Тема за бързи въпроси и отговори - Всичко за нашите деца - Училищен блиц

  • 87 147
  • 742
  •   1
Отговори
# 405
  • Мнения: 10 813
Здравейте, майка съм на осмокласник. Интересува ме годишните оценки от осми клас, участват ли при формиране на дипломата във 12 клас ?
Вече не. В дипломата ще са записани тези от 11 и 12 клас. Годишните от 8, 9 и 10 клас ще са записани в свидетелството за завършен първи гимназиален етап.

Благодаря bouquet!
Мога да поздравя МОН за това решение! Simple Smile

# 406
  • София
  • Мнения: 9 544
Аз съм много доволна от електронните учебници. В училище направихме шкафчета и там стоят хартиените учебници. У дома ползва електронни. От тази година за 5 клас почти всички издателства имат и бяха по 6 лв. цена за 1 брой. При нас организираха купуване на повече бройки (активни родители) и излязоха по 3 лв. на учебник. В електронните има допълнителни упражнения, които не са лоши за затвърждаване на научения материал.
Това доведе до съществено олекване на раницата при нас.

# 407
  • Мнения: 851
Здравейте, майка съм на осмокласник. Интересува ме годишните оценки от осми клас, участват ли при формиране на дипломата във 12 клас ?
Вече не. В дипломата ще са записани тези от 11 и 12 клас. Годишните от 8, 9 и 10 клас ще са записани в свидетелството за завършен първи гимназиален етап.

Благодаря bouquet!
Мога да поздравя МОН за това решение! Simple Smile

И предполагам, че при кандидатстване в университет ще се представят оценките от 11. и 12. клас само, нали?
А наясно ли сте, след като за настоящите шестокласници вече има два етапа на гимназиално образование, дали ще има промяна в учебния план за втория етап? Т.е дали ще се изучават основно предмети, с които ще се кандидатства в университет и детето ще има възможност да избира какво да учи /както например е в Англия/ или ще се учи наред всичко както до сега?

# 408
  • Русе
  • Мнения: 12 273

И предполагам, че при кандидатстване в университет ще се представят оценките от 11. и 12. клас само, нали?
А наясно ли сте, след като за настоящите шестокласници вече има два етапа на гимназиално образование, дали ще има промяна в учебния план за втория етап? Т.е дали ще се изучават основно предмети, с които ще се кандидатства в университет и детето ще има възможност да избира какво да учи /както например е в Англия/ или ще се учи наред всичко както до сега?
      Настоящите осмокласници са първите по тези наредби. Учебните планове за 11 и 12 клас се изготвят за всяко училище според профилиращите предмети. Никой още не е изкарал доколкото знам учебни планове за 11 и 12 клас.

# 409
  • Пловдив
  • Мнения: 529
Учебните планове са утвърдени отдавна в наредбите, но учебните програми не са приети все още. Всички ученици след 10 клас ще учат само основните предмети (БЕЛ, М, 2 езика, ФВС, ГО) плюс
- в профилираните - профилиращите предмети (или 3, или 4)
- в професионалните - професионална подготовка.

# 410
  • Русе
  • Мнения: 12 273
Учебните планове са утвърдени отдавна в наредбите, но учебните програми не са приети все още.Всички ученици след 10 клас ще учат само основните предмети (БЕЛ, М, 2 езика, ФВС, ГО)
  Приети и утвърдени в Наредба №4 2015 година.  Но освен основните предмети имат за разпределение още 1340 часа за двете години - профилиращи и общообразователни предмети.

# 411
  • Пловдив
  • Мнения: 529
Но освен основните предмети имат за разпределение още 1340 часа за двете години - профилиращи и общообразователни предмети.
За тези ми казаха, че ще се разпределят съответно чак преди началото на 11 и на 12 клас. Година за година, а не както преди още в 8 клас за всичките следващи години.

# 412
  • Русе
  • Мнения: 12 273
За тези ми казаха, че ще се разпределят съответно чак преди началото на 11 и на 12 клас. Година за година, а не както преди още в 8 клас.

  Така казват във всяко училище.В нашето училище има точка УЧЕБЕН ПЛАН ЗА УЧЕНИЦИ ПРИЕТИ СЛЕД 2016г, която включва само програмата за 8 клас.Ще настройват програмите според профилите и учителите, с които разполагат. Защото природните и хуманитарните науки приключват с материала за средно образование в 10 клас. Броя на часовете в 11 и 12 клас ще е доста различен навярно в различните училища.

# 413
  • Мнения: 3 546
Astonished И какво избират децата в 7 клас? Можеха да позамажат пълната безидейност малко. „Концепцията”: ще променяме година за година, според каквито учители намерим е .....

# 414
  • Русе
  • Мнения: 12 273
  Идеята е изборът на изучаваните предмети и часовете по тях да се определя от избраните профили за паралеки и да се включат ,надявам се, и по някой час за преговор на хуманитарните и природните науки. В началото имах доста съмнения, сега съм по-скоро с надежда да е добро. Да видим как ще го реализират. Моето дете ще е от първите, които ще преминат през това. Те са само с езиков профил и нямат допълнително профилиращи от другите предмети.

# 415
  • Мнения: 3 546
Дано. За някой ще е удачно, други ще са разочаровани. Все пак, би било по-добре да има яснота, когато се избира дадено училище и да не е само късмет.

# 416
  • София
  • Мнения: 62 595
училище избират или в най-добрия случай основен предмет. Опитвам се да разбера какво ще става с това двустепенно гимназиално, и до момента нищо не ми се е изяснило. На моите им се размина тази глупост.

# 417
  • Русе
  • Мнения: 12 273
  За мен е разумно в 11 и 12 да се готвят по целенасочено за това, което са избрали. Доколкото знам всяко училище, което се избира в 7 клас  си има профилиращи предмети и при изобра, съответно се знае какво ще предлага.Сега в 11 и 12 клас ще се набляга на тях.Изтеглят материала по хуманитарните и природоматематическите в 9 и 10 клас. Лошото при нас е, че догодина ще учат 5 предмета с материала за две години - 8 и 9 клас. Тези ,които започват по новите програми може би ще имат по редуциран и разпределен материал от 5 клас. Нашите деца сега учат материал с празнини ,които са предвидени да се вземат в по-долните класове  по новата програма. Например не са учили Питагорова теорема ,но я има в задачите.

# 418
  • Мнения: X
училище избират или в най-добрия случай основен предмет. Опитвам се да разбера какво ще става с това двустепенно гимназиално, и до момента нищо не ми се е изяснило. На моите им се размина тази глупост.
Хем не си наясно какво ще става, хем го квалифицираш като глупост?
Изтегли си закона и съответните наредби и чети. Ще ти се изясни.

# 419
  • София
  • Мнения: 62 595
Колко да съм наясно? За мен цялата тази концепция е глупост, защото много младежи ще напуснат училище след десети клас, защото акъл за пет пари нямат, ще си мислят, че са завършили гимназия, защото ще им пише на нещото, удостоверение или каквото го нарекат "първи гимназиален етап", а всъщност няма да имат средно образование и ще стават само за общи работници. Останалото е ала-бала. А ти като си толкова навътре, кое му е хубавото на това двустепенно гимназиално? Имат ли разписани всички необходими схеми отговорните фактори, училищата знаят ли какво правят или пак ще стане "парЕ нЕма - действайте"? В МОН ли работиш, плащат ти да пиарстваш тук ли, какво? Най-лесно е мен да ме засечеш, ама не ми дреме - от това нещата с образованието не стават по-добри, колкото и наредби да напишат.

Общи условия

Активация на акаунт