МОН - промените продължават (2)

  • 59 436
  • 755
  •   1
Отговори
# 375
  • Мнения: 5 425
Обществена тайна е, че в държавно неезиково училище език не може да се научи само в малкото на брой часове. Постоянните промени в учебните програми, както и принудителното започване от нула (заради нивото на болшинството ученици) във всеки образователен етап също не помагат.
На всичкото отгоре качеството и наличието на преподаватели по чужд език е... "разнообразно".
Фактът е, че се хабят маса ресурси, а резултатите не съответстват.

Колко учебни часа са нужни за да се достигне от 0 до В2? В езиковите гимнази се справят с около 360 часа в подготвителната година.

# 376
  • Мнения: 1 217
Разбира се за деца , който не са учили английски това е добре да се започне от 0,  но аз коментирам в случаите като нашия, че записването на чужд език различен от английския е много по- полезно .

# 377
  • Мнения: 5 160
Да не пропускаме, че този различен език трябва и да се учи. Иначе си е 5 г. мъчение.

# 378
  • Майничка
  • Мнения: 13 781
Да не пропускаме, че този различен език трябва и да се учи. Иначе си е 5 г. мъчение.

Точно това щях да напиша и аз. Не са малко младежите, които се обезкуражават още при първите трудности в новия език и бият отбой или карат по линията на минималното съпротивление.
А в профилираните паралелки с английски също има доста случаи, при които деца с "отличното" владеене на езика, дори потвърдено със сертификат, се оказват далеч от зоната на комфорта още в средата на 8 клас.

# 379
  • Мнения: 1 217
Да не пропускаме, че този различен език трябва и да се учи. Иначе си е 5 г. мъчение.
Това си важи за всеки език, въпрос на желание от страна на детето. А и не само за езика , а като цяло за всички предмети.

# 380
  • Мнения: 19 993
Какво ще рече отлично владеене? Това е ниво С1.

Ежко, в езиковите още в края на подготве ли се излиза с Б2? По новата програма май Б2 беше към края на гимназията.
Аз чакам да завърши този набор да споделят родители как преценяват нивото на осмокласниците.
С тези промени не мога да се ориентирам има ли смисъл от езикова.
А в МГ може да се запише друг чужд език, не точно английски.

Гаргамела, ти не беше ли преподавател в езикова? Ще се радвам на твоето мнение, както и от други запознати с промените.

# 381
  • Мнения: 7 665
Какво ще рече отлично владеене? Това е ниво С1.

Ежко, в езиковите още в края на подготве ли се излиза с Б2? По новата програма май Б2 беше към края на гимназията.
Аз чакам да завърши този набор да споделят родители как преценяват нивото на осмокласниците.
С тези промени не мога да се ориентирам има ли смисъл от езикова.
А в МГ може да се запише друг чужд език, не точно английски.

Гаргамела, ти не беше ли преподавател в езикова? Ще се радвам на твоето мнение, както и от други запознати с промените.
От онази таблица се вижда, че езиковите завършват 10-ти клас с B1 и 12-ти клас с В2.1.
След като Дидева ми отвори очите, че няма разлика в крайния резултат между ИИЧЕ и РИЧЕ все повече ЕГ ми бяга от желанията. Този претупан девети клас хич не ми допада. Уви, СМГ приемат 4 паралелки АЕ и две НЕ с втори език АЕ. Т.е. и там няма спасение и всички дъвчат АЕ. Защо 4 паралелки АЕ, това не може главата да ми го побере? Колко деца, чиито бал стига за СМГ не са учили АЕ извънкласно и не са по-напред с АЕ? Размечтала съм се за паралелка РИЧЕ ФЕ в СМГ.

# 382
  • Мнения: 19 993
Мария, нали казват, че в ЕГ това изискуемо ниво ще е проформа и ще си продължават да учат до с1 в 12 клас? Кой знае обаче какво ще е след няколко години
Две паралелки с немски в СМГ не знам кого по-напред ще поберат. А и профилирането с тази информатика по-нагоре не ми харесва, но аз и не съм наясно още какво друго ще може да се избира.

# 383
  • Мнения: 13 188
Какво ще рече отлично владеене? Това е ниво С1.

Ежко, в езиковите още в края на подготве ли се излиза с Б2? По новата програма май Б2 беше към края на гимназията.
Аз чакам да завърши този набор да споделят родители как преценяват нивото на осмокласниците.
С тези промени не мога да се ориентирам има ли смисъл от езикова.
А в МГ може да се запише друг чужд език, не точно английски.

Гаргамела, ти не беше ли преподавател в езикова? Ще се радвам на твоето мнение, както и от други запознати с промените.
Уви, СМГ приемат 4 паралелки АЕ и две НЕ с втори език АЕ. Т.е. и там няма спасение и всички дъвчат АЕ. Защо 4 паралелки АЕ, това не може главата да ми го побере? Колко деца, чиито бал стига за СМГ не са учили АЕ извънкласно и не са по-напред с АЕ? Размечтала съм се за паралелка РИЧЕ ФЕ в СМГ.

Във Варна имаше паралелка с ФЕ в МГ, до преди около две-три години и беше най-нискобаловата. Френският беше компромис за деца, които ги влече мат, но не са успели да се класират с др език

Колкото и да се учи език, винаги има какво ва се научи още. Аз не познавам дете в 7 клас, което да е научило дотолкова АЕ, че повече да не му трябва да учи.

# 384
  • Мнения: 7 665
Дъждец, никой не е наясно какво друго ще могат да изберат Simple Smile, дори и децата в девети клас, които са първите по тази програма. Информатиката и мен ме спира от смг (нямам угодия Simple Smile ).
А това как някой ще учи децата на повече, отколкото му иска работодателя или няма да го бъде въобще или ще е до време.
Светкавица, естествено, че имат да доучват АЕ след седми клас. Но в момента положението е такова, че много деца са на ниво В2 или В1.2 след седми клас и 5 години тъпчат на едно място, за да стигнат пак до ниво В2.1. Това е тотална загуба на време.

# 385
  • София
  • Мнения: 7 670
Още не е приключила учебната година, но като майка на дете, учило АЕ във външни школи, цели 4 години, мога да споделя впечатления. И аз, точно като вас, миналата година имах тези притеснения -  за езика и информатиката.
За езика, наистина първите месеци си беше лежерна почивка. Но още преди края на първия срок, тоест в края на А2, започнаха да лъсват някои пропуски. Не много, но за мен съществени. С началото на В1.1, се оказа, че децата масово имат пропуски при изучаването на някои от времената. Вероятно, при бавното минаване на материята в школите, тези пропуски са били временно попълвани, но не са оставили трайни знания. Към днешна дата, смятам за много полезен преговора, който обучението се явява за тях. Синтезирано преминаване през нивата, което извежда пропуските. Преподавателката ни вижда масовите проблеми, стреми се да ги изчисти, има амбиция.
Нов език, изучаван с това темпо, извън ЕГ, със сигурност ще има нужда от подкрепящо обучение, извън училищните часове. А дали това би си заслужавало инвестицията, ако детето не смята да се развива с този език?
За информатиката -ако детето е решило да се движи по пътя на Мат, то няма много избор. На национално ниво, за профил Математически са определени два варианта: математика и информатика, както и математика и физика. За  София, математика и физика се предлага само в НПМГ, май...
За да избягате от това, трябва да изпратите детето в ЕГ, с профил чуждоезиков и евентуално, математиката да е трети профилиращ....
От опит ви казвам, че нещата, за които си мислим, че са трудни или не са по силите или в интересите на децата ни, може да се окажат приятна изненада за нас. Ако детето прецени, че може да се пребори с нещо, не го разубеждавайте. Важно е да знаят, че имат право на глас, по въпросите, свързани с бъдещето им. По същия начин бях изплашена от информатиката, още повече, че и той не я долюбваше, но реши, че ще я бори. Имаше си някакви мисли и терзания. Сега е доволен от изборите, които е направил и се справя! Wink

Последна редакция: нд, 31 мар 2019, 14:06 от Слънчевата

# 386
  • Мнения: X
Не знам защо се обръща внимание основно на първия чужд език. Профилиращите предмети са три или четири, независимо от основния профил, и всеки от тях ще се изучава в сериозен брой часове. Някъде третият и четвъртият са заложени още в план-приема, другаде - не са. Това също е доста важно за избора на паралелка.

 
Родителите сами са решили да си запишат децата на английски извън училище. Няма смисъл да се учудват и/или оплакват, че после им е скучно в клас. Това си е лично решение и с него общата програма не може да се съобразява.
Това е истината и важи не само за английския, а и за всеки друг предмет, по който учениците имат допълнителна подготовка на ниво, по-високо от това, което дава ООП.

# 387
  • Пловдив
  • Мнения: 14 741
В същия ред на мисли има деца, които започват първи клас грамотни и смятащи. И често съм чела - ама защо почват от азбуката и цифрите. Ами започват, защото това са ни програмите. Същото е и с езиците. И с другите предмети - в зависимост кой какви интереси има.

# 388
  • Мнения: 8 894
Вярно е, че в МГ за езици извън немски и английски, почти няма интерес. Племенникът ми е в МГ Варна с френски. От цялата паралелка, освен него, имаше само още едно момче с първо желание именно френски. На всички останали това беше n-то желание и така цялата паралелка се оказа с нисък бал. Съответно в края на 8-и клас имаха масово двойки на изпита по френски.

# 389
  • Мнения: 11 059
В същия ред на мисли има деца, които започват първи клас грамотни и смятащи. И често съм чела - ама защо почват от азбуката и цифрите. Ами започват, защото това са ни програмите. Същото е и с езиците. И с другите предмети - в зависимост кой какви интереси има.
Да, ама не. Защото тук почват всеки път от нулата.


Що не направят един входен тест, без оценка. Само с да/не.
Който получи НЕ, значи не го приемат. Защо да влачи всички останали да почват от азбуката? Загубени пари и лежерно време цяла година за цял клас, заради "защото тук така правим"?? Ми не е ОК, както и да го мисля.

А да ви кажа а за трети профилиращ предмет. Аз при завършвамето си разбрах, че това било физиката!! Ми аз я мразех, и сега я мразя, безумно. Не мисля, че сме научили нещо повече от останалите. Защо ми я водят профилираща, нямам представа.

Общи условия

Активация на акаунт