peace

А и детето е първа група още, ако правилно съм разбрала ... има време, ще се научи .. Simple Smile

# 158
  • Мнения: 16 130
Ми налага се, Тета. Аз мразя да пиша на ръка, примерно, а ченгелчета и прочее простотии, които сме правили в училище, направо до лудост ме докарват, ама се налага, нали? И какво послание давам на детето като му казвам - като не ти се пише, не пиши? С оцветяването конкретно се тренира фина моторика, полезна през целия живот, не е прищявка.

# 159
  • Мнения: 75 652
Ако целта на учителката е да му тренира именно финната моторика, защо не му дадЕ да ниже мъниста...примерно. Нали рисуването не е единственият начин за това ?
 А и защо оставаш с впечатлението, че детето не се старае? Може да се старае, но толкова да си може...
Поемс, колко е голямо детенце?
Струва ми се, че в случая на Поемс нещо даскалките са се заяли и се опитват да й правят въртели.

# 160
  • Мнения: 1 928

А и детето е първа група още, ако правилно съм разбрала ... има време, ще се научи .. Simple Smile
Не, втора е. Според мен интересът към дадено нещо идва и от учителя. Ако се толерира състезателния характер, пък детето не се справя с дадено нещо толкова добре, колкото друго дете, а и това се коментира/ сравнява, има голяма вероятност интересът към нещото да изчезне. Пък и фината моторика, ако това е целта с това постоянно оцветяване, може да се формира и по други начини. Още повече, че не е в задължителните предучилищни групи. Но все повече оставам с впечатление, че на някои госпожи главната им цел е децата да седят на едно място цял ден, да не стават от столчето, да си рисуват/ оцветяват/ чоплят нещо си, за да нямат учителките грижи. Пък и не е първи случай точно тази госпожа да го накаже/ изолира за нещо и той да си намери неприемливо според възрастните занимание.

# 161
  • Мнения: 75 652
Моето дете например все го намирам седнал на столчето да си рисува нещо, докато другите търчат из стаята. Характер, особеност или друго...да ми е жив и здрав. Но сега, в 4 група.

Поемс, аз бих заявила на госпожата, че вкъщи обръщаш внимание на рисуването и че се занимавате, дори и да не е така. После ясно и твърдо ще й заявя, че не съм ок да го карат насила да рисува или да го наказват, ако резултата не е перфектен.

Помня, че на моя син му беше интересно по едно време да оцветява с боички - пробвала ли си да му купиш - може да му е по-лесно, отколкото с моливи.

# 162
  • Sofia
  • Мнения: 7 499
Лелее, като чета какви неща рисуват вашите деца направо се притесних. Моят е втора група, оцветява вече доста добре без да излиза от очертанията и използва различни цветове, но рисува само геометричните фигури (кръг, квадрат, триъгълник) и една кола (един модел Laughing), е от време някое слънце и някой балон и вчера направи опити да нарисува блока, в който живеем. Но да рисува човечета, дървета, цветя и къщи за сега си е направо мираж. Веднъж го накарали да се нарисува и той с триста зора нарисувал главата и до там, казал, че не може...

# 163
  • Мнения: 8 433
Ами, до дете си е. Моята е трета група и обожава да рисува, сега е на тема русалки, иначе рисува хора, дървета, къщи и какво ли още не, изрязва с ножица, оцветява вече много добре. Куца  ѝ лепенето по контур ( бяха сгъвали шапка и после да я залепят- с това не се беше справила), сигурно защото все крия лепилото. Mr. Green
За обличането - облича се самостоятелно от средата на първа група, от тази година вече може сама да си обуе чорапогащника, за събличането до скоро помагахме за блузите, вече може и сама. Проблемът е, че се мотае много.
За оцветяването, рисуването и обличане/събличане голяма заслуга имат и учителките ( те много обясняват кое как трябва да се направи) и с помощ вкъщи нещата се получават.
На нас , за театър или тържество ни казват поне два- три дни предварително, да не е и повече. Думи, песни за тържества се учат само в градината.
За почерпка за имен ден се носят някакви лакомства за децата ( най-често Барни и сок), при нас са разрешени пакетирани храни.

# 164
  • Мнения: 35 525
Разбира се, че си е до дете, в крайна сметка хората сме различни, едни обичат да рисуват, други - не. Както е във всичко...

След трета група се отварят повече към рисуването, преди това са повече драсканици.

Какво да ви кажа - моят нарисувал една рисунка с мен и баща му, аз - сърдита с ръце на Ф, ще кажеш, че само се карам..... Shocked Една майка от градината ми вика - Вземете си поука, явно се карате много на детето.... Shocked Shocked Shocked Twisted Evil

Общи условия

Активация на акаунт