Наказания за липса на униформа

  • 11 512
  • 94
  •   1
Отговори
# 30
  • София
  • Мнения: 1 062
"Не съди за другите по себе си!"
Не е случайна приумица униформата, има смисъл и той не е никак малък. Аз пък, в две училища с униформи, купувах бели ризи и блузи от съвсем друг магазин и никой и гък не ми е казал за това. И от това какво следва?
Моля, покажете ми едно училище в света, което приема късите панталонки за приемливо облекло, защото е топло навън? Що за мислене! Естествено, че късите панталони не са за училище. Полата не следва ли да е еди-колко си пръста над коляното? Така или иначе, след училище ще им се наложи да спазват дрес-код къде ли не, така че какво пък толкова лошо има в тези униформи?

# 31
  • Мнения: 3 887
Не твърдя, че късите панталони са ок. Твърдя единствено, че е на лице двоен аршин. С къса пола-може, с къси панталони не може. Късата пола е част от повечето униформи за момичета. Принципно е над коляното за девойките, но колко над коляното се носи е хубаво да се огледаме.
Лошото на тези униформи е начинът, по който  се спускат. Определени фирми ги шият. Не съди по другите-да, ок, това, че вие можете да си закупите от другаде е чудесно, и явно смятате, че и за другите е така. Ами не е. Цените са меко казано странно завишени също така.
Спазването на дрес-код не е оправдание за налагане по безумен начин на униформа. В образователната ни система има толкова гнили неща, че това е като на свинче-звънче. Не училищната униформа учи някого на дрес-код.
Унифицираме ги сега, за да ги научим на дрес-код, това ли е ползата? Любопитно ми е да науча каква е ползата, действително.

Последна редакция: пн, 26 мар 2018, 09:43 от smetanapalata

# 32
  • Мнения: 4 767
Споделям само с уговорката, че не живеем в България.

Синът ми ходи в училище с униформи - сако, риза, яке и панталон/пола. Връхните дрехи носят логото на училището. Обувките са черни или тъмно сини, тип мокасини, чорапите са тъмно сини. Ако детето е без униформа, не го пускат в клас - на вратата се проверява. Полите на момичетата са до коляното. Сигурно и това се проверява - във всеки случай аз не съм виждала момичета с къси поли. През пролетно-есенните месеци, когато е топло, момчетата могат да ходят с три четвърти панталони (до коленете). Отделно си има екип за спорт, който също носи логото на училището.

Цените на унформите не са по-високи от средните цени на дрехите за местния пазар, така че това не натоварва особено семейния бюджет. За мен обаче е страхотно улеснение.

Телефоните в училището са забранени. Пише го в правилника, но не знам как се спазва, тъй като големите и малките ученици са разделени в две сгради, а моят син е при малките (до 11 години), които нямат телефони така и така. Съдейки по дисциплината в училището обаче, подозирам, че и тази забрана се спазва.

# 33
  • Мнения: 3 887
Знаете ли, знам прекрасно как е извън България, били сме достатъчно дълго време.
Говорим за в България.
В момента нямаме нормален утвърден учебен план, униформата е много, много далеч във времето, когато би станала престиж или улеснение.
В момента, в България, цената на униформена блуза е по-скъпа от аналогична блуза, закупена от магазин.
Както някой нагоре каза, в България това е  бизнес, от който някой печели чудесно, радвам се, но начина на налагане е смехотворен. Първо, голяма част от материалната база на много училища не е ок, за да се размотаваш с пола, нито климата ни е ок. Второ-масовата униформена блуза е тип лакоста с яка или риза.И двете опции ги има в магазините ни на половин цена от предлаганите униформени, да не кажем и по-качествени. Към ризите има елеци. Към блузите-суитчъри.
Само за съпоставка-униформеният суитчър ни струва 42 лв, а в магазина на Reservеd в мола-22 лв.
                                                                     блузка с якичка 22 лв. в магазина на Waikiki и по 9.90 съм пазарувала къс ръкав, а дълъг по 14.00 лв.
                                                                     елекът е на невероятната цена 38 лв. ако не се лъжа, а сакото е 72. Същото сако закупихме от Терранова за 25 лв. Да, няма избродирана емблема и не е униформено и не се брои.

Последна редакция: вт, 27 мар 2018, 09:10 от smetanapalata

# 34
  • София
  • Мнения: 1 062
Съгласна съм за цените, много директори злоупотребяват, според мен с цел процент от прихода, като обаче уточнявам, че в нашето училище цените са по-скоро нормални.

# 35
  • Мнения: 3 887
Аз наистина бих искала да знам за реална полза от униформите. Би ли споделил някой?
Искам да уточня, че униформата не тушира и дори не прикрива социално неравенство, така че такава полза за мен не е полза. Също полза от типа-не мисля какво да облече сутрин също не е полза, това са някакви лични усещания, аз с моите деца нямам проблеми сутрин какво да обличат.
Учи децата да спазват дрес-код? Това ли е само?

# 36
  • София
  • Мнения: 1 062
Пак казвам, не съдете за другите по себе си! Който не се е научил на това, цял живот ще е неудовлетворен от обществото и неговите решения, защото винаги ще търси полза за СЕБЕ СИ, а не за ОБЩЕСТВОТО.
По въпроса - да, целта на униформата е да преодолее до някаква степен социалното неравенство. Но, тъй като повечето хора търсят ползи за себе си от всяко обществено решение, то ползата започва леко да се губи, тъй като възпитанието под униформата си остава изначално почти винаги нихилистично.

# 37
  • Мнения: 3 887
Аз не искам полза за моето дете само. Аз търся реалната полза за всички.
Социално неравенство няма как да се тушира в българското училище по много причини:
1. Сутрин отрочетата по-често се превозват и всяко гледа от каква кола слиза другото.
2. Самата униформа е за богатите, т.е. скъпа е и могат безпроблемно само по-заможните семейства да осигуряват достатъчно. В нашия клас се събират пари от имащите, за нямащите, за да си купят по блуза и суитчър. Съответно, детето носи една и съща дреха, вече излиняла и избеляла.
3. Дори да се събират телефоните, те присъстват. Децата са с по-скъпи апарати от на родителите си.
4. В училище се вкарват всякакви оферти-за снимки и ключодържатели по празници, за зелени и пембени училища, за Коледни тържества и т.н. ежемесечно. Които струват също доста и само децата от финансово стабилни семейства могат да си ги позволят.
5. Учебната година се простира в четири сезона у нас, децата имат нужда както от летни, така и от зимни варианти, но и преходни такива. Масова е гледката всъщност, децата да са задължени да закупят комплект, но от комплекта се носи главно блузата и с нея-всякакви вече налични собствени дрехи според сезона, което отново не унифицира, но предвид сезоните, това е положението.
6. Начина на поръчка е покъртителен. Иска се предварителна заявка и заплащане. Поръчки се събират в края на учебната година или начало на лятото, за да ти изготвят за септември комплекта. Хем си платил, хем не получаваш месеци наред стоката. Септември се оказва, че детето е пораснало не с предвидените 5 см, а с цели 10. Или обратно, поръчали сте по-голямо с тенденция, но детето не е чак толкова израсло и се налага поправка на шивач=още пари, взимане на мерки и време.
Имаме случай, на омаляла дреха по средата на срока или годината, новата поръчка отне толкова време, че детето не можа да я ползва, защото годината свърши.
7. Ако допуснем, че униформата трябва да дисциплинира децата, как точно се очаква да се случи? Няма достъпност на униформите така, че да бъде изисквана като средство за дисциплина, нито е на социално допустима цена, за да тушира неравенство. Получава се една много изкривена представа за обществено полезно действие.

# 38
  • София
  • Мнения: 62 595
Униформата не прикрива социално неравенство.
Кое му е ползата за обществото?

# 39
  • София
  • Мнения: 1 062
Системата е порочна като цяло и аз никъде не съм казвала, че не е. Но все от някъде следва да се започне. А ние, типично по нашенски, първо търсим недостатъците, после отричаме ВСИЧКИ ползи и накрая евентуално мислим по темата защо, кое и как.
Това ми напомня за началото на строежите на метрото преди години. Голямо плюене падна. Сега никой не може да си представи София без метро. Същото беше и когато Витошка стана пешеходна. Аууу, каква драма беше...Сега уикенда е направо парад. Същото ще стане и с униформите. Един ден всички училища ще са с униформи и никой няма да си спомня, че са били без, камо ли да се пита какви са ползите.

# 40
  • Мнения: 3 887
Пак питам, какви са ползите?
Не знам за след години, но за годините, в които моите деца преминават през системата, виждат от възрастните в тази система  повече нарушаване на правила и погазване на принципи, че с една ми ти униформа това не се коригира. Няма как да се иска спазване на униформа от деца, когато възрастните не спазват елементарни принципи и не спазват такива правила. Рестриктивен модел може да се приложи ако поне една част от нещата в едно училище са постигнати. И да, едно чудесно начало е недопускането на гримирани и лакирани ученички, и пияни ученици. Защото такива с униформи-бол.

# 41
  • София
  • Мнения: 1 062
Аз отговорих. Има и други, като например чувство за принадлежност към определена общност, което следва да развие такова усещане в детето и в последствие то да чувства принадлежност към обществото си и т.н. Но аз каквото и да отговоря, Вие няма да видите полза, така че няма смисъл да продължавам.

# 42
  • Мнения: 3 887
Нека вземем пример за принадлежността към дадена общност. Коя да изберем? Конкретно училище или цялото ученическо войнство?
Вчера разговарях с една девойка от НЕГ-спряганото за най-хубаво училище в столицата, и гордеещо се с чудесна малка общност.

# 43
  • София
  • Мнения: 62 595
Чувството за принадлежност не се спуска с наказания, а хората сами започват да се стремят да показват някакви символи на принадлежност.  Футболните фенове никой не ги кара под страх от смъртно наказание да носят емблеми на любимите си отбори, а дори обратното - луди пари дават доброволно, за да си набавят тези символи.

# 44
  • София
  • Мнения: 1 062
Разбира се, че конкретното училище. Чувството за принадлежност към училището води до по-добро представяне на детето в него. И това пак е с цел.

Общи условия

Активация на акаунт