Прием на ученици в първи клас в общинските училища - София - 6

  • 53 060
  • 737
  •   1
Отговори
# 615
  • Мнения: X
Стига с тия добри училища в Лозенец. Човек ще реши, че имате поне 5 деца, учили там и още 5 в други квартали. Навсякъде има добри училища.

Идете в някоя тема за гимназия и попитайте от кои училища идват децата. Ще видите, че от съвсем разнородни.

Грета, права си. Обаче проблемът те, че много родители в София са решили, че и трите в долен Лозенец  са сред най-добрите, и вследствие на това м.г. се получиха проблеми с децата от квартала, защото  родителите изнамериха фалшиви бележки и адресни регистрации и стана така, че деца от отсрещната улица се оказаха без места. Затова и смятам, че беше редно общината да вземе някакви мерки срещу това. Отнася се за всички квартали с подобен казус (Теодора Димитрова тук също спомена такъв, не знам кой), Лозенец е само пример, който познавам добре.  
Иначе  има класации по резултати от НВО по години и там се вижда кое училище как е:  
http://alekdimitrov.com/uchilishte/rezultati-NVO.asp
А аз имам дете от 35-то, което ни е през улицата, и много добре знам какъв ужас беше записването му в него в годините без никакви правила и ред. Затова смятам, че мерките на общината са съвсем адекватни - и тесните райони, и уседналостта, като последната е временно, докато, надявам се, се пресекат измамите с адресите.  

# 616
  • София
  • Мнения: 3 915
Миналата година имаше проблеми и в квартални училища, не само в езиковото 35то. Изобщо проблеми има от набор 2005ти насам. Просто наборите са големи. И хората искат училище със слава, със засилено изучаване на чужд език, ако може по в центъра.

Тази година ще е по-лесно за кварталните деца. за другите ще си е както всяка година- на късмет.

# 617
  • Мнения: X
Миналата година имаше проблеми и в квартални училища, не само в езиковото 35то. Изобщо проблеми има от набор 2005ти насам. Просто наборите са големи. И хората искат училище със слава, със засилено изучаване на чужд език, ако може по в центъра.

Тази година ще е по-лесно за кварталните деца. за другите ще си е както всяка година- на късмет.

Сигурно е така, аз следя училищата, които са около нас, затова и пиша за тях. Именно, че хората търсят училища с престиж и са готови на всякакви измами, за да се доберат до тях. Ако това не беше така, нямаше да има нужда от уседналост.
А дано! Това ще означава, че взетите мерки имат ефект. 

# 618
  • София
  • Мнения: 4 041
Стига с тия добри училища в Лозенец. Човек ще реши, че имате поне 5 деца, учили там и още 5 в други квартали. Навсякъде има добри училища.

Идете в някоя тема за гимназия и попитайте от кои училища идват децата. Ще видите, че от съвсем разнородни.
Аааааа, Грета, сакън, недей така, как можа да напишеш такова нещо!!! Simple Smile
А пък това с линковете с класации на училища за НВО след 7ми клас също ме забавлява, интересно ми е колко от тези деца са си кандидатствали без курсове, само с наученото в училище или тези класации са мерило за успех на съответните школи, но просто не знаем кои школи стоят зад посочените резултати.

# 619
  • Мнения: X
Стига с тия добри училища в Лозенец. Човек ще реши, че имате поне 5 деца, учили там и още 5 в други квартали. Навсякъде има добри училища.

Идете в някоя тема за гимназия и попитайте от кои училища идват децата. Ще видите, че от съвсем разнородни.
Аааааа, Грета, сакън, недей така, как можа да напишеш такова нещо!!! Simple Smile
А пък това с линковете с класации на училища за НВО след 7ми клас също ме забавлява, интересно ми е колко от тези деца са си кандидатствали без курсове, само с наученото в училище или тези класации са мерило за успех на съответните школи, но просто не знаем кои школи стоят зад посочените резултати.


Бубчето, повярвай ми, много по-лесно щеше да ми е, ако нямаше тази истерия с училищата около нас Wink Но тя съществува в действителността, без значение какво мислим ти и аз.
И аз така смятам, и затова смятам, че е редно родителите да си записват децата там, където са избрали да живеят. Но това какво аз и ти смятаме очевидно не влияе на родителите масово да мамят с адреси, за да се доберат до определени училища. Което е емпирично доказано и доведе до мерки като уседналостта.

Ти всъщност какво оспорваш, не мога да разбера.

# 620
  • София
  • Мнения: 4 041
Оспорвам уседналостта (за справка имам такава от 34 години в квартала, в който живея, голямото ми дете учи в този квартал, за малката съм подала само за този квартал). Оспорвам я по милион причини, които изброих милион пъти, оспорвам я защото е неадекватна, временна и прецакваща реално живеещи деца и не приемам доводи от сорта на покрай сухото гори и суровото, защото това се деца и защото има възможност да се приложат механизми за контрол на фалшивите адресни регистрации, но те изискват ресурс, усилия и време и беше по-лесно да се въведе уседналост, забележи на детето, при положение, че не един и два случая излезнаха, при които се оказа, че заради служители в ЕСГРАОН на децата не са сменени адресите. Ето това оспорвам. И не ми пука дали е за Лозенец,  дали е за еврейското или за 73то, защото миграцията, както писах, е основно право на хората в Европейския съюз, но на тези, на които им изнася този вариант, скочиха да я защитават тази уседналост, защото тя им решава проблема сега и веднага, а другите кучета ги яли.

# 621
  • Мнения: X
Оспорвам уседналостта (за справка имам такава от 34 години в квартала, в който живея, голямото ми дете учи в този квартал, за малката съм подала само за този квартал). Оспорвам я по милион причини, които изброих милион пъти, оспорвам я защото е неадекватна, временна и прецакваща реално живеещи деца и не приемам доводи от сорта на покрай сухото гори и суровото, защото това се деца и защото има възможност да се приложат механизми за контрол на фалшивите адресни регистрации, но те изискват ресурс, усилия и време и беше по-лесно да се въведе уседналост, забележи на детето, при положение, че не един и два случая излезнаха, при които се оказа, че заради служители в ЕСГРАОН на децата не са сменени адресите. Ето това оспорвам. И не ми пука дали е за Лозенец,  дали е за еврейското или за 73то, защото миграцията, както писах, е основно право на хората в Европейския съюз, но на тези, на които им изнася този вариант, скочиха да я защитават тази уседналост, защото тя им решава проблема сега и веднага, а другите кучета ги яли.
Е, мисля, че милион пъти вече бе обяснено  защо се наложи тази уседналост. Миграцията никой не я е отнел като право, но в нашите условия има специфики, които трябва да се вземат предвид - и за това не е виновна общината, а гражданите, защото масово смятат, че специално за тях правилата не важат.  Ако бяхме нормална държава от Европейския съюз, където хората да са научени и си спазват правилата, нямаше да има нужда от нея. Понеже не сме, има нужда от нея. Ами поне един проблем решава, а без нея нито един не е решен. Другото означава да се даде карт бланш на измамниците да продължават с измамите. С нея ефекта ще го видим, но без нея е сигурно, че ще продължат измамите. А ти като я оспорваш, не си предложила работещ вариант срещу измамите с адреси, който да не включва полицейска роля на общината и използване на ресурси, които тя няма.
За мен е необяснимо защо гневът ти не е насочен към нашите съграждани, които масово нарушават правилата и мамят, а към тези, които се опитват да ги ограничат в това, доколкото могат и в рамките на ресурса си.  За мен спазването на правилата е базово условие за нормално функциониращо общество, което на нас ни липсва по ред причини и което се налага да бъде създавано  от нулата.

Значи, интересна логика - като е до правата, сме от Европейския съюз и си ги търсим, ама като е до задълженията (да се спазват правилата), тогава вече сме различни и опитът на другите държави не важал за нас Wink Много удобнна логика Wink

Последна редакция: пн, 14 май 2018, 11:56 от Анонимен

# 622
  • Sofia
  • Мнения: 7 499
... и за това не е виновна общината, а гражданите, защото масово смятат, че специално за тях правилата не важат. 

... А ти като я оспорваш, не си предложила работещ вариант срещу измамите с адреси, който да не включва полицейска роля на общината и използване на ресурси, които тя няма.
За мен е необяснимо защо гневът ти не е насочен към нашите съграждани, които масово нарушават правилата и мамят, а към тези, които се опитват да ги ограничат в това, доколкото могат и в рамките на ресурса си.
Започна да ми става смешно. Как така общината да не е виновна? Първо дава автономност на училищата да се развиват кое както намери за добре, въвежда делегирани бюджети и после... олеле мамо, ама защо всички родители се насочват към определени училища и защо директорите записват деца над определената бройка.
Ако общината не беше допуснала това, сега нямаше да се налага да играе ролята на полицай или да се надлъгва с родителите.
И да гневът не трябва да е насочен към родителите.

# 623
  • Мнения: X
... и за това не е виновна общината, а гражданите, защото масово смятат, че специално за тях правилата не важат.  

... А ти като я оспорваш, не си предложила работещ вариант срещу измамите с адреси, който да не включва полицейска роля на общината и използване на ресурси, които тя няма.
За мен е необяснимо защо гневът ти не е насочен към нашите съграждани, които масово нарушават правилата и мамят, а към тези, които се опитват да ги ограничат в това, доколкото могат и в рамките на ресурса си.
Започна да ми става смешно. Как така общината да не е виновна? Първо дава автономност на училищата да се развиват кое както намери за добре, въвежда делегирани бюджети и после... олеле мамо, ама защо всички родители се насочват към определени училища и защо директорите записват деца над определената бройка.
Ако общината не беше допуснала това, сега нямаше да се налага да играе ролята на полицай или да се надлъгва с родителите.

Училищата имат програма от МОН и работят по нея, и делегираните бюджети не променят това. И ако някои от тях в рамките на тези бюджети успяват да направят повече за децата в тях, това е заслуга на администрацията им и е успех, и трябва да се поощрява, а не е повод за рестрикция. И аз не знам държава в света, където всички училища да имат еднакви резултати. Но там някак хората не искат да загробят успешните, ами се радват, че ги има, и се стремят към тях, но по правилата, а не заобикаляйки ги. Тук отново се проявява нашенската черта - ако аз не мога да ползвам това, тогава искам да го унищожа.

Е, нали тезата ви е, че всъщност всички училища са подобни, а разликите в резултатите на НВО са плод на други неща. Сега пък не били еднакви, ами едните били по-така от другите... Според както ви е удобно, така го извъртате.  

Естетвено, че гневът трябва да е към родителите, които смятат, че всичко им е позволено в името на своя егоизъм. Защото те не са по-различни и като стане въпрос за коли, паркиране, фасади или общи части. Същите тези родители като идат в Англия, например,  не протестират срещу делегираните бюджети (които и там ги има) и различното качество на обучение, ами се стремят да живеят в квартал с добро училище. Защото там обществото не толерира измамниците, а при нас обществото ни не само че не им се гневи, ами ги толерира, затова и фасадите ни са в такъв вид, колите са по тротарите, покривите текат и общите части са в трагично състояние. Болно общество сме.

Последна редакция: пн, 14 май 2018, 12:16 от Анонимен

# 624
  • София
  • Мнения: 4 041
Ами поне един проблем решава, а без нея нито един не е решен. Другото означава да се даде карт бланш на измамниците да продължават с измамите. С нея ефекта ще го видим, но без нея е сигурно, че ще продължат измамите. А ти като я оспорваш, не си предложила работещ вариант срещу измамите с адреси, който да не включва полицейска роля на общината и използване на ресурси, които тя няма.
За мен е необяснимо защо гневът ти не е насочен към нашите съграждани, които масово нарушават правилата и мамят, а към тези, които се опитват да ги ограничат в това, доколкото могат и в рамките на ресурса си.  За мен спазването на правилата е базово условие за нормално функциониращо общество, което на нас ни липсва по ред причини и което се налага да бъде създавано  от нулата.
Не знам от кога четеш темите, но 3 или 4 теми назад предложих много ясни и конкретни варианти за контрол на фалшивите регистрации, които по никакъв начин не включваха полицейщина на СОС, а реални функции на ЕСГРАОН и домоуправителите, абсолютно съгласно закона за етажната собственост, същите предложения съм пратила и към СОС. Гневът ми е насочен към тези, които не се опитват да ограничат каквото и да било, а да замажат положението. Уседналостта не спира фалшивите адресни регистрации, а само ги отлага да влезнат в действие и сила за още 2 кампании и така наречения видим ефект ще е точно за тези 2 кампании и ще е най-видим в това, че деца, живеещи до оградата на училище ще останат извън него, а този по-скоро дефект няма да е само за тези 2 години, той ще продължи при всяка следваща кампания, защото новодомци има непрекъснато. Та не е ефект, дефект е.
Разликата в нивата на училищата след нво-то идва от там дали родителите на децата в даденото училище имат финансова възможност и морален ангажимент да изпратят децата си на курсове или им дреме на шапката къде ще идат. Обикновено родителите в малцинствените училища не пращат децата на училище и на курсове - нямат високи резултати. Съвсем нормално е от централните райони да са по-високи резултатите, защото там имотите са по-скъпи, хората са по-заможни, имат повече възможности за курсове. Затова и масово кварталните училища са в средата на таблицата - има и такива, и такива.

Естетвено, че гневът трябва да е към родителите, които смятат, че всичко им е позволено в името на своя егоизъм. Защото те не са по-различни и като стане въпрос за коли, паркиране, фасади или общи части. С
Остъклен балкон имаш ли?

# 625
  • Sofia
  • Мнения: 7 499
Аз лично никога не съм твърдяла, че училищата са еднакви - точно обратното и затова беснея. И не говоря за задължителната програма определена от МОН. Различни за ЗИП-овете, СИП-овете, материалната база (напр. в един училища има басейн, в други - не, и т.н. ).
А делегираните бюджети променят много нещата - повече деца, повече средства...

# 626
  • Мнения: X
Скрит текст:
Ами поне един проблем решава, а без нея нито един не е решен. Другото означава да се даде карт бланш на измамниците да продължават с измамите. С нея ефекта ще го видим, но без нея е сигурно, че ще продължат измамите. А ти като я оспорваш, не си предложила работещ вариант срещу измамите с адреси, който да не включва полицейска роля на общината и използване на ресурси, които тя няма.
За мен е необяснимо защо гневът ти не е насочен към нашите съграждани, които масово нарушават правилата и мамят, а към тези, които се опитват да ги ограничат в това, доколкото могат и в рамките на ресурса си.  За мен спазването на правилата е базово условие за нормално функциониращо общество, което на нас ни липсва по ред причини и което се налага да бъде създавано  от нулата.
Не знам от кога четеш темите, но 3 или 4 теми назад предложих много ясни и конкретни варианти за контрол на фалшивите регистрации, които по никакъв начин не включваха полицейщина на СОС, а реални функции на ЕСГРАОН и домоуправителите, абсолютно съгласно закона за етажната собственост, същите предложения съм пратила и към СОС. Гневът ми е насочен към тези, които не се опитват да ограничат каквото и да било, а да замажат положението. Уседналостта не спира фалшивите адресни регистрации, а само ги отлага да влезнат в действие и сила за още 2 кампании и така наречения видим ефект ще е точно за тези 2 кампании и ще е най-видим в това, че деца, живеещи до оградата на училище ще останат извън него, а този по-скоро дефект няма да е само за тези 2 години, той ще продължи при всяка следваща кампания, защото новодомци има непрекъснато. Та не е ефект, дефект е.
Разликата в нивата на училищата след нво-то идва от там дали родителите на децата в даденото училище имат финансова възможност и морален ангажимент да изпратят децата си на курсове или им дреме на шапката къде ще идат. Обикновено двете групи родители в малцинствените училища не пращат децата на училище и на курсове - нямат високи резултати. Съвсем нормално е от централните райони да са по-високи резултатите, защото там имотите са по-скъпи, хората са по-заможни, имат повече възможности за курсове. Затова и масово кварталните училища са в средата на таблицата - има и такива, и такива.
Да, защото проблемът с домоуправителите е сериозен - те ако не са платени, функциите им в мног случаи са минимални, а общината няма как да задължи ЕС да плаща. Това е друиг проблем на болното ни общество, в което не сме свикнали да плащаме за услугите, които получаваме, ако може да минем метър.

Аз вече писах, че според мен с тесните райони ще е много по-трудно да се купят фалшиви адреси, най-малкото защото възможните продавачи са много по-малко - в  Лозенец за района на 35-то е едно, а за всички части до околовръстното е съвсем друго. Така че мисля, че тя ще си свърши работата до година-две и ще я отменят.

# 627
  • София
  • Мнения: 3 915
Специално за ей тия: 19, 20, 35, 73 и с Шилер : учи се засилено чужд език (особено немски). Къде платено, къде не, но е факт, че е удобно за родителите. Това се търси. Това е различно с останалите.

Относно НВО, вече е казано сто пъти: резултатите са плод на усилената подготовка в частни школи.
Очаквано е родители, напънали се да си вкарат децата в "елитни" училища, да се напънат и за школа за НВО. Нищо общо със нивото на училището.

Сега някой да ми припомни за изкарване на удостоверение за настоящ адрес (не това за уседналостта) искат ли акт за раждане? Че в последния момент ми изникна една идея.

# 628
  • Мнения: X
Ами поне един проблем решава, а без нея нито един не е решен. Другото означава да се даде карт бланш на измамниците да продължават с измамите. С нея ефекта ще го видим, но без нея е сигурно, че ще продължат измамите. А ти като я оспорваш, не си предложила работещ вариант срещу измамите с адреси, който да не включва полицейска роля на общината и използване на ресурси, които тя няма.
За мен е необяснимо защо гневът ти не е насочен към нашите съграждани, които масово нарушават правилата и мамят, а към тези, които се опитват да ги ограничат в това, доколкото могат и в рамките на ресурса си.  За мен спазването на правилата е базово условие за нормално функциониращо общество, което на нас ни липсва по ред причини и което се налага да бъде създавано  от нулата.
Не знам от кога четеш темите, но 3 или 4 теми назад предложих много ясни и конкретни варианти за контрол на фалшивите регистрации, които по никакъв начин не включваха полицейщина на СОС, а реални функции на ЕСГРАОН и домоуправителите, абсолютно съгласно закона за етажната собственост, същите предложения съм пратила и към СОС. Гневът ми е насочен към тези, които не се опитват да ограничат каквото и да било, а да замажат положението. Уседналостта не спира фалшивите адресни регистрации, а само ги отлага да влезнат в действие и сила за още 2 кампании и така наречения видим ефект ще е точно за тези 2 кампании и ще е най-видим в това, че деца, живеещи до оградата на училище ще останат извън него, а този по-скоро дефект няма да е само за тези 2 години, той ще продължи при всяка следваща кампания, защото новодомци има непрекъснато. Та не е ефект, дефект е.
Разликата в нивата на училищата след нво-то идва от там дали родителите на децата в даденото училище имат финансова възможност и морален ангажимент да изпратят децата си на курсове или им дреме на шапката къде ще идат. Обикновено родителите в малцинствените училища не пращат децата на училище и на курсове - нямат високи резултати. Съвсем нормално е от централните райони да са по-високи резултатите, защото там имотите са по-скъпи, хората са по-заможни, имат повече възможности за курсове. Затова и масово кварталните училища са в средата на таблицата - има и такива, и такива.

Естетвено, че гневът трябва да е към родителите, които смятат, че всичко им е позволено в името на своя егоизъм. Защото те не са по-различни и като стане въпрос за коли, паркиране, фасади или общи части. С
Остъклен балкон имаш ли?
Не.

# 629
  • София
  • Мнения: 4 041
Да бе, това за района на 35то в Лозенец (да се свети името му) го четохме 400пъти. Ама в София не е само Лозенец, и не е само 35то и дори и там да е тесен района, около други не е тесен. Ти какво мислиш и какво в действителност ще стане са две съвсем различни неща. Колко деца в тези 3 години ще останат извън кварталните училища, а след това братчетата и сестричетата на тези останалите навън какво им се случва - учат в различни училища, щото вече могат да се запишат в кварталното или, за да са в едно училище двете деца пътуват и те на майната си.

А съседите ти имат ли?

Общи условия

Активация на акаунт