Имам кола. Имам книжка. А сега?

  • 122 510
  • 2 544
  •   2
Отговори
# 2 475
  • Мнения: X
Бе аз като карам на дълги ме дразни отразената от пътните знаци светлина - затова къси и pedal to the metal.

Пешеходец с тъмни дрехи нощно време, на място на което не трябва да бъде се вижда на под 5 метра. Виждал съм запис на един такъв от регистратор! Мога да го изровя...

# 2 476
  • 1st floor
  • Мнения: 9 102
Как се превключват автоматично къси-дълги? На какво реагират?
Миналата година лятото щерката караше по един от големите люлински булеварди късно вечерта. Знаеме си една пешеходна пътека, дето никой не я отразява, защото рядко има хора. Тя намали, защото не беше осветено и се заоглежда по тротоарите дали има хора, които искат да пресекат. Еми, човекът се оказа на средата на платното, с тъмни дрехи, видяхме му само белите маратонки в последния момент. Добре, че беше намалила и успя да спре. Много стряскащо беше, даже за мен, която се возех.

# 2 477
  • Мнения: 705
Точно заради пешеходците не обичам да карам вечер градско. Тук до нас преди и сред пешеходните пътеки винаги има коли и през деня трудно се виждат хора, които искат да стъпят на пътеката. Да не говорим, че си пресичат както искат по улицата. А вечер е още по-голям кошмар. Иначе междуградско да карам вечер не ми е проблем.
Да попитам да не са променили нещо правилника и позволена максимална скорост вече да не е 90? Миналата седмица пътувах София Русе. След магистралата всички караха минимум със 110... едно изпреварване, едно чудо беше....
И също имате ли идея пътя София-Батак как е?

# 2 478
  • Мнения: 22 841
Аз отдавна не помня в Бг да се спазва правилника, особено извънградско.
За фаровете-има датчик , който следи промяна на сеетлината напред.Като стане тъмно включва дългите, като усети ,че отсреща се променя осветеността, превключва на къси.Имала съм такава кола, удобно е.

Последна редакция: нд, 07 ное 2021, 16:06 от ДХ3

# 2 479
  • Mediterraneo
  • Мнения: 38 260
Да, автоматичните къси/ дълги са яката работа, моята кола обаче я няма тази екстра.

# 2 480
  • Varna
  • Мнения: 242
Вие в София нямате ли LED осветление по главните булеварди ? Във Варна откакто смениха лампите с LED подобни проблеми като изкачащи от тъмното пешеходци изчезнаха.Светло е като ден и всичко се вижда.За съжаление малките и не толкова малките улички все още са със старите лампи и не са добре осветени.

# 2 481
  • 1st floor
  • Мнения: 9 102
Вие в София нямате ли LED осветление по главните булеварди ? Във Варна откакто смениха лампите с LED подобни проблеми като изкачащи от тъмното пешеходци изчезнаха.Светло е като ден и всичко се вижда.За съжаление малките и не толкова малките улички все още са със старите лампи и не са добре осветени.
Булевардът е голям и осветен. Но точно при тази смотана пешеходна пътека няма грам светлина и стои като тъмна дупка. Там и през деня, като пресичаш, може никой да не ти спре...

# 2 482
  • онче бонче бонбонче
  • Мнения: 16 018
Как се превключват автоматично къси-дълги?
Аз съм с автоматични фарове, но не са много точни и понякога ми писва и го прехвърлям на нормални Rolling Eyes Още не се е развила достатъчно тази технология за да работят на 100%.

# 2 483
  • Мнения: 22 841
На най-новите коли е мн.добър сензора за къси-дълги.Мията кола, която го имаше, и която е модел 2008-2009г, също не беше с много добър сензор и понякога колите отпред ми присветваха, че съм на дълги.Трябваше й малко време да реагира.Наскоро карах съвременна кола и беше много бърза в смяната .

# 2 484
  • Мнения: 960
Понеже споделяме опит, да кажа нещо, което съм  писала преди доста време.
Инструткторът винаги ни повтаряше, че когато има струпване на много спрели коли, трябва да се оглеждаме внимателно за деца. Те са ниски и има вероятност да не ги видим .
А за шофирането на фарове- не се гледа в колата срещу нас, а плъзгаме поглед в дясно.
Повечето шофьори тук ги знаят тези неща, но преди години и на мен ми беше интересно да чета темата.
Още повече, че моят инструктор много си пазеше съединителя и не ни учеше как се тръгва на полусъединител.
И веднъж колата ми тръгна назад и щеше да се натресе в един джип, който се беше залепил за мен.
Ама и той да си спазва дистанция.Nerd

# 2 485
  • онче бонче бонбонче
  • Мнения: 16 018
Още повече, че моят инструктор много си пазеше съединителя и не ни учеше как се тръгва на полусъединител.
Е как така, а тръгването по наклон не сте ли учили?

# 2 486
  • Mediterraneo
  • Мнения: 38 260
Едно от нещата, на които държеше много моят инструктор, беше точно тръгването на полусъединител. Сега съм му благодарна. И като гледам по улиците, малко хора са го учили това нещо, за жалост...

# 2 487
  • София
  • Мнения: 4 548
Като новак ми се налагаше известно време да покарам един стар опел кадет. При него нямаше вариант тръгване на полусъединител. Беше ужасно тромава кола и се тръгваше с мнооого газ. Но пък с нея на баир се тръгваше лесно на ръчна спирачка, предполагам защото ръчната не държеше много, много Simple Smile . Пробвала съм на всяка следваща кола да тръгвам по единия и по другия начин. На Реното сега на ръчна не мога да тръгна. Лостът е доста тегав и не успявам да го сваля бързо. На полусъединител всичко става от раз.

# 2 488
  • Мнения: 960
Triumph
Още повече, че моят инструктор много си пазеше съединителя и не ни учеше как се тръгва на полусъединител.
Е как така, а тръгването по наклон не сте ли учили?

Аз като ви казвам, че беше стиснат...Smirk
Веднъж само ми показа как се тръгва в изнанагорно с ръчна.
Карахме предимно по равен терен. То и при нас нямаме възвишения. Simple Smile
Съединител, спирачка и после тръгваш, ако имаш късмет да не ти изгасне колата.
И аз още се чудя какво научих от него.
Само натякваше колко е скъп съединителя и как го е сменил скоро.
Беше нервак и поне 2ма човека се отказаха да продължат при него.
Но аз пък упорито продължих да му лазя по нервите.
Като дете бях в кола,която се обърна по таван, но за щастие нямаше пострадали.
Това беше причината да не изкарам книжка с години.
Той знаеше този факт и каза, че е крайно време да преодолея страха си.
И така, на едно от кормуванията , трябваше да се включа в натоварено движение с платно с по две ленти без светофари.
Стъписах се, а той само ми викаше- " газ, газ, ти си, давай деее".
И аз дадох газ и при завоя забих спирачки и увиснах по средата на трафика.Sweat
Малеее, като ми се разкрещя, каза ми , че съм щяла да го убия, а фактически колите бяха много далеч и услужливо намалиха. Сменихме си местата с друг курсант, и след няма и 10мин. ми беше наредено да шофирам отново.
И той спокойно ми каза, че вече няма от какво да ме е страх. SadClose

# 2 489
  • Мнения: 454
Този наистина е странен. На мен пък никога не ми е показвано как се тръгва с ръчна, защото не се. Какви са тия негови методи, не знам.

Общи условия

Активация на акаунт