Професия учител - 3

  • 158 380
  • 1 500
  •   1
Отговори
# 495
  • European Union
  • Мнения: 1 388
Не е задължително класните да ги водят, просто трябва да е начален учител. Според мен в големите училища, ще си направят цял норматив за такъв учител.
Алгоритмично мислене може да се развива и без компютър. Друг е въпросът дали ще е полезно за децата или ще е само отбиване на номер.

# 496
  • Луната ни пази
  • Мнения: 3 008
Не е задължително класните да ги водят, просто трябва да е начален учител. Според мен в големите училища, ще си направят цял норматив за такъв учител.
Алгоритмично мислене може да се развива и без компютър. Друг е въпросът дали ще е полезно за децата или ще е само отбиване на номер.
Колко паралелки трябва да имаш, за да направиш цял нарматив при един час седмично? Едва ли има училища с повече от 8 паралелки, това са максимум 16 часа. Пак не стигат. Ще видим какво ще се получи, колегите начални учители, които ходиха на обучение, са много въодушевени и на самите тях им хареса много.

# 497
  • Мнения: 1 909
На мен също ми хареса обучението, но мисля че на доста деца 3 клас ще им бъде трудно да правят анимации със Скрач

# 498
  • Мнения: 9 877
Никой не е казал, че трябва да е скрач. Има по-добри алтернативи. Аз не харесвам Скрача осебено, не че някой ме пита Simple Smile

# 499
  • European Union
  • Мнения: 1 388
Аз мислех, че са два часа седмично, не знам защо така съм се заблудила. С един час седмично не могат да направят норматив, освен ако нямат някакви допълнителни часове по компютри.

# 500
  • Пловдив
  • Мнения: 14 068
Колеги са отишли тази седмица на обучение за компютърното моделиране. Обучението започвало с това как се включва и изключва компютър...

# 501
  • Всеки ден трябва да се инжектираме с малко фантазия, за да не умрем от реалност: Рей Бредбъри
  • Мнения: 4 327
И ние тази седмица минахме "Компютърно моделиране" за 3-ти клас. Не беше на Скрач. Много, много ми беше полезно и интересно. Създаване на фон; създаване на история с него; избор на герой; избор на задачи за героя; създаване на задачи за изпълнение на героя; ориентиране в координатна система; създаване на анимация - движения, текст, звук; създаване на анимирани картички ... Страхотно се забавлявах! И на децата ще им е адски интересно. Жалко, че е само един учебен час!

# 502
  • Мнения: 1 909
Къде беше вашето обучение ние подобно нещо учихме , но със Скрач в Пернишка област

# 503
  • Пловдив
  • Мнения: 187
Здравейте,
Да ви питам, бихте ли работили в офис на компютър, на пълен работен ден, ако заплащането е по-високо?
В момента съм на такава работа и се изкушавам да започна работа в училище, тъй като обичам да преподавам (работила съм като учител преди време), а сегашната ми работа не ми е на сърце. Много ми е трудно да взема решение...

# 504
  • Всеки ден трябва да се инжектираме с малко фантазия, за да не умрем от реалност: Рей Бредбъри
  • Мнения: 4 327
Къде беше вашето обучение ние подобно нещо учихме , но със Скрач в Пернишка област
В София. На целия начален етап в училище, на място дойде лектора - 2 дни беше.

# 505
  • Sofia
  • Мнения: 4 036
Flowers Hibiscus
Позволявам си да вляза в хубавата ви професионална тема, защото ми се иска да проуча вашите мнения по един мой въпрос. Предварително благодаря на всички вас, които ще вземат отношение по казуса, който ще изложа по-долу. Нарочно в скрит текст, защото може да бъде сметнато за спам.

Скрит текст:
И така. Аз съм завършила специалност Психология към СУ "Св. Кл. Охридски" с отличие през 2001 година. До 2011 година съм работила в частния сектор, както и в сферата на социалните грижи и образованието, но не точно по специалността си. Работила съм в две училища общо - в 56. СОУ в кв. Люлин в София като възпитател в занималнята на третокласници веднага след дипломирането ми като детски психолог и в Техникума по текстил и облекло като външен лектор по дисциплините от философския цикъл, преподавах логика и психология на деветокласници там. Това продължи само една година, двата срока, като преди обяд бях в едното училище, а следобед застъпвах в другото. Онези години обаче бяха изключително БЕЗПАРИЧНИ за учителите и в края на всеки месец се чувствах така, сякаш съм получила джобни, а не заплати за извършен съвестно труд. Както и да е. На едното място бях по заместване и титулярът се върна, от другото място напуснах по свое желание, за да почна работа на пълно работно време в Социални грижи Триадица, София. 5 години бях социален работник там, от които 2 години бях в майчинство. Изключително тежък труд, а в същото време много зле заплатена работа също. Напуснах оттам, за да се прехвърля в частния сектор. Заработих като офис-мениджър, касиер-счетоводител и секретарка първо в Център за онкоболни, добре ми плащаха там, работих за лекари, доценти, професори, онколози, химио- и лъче-терапевти, общо взето много им помагах по отношение обслужването на самите раковоболни и техните близки. Специалността ми на психолог ми помагаше в това отношение. И в съчетание с други мои умения, общо взето всичко се случваше професионално, с лекота, и срещу доста добро заплащане тогава. Обаче дойде кризата 2008 година, частният ни център започна да печели доста по-малко и ме направиха на половин работен ден и т.н. После започнах да работя към Стройко, докато в един щастлив за мен момент не се появи сегашната ми месторабота Simple Smile  От месец май 2012 година досега работя като психолог и зрителен терапевт в Център за социална рехабилитация и интеграция на незрящи и слабо виждащи хора в София. Ще кажете - какъв ми е проблемът и за какво ви пиша... Защото заплатата ми е много ниска и все повече се доближава до минималната работна заплата! Недопустимо е според мен за човек специалист, висшист, на пълен работен ден, грижещ се за слепи и полу-слепи хора в общността, да получава 600 лв. основна заплата + % за стаж. Доскоро взимахме парични бонуси на всяко тримесечие или четиримесечие. Обаче ни орязаха допълнителното финансово стимулиране. В същото време разбрах за увеличението на учителските заплати. И се замислих... Много си ОБИЧАМ настоящата работа, много! Но парите не стигат. Обичах да бъда и учителка в гореспоменатите две училища. В дипломата ми при професия е отбелязано изрично следното: "Психолог. Учител по психология, логика, етика и философия". Имам педагогическа правоспособност. Голямото ми чудене в момента е свързано с това ДАЛИ да търся работа като учител във философския цикъл в някоя гимназия или да си остана на сегашната позиция. Дали ще успея отново да се адаптирам към училищния живот, дали ще съумея да предизвикам интереса у големите ученици, както го правех, когато бях на 23. Сега съм на 40. Категорично не искам да бъда училищен психолог, мисля, че се водеше позицията педагогически съветник, имам си причини за това. Но учител - да, това мисля, че го искам и мога. Парите ще са повече от сега, но сменям сферата - от социалната отново в образователната. Като магистратури съм със социална психология и детска психология, така че като образователен ценз съм подходяща и за текущата си длъжност, и за учителската евентуално. Сега работя с възрастни хора със зрителни увреждания, консултирам ги и ги обучавам, а ако отида в училище ще работя с подрастващи и ще ги уча на това, което знам и което съм завършила. Това ми е дилемата. Ще се радвам да получа вашите безпристрастни мнения, оценки и съвети! Предварително благодаря за отделеното време и внимание, мили учители!

Давам обратна връзка, за който се интересува:

Скрит текст:
Ще кандидатствам за позицията Ръководител на Центъра, в който работя. Подготвих 9 от 10-те необходими документа. Утре ще донапиша и последния нужен документ. Срок за подаване на документите - 30 юни. Но тъй като е събота, явно ще е до петък, 29 юни. Ако ме изберат, няма да подавам документи за учител. Ако не изберат мен, което е по-вероятно, ще разгледам обявите, ще подбера училища и ще подам документи за учител във философския цикъл. Благодаря на всички, които взеха отношение по моя въпрос! Flowers Hibiscus

# 506
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Работила съм в офис сумарно около три години. Не беше тежка работата, напротив, обаче това да си вързан цял ден на едно място е кошмарно. И някакви болежки получих на нервните възли от стоенето на едно място и на компютър. Свободата, която имам с учителското работно време не я давам за никоя друга работа. Понякога работя и по нощите, но съм си у дома. Особено с малки деца удобството е несравнимо.

# 507
  • Мнения: 9 877
Има своите предимства. Аз съм в офис, страшно много ми харесва че в динамично, непредсказуемо до някаква степен, имам възможност да градя нови неща и да се уча същевременно. Ако някой преди години ми неше казал, че заради работата ми щяла съм била да изкарам още две висши- щях да го обявя за чисто луд Simple Smile
Минусите са, че е много изцеждащи и не винаги е добре заплатено. Та и аз се чувствам някой път все едно получавам джобни вместо заплата. Ама, засега ще съм така.

# 508
  • Мнения: 1
А аз да попитам: може ли, след като имам пета ПКС по една специалност, да се явя за четвърта по друга? И да добавя, че бях в майчинство, а сега съм в платен отпуск.

# 509
  • sofia
  • Мнения: 1 187
И аз искам да попитам - имам 4 ПКС по една специалност, но ще започна да работя по друга специалност от есента. Признава ли ми се ПКС - то?
По първата специалност съм старши учител, имам 16 г. педагогически стаж. Като започна да преподавам по новата специалност, отново старши учител ли ще се водя?

Общи условия

Активация на акаунт