Частни училища - информативна тема 21

  • 92 850
  • 772
  •   1
Отговори
# 495
  • Мнения: 5 425
Ако всичко ставаше с този тип конкретика, мениджърите и търговците нямаше да вземат такива заплати, а щяха   да бъдат заменени с компютри.
В предишни постове съм писал доста по темата, но да я обхвана изцяло...
Накратко за сравнение на училища - лично посещение, внимателно наблюдение, разговори с родители на ученици на кафе.
Накратко за натоварването - не ме интересува. Интересно ми е каква е общата тенденция в развитието на учениците от дадено училище (проследена по различните класове в момента).

Последна редакция: пт, 26 окт 2018, 20:07 от Ezhko

# 496
  • Мнения: X
Хохохо, както винаги конкретен, адекватен, на място. Абе отвсякъде полезен и изобщо неправещсенаинтересен.

ПС. Щото се редактира. Посещение на място така може да те дезинформира понякога. 😂😉 Развитие хич не можеш да проследиш, защото единици са началните училища, които дават такава статистика. На кафе с родители... рядкост са родители, които на 100% честно ще си признаят дефектите на избора. И т.н. , и т.н.

# 497
  • София
  • Мнения: 10 825
Ако всичко ставаше с този тип конкретика, мениджърите и търговците нямаше да вземат такива заплати, а щяха   да бъдат заменени с компютри.
В предишни постове съм писал доста по темата, но да я обхвана изцяло...
Накратко за сравнение на училища - лично посещение, внимателно наблюдение, разговори с родители на ученици на кафе.
Накратко за натоварването - не ме интересува. Интересно ми е каква е общата тенденция в развитието на учениците от дадено училище (проследена по различните класове в момента).
Обсъждаме живите реалности или някаква идеална затворена среда? Много ми е интересно как проследяваш тенденцията на развитиена учениците? Дори да си някакъв контрол фрийк и да си се хванал с проучването на училища примерно 3 години преди детето ти да е на възраст за кандидатстване там и имаш богат набор с познати, чиито деца можеш да "проследяваш" как точно преценяваш "тенденциите на развитие" дали са продиктувани от семейството, училището, околната среда? Какви аджеба са ти критериите? Щом не са резултати? Или си ляляме ей така лаф да става


И, моля те, не ми говори за 8 клас в АК

# 498
  • Мнения: 5 425
Говориш с ученици от различни класове. И с родителите им. Според възможностите и ситуацията​. Критериите са резултати. Но не от НВО. Видяни на живо такива.

# 499
  • София
  • Мнения: 10 825
Аха! Значи някак си трябва да имаш допир с поне по 5-6 ученици в различни класове в поне 5-6 училища. Освен това явно трябва и да сте си достатъчно близки с родителите за да можеш да прецениш дали сте така да се каже "на една вълна". Значи към 30-40 близки познати с деца на различна възраст в 5-6 училища, мммдобреммм. Явно си говорих за опитни постановки в идеална лабораторна среда. Да, прав си, така се прави.
Само не разбрах едно: гледаш резултати от какво?

# 500
  • Мнения: 8 239
Този филм с питането на родители и деца от различни класове вече го играх....хич не е приятен. И ако искам да се информирам  за няколко училища...може би ще се налож да напусна работа и да вися пред училищата.

# 501
  • Мнения: 5 425
Аха! Значи някак си трябва да имаш допир с поне по 5-6 ученици в различни класове в поне 5-6 училища.
Именно.
Освен това явно трябва и да сте си достатъчно близки с родителите за да можеш да прецениш дали сте така да се каже "на една вълна".
Съвсем не е задължително да сме близки или на една вълна. Просто трябва да се намери контакт.
Значи към 30-40 близки познати с деца на различна възраст в 5-6 училища, мммдобреммм.
25-30. Не е задължително всички да са близки. А познати се правят достатъчно бързо. Работа за месец-два общо. Още по-бързо, ако работата се сподели с половинката.
Само не разбрах едно: гледаш резултати от какво?
Общо възпитание и поведение. Умение да се води разговор (вкл. чужд език). Интереси и обща култура. Умение за решаване на практически задачи с математически средства. Звучи сложно. На практика не е.

Този филм с питането на родители и деца от различни класове вече го играх....хич не е приятен. И ако искам да се информирам  за няколко училища...може би ще се налож да напусна работа и да вися пред училищата.
В нашата родина всеки е познат на наш познат. Просто малко по-активно следва да се пита. А понякога и със "здрасти" става.

# 502
  • Мнения: 8 239
Ежко, за едно единствено училище ми отне 2 месеца...и безброй малоумни въпроси.
Ако се колебаехме между няколко, сигурно щях да психясам.

И все пак тръгнахме в избора си именно от статистика и резултати.

# 503
  • Мнения: 5 425
Ежко, за едно единствено училище ми отне 2 месеца...и безброй малоумни въпроси.
Ако се колебаехме между няколко, сигурно щях да психясам.

Сподели повече, ако може, моля? Кое си гледала и кое те е забавило толкова?

Последна редакция: пт, 26 окт 2018, 22:52 от Ezhko

# 504
  • Мнения: 6 301
Не виждам как мога да се запозная с нечии родители и те веднага да започнат да ми дават информация за детето и училището си. Това поне за мен е абсурд и е невъзможно. Не виждам как мога да проследявам 25-30 деца как се били развивали. Че аз толкова деца не познавам, нито пък си представям как мога да ги "следя" - аз дори за моето досега не можех да разбера какво правеха и с какво се заниманиваха примерно миналата година, камо ли пък за чуждите. За малки деца, каквото е моето, не виждам как мога да преценя и "умението им да водят разговор" и "общата им култура", а пък когато родителите търсят да изберат ЧУ, обикновено това става преди ПУК и става въпрос примерно за шест годишни деца.

Така че всичките начини и критерии на Ежко ми се струват напълно неизпълними и неработещи.
Далеч съм още от гимназия и тийнейджъри, поради което не мога да преценя доколко са полезни мненията му за АК - възможно е и да са много полезни, поне изглежда напълно информиран.

Обаче по въпроса за началните училища всичко, което досега е писал Ежко, ми се вижда неадекватно, неприложимо, неуместно и неинформативно и не го споделям.

И все пак тръгнахме в избора си именно от статистика и резултати.

Ами разбира се, че от това ще тръгнеш, от какво друго?  Ако не са ти важни резултатите, то и кварталното училище върши работа:)

Последна редакция: сб, 27 окт 2018, 12:58 от Татко Мецан

# 505
  • Мнения: 5 425
Помисли как да стане, а не защо не може да го бъде. При мене стана и не беше никак трудно. Уверен съм, че всеки може.
И не е необходимо да ги следиш децата. А просто да си поговориш с тях и родителите им един два пъти за училище и учене. И внимателно да слушаш.
И да, търсят се резултати. Но е смешно да ги сведеш до НВО в сегашния му вид.
SAT дето е на светлинни години, не стига на университетите за да направят подбор, че и есета искат (понякога цели седем), че и интервюта после...
А да избираш училище по резултатите от българското НВО...Ми смешно е!

Последна редакция: сб, 27 окт 2018, 13:05 от Ezhko

# 506
  • Мнения: 914
Мненията на родители са и много индивидуални - при нас,например, две деца смениха училището, едното, защото родетилите искат да е"по-лежерно", другите защото искат да е "по-натоварено", демек на едните им се вижда ту мъч да има домашно за събота и неделя, на другите - че не ги гърчат повече.
Отделно някое дете ако го мързи и изобщо е по-бавно в схващането, родителите му в общия случай няма да кажат "детето ми е пълен мързел, а и мен ме мързи да го юркам за домашни", а ще кажат "нищо не го научиха в училище". Труден е анализът на мнения, трябва да се гледат конкретни факти или да имаш наистина поглед върху хората.

Понеже видях, че нещо се коментира - бившата директорка на "Артис" и настояща на "БШ" е чудесна, много ме е яд, че я загубихме.

Последна редакция: сб, 27 окт 2018, 19:55 от инкс

# 507
  • Мнения: X
Защо изобщо се занимавате? Всички ние сме минали по този път. Някои дори сме сменили училища, т.е. поне два пъти сме го играли това. Нито е възможно напрактика да намериш толкова познати с деца в интересните ти училища. Нито пък дори тези, които намериш биха имали същото мислене и критериите, които имаш по отношение на необходимото ниво за база, ниво на обучение и т.н. Ако изобщо ти отговарят напълно искрено и честно на въпросите. Защото и в тази тема сме го играли на пълна дезинформация за конкретни практики в конкретни училища. Дали поради незнание, или нарочно е без значение. 

За резултати на конкретно училище по отношение на ниво на обучение НВО върши чудесна работа. Стига да можеш да анализираш де. Проста логика. Ако едно училище трайно за последните 5-7 години е в първите 10 това говори достатъчно. Като анализираш и броя явили се на фона на резултатите по всеки изпит, нещата съвсем могат да изкристализират.
Ако обаче едно училище през годините е скачало прекалено много в класацията това говори за нееднородност на обучението било поради випуск от по-заинтересовани ученици/родители, повече ходещи на уроци, по-добър учител напуснал в последствие и т.н....
По отношение на среда и взаимоотношения за съжаление сме принудени да разчитаме само на "една жена каза", като не винаги е достоверно. Общо взето истината лъсва едва когато вече си вътре и си платил 1 вноска Simple Smile И истината не винаги е лицеприятна.
Базата е ясна. Нея поне можеш да оцениш собственоръчно. Но качество на храна не.

И т.н., и т.н.

# 508
  • Мнения: 5 425
Защо изобщо се занимавате? Всички ние сме минали по този път. Някои дори сме сменили училища...
Ми затова де, за да не се налага да се сменя коня по средата на реката.
... Ако изобщо ти отговарят напълно искрено и честно на въпросите. Защото и в тази тема сме го играли на пълна дезинформация за конкретни практики в конкретни училища. Дали поради незнание, или нарочно е без значение.
Мхм. Точно затова плащат на мениджърите такива заплати. Защото не ги мързи да проверят ЛИЧНО, при това не повърхностно, като анктетьор на улицата.

Нито е възможно на практика да намериш толкова познати с деца в интересните ти училища.
Възможно е. В това е въпроса. Които иска - намира начини. Другите - оправдания.

"За резултати на конкретно училище по отношение на ниво на обучение НВО върши чудесна работа" 
Наистина ли? Как стои въпроса с Английския? А с възпитанието (да бе, само в семейството се дава - за два часа вечер, а 8-те часа в училище са възпитателно неутрални)? Колко от резултата се дължи на подбора, а колко на преподаването? Резултатите отразяват нивото на подготовката или на специализираните за НВО занимания?

# 509
  • София
  • Мнения: 7 277
Ежко, да не би да искаш да кажеш, че английският и възпитанието не са на ниво в училищата с топ резултати от НВО! Айде, стига с тия намеци и недоизказани критики - ако можеш да аргументираш обвиненията си, аргументирай ги. Ако не можеш, по-добре недей въобще да ги пишеш, защото много от четящите тук имат деца във въпросните училища и могат да преценят сами, а за останалите действаш дезинформиращо.

Общи условия

Активация на акаунт