Проблем с дисциплината и вниманието в 1-ви клас.

  • 10 184
  • 52
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 4 749
МамаРу, все ще го намеря. Синът ми не е с дислексия. За две години посещения при логопед, четири години на психомоторна кинезитерапия, обследвания с психолози, психиатри и невролози се надявам, че все някой щеше да разбере. Не се занимаваме с четене на български. Ходи на неделно българско училище към посолството, но е подготвителна група и у дома не се занимаваме повече. Занимаваме се с френския и английския, които са езиците, на които се преподава в училище. Да, синът ми е първи клас, но с английския правопис и азбука започнаха да се занимават от предучилищната. С френския няма никакви проблеми, включително по отношение на дисциплината и концентрацията, но това му е доминантният език, с който е израстнал. Английски започна да учи на четири, когато отиде в училището, в което е все още.

# 31
  • София
  • Мнения: 7 984
Бъркането на букви до някакъв момент се приема за грешки по сходство. Синът ми по едно време започна да изписва цифрите огледално, което също било признак на дислексия. Логопедът, който най-често работи с него, каза, че и за това ще наблюдаваме дали ще се изчисти в по-дългосрочен план. За няколко месеца и при по-засилена работа цяло лято, се научи правилно да ги изписва.
Пиша го, за да не ошашкаме излишно някоя майка, ако прочете за тези признаци.
Това с магнезия и мен ме заинтригува. Знаех за витамините от Б група и миналата година давах някакви, но бяха в по-ниски концентрации. Ще пробвам и аз с този от снимката.

# 32
  • Мнения: 11 912
Вярно, че не бяхте в България. Моето момиче също трудно научи буквите - много бъркаше букви, които имат сходни елементи - напр: Г/Т/ П,. Б/ В,  М/Л (когато е като покривче) и Л/П (когато е по този начин). Имаме един картини пъзел с азбуката К и коте, Р - рибка... Един ден седнах и започнах да й ги показвам като посочввах всеки елемент и да сравнявам с буквата, която бърка - Ето Т, виж как е разперило ръчички, а ето това е Г - то има само една ръчичка. А ако на Г сложим тумбаче става Б, а това е В - то е има и главичка, това е Р - като В, но без тумбачето.... Така много бързо, буквално от две занятия започна да ги различава безпогрешно. Пробвай дали няма да свърши работа този подход и при латиницата. Друг метод, методът Дейвис, е детето да изработва от глина буквите. А в ерготерапията, когато учат букви, форма и подобни ги карат да прокарат пръстче по предмета или буквата. Например, когато се учеше да реди пъзел Лъчи не можеше да разбере коя част къде се слага. Хващах пръстчето и минавах по крайните или ъгълчетата, като отново говорех - виж, тук е гладко, защото е отвън. Това е крайна част, а това е ъгълче. Има две гладки страни и са само 4. Приложимо е и за буквите - да ги повтори с пръст.
Когато започнаха са пишат проблемът с буквите пак се появи - бъркаше м/л т/п. По съвет от темата да дислексията започнах да правя диктовките на срички и думи само с едната буква, после с другата и едва след като ги усвои поотделно смесено. Друга трудност беше слятото писане. Още на елементите я затрудни. Не разграничаване къде свършва единия елемент и от къде почва другия. Наложи се да не пише слято. Втория срок сама премина към слято писане, но все още слива понякога една буква със следващата. Ако има да изпише ме се разбира, но ако е мл след като напише м не спира и да почне отначало л, а направо краят на м се превръща в половин л. Ако е ил резултатът е подобен на ш. Доста по-рядко, но все още го греши.

# 33
  • София
  • Мнения: 7 984
Нашата логопедка кара сина ми да "опипва" пластмасови букви и цифри и да ги прави от пластелин. За да ги свърже и на сензорно ниво, освен визуално.

# 34
  • София
  • Мнения: 3 026
И моят син има проблем с концентрацията. В 4-ти клас и е доста разсеян, забравя домашното да си запише, губи си нещата. Иначе няма проблем с уроците, оправя се съвсем сам, учи бързо и пише домашни, но доста се разсейва, докато започне. Учителката ми се оплаква, че изостава често в глас, но тя доста ги товари и той често загубва интерес. Някои деца са си по-бавни и мечтатели като него, но аз не мога да го програмирам! А и г-жата е от старото поколение, иска всичко да е под контрол и различните са странни...

# 35
  • Мнения: 243
Имам спомен за началните си класове. Изключително свито и притеснено дете бях. Отидох научена да чета, нямате идея колко ми беше скучно докато другите сричаха. Да вметна с това, че не е задължително децата да четат предварително иначе, може спокойно да се почувстват като мен. Математиката ми е слабо звено, справях се с нея, но никога не ми е била на сърце и някой неща просто не ги вдянах 😄( учих дори висша математика в университета, даже там ми се наложи да се сблъскам с нея, що зор видях). Не мисля, че математиката е за всеки и е нормално някои деца по - трудно да се справят с нея. Относно забравянето мисля, че дори след 1ви клас ми се е случвало да си забравям учебници, чадъри, якето, раницата дори 😄. Мисля си, че сега ако бях дете щяха да ме пишат с проблем, а всъщност бях ученолюбиво дете, завърших с отличен, но така и не станах по - малко разсеяна. Оправиха ме майчинството и децата и пак се случва да се разсея в някой аспект. Та това си мисля понякога е и до характер, как може една госпожа да го окачестви като тъп. Учителите трябваше да бъдат будители, а те се превърнаха в строги надзиратели. Жалко!

# 36
  • София
  • Мнения: 1 636
И високи резултати не се ли постигат с повече учене, а не с прескачане на упражненията. Тук става въпрос за изпреварване на материала почти със 100%.



Правят си и упражненията, просто не карат физическо, рисуване, музика, всичките сипове са математика или български... ей така им се получава. Една от многото причини да се откажем от едно от "елитните" централни училища и да не запишем детето там. Можехме, въпреки "системата".

# 37
  • Мнения: 4 749
Не им ли изпушват главите на тези деца?! Според мен на 6-7-годишна възраст спортът, музиката и рисуването са точно толкова важни, колкото писането, четенето и смятането. Те развиват култура, която остава за цял живот. Ние живеем в Белгия и тук много се държи на заниманията, различни от стриктното учене. Почти няма дете, което да не ходи на някакъв спорт и нещо музикално, танцувално или рисувателно. Когато на братовчедка ми търсеха гимназия в Германия, всички училища питаха ‘а какво друго правите освен че ходите на училище?’

Не е добре да се пренавиват нещата, че да не стане като с гайката - може да се счупи.

# 38
  • Мнения: 29 263
И защо е нужно цялото това пришпорване? След 2 години на този режим ще си говорят сами... Thinking

Трябва да има от всичко - музика, рисуване, физическо, трудово...

То мен да ме впрегнеш в този режим, ще изпуша.  Whistling

ПС: Писали сме заедно с Нединка…. Heart Eyes

# 39
  • Мнения: X
Не е задължително да се пропускат упражненията и другите часове. Навсякъде има деца, които усвояват по-бързо и приключват с писането бързо. Ако са 2-3 от класа - гледат да им дадат нещо допълнително, за да не пречат на останалите. Но ако почти всички се движат с такова темпо? В първи клас не говорим за супер сложни неща, добрата подготовка може да се изразява и само в развита фина моторика, умения да седят на едно място и да си изпълняват поставените задачи - основните неща, които трябва да се усвоят в първи клас. Т.е. не е съвсем "препускане", ако вече са усвоени, особено когато могат и да пишат цифрите. Винаги е възможно да има проблем, когато едно-две деца се движат с коренно различно темпо от останалите - независимо дали им е много трудно да ги настигнат, или са прекалено бързи, губят интерес и развалят дисциплината.

# 40
  • София
  • Мнения: 38 423
Аз много се радвам, че синът ми има физическо 4 пъти седмично.

# 41
  • Мнения: 6 265
Много учителки имат странния подход да коват родителите насаме. Изкарвайки детето най-зле, най-бавно, най-заблеяно и др най най.
Обсъждайки с други родители обаче, често се случва да чуеш същото, казано и за другите деца.
Смятам че така ни “работят” за да си подсигурят, че всеки ще говори на детето си да е послушно и да си наляга парцалките в училище.
На мен в началото на годината новата учителка по занималня ми каза, че моя бил най-бавен от целия клас и “какво сега, всички ли да го намразят, щото не излизаме навън навреме заради него”.
След няколко дни друга майка ми се оплака със същите думи, отправени за нейното дете..

# 42
  • Мнения: 29 263
Абе, значи, те и децата са си деца. Не може да очакваш от 7-годишни да седят като баби и да не мърдат. Диванета са си, едва ли някой ще го отрече. Може да има и спокойни и послушни, но сигурно са единици. Трябва си и говорене вкъщи, ако трябва и наказания. Важното е да се влезе в ритъм, да не се смята, че там е детска градина и да си налягат парцалките да учат.

# 43
  • Мнения: 6 265
Точно защото са си деца, това да стоят като вкаменелости от 8 до 17 часа е тотално неуместно.
А реално точно такова поведение се отчита като “послушно”

# 44
  • Мнения: 29 263
Обаче и не може да вилнеят по цял ден. Трябва да разберат, че има време за игри, има и за учене. Когато се учи, не се говори, не се става, не се лигави и т.н.
Има палави, но възпитани деца, но има и много невъзпитани. Учителката не е пъдар, да ги озаптява.

Общи условия

Активация на акаунт