Бъдещи петокласници 2019/2020 г

  • 46 070
  • 788
  •   1
Отговори
# 195
  • София
  • Мнения: 982
И аз нямах предвид училищно ниво. Моят ходи на курс от 4-годишен. И друг път съм писала, че учи много език и сме сменили много школи. От Британика в Младост София определено не съм доволна, поради голямото текучество на персонал и огромните групи. Но определено навсякъде говорят само на английски, не превеждат и не пишат диктовки, а правят проекти, съчинения, разказ по картинка. В общи линии като подготовка за изпита, взимат различните елементи. Тази година сме в Алианц и работят по учебниците на National Geographic - Close up- изучават интересни текстове и имат огромно количество думи. Удобството на програмата е че има листа с думи в сайта, както и много упражнения, които правят on-line и с които се готвят за тестовете.
По математика на училищно ниво нямаме проблеми, като изключим "хамалските сметки". Почти на всяка страница в учебната тетрадка има грешка, но то е поради разсеяност и бързане да свърши.

# 196
  • Пловдив
  • Мнения: 3 630




 Успях да ги кача.Това е последната диктовка и последния тест граматика.

# 197
  • Мнения: 2 420
Определено математиката за  4клас играе голяма роля върху концентрацията.При нас половината задачи започват чудесно т.е. решени без грешки и всяка следваща все има по нещо сгрешено.Текстовите рядко са объркани,но тям влага повече старание,защото цитирам" носят повече точки и така си гарантирам по-добра оценка".От известно време ми прави впечатление,че ако задачите са една под/до друга (със сметки)има и пропусната,което ме навежда на мисълта,че освен липса на внимание има и бързина.
По англ. език г-жата опита да им наложи диктовка на част от урока,но на род. среща каза,че не на нужното ниво и ако продължи така,ще имат занижени оценки.Дава им два теста на срок и един-два проекта.Домашните се свеждат до написване на новите думи по три реда.
За неправилните глаголи,за разпечатах на лист А4,но сякаш трудно ги помни.

# 198
  • около Варна
  • Мнения: 1 084
Моята четвъртокласничка днес ме сюрпризира с 4-ка по математика на междинно ниво. А уж разбира задачите, цяла ваканция решава, че имаше много домашни, и аз проверявам с калкулатор и пак ми е досадно. Вечно има по едно цифра в шестцифрено число да е сбъркана. Утре ще видя теста.
С английския положението е зле, колкото научи в училище, там не мога да помагам и на уроци няма как да ходи.
Вече започвам да се плаша от петия клас.

# 199
  • София
  • Мнения: 7 673
Оценки на бакалски сметки в никакъв случай не могат да бъдат релевантни. За нищо. Не го мисли.

# 200
  • Майничка
  • Мнения: 12 623
Някои школи с дългосрочни програми по английски език включват диктовки, защото от 8 клас диктовката е част от олимпиадата по английски.
Коментирала съм с колеги по английски - личи си, когато децата  имат опит с това упражнение, дори ако нивото им на езика не е много добро.

# 201
  • гр.София
  • Мнения: 380
Идвам с въпрос. Правилно ли е, според вас, да се дава тест по "Човек и общество" върху материал, който все още не е преподаден тази година?
За пореден път се случва госпожата да даде такъв тест и за пореден път дъщеря ми се връща с четворка, въпреки че предишния ден сме учили заедно и имам представа за нивото, на което е подготвена. От 19 въпроса на теста шест са върху непредаден материал. От останалите 13 въпроса, е дала грешен отговор само на два въпроса. Отговорила е вярно и на два "отворени въпроса".
Оценките не са водещото, лично за мен детето се е справило добре, въпреки допуснатите грешки. Проблемът е, че тя се демотивира от това оценяване и самочувствието й страда, колкото и да й обяснявам, че оценките не са най-важни, важни са положеното старание и знанията.
Разговарях с госпожата и според нея те трябвало да знаят нещата, защото са ги учили още в трети клас. Трябвало да се научат да мислят, на външното оценяване никой нямало да ги гали с перце и т.н. Права ли е? Дали аз като родител съм пристрастна и погрешно смятам, че детето ми е било ощетено и че не е този начинът да се научат децата?

# 202
  • София
  • Мнения: 982
Ами права е, почти няма нов материал, само надграждане. Има 3 месеца до оценяването и при нас от преди нова година се равят тестовете за подготовка. Друг е въпроса, че това оценяване е само и единствено за престижа на училището.

# 203
  • Мнения: 18 574
Не, не е права. Това, че е надграждане, не значи, че не трябва да го минат пак, след като е по програма. Не виждам и какво общо има в случая външното оценяване. Ние тестове за подготовка правим още от началото на учебната година, но след приключване на съответния материал.

# 204
  • гр.София
  • Мнения: 380
Не знам. Моята логика е следната: ако по една или друга причина дъщеря ми не е усвоила добре материала за трети клас, за което съответно тогава е била оценена, защо тази година, когато полага повече старание и усилия, отново да бъде оценявана за неща от миналата учебна година.

# 205
  • Мнения: 18 574
Доколкото се ориентирам от скапания учебник, старите факти се представят в нова историческа обстановка. Т.е. те не са преговор.

# 206
  • Мнения: 8 246
Тестовете давани по ЧО на НВО са малоумни и това е меко казано. С големия преди две години прегледахме доста такива, и за подготовка и давани. По моему с нито един от тях не можеше да се отчете колко реално знае детето. Е, може би е възможно да се измери какво е успяло да назубри, но реални знания, еле пък някаква мисъл, не. За част от въпросите и аз се чудех кой ли пък трябва да е най-верният отговор. Сега с дребния ще си спестя всякакви такива напъни и на себе си, и на него. Каквото направят в училище като подготовка, това е, изобщо не мисля да го тормозя вкъщи с глупости. За мой късмет класният, му по мои впечатления, също не залита в гонене на някакви химерни високи резултати на НВО.
Караме я доста спокойно тази година. Основно с акцент на българския и английския, по-малко на математиката, защото почти нищо ново не учат там. По човеците каквото запомни. Събираме сили за догодина, когато ученето ще е доста по-сериозно. Специално за математиката се чудя дали да не подхванем дробите още през лятото. С тези тренировки няма да има никакво време за допълнителни задачи през учебната година, а в пети клас новите неща там са вече наистина много и ще си трябва доста решаване.

# 207
  • София
  • Мнения: 3 498
Много тестове се спускат от МОН. А особено по ЧП са наистина трудни. И са еднакви май за всички училища. Предполага се, че децата първия срок са имали по два часа ЧП, а сега по един седмично. И се знае до къде са с материала - т.е. учебникът вече поприключва. Може би вие изоставате?
Дали учител може да даде тест на материал по ЧП от миналата година не зная.

# 208
  • Мнения: 8 575
След тежката седмица с двойни уроци и домашни нашата госпожа направо „избухна” с домашните за уикенда: математика- 4теста с по 20 задачи, БЕЛ - 4 теста, Четене с разбиране -1 тест, ЧО- 2 теста, ЧП- 2 теста.
 Според вас това нормално ли е?
 Лично аз започвам да се съмнявам в психическо състояние на учителката на детето. Казах на дъщеря си, че я освобождавам от писането на тези домашни, при положение, че цяла седмица е учила и писала до 21, 30 часа.

# 209
  • Пловдив
  • Мнения: 3 630
vita , наистина беше луда седмица за децата.Много ваканция имаше и при нас ще продължат двойните уроци и в понеделник.Съответно и домашните са двойни.Не е нормално по 4- 5 страници домашно по математика.Колкото и да е бързо детето тези изчисления отнемат време.В четвъртък баща й беше хванал къра и й беше връчил елката.
Иначе да се похваля  всекидневните диктовки по английски дадоха невероятен резултат.Днес две диктовки по страница и половина- на едната 3, на другата 4 грешки.Аз си мислих ,че не помни думите ,но не е било това.Като кажа думата самостоятелно я пише вярно.Може би е до тренинг на ухото.В събота пак са правили диктовка -само 5 грешки.Госпожата я похвалила за напредъка ,та вече имаме още един ангажимент.

Общи условия

Активация на акаунт