Лидл 115 - Майска тема

  • 134 216
  • 1 179
  •   1
Отговори
# 315
  • Мнения: 156
Здравейте, да попитам мимичетата с хлебопекарни - при надраскано казаче трябва да върна  машината или гаранцията покрива такъв проблем? Много благодаря Hug

# 316
  • до най-прекрасния мъж
  • Мнения: 12 554
Казанчето и бъркалките не са гаранционни, водят се аксесоари. Но може да попиташ все пак на националния им телефон или директно в някой магазин.

# 317
  • Мнения: 75 308
Няма такова понятие по закон "аксесоари". Може ли да работи уреда без казанче - ако не, значи не е аксесоар. Търгашки измишльотини.
Аз бих настоявала да ми оправят уреда за тяхна сметка, ако е в гаранция...

# 318
  • София-Младост
  • Мнения: 24 050
А от какво е надраскано казанчето? Така е купена..или впоследствие невнимателно миене...

# 319
  • до най-прекрасния мъж
  • Мнения: 12 554
Тете, ще ме извиняваш, но този път не си права. Надрасканото казанче може да е такова и поради неправилна употреба. Не твърдя, че е така в конкретния случай, но е вероятно. Ако е олюпено покритието е друго, може да се претендира за дефект. Но надраскано може да стане по много начини и това не е производствен дефект, за който търговецът да отговаря. Все едно да си купиш кола и да претендираш дефект пред търговеца, ако някой ти я одере на паркинга пред Лидл, например.
Впрочем, моето казанче е видяло какво ли не и не е надраскано. Ядки и семки слагам в началото с останалите продукти, а не след сигнала. Като го мия, го търкам с грубото на гъбата и отново е ОК.

# 320
  • Мнения: 75 308
Ако дефекта се е появил до 6 месеца от покупката, смята се, че е съществувал по време на доставката на уреда. Така че в този срок клиентът не е длъжен нищо да доказва, дори няма нужда да си отваря устата. Търговецът да си взема дефектната стока и да си я оправя. След 6 месеца от покупката вече задължение на клиента е да докаже, че дефекта не е причинен от него....

# 321
  • до най-прекрасния мъж
  • Мнения: 12 554
Дефект, не надраскване Simple Smile

# 322
  • Мнения: 75 308
Малко ме е напекло и нямам нерви да обяснявам много много. Дефект да, надраскването е дефект...все едно са ти продали уред с изначално надраскано казанче - така се тълкува по ЗЗп, ако надраскването се появи до 6 месеца от покупката/доставката на стоката. Не те разбирам какво искаш да ми кажеш...Simple Smile

Дефект е всяко несъответствие на стоката с нейното описание. Едва ли на етикета пише: "Уред с надраскано казанче " ви продаваме...ако е така, съм съгласна, че не е дефект надрасканото...

# 323
  • Перник
  • Мнения: 5 055
Тете, то така излиза, че аз като си ударих казанчето в ръба на шкафа и го изкривих на 3-я месец, вместо да си купя ново от сервиза трябваше да върна пекарната в Лидл Thinking Бъркалките и казанчето се водят "консумативи" и не се покриват от гаранцията. Купуват се от сервиз ("Бушона"), като за първата такава покупка имаш талон в книжката, който ти дава намаление в цената.

# 324
  • Мнения: 75 308
Няма консумативи. Аксесоар е нещо допълнително към уреда. Ако уреда не може да работи БЕЗ тази част, то тя не е аксесоар и допълнение, а си е ЧАСТ от уреда.
Спирам до тук, че спамим....вие си решавате как да процедирате. .Simple Smile

# 325
  • до най-прекрасния мъж
  • Мнения: 12 554
Да де, ама ако дефектът е предизвикан по вина на ползвателя, не е дефект, нали? Ако е увредено умишлено или поради неправилна употреба отново ли е дефект?
SvetlaK го е обяснила точно.

# 326
  • Мнения: 1 953
Предполагам, че се предполага, че никой умишлено няма да си драска казанчето (да го удря с чук или кой каквото се сети), а след като се е надраскало в този срок, то не е било добре направено и е дефектно. Аз си върнах дънките, за които мрънках скоро.

# 327
  • Мнения: 75 308
Точно...щом се е развалило толкова скоро, предполага се, че изначално е било калпаво, недобре направено...простичко казано.😊

Аз да похваля момичешките гащи...то боксерки направо де. Освен, че се вцедих, са и много удобни...☺

# 328
  • до най-прекрасния мъж
  • Мнения: 12 554
Търговецът винаги има вратички, за да докаже, че нещото се е повредило, поради неправилна употреба. Въпрос на фирмена политика е дали ще го направи. А в случая на момичето, ако не са изтекли 3 месеца /политика на Лидл/, откакто е купила пекарната, може да я върне. Вероятно никой няма и да погледне, че казанчето е издраскано и ще си й върнат парите.
Въпросът е принципен, пак казвам - може да се прояви и небрежност, която да доведе до повредата - неправилна употреба, неправилна поддръжка /миене с абразивни препарати, например/, небрежно отношение /рязане с нож, изпускане, например/ и т.н. Законът защитава потребителите, но не във всяка ситуация и безрезервно Simple Smile

# 329
  • Мнения: 649
Здравейте. Купих си чистачката за прозорци, но не съм доволна. Оставя ми мокри деруги точно по средата. Държо го вертикално, пробвах под различен ъгъл със стъклото, но винаги оставя мокро по средата 🤔 Също така по стъклото имаше отпечатъци от пръсти и те си останаха. 🙁
Сега мога ли да го върна? След като е пробван, реално работи, но не чисти.

Общи условия

Активация на акаунт