Частни училища - информативна тема 19

  • 93 135
  • 755
  •   1
Отговори
# 660
  • Мнения: 183
Здравейте, за информация ако някой се интересува все още днес бяхме в Българско Школо за психологическо обследване за ПУК. Когато пристигнахме чакахме в група около 10 деца, други деца излизаха с родителите, а след нас отново имаше група. Докато децата бяха с психоложката, на нас обясниха подробно програмата и условията. За около час децата приключиха. Казаха че имат много кандидати, ще приемат между 16 и 20 деца. Резултат след седмица. Децата излязоха тичайки, усмихнати, на нашето му хареса искаше пак да дойдем. Видяхме стаята на ПУК, малка, много уютна, чисто. Стаите не са големи. Има хубав вътрешен атриум, където могат да излизат на въздух. Домашни през седмицата нямат. Всяко дете има хубаво шкафче за учебните пособия. Това е като цяло.

И ние бяхме от 11 часа. Ще приемат три паралелки, което е доста повече от 16-20 деца. Поне така аз разбрах.

Като цяло, доста грешни послания чухме. Колко било трудно за децата, как децата отпадали и така нататък. Това не е маркетинг на услуга, която продаваш.

Не коментирам и дивата им директорка, която си е живо куку.

# 661
  • София
  • Мнения: 375
Двете паралелки са от децата от детската градина, повечето от които продължават в ПУК, децата там също минават обследване от психолога. Така че ще приемат 16-20 деца за третата нова паралелка.

При нас беше споменато, че на децата по-скоро ще бъде трудно да се адаптират към училищен режим, с часове и междучасия, до 17ч. , защото имаше въпрос на родител децата ще участват ли в математически състезания в ПУК. Някои дечица още спят следобед. В стаите на ПУК няма място за игра или играчки, както досега са свикнали (нашето винаги си носи някоя количка от вкъщи). Има единствено чинове и шкафчета.
Директорката на видяхме, нас ни развежда представителка на администрацията.

Последна редакция: нд, 11 мар 2018, 23:14 от bamboo.ag

# 662
  • София
  • Мнения: 1 779
Продължавам да се дивя какво харесват на Българско школо. Пословичната директорка с безпардонното отношение е всеизестна от години и са доста като мен, които смятат, че е достатъчен фактор изобщо и да не помисляме за нейното заведение (понеже тя така се държи, все едно си е нейно). Но и това как няма място за игра и играчки в стаята на дечковците също ми е поредната бг-школо-глупост СПОРЕД МЕН. Колко пък да не си наясно, че това са малки деца и е задължително да опосредстваш прехода от детска градина към училище в годината за ПУК. Angry

# 663
  • Мнения: 183
Продължавам да се дивя какво харесват на Българско школо. Пословичната директорка с безпардонното отношение е всеизестна от години и са доста като мен, които смятат, че е достатъчен фактор изобщо и да не помисляме за нейното заведение (понеже тя така се държи, все едно си е нейно). Но и това как няма място за игра и играчки в стаята на дечковците също ми е поредната бг-школо-глупост СПОРЕД МЕН. Колко пък да не си наясно, че това са малки деца и е задължително да опосредстваш прехода от детска градина към училище в годината за ПУК. Angry

От следващата учебна година, ще има промяна в Школото. Очаква се нов екип с доста големи амбиции. Вкл. гимназия. Да видим дали това ще стане реалност.

# 664
  • София
  • Мнения: 19 568
Нов екип, но със старата директорка, предполагам?

# 665
  • Мнения: X
Продължавам да се дивя какво харесват на Българско школо. Пословичната директорка с безпардонното отношение е всеизестна от години и са доста като мен, които смятат, че е достатъчен фактор изобщо и да не помисляме за нейното заведение (понеже тя така се държи, все едно си е нейно). Но и това как няма място за игра и играчки в стаята на дечковците също ми е поредната бг-школо-глупост СПОРЕД МЕН. Колко пък да не си наясно, че това са малки деца и е задължително да опосредстваш прехода от детска градина към училище в годината за ПУК. Angry

Нас също директорката ни отказа по време на първата среща, иначе базата в училището много ни впечатли, а по онова време не бяхме чули някакви негативни отзиви. Интересно, че все още същата дама управлява шоуто. "Българско школо" много би спечелило ако смени ръководството си с по-адекватно такова, но може би изобщо не им е на дневен ред - и така местата са запълнени.

# 666
  • Мнения: 183
Нов екип, но със старата директорка, предполагам?

Не Simple Smile Поне така се носи информацията...

# 667
  • Мнения: 233
От сайта на Ерих Кестнер:

Цитат
Всяка учебна година, Община Люлин посочва един изявен ученик, с отличен успех и одобрен от педагогическия съвет на 27-мо СОУ, за ученик в Немска гимназия "Ерих Кестнер". Този ученик получава големи финансови отстъпки.

Този ученик беше стипендиант на гимназията на Ерих Кестнер мисля:
http://www.eks-bg.eu/%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%B8/%D0%BF … D0%BE%D0%BF%D0%B0

# 668
  • София
  • Мнения: 19 568
Това ще е интересно Simple Smile

# 669
  • София
  • Мнения: 6 913
Продължавам да се дивя какво харесват на Българско школо. Пословичната директорка с безпардонното отношение е всеизестна от години и са доста като мен, които смятат, че е достатъчен фактор изобщо и да не помисляме за нейното заведение (понеже тя така се държи, все едно си е нейно). Но и това как няма място за игра и играчки в стаята на дечковците също ми е поредната бг-школо-глупост СПОРЕД МЕН. Колко пък да не си наясно, че това са малки деца и е задължително да опосредстваш прехода от детска градина към училище в годината за ПУК. Angry
Тази надменна леля дето се държи така с деца и родители , не я ли наритаха най - после оттам? Аз не следя ама си мислех че някой ще я напъди.
Как така не позволяват играчки.
Ето копирам текст : "Върховният комисар по човешки права към ООН обявява играта за основно човешко право на всяко дете на Конвенцията на Обединените нации за правата на детето през ноември, 1989 г."
Освен тази да живее със спомени от преди 89 та година ..... Stuck Out Tongue Winking Eye

# 670
  • Мнения: 6 640
при нас в училището предлагат играчки на децата, има и стаи за игра, но е забранено да се носят играчки от вкъщи - за да се избегнат конфликти и демонстрации на материално състояние. случвало се е някое дете да наруши забраната, правят му забележка да си прибере играчката в чантата и да не я носи повече. веднъж едно дете беше донесло много скъпа вещ в училище, която майката му била дала да си играе (златно бижу със скъп камък, не го разбирам това като играчка), която изчезна. съответно започнаха обвинения кой и кога го бил взел. училището излезе с позицията, че няма да реагира на случката, т.к. детето е нарушило правилата и отказаха съдействие.

# 671
  • Мнения: 16
Здравейте, един отзив за нашата ПУК "кампания" и за резултата.

От декември досега посетих 9 училища. Заведох детето си в 3 от тях - в 2 от които приемат деца след изпит, в 1 - без изпит. Само в 1 от тях (в това без изпит), имаше възможност да се запозная с класен ръководител, да влезем в час с децата, да видя отношението на учителите към тях и да чуя какво преподават. Записах детето си в него.

Относно другите училища:
Изпитът в "Света София" - за него вече писах. Детето ми влезе с желание, излезе разстроено, най-вече защото са го карали да обядва. Имало е много задачи, учителките не изглеждали добри (с изключение на тази, която разбирам, че е психоложката), но тази, която го е карала да обядва, била най-лошата. След около 12 дни получих отговор, че не е приет. Не оставам с лошо впечатление от училището, организацията им е чудесна, вероятно кадрите - също, но това не е училището на моето дете.

Второто училище беше "Климент Охридски". Имах предварителен разговор със собствениците; казаха, че подбират родителите, не толкова децата.  Изпитът беше около 10 дни след Света София. Довлякох го болен - веднъж вече отложихме заради същата болест и ми беше неудобно да отлагам наново. Детето влезе изплашено, че го водя на място, където отново ще го оставя за дълго време. Не пожела да говори с никого, само се вкопчи в мен. "Интервюто" продължи 10 минути, след 5 минути увещания, че ще го чакам отвън, през които нервна дама чакаше да приключим, за да го отведе за "изпит". Излезе усмихнат, защото е приключил бързо; отзивът на г-жата, която го отведе и доведе, беше лаконичен - "малко зайче"; следобед ми звъннаха, че не се е справил с логическите задачи и съответно не е приет.

Не останах с добри впечатления от това училище - не защото не го приеха (това е право на училището) и не заради отзива, че не се е справил (не съм видяла какво са му дали и дори не съм питала), колкото заради това, че цялата процедура по "изпита" остави впечатление за претупаност, която няма нищо общо с данните на детето или с неговата логическа мисъл. Бих разбрала, ако бяха посочили като причина емоционална незрялост (определено се показахме такива) или нещо, свързано с моята личност, но за 10 минути на очевидно стресирано дете да заключиш, че няма достатъчно развита за училището логическа мисъл, е несериозно. Ако наистина на тази база са направили този извод, това показва арогантност; ако причината е друга, да дадат такъв отзив, е нечестно.

След горните преживявания бях много разстроена от "кампанията"; от факта, че всички училища, които преглеждах, желаят да препитват детето под някаква форма и от това, че всяко "препитване" му се отразява. Представях пред него изпитите като разглеждане на училища, но той не е малък, и независимо от отзива на последното училище - логическото му мислене работи, разбира за какво става въпрос и го преживява. Оплаках се на приятели, получих телефон на майка с дете в трето училище и след дълъг разговор с нея дойде интервюто в училище номер 3 - Дрита.

Училище номер 3 - и аз, и синът ми отидохме на посещение, изпълнени с тих и с явен ужас. Той буквално се беше покатерил върху мен, отказа да ме остави и за миг (поведение, което мислех, че е забравил откакто беше на 3 и за първи път тръгваше на градина), съответно и двамата влязохме в бъдещата група. Прекарахме два часа и две междучасия там. В началото синът ми беше почти седнал в мен; в края на престоя си беше намерил приятел, който го запознаваше с другите деца. Влюбих се в класната - в отношението й към децата и поне по това, което чух - в качеството на преподаване. Не погледнаха надменно на очевидно незрялото му поведение в началото - дадоха му време да се отпусне, разпитаха ме какви са му интересите, включиха го в заниманията. Това училище не е номер 1 в НВО, дори не е в топ 30. Но след престой в две училища от топ 10, в момента пет пари не давам за НВО класации. Единствено в това училище добих усещане, че синът ми има значение.

Така че - ние си намерихме училище. Но като цяло изводът ми от тази кампания е следният - търсенето на частно начално образование в момента надвишава предлагането. Това води до злоупотреби в голяма част от училищата - злоупотреба с доверие. Доверие, което даваш на непознати да се отнесат добре и с внимание към детето ти. Вероятно ако препитването в Света София беше последно от горните три, резултатът и поведението на детето ми на интервютата на другите две места щяха да бъдат различни - в Света София влезе с усмивка, на другите две места беше като страхливо мишле. Разбирам, че някаква форма на изпит няма алтернатива, когато се налага да се отсяват много кандидати, но ако можех да върна назад нещата, а) определено щях да оставя Света София на възможно най-късна дата за изпит и б) да задраскам училищата с 10-минутен такъв.

Надявам се другата ни приемна кампания да е едва в края на 7-ми клас. Тогава на децата със сигурност ще им е  ясно, че отиват на изпит, а не на разходка и ще са със съответната нагласа. И поне засега, критериите за прием след 7-ми клас са еднакви за всички училища и ясни предварително.   

# 672
  • Мнения: 14
Здравейте, да се отчета и аз, моето дете не го приеха в Света София, днес му гледах работата. Задачите им бяха като тези, по които сме го готвили, даже и по-трудни е решавало, но явно нещо се е притеснило в този ден😊 Събират точки от всяка задача и накрая по точки ги приемат. Нареждат ги според брой събрани точки и се обаждат в този ред докато запълнят местата. Имало е деца, направили всичко без грешка и естествено са приети веднага. Ние дълго чакахме резултат, обясниха ми, че изчаквали деца по-напред в класацията дали ще ги запишат, моето дете имало равни точки с още няколко деца, като по неофициална информация, едното дете има братче в училището и са предложили първо на него място, освободено от отказало се дете, нормално😊
В заключение, за деца на 5 годинки ми се видя прекалено като приемна процедура, но като ми казаха колко деца са минали през тази процедура и какъв е интереса към това училище, не мога да виня училището. Не виждам по-обективен подбор при положение, че училището e ориентирано към високи резултати и съзстезания. Не видях личен или субективен елемент, училището си следна и държи на реномето. Щом има такъв огромен брой желаещи обаче, оказва се, че моите наблюдения, че няма много алтернативи в частното образование, са си верни.
Имам по-малко дете, ще следя как се развиват нещата и дали ще го подложа на тази процедура изобщо.
Обръщам се към последния потребител, Jul98, понеже споделям повечето неща, които казвате, но ми се иска да разбера, какво видяхте в училищата Дрита и Климент Охридски, което го няма в кварталното училище? Не се заяждам, а опитвам да видя всички гледни точки, може би аз изпускам нещо, само в Света София кандидатствахме по явно разбираеми за повечето, участващи тук причини:) А в Климент Охридски като ми казаха, че избират и по родители още там усетих, че не се покриваме като виждане, не сме от хората, които си мълчат.

# 673
  • Мнения: 5 425
Обръщам се към последния потребител, Jul98, понеже споделям повечето неща, които казвате, но ми се иска да разбера, какво видяхте в училищата Дрита и Климент Охридски, което го няма в кварталното училище? Не се заяждам, а опитвам да видя всички гледни точки, може би аз изпускам нещо, само в Света София кандидатствахме по явно разбираеми за повечето, участващи тук причини:)

Олга, без да съм Jul98, има очевидни неща. Частните училища, като Климент Охридски, предлагат ранно и интензивно обучение по чужд език (в частност Английски). При това с прекрасни резултати. Кварталните училища не предлагат такова нещо.
По официалните резултати от НВО (7клас, година 2017), в София, няма квартални училища в първата петица (СМГ не е квартално училище). От първите 20 по резултати, квартални училища са 2. Доста родители, ако не оценят, то поне свързват тази класация с качеството на получаваното образование.

Толкова по повод ЧОУ срещу квартално училище.

Последна редакция: ср, 14 мар 2018, 18:27 от Ezhko

# 674
  • Мнения: 233
Подкрепям Ezhko за казанато за ранното езиково обучение 100%. 

Колкото за очевидните за Св София причини, те явно не са така очевидни за много други родители.  Какво в Св София е изключително и защо няма, според Вас (OlgaD), алтернатива?

Общи условия

Активация на акаунт