Шести клас - 2018/19 - тема 2

  • 53 796
  • 758
  •   1
Отговори
# 570
  • Бургас
  • Мнения: 10 348
Aми гадно му стана, ама ще му мине. Simple Smile
Успокоих го, че ще я поправи оценката. Не е това проблема.
Лошото е, че пак ще се зубри и пак ще забравя...
И аз се замислям за някакви енциклопедии по история, география. Да си ги чете през свободното време и да научи нещо за собствено удоволствие.
А от зубренето за оценки в училище явно няма как да избягаме.

# 571
  • Мнения: 17 987
Сега например имат да пишат научен текст за животните на някакви си острови. Но ми праща снимка: Научният текст съдържа теза, аргументи, извод.....
Защо? Нали просто текста разказва за тези животни, какво да доказваме? Честно...не знам какво да и обясня

# 572
  • София
  • Мнения: 9 111
При нас вече изобщо не остава време за каквото и да е допълнително. Времето е уплътнето.

# 573
  • Велико Търново
  • Мнения: 5 666
Не виждам смисъла защо децата трябва да пишат научен текст? Те нямат нужните знания, факти, за да подкрепят тезата си - това става само с преписване на някой текст по зададената тема и анализа му - коя е тезата, кои са аргументите, извода...Едно е да разпознават научен текст /в това е смисълът на изучаването му, според мен/, друго е - децата да го пишат. Но...какво се чудя, и дъщеря ми трябваше да пише научен текст за ползите от водата. Да, може да напише според нея какви са ползите, но написаното няма да е научен текст Wink

# 574
  • Мнения: 1 053
На входното по география има тройка сина ми, върна се разплакан. "Нали ги знаех миналата година тези неща, защо сега нищо не си спомням?"
И как да си спомни, като всичко е назубрено урок за урок и никакви трайни знания.
 

И при нас положението е същото, дъщеря ми се скъса да плаче, какво ще правим с тази география не знам!
Онзи ден я вдигнала, тя пък се притеснила да говори пред класа /а урока го знаеше, поне 3 пъти я изпитах/, искала писмено, но госпожата не и разрешила и и писала 2, та сега драмата е още по-голяма AnguishedAnguished
Как ще ги оправи тези оценки идея си нямам /разчита да имат повече тестове/, учи наизуст, не харесва предмета, дори и госпожата и доста зор ще види тази година!

# 575
  • Бургас
  • Мнения: 10 348
Колкото ги оправят толкова. Кажи й само да не се притеснява и че света не свършва с тройката по география.
Тя, като момиче сигурно още по-тежко го изживява.

# 576
  • София
  • Мнения: 9 111
И да не я оправи особено, тази оценка ще и трябва ли за някъде? Все ще изкара поне 3. Важното е да не се травмира, защото се получава тази ситуация - да знае, а от стрес и напрежение, да не може да покаже знания.

# 577
  • Мнения: 5 234
Ние затова казахме на детето да не се втелясва по всички предмети, а само по тези, които са важни. По другите да се стреми към някакво приемливо средно ниво.

# 578
  • София
  • Мнения: 3 457
Ако е сменен учителят  и не е този от предходната година , много вероятно е  оценките да са занижени.ТОва го  чувах преди и не вярвах, но сега  вече не съм на това мнение...От миналогодишните учители   остават само  двама.ОСтаналите явно ще доказват коко  зле са  стартирали годинат , и колко добре ще я  приключат като  напредък Wink Тъпо, но факт.

# 579
  • Мнения: 1 053
Момичета, благодаря Ви за окуражителните думи!Учителката е същата от миналата година!Дъщеря ми хем е яд, че и е писала 2, хем че го казала няколко пъти пред целия клас, че нищо не знае и се засмяла, а тя е много чувствителна и сега само повтаря, че нямало да говори, искала тест и се чудя, ако така продължи, дали аз мога да говоря с госпожата или пък с класната да я изпитва писмено!

# 580
  • София
  • Мнения: 6 363
да ви питам - не се ли уморявате от това да играете ролята на заместващ учител по всичко?
аз лично вече съм гроги, а едва мина първия месец от учебната година.

цял ден бачкане, връщам се вечер и почвам да преподавам наново половината уроци, защото госпожите не си вършат качествено работата...  най-лошото е, че това са учители по основни предмети, в нашия случай - по математика. препуска като див кон по материала, децата не успяват дори да препишат това, което тя решава на дъската, камо ли нещо да осмислят. и понеже имаме 2 последователни дни с блокове от по 2 часа математика, на практика усвояване няма.
ако не сме родителите да наваксваме и да дублираме госпожата вечер и в почивните дни, математиката просто заминава...

# 581
  • Мнения: 24 467
Разбира се,  jam, уморително е. И досадно да вършиш чужда работа.
Аз отдавна не преподавам по всичко. Зубрашките предмети оставих на "уча се".  Те без друго не искат разбиране, а запомняне или поне това се иска от децата на тестовете. Аз там не мога да помогна с нищо. За връзки между различните неща ако мога - обяснявам, но пък в училище не се държи много-много на това, да се разбира. Важно е да се "знае" /факт, термин, цифра/. Sunglasses
Обяснявам математика и английски, технологии - също /при нас този предмет е почти изцяло теоретизиран, за жалост/. Нещо по БЕЛ, когато мога, също или по литература. И съм до там.  

Последна редакция: чт, 18 окт 2018, 10:14 от Judy

# 582
  • Мнения: 47 986
Не преподавам. Записах го на курс, комбиниран, по мат ще работи главно по описването на задачите, но по бел има нужда. По английски сега не ходи, уж ще работим у дома, но едва ли ще е повече от веднъж седмично и май ще пробута на дъщеря ми да го прави, защото са в една смяна и има възможност. Физически няма как да смогна. Работата ми е такава, че може цял ден да вися във форума, но няма как да се прибера по-рано или да отсъствам...и няма как да преподавам по нощите
Географията е изключително мразена у дома, за 11 години едва тази година щерката попадна на по-свестен учител...мисля, че им е най-омразния предмет и на двамата. Не знам защо са успели да докарат този иначе толкова приятен предмет до това дередже. Не само учебника е скапан, а и учителите ни- редовно учат без карта, но пък с 3 помагала...преписват някакви глупости до припадък, оцветяват, изреждат полезните изкопаеми и най-крайни точки, които нищо не им говорят...а имахме гостенче от Колумбия, класната е ходила в Индия и Мачо Пикчу и им разказва толкова интересни неща...но не, точно по география се учи сухо, сухо, сухо...рядко им се откъсва от сърцето някой проект, малко да раздвижи интереса...
По история същото...ако попитат нещо, просто факта и датата им се повтаря отново и това е. Иди разбери.Няма никаква връзка между събитията, нищо. Но аз не уча с тях...надобряли са в запаметяването на факти от учебника и папагалското повтаряне. Това е положението...

# 583
  • София
  • Мнения: 9 111
Аз не преподавам. Помагам със задачите, ако закъса и то по-нестандартните - от разни състезания. Също и с школата по английски език, ако нещо се затрудни на някое упражнение. И ако трябва да учи наизуст стихотворение - примерно ми го казва като го научи. Да се оправя сам с другото. Просто като видя, че занижи нивото по някой предмет, го подюрквам да си чете уроците и да ги гледа в Уча.се, понеже се поуслушва на моменти.
Само с българския още не знам какво да правя - най-вече защото се кандидатства с него.

# 584
  • Мнения: 8 229
Jam, уморително е, да. Хем аз не преподавам, общо взето само контролирам. Но и това изисква време, двама са все пак. Обяснявам, ако ме попитат. И от време на време правя някое неочаквано изпитване на набора, че някои уроци много отгоре-отгоре ги прекарва. При нас проблем е, че двамата много си пречат един на друг докато учат. Та повече се уморявам да мърморя за това.

Общи условия

Активация на акаунт