Частни училища - информативна тема 21

  • 92 810
  • 772
  •   1
Отговори
# 675
  • Мнения: 133
До колкото чувам и виждам, почти няма разлика в никое училище, държавно или частно. Почти всички деца си харесват училището и отиват със желание. Нивото по английски е еднакво, защото тези от държавните ходят на уроци след училище. С малки изключения ( гадна база, лоша локация, не добър кетеринг) и при лош късмет, да попаднеш в клас на някой или някои, който те тормозят, всичко е супер добре в началното образование, който и да попиташ. Спокойно можем да кажем, че каквото и да изберем децата ни ще са доволни и щастливи, не заради друго, а защото са деца и се адаптират лесно(не всички разбира се). Единствената разлика идва в 7-ми клас, когато тези с лежерното и не затормозяващо, даващо свобода на децата и ЛИЧЕН подход(да може да работи е екип, във всяка обява за работа), се виждат в чудо и почват да търсят курсове (ускорен курс 1-7 клас само за 3 седмици). От там резултата е ясен, все пак вече има и частни гимназии Wink

# 676
  • София
  • Мнения: 17 278
В смисъл, че са ни и тъпички децата в ЧУ, не само че ние сме се минали да даваме едни пари за идентични с ДУ условия Joy Не мога вече JoyJoy

# 677
  • София
  • Мнения: 6 182
Моите деца бяха 4 години в ДУ. Никак не беше същото. Никой не обръщаше внимание на индивидуалните им таланти или дефицити. Пък и не знам на кой му пукаше за ученето (на всяка родителска среща се обсъждаше кой кого гонил с пергела и колко са мръсни тоалетните). Ходеха с отвръщение и докато голямото се адаптира, то малкото не успя и именно заради него направихме смяната. Ама то се знаеше, че районното ни училище е в дъното на всички класации. Сигурна съм, че има и класни общински училища.

# 678
  • Мнения: 6 301
В смисъл, че са ни и тъпички децата в ЧУ, не само че ние сме се минали да даваме едни пари за идентични с ДУ условия Joy Не мога вече JoyJoy

Ама нищо подобно не казва Прейърман. Верно ли съвсем не можете да четете? Че и цели 4 одобрения има постът Ви. Просто съм без думи.

# 679
  • София
  • Мнения: 17 278
Не мога, Татко Мецан, че аз ако можех, щях ли така да се прецакам в тоя живот.

# 680
  • Sofia
  • Мнения: 2 469
До колкото чувам и виждам, почти няма разлика в никое училище, държавно или частно. Почти всички деца си харесват училището и отиват със желание. Нивото по английски е еднакво, защото тези от държавните ходят на уроци след училище. С малки изключения ( гадна база, лоша локация, не добър кетеринг) и при лош късмет, да попаднеш в клас на някой или някои, който те тормозят, всичко е супер добре в началното образование, който и да попиташ. Спокойно можем да кажем, че каквото и да изберем децата ни ще са доволни и щастливи, не заради друго, а защото са деца и се адаптират лесно(не всички разбира се). Единствената разлика идва в 7-ми клас, когато тези с лежерното и не затормозяващо, даващо свобода на децата и ЛИЧЕН подход(да може да работи е екип, във всяка обява за работа), се виждат в чудо и почват да търсят курсове (ускорен курс 1-7 клас само за 3 седмици). От там резултата е ясен, все пак вече има и частни гимназии Wink

Как е възможно такава глупост да се формулира!?!! Има огромна  разлика. Ние можем да направим сравнение между ДУНАВ където детето ми беше до 3 клас и което стана причина да се престиж ЧУ.

# 681
  • Мнения: 75
В азбуки както е обяснено за 1-ви клас, същото се отнася и за пук. Децата от градината си карат и пук там и места няма.
....

Ние избрахме Евлоги и Хр. Георгиеви

Здравейте, бихте ли ни дали впечатления от ЕХГеоргиеви? Ниво на учители, атмосфера, плюсове и минуси от Ваша гледна точка?
Благодаря предварително!

Последна редакция: пт, 02 ное 2018, 00:58 от dani_ster

# 682
  • Мнения: 6 301
До колкото чувам и виждам, почти няма разлика в никое училище, държавно или частно. Почти всички деца си харесват училището и отиват със желание. Нивото по английски е еднакво, защото тези от държавните ходят на уроци след училище. С малки изключения ( гадна база, лоша локация, не добър кетеринг) и при лош късмет, да попаднеш в клас на някой или някои, който те тормозят, всичко е супер добре в началното образование, който и да попиташ. Спокойно можем да кажем, че каквото и да изберем децата ни ще са доволни и щастливи, не заради друго, а защото са деца и се адаптират лесно(не всички разбира се). Единствената разлика идва в 7-ми клас, когато тези с лежерното и не затормозяващо, даващо свобода на децата и ЛИЧЕН подход(да може да работи е екип, във всяка обява за работа), се виждат в чудо и почват да търсят курсове (ускорен курс 1-7 клас само за 3 седмици). От там резултата е ясен, все пак вече има и частни гимназии Wink

Как е възможно такава глупост да се формулира!?!! Има огромна  разлика. Ние можем да направим сравнение между ДУНАВ където детето ми беше до 3 клас и което стана причина да се престиж ЧУ.

Ами той точно това казва, че има огромна разлика. Вие не схващате това, което четете, като в същото време го класифицирате като глупост. Явно похвати като ирония са ви съвсем непознати. Не че съм му адвокат, нито ме е упълномощил за говорител, дори не харесвам особено постовете му. Но с този му пост съм съгласен. Включително и с другото, което казва, явно на някои хора трябва да им се преведе на буквален език. Че в училищата, които предлагат лежерно и "творческо", "креативно" и прочее обучение, има всъщност проблем с образователния процес, тъй като нищо не става без труд и без научаване на основната база знания, върху която вече може да се говори за развиване на мислене и творчески подход. Какво мислене може да има без основни познания, вие например можете ли да развиете разсъждения върху теорията на относителността на Айнщайн или върху уравненията на Максуел за поведението на газовете в затворен съд? Никакво мислене по въпроса не може да има, без да има съответните познания на проблематиката.

 
Каква е тази диплома от МОН, за която има толкова тревоги?  Ние сме част от ЕС и в общи линии децата на една и съща възраст учат едно и също. Ако едно дете се върне тук от Германия, Франция или друга страна от ЕС ще бъде записано в класа за съответната възраст. Евентуално може да има пропуски по български, но образователната степен се признава. Същото е и с дипломата за средно образование. Ако не държи матура по български детето ще държи изпит за владеене на български в ИЧС, например, и резултатът ще е същия. Не виждам и причина в български ВУЗ да бъде третирано като чуждестранен студент ако е с българско гражданство. Или бъркам и има нещо ново?
За Дойче шуле тревогите биха били  в посока колко учат български, какво е общото ниво на обучение, но си права, че относно дипломата на МОН не би трябвало да е проблем, защото Германия е в ЕС и е по Болонската конвенция.
Това, обаче, не е вярно, ако е в училище по програмата на страна извън ЕС - например в руското училище. Тогава наистина се третират като чуждестанни студенти за нашите ВУЗ, независимо от гражданството.

Във ВУЗ човек кандидатства във университета с дипломата за завършена образователна степен. А не с гражданството си. Когато дипломата не е призната от МОН ,че покрива съответната образователна степен няма как да бъде приравнена с българската диплома. По този начин се счита ,че тя е част от друга учебна програма и се кандидатства като чужденец. И далеч учебните програми в различните страни членки на ЕС на са унифицирани.
Тук съм съгласен с Хоуп. Бояна, има огромни разлики между учебните програми на отделните държави, нищо, че сме в ЕС. Дете от Френския лицей би видяло огромна трудност да се прехвърли в българско училище, особено в периода 5-7 клас. Да, формално образованието се признава, и може да се прехвърли, но ще гледа като теле железница, тъй като нищо общо няма програмата. И от Дойче шуле също. И на практика ще му бъде много трудно да продължи. Дори и без да има езикова бариера. Обратното също е вярно. Дете, учило примерно до 5 клас в българско училище, дори и да знае перфектно френски, и да се прехвърли във Френския лицей, ще срещне непреодолими трудности, тъй като това, което се учи там, няма нищо общо с това, което е учило в българското училище. Разликите са много по-големи от приликите, без изобщо да говорим за езикова бариера.

По такъв очарователен начин като теб отговориха и преподавателите във френския лицей, когато преди примерно 3 години ги питах, в деня на отворените врати, какво ще стане, ако учило там дете реши да продължи в българска гимназия и реши да се яви на НВО. Едно на ръка, дето никой от тях не беше и чувал и не знаеше нищо за НВО, и след като им обясних горе-долу какво е това, не че разбраха особено де, взеха да обясняват как нямало проблем, защото се учели сходни неща. И как, примерно, българска история учи ли се? Мълчание. Ами българска литература, защото оценката от НВО по БЕЛ е определяща и балообразуваща за продължаване в гимназия? Във Френския лицей учи ли се "Една българка", "По жицата", "Немили-недраги", Яворов, Ботев? Риторичен въпрос. Същото важи и за Дойче шуле и за всички нелицензирани чуждестранни училища. Колкото в българските училища се учи примерно Бодлер, толкова и във френските се учи Йовков. Тоест - никак.

По закон могат да се прехвърлят до 8 клас без приравнителни изпити, а след това - само с изпит по български език. Но едно е по закон, а друго - на практика! По закон всички ние можем да работим в Западна Европа и дипломите ни се признават. На практика, примерно в Англия, повечето българи са берачи на ягоди, чистачи на къщи и работници в автомивки. Нищо, че са висшисти - не са се изтрепали да ги канят за инвестиционни експерти в Лондонското сити! Разбира се, форумките и техните деца са изключение, но все пак, масовата картинка е такава.

# 683
  • Мнения: 5 425
За всички, които смятат, че труда, особено ученето, не може да е нещо приятно и творческо:

https://chitanka.info/text/24853-kak-beshe-napisano-pyrvoto-pismo

https://chitanka.info/text/24854-kak-bjaha-syzdadeni-bukvite


И специално за тези, които не виждат до какво води този подход:

https://youtu.be/LOVqb7qMSog

Сори за офтопика.

Последна редакция: пт, 02 ное 2018, 07:42 от Ezhko

# 684
  • София
  • Мнения: 18 025
Meцане, принципно е така и все пак има достатъчно изключения, че да се твърди, че потвърждават правилото. Детето, което до  11 клас включително учи в ДШ, се премести в 12-ти в Уве и успя да се справи с предизвикателството български ДЗИ. И хем даже не е изцяло българче, а наполовина. Другите, които отидоха в НЕГ, вярно че бяха в лайстунг там, тоест по немска ситема и с немска диплома, тоест поне на теория близко, но все пак те  взимат паралелно и бг диплома, заради която са задължени да учат наша история, география, литература и да държат ДЗИ по БЕЛ. Ако не се лъжа и в темата тук имаше майка с дете , учило доста години в ДШ, вероятно до 7 клас, а после прехвърлило се в частно, но все пак бг училище, с наша диплома, по нашата система.

# 685
  • Мнения: X
Скрит текст:
До колкото чувам и виждам, почти няма разлика в никое училище, държавно или частно. Почти всички деца си харесват училището и отиват със желание. Нивото по английски е еднакво, защото тези от държавните ходят на уроци след училище. С малки изключения ( гадна база, лоша локация, не добър кетеринг) и при лош късмет, да попаднеш в клас на някой или някои, който те тормозят, всичко е супер добре в началното образование, който и да попиташ. Спокойно можем да кажем, че каквото и да изберем децата ни ще са доволни и щастливи, не заради друго, а защото са деца и се адаптират лесно(не всички разбира се). Единствената разлика идва в 7-ми клас, когато тези с лежерното и не затормозяващо, даващо свобода на децата и ЛИЧЕН подход(да може да работи е екип, във всяка обява за работа), се виждат в чудо и почват да търсят курсове (ускорен курс 1-7 клас само за 3 седмици). От там резултата е ясен, все пак вече има и частни гимназии Wink

Как е възможно такава глупост да се формулира!?!! Има огромна  разлика. Ние можем да направим сравнение между ДУНАВ където детето ми беше до 3 клас и което стана причина да се престиж ЧУ.

Ами той точно това казва, че има огромна разлика. Вие не схващате това, което четете, като в същото време го класифицирате като глупост. Явно похвати като ирония са ви съвсем непознати. Не че съм му адвокат, нито ме е упълномощил за говорител, дори не харесвам особено постовете му. Но с този му пост съм съгласен. Включително и с другото, което казва, явно на някои хора трябва да им се преведе на буквален език. Че в училищата, които предлагат лежерно и "творческо", "креативно" и прочее обучение, има всъщност проблем с образователния процес, тъй като нищо не става без труд и без научаване на основната база знания, върху която вече може да се говори за развиване на мислене и творчески подход. Какво мислене може да има без основни познания, вие например можете ли да развиете разсъждения върху теорията на относителността на Айнщайн или върху уравненията на Максуел за поведението на газовете в затворен съд? Никакво мислене по въпроса не може да има, без да има съответните познания на проблематиката.

Каква е тази диплома от МОН, за която има толкова тревоги?  Ние сме част от ЕС и в общи линии децата на една и съща възраст учат едно и също. Ако едно дете се върне тук от Германия, Франция или друга страна от ЕС ще бъде записано в класа за съответната възраст. Евентуално може да има пропуски по български, но образователната степен се признава. Същото е и с дипломата за средно образование. Ако не държи матура по български детето ще държи изпит за владеене на български в ИЧС, например, и резултатът ще е същия. Не виждам и причина в български ВУЗ да бъде третирано като чуждестранен студент ако е с българско гражданство. Или бъркам и има нещо ново?
За Дойче шуле тревогите биха били  в посока колко учат български, какво е общото ниво на обучение, но си права, че относно дипломата на МОН не би трябвало да е проблем, защото Германия е в ЕС и е по Болонската конвенция.
Това, обаче, не е вярно, ако е в училище по програмата на страна извън ЕС - например в руското училище. Тогава наистина се третират като чуждестанни студенти за нашите ВУЗ, независимо от гражданството.

Във ВУЗ човек кандидатства във университета с дипломата за завършена образователна степен. А не с гражданството си. Когато дипломата не е призната от МОН ,че покрива съответната образователна степен няма как да бъде приравнена с българската диплома. По този начин се счита ,че тя е част от друга учебна програма и се кандидатства като чужденец. И далеч учебните програми в различните страни членки на ЕС на са унифицирани.
Тук съм съгласен с Хоуп. Бояна, има огромни разлики между учебните програми на отделните държави, нищо, че сме в ЕС. Дете от Френския лицей би видяло огромна трудност да се прехвърли в българско училище, особено в периода 5-7 клас. Да, формално образованието се признава, и може да се прехвърли, но ще гледа като теле железница, тъй като нищо общо няма програмата. И от Дойче шуле също. И на практика ще му бъде много трудно да продължи. Дори и без да има езикова бариера. Обратното също е вярно. Дете, учило примерно до 5 клас в българско училище, дори и да знае перфектно френски, и да се прехвърли във Френския лицей, ще срещне непреодолими трудности, тъй като това, което се учи там, няма нищо общо с това, което е учило в българското училище. Разликите са много по-големи от приликите, без изобщо да говорим за езикова бариера.

Скрит текст:
По такъв очарователен начин като теб отговориха и преподавателите във френския лицей, когато преди примерно 3 години ги питах, в деня на отворените врати, какво ще стане, ако учило там дете реши да продължи в българска гимназия и реши да се яви на НВО. Едно на ръка, дето никой от тях не беше и чувал и не знаеше нищо за НВО, и след като им обясних горе-долу какво е това, не че разбраха особено де, взеха да обясняват как нямало проблем, защото се учели сходни неща. И как, примерно, българска история учи ли се? Мълчание. Ами българска литература, защото оценката от НВО по БЕЛ е определяща и балообразуваща за продължаване в гимназия? Във Френския лицей учи ли се "Една българка", "По жицата", "Немили-недраги", Яворов, Ботев? Риторичен въпрос. Същото важи и за Дойче шуле и за всички нелицензирани чуждестранни училища. Колкото в българските училища се учи примерно Бодлер, толкова и във френските се учи Йовков. Тоест - никак.

По закон могат да се прехвърлят до 8 клас без приравнителни изпити, а след това - само с изпит по български език. Но едно е по закон, а друго - на практика! По закон всички ние можем да работим в Западна Европа и дипломите ни се признават. На практика, примерно в Англия, повечето българи са берачи на ягоди, чистачи на къщи и работници в автомивки. Нищо, че са висшисти - не са се изтрепали да ги канят за инвестиционни експерти в Лондонското сити! Разбира се, форумките и техните деца са изключение, но все пак, масовата картинка е такава.
Само дето пак не четеш, защото Хоуп говори за кандидатстване във ВУЗ, за което и аз говоря, а не за прехвърляне между частно и държавно средно училище. При което няма проблем, че дипломата ти е от друга държава, ако е по Болонската конвенция. Аман от разбирачи...

Последна редакция: пт, 02 ное 2018, 10:21 от Анонимен

# 686
  • Мнения: X
Да. Проблеми възникват по-скоро с признаването на чужди дипломи в БГ, отколкото на нашите в чужбина, което е абсолютен парадокс.
Не знам за какви проблеми говориш, дипломите за средно от ЕС се признават в България точно толкова, колкото и българските в ЕС, проблемът е езикът. Българчетата учат немски и полагат изпит по езика с определен резултат, за да учат в Германия - защото ще учат на немски, германчетата не учат български, така че няма как да дойдат да учат в БГ, дори и да искаха - но не заради дипломата си от Германия, която се признава за входа на висше тук, а заради езика. Хиляди гърчета учат в МУ София и Пловдив като чужди студенти, но не заради дипломата си за средно от Гърция, а защото не могат да вземат изпита по български, за да учат в програмата на български, ами учат в програма на английски. Около МА и в кв.Иван Вазов в София масово наемателите са гърчета от МА, който не знаят български.
В Германия бакалавърските програми само на английски (не смесените, които искат и немски език), доклкото ги има, са платени и то доста солено. Изключвам някои уни-та в източната част, които така си набират студенти (мисля, във Франкфурт на Одер имаха такава).

Последна редакция: пт, 02 ное 2018, 10:19 от Анонимен

# 687
  • София
  • Мнения: 12 095

По такъв очарователен начин като теб отговориха и преподавателите във френския лицей, когато преди примерно 3 години ги питах, в деня на отворените врати, какво ще стане, ако учило там дете реши да продължи в българска гимназия и реши да се яви на НВО. Едно на ръка, дето никой от тях не беше и чувал и не знаеше нищо за НВО, и след като им обясних горе-долу какво е това, не че разбраха особено де, взеха да обясняват как нямало проблем, защото се учели сходни неща. И как, примерно, българска история учи ли се? Мълчание. Ами българска литература, защото оценката от НВО по БЕЛ е определяща и балообразуваща за продължаване в гимназия? Във Френския лицей учи ли се "Една българка", "По жицата", "Немили-недраги", Яворов, Ботев? Риторичен въпрос. Същото важи и за Дойче шуле и за всички нелицензирани чуждестранни училища. Колкото в българските училища се учи примерно Бодлер, толкова и във френските се учи Йовков. Тоест - никак.

По закон могат да се прехвърлят до 8 клас без приравнителни изпити, а след това - само с изпит по български език. Но едно е по закон, а друго - на практика! По закон всички ние можем да работим в Западна Европа и дипломите ни се признават. На практика, примерно в Англия, повечето българи са берачи на ягоди, чистачи на къщи и работници в автомивки. Нищо, че са висшисти - не са се изтрепали да ги канят за инвестиционни експерти в Лондонското сити! Разбира се, форумките и техните деца са изключение, но все пак, масовата картинка е такава.
Изобщо не дискутирам прехвърлянето в училище, а само дали чуждите училища имат диплома от МОН. Естествено, че на дете, което се прехвърля в кой да е клас ще му е супер трудно, това няма никакъв смисъл да го коментираме. Реално, дори да се учи едно и също по математика например, то е по съвсем различен метод и даже по такъв предмет няма да бъде лесно. Не мисля, че може да има две мнения по въпроса, макар и от ФЛ да има деца, които се местят след 7-ми клас в АК или в български училища, но тези деца през цялото време са частни ученици и в българско училище или поне здраво учат и по българската програма.

Аз говорех само за дипломата и кандидатстването във ВУЗ или каквото и да е друго, което би било проблем. Явно има проблем, затова питам какъв е той. Не съм запозната, а и не виждах логика, но явно, както в много други неща, и в това тук не сме движени от логиката. Така или иначе не се предполага, че дете от чуждестранно училище учи там с идеята да отиде в СУ и явно наистина  няма  съществен  проблем с дипломата от МОН. Както местенето в АК проблемът ако детето бива третирано като чужденец е в таксата, която е по-висока за чужденци. Затова, както казах, някои деца от тези училища учат и  в българско училище.

А не знам какво очарователно има в отговорите ми, нито в тези на ФЛ? Чуждестранните училища са създадени с ясна цел и тя изобщо не е да имат диплома от българския МОН, а да покриват нуждите на командированите в чужбина дипломати и служители, както и да дадат възможност децата в съответната страна да учат по чуждестранна система без цялото семейство да се мести в чужбина. Много сме говорили с  теб и дори сме спорили, защото не смятам, че това е избор, който трябва да се прави с лека ръка, защото носи след себе си и доста неочаквани проблеми ако човек не е запознат с културата или системата на съответната страна. Да не говорим ако случайно остане без средства и не може да плаща таксата, а детето да се мести.

# 688
  • Мнения: X
Скрит текст:

По такъв очарователен начин като теб отговориха и преподавателите във френския лицей, когато преди примерно 3 години ги питах, в деня на отворените врати, какво ще стане, ако учило там дете реши да продължи в българска гимназия и реши да се яви на НВО. Едно на ръка, дето никой от тях не беше и чувал и не знаеше нищо за НВО, и след като им обясних горе-долу какво е това, не че разбраха особено де, взеха да обясняват как нямало проблем, защото се учели сходни неща. И как, примерно, българска история учи ли се? Мълчание. Ами българска литература, защото оценката от НВО по БЕЛ е определяща и балообразуваща за продължаване в гимназия? Във Френския лицей учи ли се "Една българка", "По жицата", "Немили-недраги", Яворов, Ботев? Риторичен въпрос. Същото важи и за Дойче шуле и за всички нелицензирани чуждестранни училища. Колкото в българските училища се учи примерно Бодлер, толкова и във френските се учи Йовков. Тоест - никак.

По закон могат да се прехвърлят до 8 клас без приравнителни изпити, а след това - само с изпит по български език. Но едно е по закон, а друго - на практика! По закон всички ние можем да работим в Западна Европа и дипломите ни се признават. На практика, примерно в Англия, повечето българи са берачи на ягоди, чистачи на къщи и работници в автомивки. Нищо, че са висшисти - не са се изтрепали да ги канят за инвестиционни експерти в Лондонското сити! Разбира се, форумките и техните деца са изключение, но все пак, масовата картинка е такава.
Изобщо не дискутирам прехвърлянето в училище, а само дали чуждите училища имат диплома от МОН. Естествено, че на дете, което се прехвърля в кой да е клас ще му е супер трудно, това няма никакъв смисъл да го коментираме. Реално, дори да се учи едно и също по математика например, то е по съвсем различен метод и даже по такъв предмет няма да бъде лесно. Не мисля, че може да има две мнения по въпроса, макар и от ФЛ да има деца, които се местят след 7-ми клас в АК или в български училища, но тези деца през цялото време са частни ученици и в българско училище или поне здраво учат и по българската програма.

Аз говорех само за дипломата и кандидатстването във ВУЗ или каквото и да е друго, което би било проблем. Явно има проблем, затова питам какъв е той. Не съм запозната, а и не виждах логика, но явно, както в много други неща, и в това тук не сме движени от логиката. Така или иначе не се предполага, че дете от чуждестранно училище учи там с идеята да отиде в СУ и явно наистина  няма  съществен  проблем с дипломата от МОН. Както местенето в АК проблемът ако детето бива третирано като чужденец е в таксата, която е по-висока за чужденци. Затова, както казах, някои деца от тези училища учат и  в българско училище.

А не знам какво очарователно има в отговорите ми, нито в тези на ФЛ? Чуждестранните училища са създадени с ясна цел и тя изобщо не е да имат диплома от българския МОН, а да покриват нуждите на командированите в чужбина дипломати и служители, както и да дадат възможност децата в съответната страна да учат по чуждестранна система без цялото семейство да се мести в чужбина. Много сме говорили с  теб и дори сме спорили, защото не смятам, че това е избор, който трябва да се прави с лека ръка, защото носи след себе си и доста неочаквани проблеми ако човек не е запознат с културата или системата на съответната страна. Да не говорим ако случайно остане без средства и не може да плаща таксата, а детето да се мести.
Точно така е. Но пък нищо не пречи на българи да ги изберат, стига да имат ясното съзнание за избора си. Както и Русалка писа, в Дойче шуле има и българчета, чиито родители са направили този избор с идеята, че ще учат висше образование в Германия, а не в България - но проблемът им в България ще бъде не формалното признаване на чуждата диплома (която в случая ще е немска), а полагането на матурта/изпита по български,  ако решат - което, обаче, не пречи да се справят с него и Русалка даде примери за това. Отделен въпрос са културните особености и разлики, но с това се сблъскват всички българчета, които отиват да учат Германия (изключвам лайстунг възпитаниците от НЕГ), пък гледам, че хиляди деца се справят.
Да, за последното си напълно права, но това е въпрос на лична ситуация, всеки сам си преценява долколко е изложен на такъв риск и как евентуално може да се справи с него.
За дипломите извън Болонската конвенция, обаче, не мисля, че това важи - като амерканските. Това вероятно е и причината с диплома от ААУ да не може да учиш в СУ. И това е причината АК да са си взели лиценз от МОН и да товарят децата и с двете програми. Защото с дипломата по МОН децата от АК могат без проблеми да учат в цял ЕС (освен в БГ, което се подразбира) като местни (без такси или минимални), стига да покрият езиковите изисквания. Затова и в темите за висше образование в ОК и Холандия има доста родители на възпитаници на АК. А пък в темата за АК няколко родителя бяха заявили, че дипломата от МОН не им трябва, защото са твърдо решени децата им да учат в САЩ.  

Последна редакция: пт, 02 ное 2018, 11:09 от Анонимен

# 689
  • Мнения: 19 296
Кой изобщо го интересува кандидатстването във ВУЗ в БГ, при положение че повечето деца заминават да учат в чужбина, където се приемат и дипломи от МОН, и другите, а в повечето български университети приемат хора с тройки на ДЗИ само и само да запълнят местата.
Естествено, че човек като избира училище преди ПУК, се интересува за следващите няколко години и опциите след седми клас. Така че не знам от какъв зор тръгнахте да намесвате висшите училища. Проблемът на училищата към посолствата сме го коментирали много пъти за бг граждани. Не че пак не може да се премести детето в ДУ, но няма как да стане без яко учене и приравняване, ако цели някои от "елитните" училища.

Опитах се да разпитам моята приятелка с деца във ФЛ, но изобщо не й беше ясно, което е разбираемо, защото няма да се местят до завършването. Каза, че държели някаква матура по БЕЛ в седми клас, но не била като тази за ДУ.
Бояна, има ли такова нещо?

Общи условия

Активация на акаунт