Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

  • 5 апр. 2018, 09:55 ч.

ПЧМГ - 2 тема

  • 22 227
  • 107
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 470
И, наистина последно от мен, в идеалния свят щях да взема да спра на детето ровенето в интернет от 6 клас, за да има повече хъс да чете книжки (еднакво полезни за всички изпити след 7 клас). Да подобри изказа. Въпреки негативите си (и лично ще ги видите), училището е много добър избор до 7 клас? Много средства и усилия и стрес спестява.
Защо само до 7 клас? Гимназията /8-12 клас/ не е ли добра? От споделено във форума и лични разговори с родители, чиито деца учат там, съм останала с впечатлението, че е чудесен избор за деца с интерес към математиката и природните науки.

# 31
  • Cobrs
  • Мнения: 209
Не съм коментирала, защото нямам личен опит. Дъщеря ми е в 7 клас

# 32
  • София
  • Мнения: 5 375
Въпреки негативите си (и лично ще ги видите), училището е много добър избор до 7 клас? Много средства и усилия и стрес спестява.

Интересувам се от негативите. Моля да ги споделите.

# 33
  • Cobrs
  • Мнения: 209
Негативите за мен (говоря от моя гледна точка, с която не ангажирам никого) са:
- че уроците не се разказват при устно изпитване. Не се набляга на развитие на изказа, защото при устно изпитване на детето се задават въпроси, на които то отговаря.
- уроците се научават от детето, но на него не му е интересно да научава нови неща, отегчава се. Няколко пъти му се налага да запаметява информация за контролни - знам, че разбира урока и се дразня, че трябва да “зубри” цифри, факти и дати.
- организацията в училището ме натоварва - от днес за утре се казва, например, че трябва да се дадат пари за нещо или се информират родителите за някакво събитие.
- на децата се крещи, уж се насърчава задаването на въпроси, но когато попитат нещо, им се отговаря в стил - не го ли разбра, колко пъти да го обяснявам. Говоря за ограничени случаи, а НВ за масова практика.
Подходът мен ме връща към моите детски години. Отново искам да подчертая, че нивото на обучение в училището е високо .

# 34
  • Мнения: 148
Негативите за нас са, че няма никаква чуваемост от страна на ръководството. Ако предложите нещо или коментирате, ви се отговаря, че сте се съгласили на всички правила и установен режим в това училище и ако не ви харесва - може да си тръгнете. Това е отговорът, независимо какво предлагате - дали предложението ви е свързано с добруването на децата или просперитета на училището. Позицията винаги е отбранително-назидателна. Дори когато предложихме с лични усилия да помогнем за някакъв проект, отговорът си беше все същият. Директорката чете (подчертавам "чете") една отегчителна реч на 15ти септември и дотам. Нямате контакт с ръководството, а след известно време и не искате да имате, защото най-много да изкарат детето или класа ви най-вагабонтския, а вас - лъжец, задето сте се осмелили да коментирате нещо от училищния живот. Комуникациа с родителите - на ниво 1980 година. Бизнес нюх - също нула.

Академично нивото е добро и учителите са свестни. Стоят там заради добрите заплати и защото не ги занимават с проекти, извън учебните. Лично за мен това също е негатив, т.к. училищния живот извън учебния процес се свежда до една еко инициатива, чат-пат ходене на кино, едно зелено училище, обличане като мартеници на 1ви март (безумно за по-големите деца), мат състезание на 14 март и май това е. А, има и карнавал на Хелоуин. Когато предложихме децата да носят и домашни сладки, за да се превърне в истински празник - реакцията беше пълно пренебрежение.

Да не пропусна, че повечето такси и разходи (извън училищната такса) ги събират в кеш, като аз досега не съм видяла една разписка. Учудват се като поискам банкова сметка да платя нещо.

Имайки предвид, че идваме от училище с изключително богат културно-спортен живот, за мен лично това училище е меко казано скучно и закостеняло. Ще направим всичко възможно да не останем там след 7ми клас.

# 35
  • София
  • Мнения: 3 238

- организацията в училището ме натоварва - от днес за утре се казва, например, че трябва да се дадат пари за нещо или се информират родителите за някакво събитие.

Moже ли да кажете за какво са ви искали пари в последния момент?
Освен за учебници на 15 септември и когато децата смениха комплекта английски по средата на едната учебна година не са ни събирали нито стотинка от у-щето. А да, и  г-жата по български ги водеше на театър миналата година, за което й носеха, но това беше по желание. За всичките тези неща са ни писали основен мейл, плюс напомнящ. Отделно и в електронния дневник ни качват съобщения. ( Събираме пари, когато децата ходят на състезания, но там пък организацията е супер, така че едва ли е и това при положение, че отивате в колежа).
И още - за какви събития ви информират последния момент?
За родителските срещи има мейл поне седмица по-рано, и май никакви други събития, освен събиране на вторични не се сещам да има в у-щето. На мен пък ми се иска да има повече събития, макар да не мога в момента да конкретизирам какви да бъдат те.
Интересно ми е да чуя какво се е променило, защото продължавам да имам интерес към у-щето и за малкото ми дете.

А по физика при Михова не разказват ли децата? В 7 клас много се тормозеха някои родители как децата им ще се стресират при устен изпит Simple Smile Аз лично намирам тестовата форма на изпитване в пъти по-елементарна от устния изпит, но едва ли ще се върне стария формат.

Последна редакция: ср, 06 юни 2018, 09:45 от EliG

# 36
  • Мнения: 148
Училището, от което идваме, ни предоставя график в началото на учебната година за всички събития до края на годината, включително датите на родителските срещи. Така че информация 1 седмица преварително мисля, че не е достатъчно навременна. Миналата година ни казаха април месец, че след 15 юни децата ще имат 2 седмици курс. Това беше изненада за всички. В днешното забързано ежедневие, когато всеки жонглира с 10 ангажимента, не мисля, че това е адекватно. Има и много други примери.

За парите - събират се пари за шкафче, застраховка и не знам още какво. Предложихме това да става с една сума, а не децата да разнасят пари всяка седмица. Реакция - нула. Децата трябва да носят и принтерна хартия. Предложихме да се включи към общата сума и да се купува наведнъж от училището. Отговориха ни, че това не е по тяхната организация и си карат по същия начин.

Пари за зелено училище, извънкласни занимания и курсове също се събират кеш, което аз отказвам да правя и държа да превеждам по банков път, като ми се налага всеки път да питам за потвърждение за банкова сметка, т.к. това никога не е указано в информацията за плащането.

# 37
  • София
  • Мнения: 3 238
Миналата година ни казаха април месец, че след 15 юни децата ще имат 2 седмици курс. Това беше изненада за всички.

Нека да уточним, за някой може да е полезно като информация, че курс след 5 и 6 клас се прави за всички деца по мат и бел, които имат някакви пропуски, т.е. нямат 6-ца  - прави се обобщение на материала, а след 6 клас се взимаше разлагането на множители предварително от материала за 7 клас. По бел не помня дали имаше след 6 клас. Преди беше безплатен двуседмичен и не задължителен. Сега така ли е?
По наше време за шкафче се събираше на 15-ти, застраховка - вярно има предложение по някое време, не съм сигурна, че съм плащала, може детето да е дало джобни стотинки, принтерна хартия също не са ни искали. Зелено у-ще има през пролетната ваканция, а за допълнителните занимания се плаща в началото на всеки срок, тези неща са по желание, не за всички.



Последна редакция: ср, 06 юни 2018, 10:22 от EliG

# 38
  • Cobrs
  • Мнения: 209
Няма да изпадам в детайли, защото гледам да игнорирам дребните неща, които ми развалят настроението (вредно е за здравето да се вторачваш в тях), а и не ми се рови в пощата, с цел да се присещам за тях. Затова ще дам само няколко примера за лоша организация. На 14 септември ни уводимяват каква сума да носим за помагалата на следващия ден (помагалата се закупуват от училището и се раздават на 15.09). Това значи на 15.09 да си предвидя и време да мина през банкомат, защото не обичам да нося пари в брой, а няма как да планирам теглене по-рано. Праща се график с контролни за срока, който досега не е бил спазен. Често децата имат по две контролни или по две изходни нива в един ден, случвало се е и по три да имат. Излишен стрес.

# 39
  • Мнения: 148
Никой не оспорва полезността на курса. Мисля само, че е редно да ни информират по-раничко от училище, а не да се смята, че ние си знаем от форума Simple Smile

Курсът след 5ти клас е по мат и БЕЛ и беше безплатен и за децата с по-малко от 6ца се води, че е задължителен. Курсът след 6ти клас е за всички, т.к. се взима материал от 7ми клас и ако не ходят, децата трябва сами да си го изучат. Цената е 420лв.

Застраховката е задължителна. Изтъкнаха ми, че не можели да кажат цената предварително, т.к. едва на 15 септември разбирали, аджеба, колко деца реално ще учат в тяхното училище. Не исках да продължавам тази дискусия, но реално за времето, докато се направи самата застраховка, май учениците нямат такава.

Да, и за помагалата сумата също се събира кеш.

# 40
  • София
  • Мнения: 3 238
Курсът след 6ти клас е за всички, т.к. се взима материал от 7ми клас и ако не ходят, децата трябва сами да си го изучат. Цената е 420лв.

При нас взеха материала лятото, но само който пожела, есента всички го минаха отново. Въобще това е май най-трудния за децата материал и го дъвкаха много време. Имах предвид, че все пак не е задължителен, само пожелателен.
Скрит текст:
Иначе семейно имаме много ограничения, заради извънкласните на деца ни. Само бих могла да си мечтая през април да знам за лятото. Разбира се не всички хора са без точен график като нас.

Хрумна ми нещо за събитията. Би ми се искало да представят някои от проектите при отворени врата, т.е. да присъстват, ако желаят, по-малки ученици, родители. Така хем децата биха се старали повече, хем и ние да научим нещо интересно. Обаче как би могло да се организира - освен през уикенда не знам.
Скрит текст:
Моето дете сега прави проект  по химия и са избрали тема за електромобилите. Понеже на мен ми е интересна темата, мечтая да карам такава кола, вече няколко пъти ми разказва най-различни подробности за видовите батерии. Ако успеем да намерим разни материали може би ще направят и някаква демонстрация. Така че бих отишла да слушам детски презентации.

Последна редакция: ср, 06 юни 2018, 11:46 от EliG

# 41
  • София
  • Мнения: 3 867
Ели, сигурно идвате от друго частно училище.
Ние сме от държавно и явно затова съм толкова доволна Simple Smile
Никога не съм се чувствала изненадана и неуведомена за събиране на каквито и да било суми. Винаги получавам съобщение. В старото училище на децата се казваше колко да носят - тук няма такова нещо. За парите за шкафчето разбрах на родителската среща след откриване на учебната година, но не помня дали срокът да ги занесем беше следващия ден.
Застраховката е 5 лева и това са пари, които често децата имат в себе си, така че не го правя на въпрос, въпреки че и за това получих мейл.
За разказването на уроците - аз мисля, че като не ги изпитват чрез разказване, се избягва папагалското запаметяване на текста.
Моето дете не се вълнува много от проекти и събития, така че аз не съм недоволна и научавам за тях от снимките във Фейсбук.
Единственото нещо, за което не знаех е този курс за децата, които нямат шестици. Слава Богу, не бях планирала почивка в този период, но дори и да бях - доколкото разбрах не е абсолютно задължителен и няколко дни отсъствие на детето от него за семейна ваканция, едва ли щяха да са такъв проблем.

Имам, разбира се, някои забележки към конкретни учители и събития, но те са нищожни на фона на цялостната ми удовлетвореност от училището, която (след като прочетох вашите коментари) явно идва от факта, че детето ми е било в държавно училище.

# 42
  • София
  • Мнения: 3 238

Имам, разбира се, някои забележки към конкретни учители и събития, но те са нищожни на фона на цялостната ми удовлетвореност от училището, която (след като прочетох вашите коментари) явно идва от факта, че детето ми е било в държавно училище.

Моето дете също беше в държавно у-ще до 4 клас.  Избра частното пред държавното математическо у-ще след колебание. След като вече премина през целия етап 5-7 клас,  отново бихме повторили същия сценарии, само че без колебание. Затова и сега живо се интересувам какво се случва, заради малкото ми дете. Не зная защо постовете ми са прозвучали негативно, може би защото никога не съм писала неща от типа - това е най-доброто у-ще, детето ми нямаше да е това, което е , ако не беше в него и т.н. Не ме бива във възхвалите особено, затова гледам да давам инфо, пък всеки да си го тълкува, както реши за добре.

# 43
  • Банкя
  • Мнения: 2 414
Склонна съм да се съглася с негативите, посочени от Maggrat и Gichka, тъй като синът ми дойде в ПЧМГ от частно училище (класира се за 1 свободно място), където бяхме свикнали на съвсем друг ред. Но предпочетохме ПЧМГ заради конкурентната среда и засилената математика и не съжалявам нито за миг, въпреки че и аз мога да добавя още куп негативи...
Както и да е, малкият ми син е в едно друго много известно и топ 5 на НВО частно училище (5-ти клас в момента, а преди и двамата бяха в не особено известно частно училище), имам база за сравнение и смятам, че без съмнение плюсовете в двете споменати училища надвишават 100-кратно минусите.
 

# 44
  • София
  • Мнения: 373
Здравейте, моят син реши да се яви на приемен изпит за 8 клас в ПЧМГ. За съжаление изпуснахме записването за първия изпит - на 10.06.2018г. Остана изпита на 24.06.2018г. Покриваме всички критерии за приемане, остава само изпита. Ако може да ме ориентирате , от къде мога да намеря тестовете от стари години. Предполагам, че изпита ще бъде много по труден от НВОто .

Общи условия

Активация на акаунт