Частни училища - информативна тема 19

  • 93 079
  • 755
  •   1
Отговори
# 135
  • София - Рим и обратно
  • Мнения: 11 229
Да, аз за първи път чувам за училище с часове като занималнята в държавните. Аз точно от тези отвратителни занимални избягах с 300, след като ги играх с голямата ми дъщеря.

# 136
  • Мнения: X
Както разбра, Блис,  има неща, които не подлежат на написване - те са си за мен. Но те допринасят за моето мнение. Приятна вечер от мен Nature Full Moon With Face

Права си. Но разбрах, че и тя засега има резерви да пише по-подробно. Има го и в първото, и във второто и мнение.
И да ти кажа, аз лично подхождам много внимателно към информацията от учители и друг персонал на училищата. Същото важи и за родители. Причините са точно различните гледни точки и различните цели и интереси. Правя си изводи и оформям моята си гледна точка много внимателно и на база повече от един източник на информация.
За мен събирането на 2-ри и 4-ти клас по каквато и да било причина не е приемливо. Да не говорим, че и в двете училища с които имаме опит не сме имали часове по самоподготовка, а часове за затвърждаване на взетия материал. Т.е. в тези часове учителят не присъства. Той отново е точно толкова активен, както и в другите часове. Дава задачи, помага при изпълнението, проверява. Изобщо не прилича на обичайната занималня след училище.


Добро утро, Блис. За източниците сме на едно мнение. Затова и вчера реагирах така.
Относно самоподготовката - аз мисля, че все пак тези деца получават домашни, пишат си ги сами, учителките ги проверяват и честно казано аз не виждам проблем в това. И вечер не пишем домашни в къщи. И да ти кажа това не е обичайна занималня като в ДУ, може би аз не съм го обяснила правилно. Да, следобедите 2 и 4 клас работят заедно, но то е в това време, в което трябва да си напишат домашните и после отново се разделят. Но сега като се замисля при положение, че си имат отделни стаи защо домашните ги пишат заедно... Честно казано странно звучи. Трябва да го проверя защо е така. Simple Smile

# 137
  • Мнения: 333
Да, аз за първи път чувам за училище с часове като занималнята в държавните. Аз точно от тези отвратителни занимални избягах с 300, след като ги играх с голямата ми дъщеря.
А какви са занималните в останалите частни училища? Какво прави детето следобедите, като изключим например спорта, не си ли подготвят без чужда помощ домашните/задачите или това става вечер в къщи?

# 138
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 41 867
в нашето няма занималня. обучението е целодневно, на блокове.
блокът включва преговор на предишните уроци, упражнения, нов урок и упражнение по него, тестове...
малко уточнение, нов урок не се взима всеки път Simple Smile

# 139
  • Мнения: 333
st. Dobri, а по математика например, кога решават задачи? Когато бях дете си спомням, че в училище ни преподаваха принципите, може и някоя примерна задача да сме решавали, но главното беше домашни, които навремето си ги пишехме сами в къщи ( и родителите понякога ги проверяваха Simple Smile  Реално нали идеята е само детето да се научи да решава задачи, да чете книги, да пише съчинения/есета. За тези неща питам. Дори в първи клас мисля ни даваха едни тетрадки, в които у дома писахме главни и малки букви.

# 140
  • София
  • Мнения: 62 595
вие наистина ли вярвате, че децата в началните класове си правят домашните без чужда помощ или просто ви се иска да го вярвате? Няма такъв филм като без чужда помощ, дори при отличниците. Децата, особено в началните класове, все още нямат изградени критерии - нито външни, нито вътрешни - за учене, анализ на задачите и анализ и преценка на собствените си знания и незнания. Впрочем, и при възрастните, а ужким зрели хора, това се случва постоянно, но в по-малка степен, иначе нямаше да имаме нужда от ментори, супервайзори и време за обучение при започване на нова работа или нова длъжност. Зная, че ще прозвучи крайно, но аз не вярвам, когато някой с дете в началните класове ми каже, че детето се справя самостоятелно, без помощ от възрастен. Ако се справя абсолютно самостоятелно, значи задачите са под нивото му и това дете не е за този клас, което е малкоо вероятно, защото дори възрастните се чудим какво е имал предвид авторът като е направил една задача и какво се иска от детето.
не казвам детето да не работи самостоятелно, тоо е задължително детето да започне самостоятелно, но винаги трябва да има един възрастен, който да се увери, че детето знае какво прави, а не повтаря само катто папагал. Иначе получаваме парадоксите детето да си идва с написани домашни, а после да започнат да се вижддат пропуски. Дали ще е учителят от занималнята, дали ще е родител или друг възрастен, в началните класове е важно детето да е под око.

# 141
  • София
  • Мнения: 803
Под самоподготовка, не визирам само писане на домашни. Час по Човек и Природа проведен във 2 клас, докато 2 клас работи таблица за умножение, 4 клас самостоятелно "взимат" нов урок, т.е. преписват новия урок, на който след време се прави тест. Учителката им през това време гледа ПГ.

# 142
  • София
  • Мнения: 62 595
Преписват нов урок? Сериозно? А за смесването не ми се говори дори. И за това се плащат солени такси? Аз бих си наела човек, който на обяд да го вземе от училище и да го заведе вкъщи- поне дететто да учи на спокойствие, а не да го карат да прави глупости като преписване на нов урок. Мислех си, че вече съм срещнала основната част от глупостите, които се творят, ама то имало още.

# 143
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 41 867
st. Dobri, а по математика например, кога решават задачи? Когато бях дете си спомням, че в училище ни преподаваха принципите, може и някоя примерна задача да сме решавали, но главното беше домашни, които навремето си ги пишехме сами в къщи ( и родителите понякога ги проверяваха Simple Smile  Реално нали идеята е само детето да се научи да решава задачи, да чете книги, да пише съчинения/есета. За тези неща питам. Дори в първи клас мисля ни даваха едни тетрадки, в които у дома писахме главни и малки букви.

задачите се решават в блока по математика.
взимат новия материал, госпожата обяснава принциипа на решаване, показва на дъската, препитва... правят упражненията към урока.
след това решават задачите в тетрадката. последното може да се каже, че е самостоятелно, а след това сравняват отговори и се доизяснява на тези, които не са разбрали.

детето няма как само да се научи да решава задачи, каквито не е решавало до момента.
няма знанията и метода на решаване.
поне първия път трябва някой да му покаже и обясни.

# 144
  • Мнения: 333
Първо искам да уточня, че моите доводи са теоритични и базирани на моето детство. Децата ми тепърва ще стават ученици. И целта ми не е да се заяждам с някого, а да намеря формулата за мен. За момента на одобрявам целодневната система на обучение, но и както повечето от вас нямам времето да се занимавам с детето през деня и за това мисля различни варианти.
Всички казвате, че не могат да се справят без чужда помощ децата. А това дали не е следствие от това, че никога не са били самостоятелни? Прави сте, че "детето няма как само да се научи да решава задачи", но точно за това е урокът в училище. Там му се обяснява задачата 5+x=10 и за домашно му се дават 10 задачи от типа 11+x=12,  20 - y = 5 и т.н. После то си ги решава само, трудно му е, греши, поправя си и накрая на деня показва резултата на родителя си и последният вижда с кое се е справило и с кое не. Това за мен е правилното. И къде е проблемът с целодневната форма? На едно дете в един прериод ще му трябват 10 минути, на друго 2 часа. И по важното, според мен няма по ценно от това детето няколко часа да си побъска главата с нещо, да поскучае, да пробва и по друг начин, откокото веднага да му се "помогне". Има го рискът, вместо само да решава задачи да гледа филмчета или да брои мухи, но вечерта няма да се е справило и това също ще му е за урок. Ако не се е справило ще му се обясни и така всеки път докато се справи само. Но аз не разбирам как ако са 10 деца ще може да се концентрират. И по важното - как ще ги уеднаквят, .т.е един ден на едно дете ще му трябва много повече време за да разбере нещо и не защото е глупаво, а дори обратно ,защото например е по-критично и наистина мисли, а не просто да прави каквото са му казали.

# 145
  • София
  • Мнения: 19 561
Когато се учи целодневно на блокове (както е и при нас), няма такова понятие като писане на домашни, а е както е обяснила Добри, преподава се и после се работи самостоятелно.
Домашни има за почивните дни, тогава детето си работи само. В началото го проверявах по всичко, вече проверявам само математиката, защото там й е по-трудно и искам да съм сигурна, че разбира това, което прави.
Иначе уикенда преглеждаме и тетрадките, учебниците и работните тетрадки за това, което са учили през седмицата и подписваме тук-там, където учителката е поискала подпис на родител.
Писане на домашни във формат "събираме 2 и 4 клас да си ги пишат заедно" дори в ДУ не се случва, абсурдно ми звучи и на мен и не мога да си представя какво би го наложило.

# 146
  • София
  • Мнения: 62 595
Самостоятелността си е самостоятелност, и тя започва от битовата такава, от трупането на обща култура на детето и т.н. Обаче училището си е училище - то е система, която налага свои правила и изисквания. Първо като родител съм се сблъсквала със задачи поо математика или български, или по Околен свят, които бяха тоталноо неясни за мен, все едно трябваше да разгадая какво има предвид някакъв шизофреничен ум, обаче това е в учебната тетрадка и трябва да се направи, иначе детето е без домашно.
За едно време не е вярно, че всички сме се справяли сами - болшинството от децата имахме баби-пенсионерки, които колкото и да не разбират, все ударят по едно рамо, ако щеш и дори само като контрол от типа "стига си блял, започвай с домашните, ако искаш после да излезеш да играеш".
Относно домашните - детето да реши една-две задачи, и възрастният да погледна какво се случва. Напълно вероятно е още на втората задача да си проличи, че детето се опитва да налучква или не е съвсем наясно какво прави. Няма никакъв смисъл да изрешава грешно десет примера, и дори е вредно - то ще затвърди грешно изпълнение на грешни разсъдения. Неможеш да си представиш колко уверени са децата в неззнанието си, те просто не разбират, че задачите им са грешни. По-добре да се хване грешното още на втория пример и да се разчопли кое точно не е ясно на конкретното дете. Така се спестява време и нерви.

# 147
  • Мнения: 9 046
Преди време в темата за ЧУ имаше потребителка която ревностно защитаваше СС. Толкова ме отврати от това училище, че никога не ми е и минавало през ума да бъде опция за моето дете. Никога не съм стъпвала в това училище, нямам идея от подхода му или децата. Но знам ,че не е нашето.

Харесвам това което съм чула и видяла за Евлоги и Христо Георгиеви, но и тук започва да се прокрадва съмнението.

doraemon...детето ми е на целодневно обучение. Да си призна честно незнам какво точно правят в часовете по самоподготовка. Но това което виждам като писано и донесено у дома е че затвърждават наученото. Детето ми пише домашни у дома в събота и неделя. Рядко има нужда от помощ. Домашното е по изученият материал през седмицата , по които вече са имали упражнения. Справя се сам с домашното, само все още се борим с времето...да не се размотава.
Ако има някакви затруднения по домашното, ги обяснявам или то слага чеврена питанка. Така учителя знае какво не им е ясно на децата. На нас като родители на всяка среща ни се повтаря да не помагаме на децата с домашното. Така и самите учители са наясно дали нещо трябва да обяснят отново или да преговорят.

# 148
  • Мнения: X
Бърди, точно както си го написала е при нас. То се нарича и самоподготовка. Под надзора и с помощта на учител. Няма как във втори клас сами да се оправят децата. Е, има и такива деца, които се справят сами, които са напълно съзнателни и самостоятелни. Моето не е от тях все още.
Сега се консултирах се една мама, която е много навътре с целия учебен процес в нашето училище... Това, което разбрах от нея е следното
ПГ - самостоятелни с учителки, които имат съответните дипломи, защото начален учител не може да води ПГ.
Първи клас - самостоятелен в т.нар. часове за самопдготовка под надзора на учителите на първи клас;
Втори-четвърти - заедно в часовете за самоподготовка под надзора на двете учителки;
Пети-седми - заедно в часовете за самоподготовка под надзора на учители;
Това е било направено с разрешение на МОН и инспектората, в съответствие със закона.

Имайте предвид, че училището е малко - между 40-50 деца /не знам точния брой/. Така че на този етап децата не си пречат. Първи клас са самостоятелни - но те така или иначе са 18 деца. Т.е. както разбирам всеки следващ клас си е самостоятелен.
Изрично ни бе казано да не се хващаме на изказвания от рода: Мамо, не разбирам тази или онази задача... Да ги оставим сами и така да се разбере какво не им е ясно и да се поправи. Виждам, че материалът е усвоен, няма пропуски в знанията и това ми е достатъчно.

# 149
  • Мнения: 6 640
В нашето училище е забранено родителите да помагат с домашните. Това се казва както на родителите, така и на децата. Единствената помощ от наша страна е да попитаме дали си е направила домашните. Често от любопитство преглеждам тетрадките, за да видя какво учат и какво е направила, но проверката и установяването на пропуски е работа на учителя и смятаме, че е неуважително да му изземваме функциите.

Общи условия

Активация на акаунт