"Обичам" Топлофикация 3

  • 41 889
  • 752
  •   1
Отговори
# 285
  • Мнения: 2 762
Живееха там... Благодаря ви за отделеното време... Освен днес ще звънна в Топлофикация и ще питам пак...не знам... След като те си отчитат топломера от началото на построяване на инсталацията и блока до сега, не би трябвало да е проблем.

# 286
  • Мнения: 320
Живееха там... Благодаря ви за отделеното време... Освен днес ще звънна в Топлофикация и ще питам пак...не знам... След като те си отчитат топломера от началото на построяване на инсталацията и блока до сега, не би трябвало да е проблем.

От опит казвам, не разчитай на никаква устна кореспонденция. Всичко трябва да е писмено, по имейл например, защото после като си сменят мнението да кажеш ето вижте тук какво сте ми отговорили. По тези call центрове се сменят през месец и утре госпожата/госпожицата, която ви е казала нещо си няма да я има и никой няма да го интерсува. Ние също имахме протокол и за водомера, и за електромера и за топломерите. Пък после като отидох с него по дружествата ми се накараха как така не сме направили междинен отчет, та си платих всичко.

# 287
  • Мнения: 11 698
Е точно те сами си правят отчета и за това протоколът трябва да е заверен нотариално, а не някакъв хвърчащ лист. Два пъти съм минавала през такава процедура. Правете всичко заедно в деня на сключване на сделката.

# 288
  • Мнения: 13 782
При смяната на партидите поискайте инкасатори да отчетат водомерите, топломерите и електромерите и вашите фактури да започнат от взетите от тях показания. Не разчитайте на полюбовни договорки или нотариуси.
Може да е на нула топломерът, ако не са ползвали радиаторите и тези 70-80 лв, от които им връщат пари, са само за топла вода. Или след годишното отчитане от дружеството да са ги занулили, макар да не съм чувала за такава практика. Или са намерили начин да манипулират топломера. Особено щом мрънкат нещо...

# 289
  • Мнения: 46 552
До преди няколко седмици и ние не бяхме пускали парно, в спалнята и дневната още е на 0. Напълно възможно е за този сезон наистина да си е на 0 до декември, когато явно е купен имотът, а да са коментирали, че по принцип е много топъл.
Ако имате съмнения за нещо, преди смяната на партидите извикайте човек да провери изправността на топломера, ако каже, че е ок, сменяйте, ако не е нормално работещ ще начислят дотук показания на максимална мощност, а предвид смяната на собствеността, трябва да е на старата партида.

# 290
  • Мнения: 2 762
Здравейте, благодаря ви за включването.

Днес звънях в централата на Ястребец на номер даден ми от офис на Топлофикация и подробно ми обясниха какво и как да бъде написан приемо- предавателният протокол, потретиха ми,че не им трябва да е нот. заверен. Очевидно предишните собственици са ползвали само топла вода,без отопление, макар че те твърдят друго. Чудя се дали не са манипулирали топломера, мъжа изглежда доста технически грамотен? Но това ще го установя като вляза във владение, абсолютно веднага. Установя ли,че не работи коректно веднага ще викна хора да го проверят и ако има проблем, проблема ще си е за сметка на предишните собственици. Относно Соф. вода и Чез и на двете места не ми поискаха нот. заверен протокол, тях вече ги оправихме. ЧЕЗ утре ще минат да засекат и другата седмица отиваме да прехвърляме. В Софийска вода им показахме снимки на показанията на водомера и прехвърлихме.

# 291
  • Мнения: 2 118
Само да споделя, че топломер се проверя дали работи в отоплителен сезон. Защото се натъкнахме на случаи, където се живее и се ползва топло, а уредът не работи /показва стари показания на дисплея, което при проверка в извънотоплителен сезон за топл.счетоводител говори, че просто в жилището не се ползва парно, което не е вярно/ и тази изразходена топлоенергия се разпределя на всички с работещи уреди.

# 292
  • София
  • Мнения: 3 718
Само да споделя, че топломер се проверя дали работи в отоплителен сезон. Защото се натъкнахме на случаи, където се живее и се ползва топло, а уредът не работи /показва стари показания на дисплея, което при проверка в извънотоплителен сезон за топл.счетоводител говори, че просто в жилището не се ползва парно, което не е вярно/ и тази изразходена топлоенергия се разпределя на всички с работещи уреди.
Ужас! Как го установихте?

# 293
  • Мнения: 2 118
Голям процент /35-40%/ сградна инсталация при зададена по проект 2-7%, което доведе до вътрешна проверка.

# 294
  • София
  • Мнения: 2 412
Нашите топломери ги зануляват след отчитането на края на отоплителния сезон. Т.е бяха на 0 до ноември (когато май почна новия сезон) и дебнем дали ще започнат да отчитат. С дистанционно засичане са, ако има значение.
пс. Нашият топлинен счетоводител, мисля, е Техем.

Последна редакция: ср, 16 яну 2019, 09:17 от Erinne

# 295
  • Мнения: 2 118
А кой ви е счетоводителят? И как дебнете имате ли достъп до топломерите си?

# 296
  • Мнения: 41 240
Бих искал да се уточни за топломери ли си говорим, или за "апаратчетата" които не мерят отдадена топлина в киловатчасове, а само мерят температура и я интегрират по времето, а после фирмите по разни свои алгоритми превръщат отчетените единици в киловатчасове. Тези апаратчета определено не са топломери.

# 297
  • Мнения: 2 118
Аз говоря за апартаментен топломер, един за имота. Не за тези, които се поставят на всеки един радиатор.
А това със зануляването е добра идея, история на потребелнието може да се види в някакви регистри на сайта им предполагам.

# 298
  • Мнения: 2 762
Аз също като mama_na_nana- апартаментен топломер, изнесен извън апартамента, един за имота. Няма нищо на радиаторите.

# 299
  • София
  • Мнения: 2 412
Ами на всеки радиатор са. Не знам да има топломер за апартамента - старо строителство е. Уж топломери ги водят и тях Grinning ама най-вероятно принципът им на работа е това, което Черна станция писа.

Общи условия

Активация на акаунт