Частни училища - информативна тема 21

  • 92 047
  • 772
  •   1
Отговори
# 285
  • Мнения: X
Когато някъде средата на нашия 1 клас звънях на директорката на ТЕ, съвсем не звучеше да няма претенции към математиката. Въпреки, че подчерта, че места няма, подробно ми разясни с какво децата в ТЕ се занимават по математика и защо ходенето в ДАНИС е предимство.
Моето лично усещане за ТЕ без да имам опит е, че се опитва със сетни сили да отговаря на модните тенденции, но накрая се получава "ни риба, ни рак". Нещо средно между Артис и Питагор, като не се доближава до нито едно от двете. То затова и има доста недоволни и напускащи.

Най-много си отдъхнах, местейки се от ПБ, че в новото училище не губят времето на детето с нескочаеми репетиции за КОНЦЕРТЪТ. Simple Smile Има, но репетициите са в часове, нарочно отделени за такива артистични предмети.

# 286
  • Sofiq
  • Мнения: 719
Блис, и откъде имате информация за доста недоволни и напускащи? Аз доколкото виждам, класовете нарастват всяка година и ако са започнали с по 7-10 деца, сега са 14-16. Не знам за клас с повече от 1-2 напуснали деца, по различни причини. Сегашният 4 клас и бъдещ 5, например, от 9 деца стана към 14, като единствените двама напуснали напускат по простата причина, че са приети в СМГ и то сред  горните резултати. Ако това наричате "напускане от недоволство", на мен ми прилича по-скоро на хейтърство. Децата са доволни и благодарни на училището за всичко, с което помогна то да влязат в желаната си гимназия в последствие и за разлика от вас, аз говоря от първо лице, като родител на дете в училището. Нека тук пишат хора с лични впечатления, за да е информативна и полезна темата за родителите, а не ЕЖК. Смятам, че и модераторът ще се съгласи с мен.

Последна редакция: пт, 13 юли 2018, 15:22 от elica1051

# 287
  • Мнения: X
От къде черпя информация е без значение за вас в конкретика. Училището е доста рекламирано тук във форума. Нормално е да расте, въпреки кофти базата. Честно как се побират 14 деца в онези стаи? Можете ли да ми обясните?
Но аз имам информация от първа ръка(както е модерно да се казва тук във форума) вече не от един и двама родители с деца в училището. Не напускат просто защото липсва по-добра алтернатива към момента(няма свободни места) и/или класът в който е детето не е подходящ за местене.
Да говорите от името на всички деца е леко смешно, не мислите ли? Всяко едно ли попитахте колко е доволно от училището си?
Ако това наричате хейтърство, аз вашето ще го нарека заинтересована реклама и приключваме диалога.

А щом споменахте и намесихте модератора, вече ясна става работата. Wink

Последна редакция: пт, 13 юли 2018, 15:30 от Анонимен

# 288
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 300
Разбира се, че има акцент върху математиката и дано се съхрани и в бъдеще. ТЕ има добър учителски колектив, дано и бъдещите учители са така. Място с потенциал, който ще бъде загубен ако не вземат спешни мерки за сградния фонд.
Трябва да се признае, че Блис  въобще не е голословна...

Блис, Joy КОНЦЕРТЪТ е яко!!!!
Има деца, които изтърпяват тренировките за 5-те Мин сцена...

Последна редакция: пт, 13 юли 2018, 17:28 от Leika_moja

# 289
  • Sofiq
  • Мнения: 719
Щом толкова държите да пишете за голям брой напускащи, ето ви цифрите (аз поне цитирам факти!): от общо 4 те класа, напусналите деца ( без двамата, приети в СМГ) са общо...2 деца(1 от 2клас и 1 от 3 клас). Първото отиде в друго ЧУ, а другото се премести в ДУ и няма да коментирам мотивите на родителите на второто, но не са недоволство.
Само за сравнение ще добавя, че в предното училище напуснахме в един и същи миг от една и съща паралелка трима недоволни  родителя едновременно и след нас имаше още. И съвсем не ни е бил моментът удобен за местене (след трети не е особено удобно, ако детето ти се кани да кандидатства след 4-и).
Отново призовавам да не се говорят неща от типа "чух от една позната", а ако може- с конкретни факти. Темата е информативна.

# 290
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 300
Аз не бях чула...какви за причините да изберат друго ЧУ

Много си мисля има ли шок при отиване от ЧУ в ДУ и за детето и за родителя? Или повече за родителя?

Между другото деца напускат винаги и от всякъде.
Трима от три класа е като 1 от 1 клас и нищо не означава. Няма никаква нужда от хвалби. Тази тема е ценна заради критиката. Според мен. останалата информация е на сайтовете на училищата и в устите на директорите.

# 291
  • Мнения: X
Елица, това не е повод за гордост. 1 от 14. А колко искат и не виждат по-добра алтернатива. Свободните места в по-добрите училища и тази година бяха кът. Ако намерят и те в миг ще напуснат.  За вас тримата напускащи Питагор момента беше прекрасен, защото ТЕ тъкмо откриваше класове и имаше къде да се преместите. Училището тръгна с летящ старт. Много медали и фурор още в първия срок. 😉 На деца от ДАНИС и Питагор.

# 292
  • София
  • Мнения: 7 242

Много си мисля има ли шок при отиване от ЧУ в ДУ и за детето и за родителя? Или повече за родителя?

За децата проблем са  най=вече отношенията между децата, които не са научени да си помагат, да са  толерантни и интересите им са по=различни, както и липсата на персонално внимание и заинтересованост от това какво става в клас от страна на учителя, Това е в най=общия случай, сигурна съм, че не навсякъде е така.

# 293
  • Sofiq
  • Мнения: 719
Блис, разбирам ви че имате за цел да изказвате негативи за почти всички ЧУ във форума, следя ви постовете отдавна, почти няма училище което да не сте зачекнали.
Това си е ваше право, критичност трябва да има. Но постове, без да имате дете в дадено училище и без да говорите с факти, при това скрит/а зад никнейм не прави добро впечатление на родителите тук, нито печели доверието им.
Аз говоря като родител, заставам с името си тук и съм с лични впечатления и мога да посоча конкретни факти срещу вашите хвърчащи обвинения от типа съседката ми каза.
Медали и добро представяне в ТЕ за ваше сведение от различни състезания и в различни дисциплини имат много деца. И явно смятате, че заслугата е на Данис/Питагор. Тогава, обяснете ми как дете, дошло от Питагор, където се е обучавало три години там( факт!),  но за тези три години въпреки постоянните явявания на състезания и обучение, нямаше нито една грамота/медал, в ТЕ успя за една година да изкара 4/ награди от състезания ?Първият си медал (от общо три за тази година, плюс отделно награда в отборно състезание от мат.турнир) детето постигна именно тук и то в един от най-трудните математически турнири (За ЧХ говорим)? Знаете ли, че има и други две такива деца, преместили се от Питагор след 2 клас , които също за първи път в ТЕ успяха да изкарат награди и то не че наградите са най-важното нещо, отбелязвам го само като факт,понеже обвиненията ви остават хората с други впечатления.
50% от децата в класа на сина ми са предпочели ТЕ пред въпросното училище- това за вас не е ли странно? И това също е факт.
Едно от децата с най-големи постижения през годината пък няма никаква връзка с изброените от вас школи. Майка му написа много хубав коментар по повод успехите му през годината, в една публична група и той засягаше това, че доброто училище е това, което не просто дава едно обучение, а което мотивира и вдъхновява децата така, че те да покажат най-доброто от себе си и то с желание, не насила.
Моят син изкара най-голямото си отличие, също като ТЕ ученик, след като се беше готвил сам (!) И спокойната им, ведра среда го предразположи да се старае повече. Да, несъмнено главната заслуга си е негова, но в старата среда той се чувстваше потиснат от отношението като цяло.А средата е важна.
Това, което най-ме съмнява във вашите думи, е че ако има толкоз недоволни, те няма да си мълчат. Обратната връзка в училището и отзивчивостта на ръководството там е на ниво, което аз поне не съм виждала другаде.
Да, може стаичките да са малки, напълно съм съгласна, базата да не е като в ПБ , часовете по математика да не са като в мат.училище, материалът да не е същият, но има една уникална атмосфера, която на мен много ми харесва и която е основната причина хората да изберат училището. И тя е заслуга на директора, прекрасните учители, чудесните и талантливи деца и техните прекрасни родители.




# 294
  • Мнения: X
Елица, вашата обвързаност с това училище далеч надхвърля отношенията доволен родител- училище. За да е ясно на останалите четящи.

 А това, че няма тук негативни отзиви е повече от ясно и обяснимо. 😉 Все още. Да ви кажа, малко хора се осмеляват да го правят. Дори и вече да са напуснали, а пък ако все още са зависими съвсем. И това като правило, не само за ТЕ. Хубаво е да има публичност за да знаят следващите кандидати и да имат информиран избор. Но....  дори и вие за Питагор говорите доста предпазливо. Това, което знам са факти. Казани в личен разговор. По обясними причини хората няма да се изтъпанят тук. Средата в ТЕ е прекрасна. Други са му дефектите. Факт е, че ако имат избор напускат и отиват в училищата преди ТЕ в рейтинга. Но път ТЕ се пълни с деца от ПБ. Та има кръговрат.

А кое от това, което казах за старта и медалите тогава не е вярно? Половината клас бяха в групата на дъщеря ми в ДАНИС.

# 295
  • София
  • Мнения: 196
Здравейте! Ще съм благодарна, ако някой може да ми помогне с личен опит или информация "отвътре" за гимназиалния етап на обучение в Артис или за друго частно училище, където се учи "Графичен дизайн". Може и на лични. Благодаря предварително!

# 296
  • София
  • Мнения: 56
Здравейте, ще помоля да ми помогнете с мнения за двете частни училища - "Езиков свят" и "Петко Славейков", може и на лични.

# 297
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 300
Езиков свят е училище за проблемни деца по мнението на моя позната, която е служебно ангажирана с училището. Не знам подробности.
За Славейков имаше мнение от родител по-назад в темата, доста изчерпателно. Може да го прочетете.

# 298
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 734
Само да споделя едно разочарование с вас, може пък да имате съвет...
След дълго проучване стигнах до извода, че поне по прочетеното, най-подходящо училище за нас би било "Азбуки". Сравнително близо ни е, има добър баланс между академичната част (английски с нейтив спикъри, уж доста работа по български и математика) и всестранното развитие на децата (добродетелите, много инициативи, редуване игра-спорт с учене в първи клас), допълнителен плюс за мен винаги е басейнът.
Но като се обадих да питам за места още от детската градина ми казаха, че няма никакви в нито една група Sad Евентуално да се обадя догодина, но нямало гаранция нито за ДГ, нито за предучилищна.
Идеята ми беше да започне направо към ДГ там, защото нашата деградира все повече и нивото на детето съвсем ще падне, ако не го занимавам допълнително (не че ми пречи, но ми се искаше и от градината да има полза). И по-лесен прием за ПУК.
Сега ми остават варианти: още една година в сегашната ДГ, където едва ли ще научи нещо и е чиста загуба на време и пари, и проверка за евентуални  места догодина в Стъпките, или да направя компромис с БШ, което не е съвсем за нас ( на ниво ДГ поне-много строго академично насочено- не виждам да стимулират инивидуалното в децата и личностите; твърде голяма дисциплина- аз искам по-свободно и активно да се движат).
Или пък да сменим ДГ сега, и след 2 години отново да сменим/търсим за ПУК (не ми се искаше две смени за 2 години).

Вие какво бихте направили? Още една по-свободна година за детето в ДГ и проучване напролет отново, или местене още сега и доста вероятно след 2 години пак?

# 299
  • Мнения: 184
Само да споделя едно разочарование с вас, може пък да имате съвет...
След дълго проучване стигнах до извода, че поне по прочетеното, най-подходящо училище за нас би било "Азбуки". Сравнително близо ни е, има добър баланс между академичната част (английски с нейтив спикъри, уж доста работа по български и математика) и всестранното развитие на децата (добродетелите, много инициативи, редуване игра-спорт с учене в първи клас), допълнителен плюс за мен винаги е басейнът.
Но като се обадих да питам за места още от детската градина ми казаха, че няма никакви в нито една група Sad Евентуално да се обадя догодина, но нямало гаранция нито за ДГ, нито за предучилищна.
Идеята ми беше да започне направо към ДГ там, защото нашата деградира все повече и нивото на детето съвсем ще падне, ако не го занимавам допълнително (не че ми пречи, но ми се искаше и от градината да има полза). И по-лесен прием за ПУК.
Сега ми остават варианти: още една година в сегашната ДГ, където едва ли ще научи нещо и е чиста загуба на време и пари, и проверка за евентуални  места догодина в Стъпките, или да направя компромис с БШ, което не е съвсем за нас ( на ниво ДГ поне-много строго академично насочено- не виждам да стимулират инивидуалното в децата и личностите; твърде голяма дисциплина- аз искам по-свободно и активно да се движат).
Или пък да сменим ДГ сега, и след 2 години отново да сменим/търсим за ПУК (не ми се искаше две смени за 2 години).

Вие какво бихте направили? Още една по-свободна година за детето в ДГ и проучване напролет отново, или местене още сега и доста вероятно след 2 години пак?

Първото, комбинирано с допълнителна подготовка. По-добре гледайте напред и мислете за ПУК по-отрано.

Общи условия

Активация на акаунт