Пазарът на недвижими имоти - какво се случва реално? - 31

  • 38 836
  • 761
  •   1
Отговори
# 150
  • Мнения: 1 757
Скрит текст:
Ами то там е въпросът, че вече зоните не са само в центъра, ами се разрастват из целия град...
Скрит текст:
Да се разрастват, добре е. Зоната стига вече почти до нас. Не ми пука, щото имаме закупено паркомясто и само една кола, не я местим много даже, аз нямам кола , ходя пеш, хем сме с две деца
То не може да се купят 3 димящи трошки от по 1000 лева и да се писка за паркиране
Задушихме се и се убиваме сами себе си , от смрад и няма ни един нормален тротоар от коли навсякъде
То бива бива , ама ..... на какво ще прилича този град като го наследят от нас децата ни.... ще бягат навън където има правила за някои неща  , ясно е....
Като цяло темата е доста обширна, но според мен това зониране само измества проблемите, а не ги решава трайно. За 3-те димящи трошки съм напълно съгласен, но според мен има и друг начин да се спрат колите, които не отговарят на новите стандарти и това е да се оскъпят чрез данъците като се въведе еко коефициент. Мръсният въздух специално в столицата ни далеч не зависи само от колите между другото. Има няколко ключови фактора за София и мръсния въздух:
1. София е разположена в котловина, което означава, че доста често през студените дни има така наречените температурни инверсии, което пък от своя страна води до "безветрие" и от там не се проветрява цялата софийска котловина.
2. Всичките тези строежи, на които толкова се радват разпръскват тонове прах, който после ние дишаме.
3. Отново през студените дни много домакинства се отопляват на твърдо гориво. Разбирам, че е най-евтино, но си е просто отровно (буквално в кварталите около циганските махали не може да се диша от ДИМ).
4. Чак тук според мен идват автомобилите, но не виждам как зоните за ограничено паркиране реално може дългосрочно да реши този проблем. За мен е по-скоро редно да се вдигне дотолкова данъкът за стари замърсяващи дизели, че просто никой да няма полза от това да се купуват старите трошки на Европа.

Проблемът на платената зона е, че не може да се ползва цял ден. Окей, да ми направят абонаменти за синя и зелена зона (ама не само по местоживеене) и аз съм склонен да си плащам. Ама така като стане целия град зони, реално ме ограничават без да имам алтернатива. Аз хубаво си държа автомобила в гараж, но нали този автомобил ми е, за да го използвам да стигам от точка А до точка Б (в града и не само), а като целия град е със зонирано паркиране какво правим? Разбирам, че е европейско центъра на градовете да е пешеходен - окей. Но тук пак повтарям, че вече започва доста да се излиза от този окръг.
Никъде не е ограничено само до пешеходния център, ами и излиза много от него. Принципът е същият като в София - почват от центъра и постепенно обхващат все по-големи части на града.

Във Виена има няколко зони с платено паркиране, дори съвсем наскоро още ги разшириха.
As of 5 November 2018, the parking management system in Vienna will be expanded to include parts the 11th district.
https://www.wien.gv.at/english/transportation/parking/
В Копенхаген е същото.
There are four parking zones in Copenhagen, a red, green, blue and yellow zone. The closer you get to the city centre, the more expensive it is.
https://www.visitcopenhagen.com/copenhagen/transportation/parking-copenhage[/spoiler]n
За какво ти е абонамент там, ако не живееш там? Нали идеята на зоните е точно да те откажат ежедневно да идваш с кола в тях, защото мераклиите като тебе са стотици хиляди и стават километрични задръствания с вълма от изгорели газове. Ще стигаш с кола от точка А до точка Б извън местата, където стават огромни задръствания, до тези места ще стигаш по друг начин. 
В София работи прилично добре, ще се радвам да ги разширят още. Решава проблемите и още как, поне в местата, където са въведени зоните.

Ами и така е и не е така. Нали тази кола съм си я купил поради тази причина. Всичко по нея е изрядно, плащат се не малки данъци, застраховки и т.н. Да не говорим за платения акциз, който е около 50% от цената на горивото. И в същото време да не мога да стигам от точка А до точка Б?! Задръствания стават и по магистралата абсолютно всеки уикенд и какво? Освен да ми забранят и от там да си използвам автомобила? За мен друга алтернатива просто няма. Вярвам, че за доста други хора е така. И тия глупости с "купи си апартамент до метрото" не искам да ги слушам. По тая логика защо държавата не докара метро и до мен, както направи в някои части на София. От къде на къде някои квартали ще имат метро, а други не. Тъпа е тая опорка. Аз виждам проблем с колите, но по-скоро той е породен от бясното презастрояване, което се опитвам да кажа през цялото време. Не може едното да върви с пълна сила и без никакви ограничение и после да се ограничават само автомобилите и съответно качеството на живот в града.

Последна редакция: вт, 06 ное 2018, 19:12 от Fuckforlife

# 151
  • Мнения: 21 817
Да, заедно с новите жилища трябва да се предвидят и още улици, лични лекари, училища, детски градини и разни други такива съпътстващи неща. А качеството на живот наистина се влошава в града, то са тълпи, то е чудо! И на мен си ми е добре в крайния квартал, нищо че е отдалечено от центъра, не мога вече да понасям блъсканици. Поне като се прибера у нас си отдъхвам. Уикендите с топ не можеш да ме накараш да отида в центъра, добре че открих моловете в смисъл като отида там си свършвам всичко като пазаруване, банка, оптика, дом.потреби и др. Това преди всичкото се беше струпало и то в центъра.

# 152
  • Мнения: 2 359
Качи се на Витоша през лятото и погледни към София виж смога и ще се убедиш, че колите са мноооооого преди точка 4.
Виж какво е замърсяването на въздуха в момента и го погледни като се запалят всички печки. Направо ще ти призлее. В момента почти цяла София въздуха е много добре въпреки, че започва час пик и е пълно с коли. .  https://airsofia.info/

Това е замърсяването с фпч. От ауспусите на колите излизат съвсем други и много по-канцерогенни съединения, които сензорите в този сайт не засичат...

# 153
  • Мнения: X
Уви ФПЧ са най-опасни. Примерно, ако за даден период в Европа от ФПЧ са умрели 420 000 души от другите замърсявания беше нещо от сорта 70 000. Като цяло е хубаво, че последните години се заговори за този сериозен проблем и се моля управляващите да имат воля и средства за да се преборят с горенето на гуми, въглища, дърва и др. подобни в големите градове.

Последна редакция: вт, 06 ное 2018, 18:32 от Анонимен

# 154
  • Мнения: 1 757
Нико, за съжаление това няма как да стане, тъй като въпросните в повечето случаи са самия електорат на управляващите... Иначе всички се надяваме.

# 155
  • Мнения: 5 170
Гумите не топлят и вече го разбраха. Дрехи горят. Както и нелегални отсечени клони и сурови дърва от парковете. Миналата година имаше поне пет репортажа как се сече в Западен парк - общината спи. В Красна поляна преди години беше нормално зимата, сега само да преминеш там, през затворена кола, се усеща смрад и тежест.

Между другото, освен София, силно замърсени са Пловдив, Смолян и Видин през зимата. В Пловдив е мръсно като цяло, а много хора се отказаха от парното и се топлят както намерят - сиреч дърва и въглища, евентуално и на ток. Общината ръси пясък през зимата, който не се чисти и става ад. Градския транспорт хич го няма - постоянни промени, ремонти, заобикаляния, и става все по-неудобен. Намалени са тролеите за сметка на автобуси - и всичко се трупа малко по малко.

В Смолян и Видин е замърсено зимата заради отопление. Във Видин няма газификация, зимите са много студени и да се топлиш на ток трябва да имаш добра изолация и добър доход. Сещате се... Вече има и доста коли, и там градски транспорт почти липсва, а градът не се е свил.

Тук в София като се прибирам около 18 ч. освен по центъра, и в Младост са плътни колони автомобили, едва се диша по тротоара. Добре, че подухва вятър и по-късно разнася мръсотията.

# 156
  • Мнения: X
За съжаление схемата на градския транспорт в София никак не е добра. Тази на метрото също! Не ми се търси сега статистическа информация колко процента от жителите на София имат удобен достъп до метрото, но според мен и гледайки схемата за движение е по-малко от 50%. Като добавим и факта, че много хора снобеят и егото им би пострадало, ако се качат в градския транспорт картинката става още по-лоша. Като активно ползваща градски транспорт виждам какви са преобладаващите пътници - ученици, студенти, пенсионери, възрастни жени и мъже на 50+, цигани. Да се надяваме поне, че от комплексарщина повечко шофьори ще си купуват за в бъдеще по-нови коли, които цапат по-малко въздуха. Казвам "комплексарщина", защото със сигурност масовият българин не купува кола водейки се от критерии като екологичност и емисии, а се ръководи от принципа "автомобила ми като статусен символ" и ако джитка с някоя 10-15 годишна бричка ще се изложи. Комплексарщината има и положителна и отрицателна страна. От една страна заради нея коли карат и хора, които нямат нужда от тях, от друга страна тя ги кара поне да си купуват по-нови коли, които евентуално цапат по-малко.

# 157
  • Мнения: 6 420
С какво да си купуват коли, като всеки лев отива за тухли?

# 158
  • София
  • Мнения: 6 967
С какво да си купуват коли, като всеки лев отива за тухли?
Ами ще се прежалят за по две -три спирки да ходят пеш. Ще смъкнат по някое килце даже... любителите на колекциите стари коли пред блока... Ние напоследък , по идея на мъжа ми де , сме ползватели на електромобилите...под наем,  то като в тролей си вътре... 😁

# 159
  • Мнения: X
ГТ не помага особено за обема хора и дестинации. Също няма култура на пътя, всяко забавяне на скоростта води до коли в бус лентата. Масово дистанция не се пази и всичките гениални включвания и изключвания стават въпрос на конски сили и мерак или не стават просто... няма как да има график на ГТ. Също ГТ има морално остаряло работно време 5-23ч откак се помня, с бонус новия нощен транспорт на самоиздръжка.
Спирките на метрото с паркинги са оферта с карта за ГТ, но остава въпросът ГТ помага ли ти с друго.
Велоалеите са малко и кофти, понякога върху тротоар, другаде тролеите им влизат, заради радиуса си на завиване, в Младост са за паркинг...
С парапланер може и да стане до офиса Grinning

# 160
  • Мнения: 11 150
Имам проблем - в имотния регистър ми се води апартамента, който продадох преди 11 месеца.

Пък не ми се води един от преди 4 години.

Съвети, предположения защо??

# 161
  • Мнения: 1 757
Не смятам, че ползването на автомобил е комплексарщина. По-скоро хората си ценят времето, защото с ГТ(изключвам метрото) е бавно. Има си и други удобства, мисля че няма смисъл да се изброяват, но едно от тях е, че през грипните сезони не се буташ с непознати кашлящи и кихаш и на 30 см от лицето ти.

# 162
  • Мнения: 6 420
Нашият градски транспорт е за шушляци, по света може да е друго. Нашата попрогледнала софийска средна класа трудно ще я навреш в ГТ, освен в метрото, но то още е много далеч от истината като линии и спирки, все едно само за Люлин, Младост и Обеля е правено, сега и Овчата купел.
До работата ми е 5-10 минути с такси, като няма таксита - с колата. Имам стикер за зона. Със скапания автобус е поне половин час, отделно стоенето прав, студ, жега и висенето по спирките. Да не съм луд. И така разсъждава масата хора.

# 163
  • Мнения: X
Нашият градски транспорт е за шушляци, по света може да е друго. Нашата попрогледнала софийска средна класа трудно ще я навреш в ГТ, освен в метрото, но то още е много далеч от истината като линии и спирки, все едно само за Люлин, Младост и Обеля е правено, сега и Овчата купел.
До работата ми е 5-10 минути с такси, като няма таксита - с колата. Имам стикер за зона. Със скапания автобус е поне половин час, отделно стоенето прав, студ, жега и висенето по спирките. Да не съм луд. И така разсъждава масата хора.

И какво странно виждаш в това? Когато с колата ти е 10мин, а алтернативата е половин час пътуване с висене и чакане по спирки кой нормален човек избира второто?

Аз разсъждавам много просто - във всяка ситуация избирам по-бързото. Друго няма значение. Сега ползвам комбинация от кола и метро. Ако само с колата беше по-бързо щях така да пътувам, но не е. Когато работех в младост 1 от студентски град стигах за 15мин барабар с паркирането само с кола и алтернатива нямаше.

Малко са хората, които винаги ще са с колата по някакви убежденчески причини. Има ги, но са малко. Вината за това много хора да пътуват с колите е в общината и организацията на транспорта.

ГТ върши добра работа при някои маршрути, но в други случаи няма как да разчиташ на него. Има страшно много да се подобрява и докато не се случи хората ще избират колата като по-удобен вариант.

# 164
  • София, Bulgaria
  • Мнения: 2 993
Имам проблем - в имотния регистър ми се води апартамента, който продадох преди 11 месеца.

Пък не ми се води един от преди 4 години.

Съвети, предположения защо??

Защото е мазано, защото агенцията от години не смогва и прехвърлят сделки за вписвания към други градове т.е службите по вписвания обработват софийски сделки. При което се получи така че някои имоти са с две партиди. Не ме питай как? защо?
Не знам, какъв е конкретния случай при теб, но мога да проверя. Искаш да кажеш, дадена покупка и продажба не е вписана?

Последна редакция: ср, 07 ное 2018, 14:12 от tomeva

Общи условия

Активация на акаунт