Американски колеж - дванадесета тема

  • 62 771
  • 752
  •   1
Отговори
# 75
  • Мнения: 9 490
...което съм сигурна е нямало на финала на гимназията  претенциите да е нейтив спийкър, в съответната страна след време обаче не са го питали откъде от чужбина идва, а  дали е от едикоя си провинция, тоест признали са го на база езика за местно...
Мен това хич не би ме зарадвало, значи че детето е усвоило някой провинциален диалект, та го разпонават Wink както аз бих разпознала тук някой от Варньенско или Шумьенско Grinning Сериозно - провинциите в Германия знам, че имат голяма разлика в езика, както американ и бритиш инглиш, дори различни думи, та да, раличѝм е!
Скрит текст:
Миналото лято синковеца беше на лятно училище в Амхърст, после за седмица на гости на роднини и приятели в Бостън (Масачузетс) и в Хардфорд (Кънектикът)... Та там не му беше направило впечатление говора да е някак по-особен (различаваше говора не нейтив преподавателите си по английски по удължаване на кои гласни и заглушаване/сдъвкване на кои съгласни от кои краища на щатите са Simple Smile) Но в едно мъничко туристическо градче в средата на нищото в Кънектикът екскурзовода беше го питал - ти момче от Бостън ли си или си британец?  Smiling Imp
И пак се връщаме на ползането на езика - може да го владееш перфектно, но да не си добър в това за което искаш да го ползваш и обратното, да не ти е добър езика а да си добър в исканата от теб професионална област... и в двата случая просто не става!
Та връщам се към основното (за мен) предимство на Колежа - Задълбочена академична подготовка в избрания профил, без това да е за сметка на езика и на другите дисциплини!
Т.е. може да си физик и математик, но това не измества и не неглижира подготовката по английска литература и превод, не измества аналитичното учене по история и философия... Учи се с равномерно интензивно темпо по всичко! Езика след 8ми клас върви между другото, часовете са малко (колкото се учи БЕЛ, така се учи Английска литература, без толкова "забиване" в граматика като по български), но това, че всички дисциплини са на този език те кара да го учиш ежедневно с терминологията и изразните средства.

Последна редакция: вт, 26 юни 2018, 10:25 от peneva_a

# 76
  • София
  • Мнения: 19 940
Скрит текст:
Вече се поизсили, Пенева, честно, сякаш такива деца попиват говора на немските баби от някое китно малко селце и мякат ли, мякат, чак да те досрамее...И се залъгваш, че американците не се разпознават помежду си откъде са... Разликите са уловими във всеки един език. 22 -23 държави, не една, говорят и пишат например на  един и същи официален арабски, ама само някой да си отвори устата, отсрещният е разбрал моментално откъде е събеседникът му.

Последна редакция: вт, 26 юни 2018, 10:33 от пенсионирана русалка

# 77
  • Мнения: 1 622
За непредубеден родител като мен, който най-вероятно ще запише детето си в АК, дискусията за предимството на образованието и цената на парите ми е малко странна, но когато си "вътре" в нещата, не може да ги видиш "отвън". За мен истината е, че ако човек има възможност, ще плати за добро частно образование и няма да се замисля. Ако можех, децата ми щяха да учат в "Св. София", и да ходят на частни уроци в "Магнет", за да се готвят специално за колежа. Факт, преценихме, че ще ни е трудно, затова детето учеше в обикновено училище и се готвеше на обикновени курсове за матурите. Да е жив и здрав, но предполагам, че и да запише 1 АЕГ, което му е първото желание, пак ще се реализира в това, в което един ден ще иска, защото (поне на този етап) е амбициозно и дръзновено дете. Ако нещо не си е доучил в гимназията, бихме платили за уроци и курсове да го доучи. Аз така доучвах емски в Гьоте институт, защото нивото от Английската ми гимназия на немски, беше ниско. В едни много далечни години, и аз, и брат ми, бяхме приети в АК, но родителите ни решиха, че не могат да си го позволят финансово. И двамата учихме в нормални училища и мисля, че и двамата сме доволни от това, което правим и направихме до момента. Вероятно АК дава добро образование, както и е факт, че много деца от държавни училища постигат мечтите си. Лично за мен истината е, ако може да се плати за добро образование и да не го "боли" човек от това всеки ден-нека. Така че ви чета с интерес, но неразбиране:)

# 78
  • Мнения: 9 490
Скрит текст:
Вече се изсили, Пенева,  честно, сякаш такива деца попиват говора на немските баби от някое китно малко селце... Става дума за език, на който се преподава в университета, на който се и работи.  И се залъгвате, че американците не се рапознават помежду си откъде са... разлиите са уловими във всеки един език. 22 държави, не една, говорят и пишат на  един и същи официален арабаски, ама само някой да си отвори устата, отсрешният е разбрал  откъде е събеседникът му.
Нееееее, нещо ме четеш наопаки! Написах, че той дори преподавателите (американци) си разпознава откъде са, дотолкова имат нюанси в говора... а неговия език за момента е дотолкова някакъв "от книгите" и изчистен от всякакво местно влияние, че за американците звучи като от Бостън (те там нали уж са някакъв New England! и говорят мноооого книжовно) или направо като британец Wink

И не не съм казала, че го е усвоил от бабите, а че баварския и пруския немски (например) са си различаващи се колкото и бритиш и американ инглиш, както и от южните и от северните щати!
Те шотландците и англичаните не се разбират много много при бърз говор, та моя мноого ще ме разочарова ако след 5 години е с шотлансдки диалект.

ПП: Имам усещането, че в последните ми поне 5 поста четеш първото изречение и следващите тотално ги неглижираш!

Последна редакция: вт, 26 юни 2018, 10:38 от peneva_a

# 79
  • София
  • Мнения: 19 940
"В момента", сама си го казала, а аз не говоря за сега, а за после - след  известен престой на място Х. Трудно ще запази тази пределна чистота , за която говориш, няма как да не се повлияе от местния говор в някаква степен.Така и други деца са стартирали с книжовния език, ама ежедневните контакти в една доста шарена среда от преподавтели, състуденти, колеги в работата и т.н си казва своето... 
Нищо не неглижирам,  нямам този навик - обосновавам се, както виждаш.

# 80
  • София
  • Мнения: 5 782
Ripple, в известна степен неразбирането идва от там, че сравняваш нивото на езиковите гимназии от едно време, когато ние, родителите, бяхме ученици. Та тогава езиковите си бяха едни наистина амбициозни, силни и хубави училища. (Офф топик - Прави ми впечатление, че децата на родители, завършили езикови от едно време, често ги насочват към своето училище - Немската, Испанската и т.н. Има в някаква степен култура, която се утвърждава като учиш в такова училище и ти се иска и децата ти да попият от нея).

В днешно време обаче, в София, единственият аналог (че дори е и по-добър!) на едновремешните топ езикови е АК. Разликата е в това, че е платен.

Съгласна съм с това, че плащането на таксата трябва да бъде възможно за родителите, в противен случай би било огромно бреме. Ако е във възможностите, две мнения за мен няма кое училище е най-добре да се избере.
Ако обаче родителите не могат да си позволят таксата, не бих се наела да съветвам...

# 81
  • Мнения: 5 425
Ripple,
Да се вечеря само в тризвездни ресторанти е абоминация. Никога да не се отиде на такъв, защото сметката боли, е нещастие.
Едно е да знаеш две и двеста и да избереш двадесет, а друго - двайсе да си знаеш и двайсе да си баеш.

# 82
  • Мнения: X
Poppea,

Знам, че при Вас не хваща дикиш, но заради новочетящите темата:
- Опита Ви е с ограничен кръг от познати деца от Вашия кръг познати (непредставителна извадка) и доста косвен за да правите обобщаващи заключения. На Ваше място не бих имал претенцията да знам повече по въпроса от майка, която наблюдава ситуацията при двете си деца?
- Как мерите реализацията? По броя кулички на замъка? Сигурна ли сте, че ползвате правилните критерии и скала? Според Вас има ли такива? А неправилни? Например "ниския приоритет на езиковата култура". Колко CxO на Fortune 100 компании сте виждала на живо? Колко от тях се отличават със слаба езикова култура?


Аз, за разлика от Вас, Ежко, не претендирам да съм последна инстанция Wink и споделям само своя личен опит, който по презумция е субективен. Разбира се, давам си сметка, че Вашият, Ежко, личен опит е напълно и винаги обективен,  затова и не влизам в диалог с Вас - нямам навик да дискутирам със сектанти Wink
П.П. И не ме карайте да обяснявам виц, защото е тъпо. Ето линкове към него: https://www.cse.cuhk.edu.hk/~cslui/JOKE/leader.html
https://www.medical-jokes.com/all-the-parts-of-the-body-argued-o … ho-would-be-boss/

За четящите - реализацията я меря с успехи в университета (висок успех, работа по специалността по време на следването, завършване навреме), преборване за работа с добри условия (преспективи за израстване, хубави условия, добра заплата) в чужбина, където се конкурират и с местните, и с други чужденци. По тази скала децата от АК (уточнявам, които аз познавам) са на едно ниво с децата от ЕГ и МГ.  Няма да давам конкретни примери, светът е малък.

Пенева, от моя опит - за реализацията (извън лингвистика и преводи) е важно какво знаеш и можеш по специалността си, и колко работа вършиш, а не какъв диалект говориш или какъв акцент имаш.

Петя, и в настоящия момент деца от ДГ се реализират прекрасно. Пък който не вярва, негова си работа Simple Smile

Последна редакция: вт, 26 юни 2018, 10:53 от Анонимен

# 83
  • Мнения: 9 490
...Нищо не неглижирам,  нямам този навик - обосновавам се, както виждаш...
Обосноваваш, се на моменти оборвайки ме за нещо, като аз съм потвърдила твоята теза Simple Smile И аз казвам, че американците се различават по щати, както и немците по провинции (дори американците повече), но... ти ме оборваш, че се залъгвам. Нищо де, разбрахме се че езика е средство, което трябва да е овладяно добре, че да се ползва по предназначение - т.е. за последващо учене и работа, качествени такива.

...Пенева, от моя опит - за реализацията (извън лингвистика и преводи) е важно какво знаеш и можеш по специалността си, и колко работа вършиш, а не какъв диалект говориш или какъв акцент имаш. ...
Повярвай ми, в много области, извън лингвистика и преводи, е изключително важно как ще си представиш свършената работа и доколко качествено ще те разберат! (икономика - договори, инженерство - записки... и какво ли не още. Не всичко е въпрос на един кратичък мейл със схематичен изказ)

Петя, ти имаш едно дете завършило АК (завършващо университет в момента) и второ учещо в ДГ или бъркам?

# 84
  • София
  • Мнения: 5 782
Poppea, разбира се, че и деца от ДГ се реализират прекрасно. Това е основен аргумент на повечето хора, които гледат на гимназията само като на трамплин към университета. Но всъщност гимназията е нещо много повече от това. Защото именно в гимназиална възраст човек се изгражда като характер и мироглед. Затова е много важно в каква среда ще бъде. В АК интелигентните деца получават сериозна добавена стойност. Училището възпитава ценности у децата не само на теория. В ДГ интелигентните деца се справят независимо от системата (която според мен не работи в полза на съвременните деца).  Ако нямате пряк допир с АК, не можете да усетите това, за което говоря.
Но АК не е най-подходящото училище за всички видове деца. То е за определени типажи. (Офф топик - Например моето малко дете е във 2-ра АЕГ и съм на мнение, че за него тя е подходящото училище).

# 85
  • София
  • Мнения: 19 940
Е, щом и в Америка има осезаеми разлики и разпознаваемост на говора(имаме тук консенсус), какъв е проблемът в това, че едно дете е разпознато като идващо от определена провинция в друга държава? И какво му  е толкова лошото на това? Не става ли и двоен аршинът? И защо смяташ, че след време синът ти с необременения от акцент към момента говор, няма да бъде засегнат по същата схема?
На дъщеря ми преподавателката  по английски в университета е американка (а може и канадка да беше, да не излъжа), женена за германец, живяла с него янколко години във Великобритания. Щом на нейния американ  инглиш, преподавателски при това (преподава С2 бизнес английски) , тези  житейски обстоятелства са повлияли осезаемо до степен чужденци да улавят разликата, какво остава за другите..

Последна редакция: вт, 26 юни 2018, 11:22 от пенсионирана русалка

# 86
  • Мнения: 5 425
Затова, Русалке:


Grinning

# 87
  • Мнения: 1 622
Ripple,
Да се вечеря само в тризвездни ресторанти е абоминация. Никога да не се отиде на такъв, защото сметката боли, е нещастие.
Едно е да знаеш две и двеста и да избереш двадесет, а друго - двайсе да си знаеш и двайсе да си баеш.
Мисля, че една вечеря може да се преглътне, но учебната година е около 250 вечери:)

# 88
  • Мнения: X
Скрит текст:

...Пенева, от моя опит - за реализацията (извън лингвистика и преводи) е важно какво знаеш и можеш по специалността си, и колко работа вършиш, а не какъв диалект говориш или какъв акцент имаш. ...
Повярвай ми, в много области, извън лингвистика и преводи, е изключително важно как ще си представиш свършената работа и доколко качествено ще те разберат! (икономика - договори, инженерство - записки... и какво ли не още. Не всичко е въпрос на един кратичък мейл със схематичен изказ)

[/spoiler]
А ти ми повярвай, че ниво С2 ти осигурява напълно достатъчно възможности да си представиш свършената работа - ето ти определението на самите изпитващи:
C2 Proficiency, formerly known as Cambridge English: Proficiency (CPE), is one of our Cambridge English Qualifications. It is our highest-level qualification – proof that you are a highly competent speaker of English.
Пенева, няма да седна да пиша подробно къде, какво и как е постигнал моят син или негови съученици от ДГ, защото не мисля, че е правилно да се хваля в анонимен форум - важното е какво е в реалния свят. Но ако смяташ, че никой извън АК не е в състояние да си представи успешно свършената работа, си в дълбока заблуда. Самата аз си представям свършената работа на английски съвсем успешно вече двадесетина години и получавам съответно немалко възнаграждение за нея (с цялата субективност на понятието). А кой на какво избира да вярва, си е негов проблем.
Poppea, разбира се, че и деца от ДГ се реализират прекрасно. Това е основен аргумент на повечето хора, които гледат на гимназията само като на трамплин към университета. Но всъщност гимназията е нещо много повече от това. Защото именно в гимназиална възраст човек се изгражда като характер и мироглед. Затова е много важно в каква среда ще бъде. В АК интелигентните деца получават сериозна добавена стойност. Училището възпитава ценности у децата не само на теория. В ДГ интелигентните деца се справят независимо от системата (която според мен не работи в полза на съвременните деца).  Ако нямате пряк допир с АК, не можете да усетите това, за което говоря.
...

Аз пък не мога да си представя как ще се реализираш успешно след гимназията, ако в нея (която и да е тя) не си изградил характер и мироглед. След като тези деца от ДГ са се преборили за реализацията си, това не се е случило от небето, без да имат качествата. Дали заради системата, дали против нея, това какво значение има  - доказателството, че са получили и имат тези качества, е именно тяхната реализация. Разбира се, АК дава качества и който иска и може да си го позволи - чудесно. Тук, обаче, на много страници обсъждаме какво да прави човек, който не може да си го позволи, а и не е получил достатъчно стипендия от АК, която да му го позволи. И с лека ръка се дадоха съвети как всяко мизерстване си струвало резултата, а аз не мисля така и споделям мнение, и го обосновавам.

Последна редакция: вт, 26 юни 2018, 11:49 от Анонимен

# 89
  • Мнения: 9 490
... И защо смяташ, че след време синът ти с необременения от акцент към момента говор, няма да бъде засегнат по същата схема?
Когато едно дете има основни базови и пространни знания на съответния език във всички зони на житейския спектър и не му се налага да си допълва значително лексиката, живеейки на определено място, той не попива местния говор толкова значимо (т.е. не научава езика на място, а го прилага такъв какъвто вече знае). Т.е. влиянието на местния говор/лексика е обратно пропорционално на предварителното владеене на езика. И никаква гаранция няма, има надежда... точно толкова, че владеейки добър български език не се повлиява (засега) от съвременния "тийн градки" говор. (Пример пак с двете ми деца - малкия е по-малко четящ и съответно с по-бедна лексика... значително по-често прибягва до заместващи жаргонни думи Wink)
И пак езика е средство, ако си овладял нужния ти езиков материал започваш да мислиш на съответния език, не си "превеждаш". Т.е. ако си учил качествено, аналитично и можеш да разсъждаваш качествено на един език и имаш втори равностоен, то и на него можеш да разсъждаваш качествено!
Спирам за езика, защото отново казвам, това не е основното предимство на Колежа, и в ЕГ езика може да се научи прекрасно... (коментарите за езика тръгнаха от сравнението с езикови курсове и сертификатите след тях).

За мен основното предимство на Колежа е задълбочената академична подготовка в избрания профил, без това да е за сметка на езика и на другите дисциплини!

...Пенева, няма да седна да пиша подробно къде, какво и как е постигнал моят син или негови съученици от ДГ, защото не мисля, че е правилно да се хваля в анонимен форум - важното е какво е в реалния свят. Но ако смяташ, че никой извън АК не е в състояние да си представи успешно свършената работа, си в дълбока заблуда....
Аз какво пиша, вие какво четете! Аз написах, че дали в ЕГ или в АК, езика се научава! Много по-различно от просто езиков курс! И защитавам тази теза в последните незнамколко си страници!

Самоцитираме, се, че нещо виждам (отново) избирателно вадене от контекст и изопачаване на думите ми:
...И пак се връщаме на ползането на езика - може да го владееш перфектно, но да не си добър в това за което искаш да го ползваш и обратното, да не ти е добър езика а да си добър в исканата от теб професионална област... и в двата случая просто не става!
Та връщам се към основното (за мен) предимство на Колежа - Задълбочена академична подготовка в избрания профил, без това да е за сметка на езика и на другите дисциплини!
Т.е. може да си физик и математик, но това не измества и не неглижира подготовката по английска литература и превод, не измества аналитичното учене по история и философия... Учи се с равномерно интензивно темпо по всичко! Езика след 8ми клас върви между другото, часовете са малко (колкото се учи БЕЛ, така се учи Английска литература, без толкова "забиване" в граматика като по български), но това, че всички дисциплини са на този език те кара да го учиш ежедневно с терминологията и изразните средства.
Начина на преподаване и акцентите в преподаването по всички предмети са това  което отличава АК от ЕГ. Начина на научаване на децата, че винаги можеш да имаш различна гледна точка, но трябва да я защитиш подходящо е различен. Възможностите да развиеш различни, дори противоречащи си заложби, без това да пречи на академичното ти представяне... Това е различното в АК и го виждам в движение, отвкъщи с две деца които учат в много близък отрязък от време, че да мога да видя разликата в развитието им (промяната във всеки от тях минавайки от прогимназиален в гимназиален курс). Успяха им после в следването им и в живота си зависи изцяло от тях. На възраст 18г зависи какво им е виждането и желанието им за собствения им живот и не бих сравнявала двама младежи по на 24 кой е по-успешен според каква сума получава и в кой бизнес е. За един успеха е в голяма корпорация бизнес анализатор, за друг е работа в екип от учени по проект Х от 10човека...

Последна редакция: вт, 26 юни 2018, 11:57 от peneva_a

Общи условия

Активация на акаунт