Пазарът на недвижими имоти - какво се случва реално? - 31

  • 38 848
  • 761
  •   1
Отговори
# 135
  • Мнения: X
Скрит текст:
Манастирски ливади – елитното гето на София
Необяснимо защо съществува митът, че ж.к. Манастирски ливади е “престижен квартал”. Ако вярваме на рекламите, с които строителните компании продават апартаменти, той е добре уреден квартал с много зеленина и “множество удобства, места за отдих и забавление”. Ако отидем обаче на място и се разходим между кооперациите, няма да видим многото удобства: няма да видим улиците, защото са погребани под паркирани автомобили, а през нощта не са осветени както подобава на престижен квартал; може да не забележим и тротоарите, защото такива липсват; няма да видим детските градини и училищата, защото такива не са построени. Няма да открием и споменатите места за отдих, защото обществени зелени площи просто не съществуват.
Ще видим един дивашки застроен квартал, жителите на който всеки ден може да се окажат без рекламираната “прекрасна гледка към Витоша”, защото пред кооперацията им изведнъж може да се появи двойно по-висока.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=281&v=gZ-U13Oo6tM

Въпреки нестихващия интерес към закупуване на нови жилища в ж.к. Манастирски ливади през последните петнадесет години, инвеститорите не се оказаха достатъчно мотивирани да проектират и построят нормален квартал. Можем, разбира се, да ги обвиним, че извличат максимална полза от терените, с които са се сдобили, но не е ли това тяхната работа? А ако заявим, че сме стигнали дотук, заради пълната липса на обществен контрол върху това как и защо се строи в ж.к. Манастирски ливади няма да изненадаме никого.

Хората, закупили жилищата си там не са виновни, че обещаната инфраструктура така и не се появява, защото изпълнението й остава в мъглявото бъдеще на “когато свършат околните строежи”.

Преди повече от година жителите на ж.к. Манастирски ливади се свързаха с нас със зов за помощ: единственият им изцяло пешеходен достъп от и до квартала осъмва препречен с ограда и обявление, че там ще се издигне 12-етажен блок. На въпроса “Откъде да минаваме?” инвеститорът отговаря, че не е негова работа, а общината гузно мълчи. Следват протести, сформиране на обществен съвет и месеци на безрезултатни срещи, от които единствено станаха ясни следните неща за “елитния” ж.к. Манастирски ливади:

Почти всички улици на територията на ж.к. Манастирски ливади са частни. Собствениците им или са незаинтересовани от съдбата им, използват ги за шантаж или са неизвестни. Общинските улици в квартала са на практика черни пътища.
Няколкото общински терена, предвидени за детска градина и две училища, мистериозно се оказват частни. Как, защо и дали приватизацията им е станала в рамките на закона – никой не знае.
Кварталът няма подробен устройствен план, базиран на новия Общ устройствен план, приет през 2009 г. Това е позволило на десетки инвеститори да заобикалят закона и да правят каквото и както си поискат.
С една дума – хаос. И насред него и неспиращото му разширяване с нови и нови кооперации живеят над 5000 човека, в квартал с всичко на всичко две улици, през които да влизат и излизат с автомобилите си и два и половина пешеходни маршрута, водещи до “многото удобства”, спирките на градския транспорт, “местата за отдих” и единствените налични детски площадки – тези в съседния, строен по времето на социализма, ж.к. Гоце Делчев.

http://spasisofia.org/bg/манастирски-ливади-елитното-гето.html

Много хубав пост. Особено и видеото. Улиците са грижа на общината. А всяка нова сграда трябва да има подземни гаражи според броя на обитателите. Това трябва да го изисква общината преди да разреши строителство. А това, че наистина няма дърво е много, много жалко и ще се отрази на климата в София.
Общината изисква всеки апартамент да има гараж, но повечето хора не им се дават пари и си купуват само апартамент. Това е причината да се търсят вратички в закона и много от апартаментите да се продават като ателиета и строителите да не правят достатъчно гаражи. Това важи основно за по-евтините региони. В Изток, Лозенец, Иван Вазов, Идеален център и други подобни се правят понякога и по два гаража за апартамент, и пак и се продават всичките.
Това не е редно да се прави, длъжни са така да проектират, а как ще ги продават не е наш въпрос. Трябва да се въведе това изискване, всеки собственик да закупува и гараж, пък, после собственикът да си го продава  на който иска.

Специално в изброените квартали не би трябвало изобщо да се строят гаражи и паркоместа. Така само се стимулира трафика.
Пълни глупости. Който иска да си използва градски транспорт, но не всички имат възможност. Плюс това да имаш автомобил далеч не означава да го използваш само в града.
Оф да, като почнат някои да мрънкат срещу колите и как се стимулирало трафика лошо да ти стане. Един приятел от студентски смени работата и сега работи в Красно Село. Със колелото ли да ходи или 2 часа да се влачи по автобуси и трамваи? С колата стигал учудващо бързо, вика че трафика му е наобратно

Последна редакция: чт, 08 ное 2018, 12:14 от Анонимен

# 136
  • Мнения: 11 150
Сега мрънкат за колите, като почнем да хвърчим ще мрънкат за хеликоптерите. Няма оправия - все някой ще мрънка Simple Smile

# 137
  • Мнения: 14 968


Оф да, като почнат някои да мрънкат срещу колите и как се стимулирало трафика лошо да ти стане. Един приятел от студентски смени работата и сега работи в Красно Село. Със колелото ли да ходи или 2 часа да се влачи по автобуси и трамваи? С колата стигал учудващо бързо, вика че трафика му е наобратно
[/quote]
Винаги съм казвала, че откакто вкараха метрото, отрязоха сума ти квартали от нормален ГТ. Докато не го оправят този градски транспорт, да има връзки между кварталите и да не губят хората време в прекачвания, колите няма да намалеят.

# 138
  • София
  • Мнения: 6 967
Моля само не правете цитат на цитата на цитата, защото едно мнение заема  цяла страница
Има начин цитираното да е само две-три изречения, като изтриете всичко друго между скобите. Ние сме чели назад и знаем в общи линии ...

# 139
  • Мнения: 28 109
Моля само не правете цитат на цитата на цитата, защото едно мнение заема  цяла страница
Има начин цитираното да е само две-три изречения, като изтриете всичко друго между скобите. Ние сме чели назад и знаем в общи линии ...
Или да скриват текста. Не сме длъжни да скролваме.

# 140
  • Мнения: 2 359
В Красно Село и СГ ако искате си вкарвайте колите в спалнята, само стойте далече от центъра.

# 141
  • Мнения: 1 757
Ами то там е въпросът, че вече зоните не са само в центъра, ами се разрастват из целия град...

# 142
  • София
  • Мнения: 6 967
Ами то там е въпросът, че вече зоните не са само в центъра, ами се разрастват из целия град...
Да се разрастват, добре е. Зоната стига вече почти до нас. Не ми пука, щото имаме закупено паркомясто и само една кола, не я местим много даже, аз нямам кола , ходя пеш, хем сме с две деца
То не може да се купят 3 димящи трошки от по 1000 лева и да се писка за паркиране
Задушихме се и се убиваме сами себе си , от смрад и няма ни един нормален тротоар от коли навсякъде
То бива бива , ама ..... на какво ще прилича този град като го наследят от нас децата ни.... ще бягат навън където има правила за някои неща  , ясно е....

# 143
  • Мнения: X
Ами то там е въпросът, че вече зоните не са само в центъра, ами се разрастват из целия град...
Да се разрастват, добре е. ...То не може да се купят 3 димящи трошки от по 1000 лева и да се писка за паркиране

Задушихме се и се убиваме сами себе си , от смрад и няма ни един нормален тротоар от коли навсякъде
То бива бива , ама ..... на какво ще прилича този град като го наследят от нас децата ни.... ще бягат навън където има правила за някои неща  , ясно е....
Абсолютно съм съгласна с това мнение. Зоната в голяма степен регулира паркирането, не е идеално, но без нея е направо ад.

# 144
  • Мнения: 1 757
Ами то там е въпросът, че вече зоните не са само в центъра, ами се разрастват из целия град...
Да се разрастват, добре е. Зоната стига вече почти до нас. Не ми пука, щото имаме закупено паркомясто и само една кола, не я местим много даже, аз нямам кола , ходя пеш, хем сме с две деца
То не може да се купят 3 димящи трошки от по 1000 лева и да се писка за паркиране
Задушихме се и се убиваме сами себе си , от смрад и няма ни един нормален тротоар от коли навсякъде
То бива бива , ама ..... на какво ще прилича този град като го наследят от нас децата ни.... ще бягат навън където има правила за някои неща  , ясно е....
Като цяло темата е доста обширна, но според мен това зониране само измества проблемите, а не ги решава трайно. За 3-те димящи трошки съм напълно съгласен, но според мен има и друг начин да се спрат колите, които не отговарят на новите стандарти и това е да се оскъпят чрез данъците като се въведе еко коефициент. Мръсният въздух специално в столицата ни далеч не зависи само от колите между другото. Има няколко ключови фактора за София и мръсния въздух:
1. София е разположена в котловина, което означава, че доста често през студените дни има така наречените температурни инверсии, което пък от своя страна води до "безветрие" и от там не се проветрява цялата софийска котловина.
2. Всичките тези строежи, на които толкова се радват разпръскват тонове прах, който после ние дишаме.
3. Отново през студените дни много домакинства се отопляват на твърдо гориво. Разбирам, че е най-евтино, но си е просто отровно (буквално в кварталите около циганските махали не може да се диша от ДИМ).
4. Чак тук според мен идват автомобилите, но не виждам как зоните за ограничено паркиране реално може дългосрочно да реши този проблем. За мен е по-скоро редно да се вдигне дотолкова данъкът за стари замърсяващи дизели, че просто никой да няма полза от това да се купуват старите трошки на Европа.

Проблемът на платената зона е, че не може да се ползва цял ден. Окей, да ми направят абонаменти за синя и зелена зона (ама не само по местоживеене) и аз съм склонен да си плащам. Ама така като стане целия град зони, реално ме ограничават без да имам алтернатива. Аз хубаво си държа автомобила в гараж, но нали този автомобил ми е, за да го използвам да стигам от точка А до точка Б (в града и не само), а като целия град е със зонирано паркиране какво правим? Разбирам, че е европейско центъра на градовете да е пешеходен - окей. Но тук пак повтарям, че вече започва доста да се излиза от този окръг.

# 145
  • Мнения: 2 359
Качи се на Витоша през лятото и погледни към София виж смога и ще се убедиш, че колите са мноооооого преди точка 4.

# 146
  • Мнения: X
Скрит текст:
Ами то там е въпросът, че вече зоните не са само в центъра, ами се разрастват из целия град...
Да се разрастват, добре е. Зоната стига вече почти до нас. Не ми пука, щото имаме закупено паркомясто и само една кола, не я местим много даже, аз нямам кола , ходя пеш, хем сме с две деца
То не може да се купят 3 димящи трошки от по 1000 лева и да се писка за паркиране
Задушихме се и се убиваме сами себе си , от смрад и няма ни един нормален тротоар от коли навсякъде
То бива бива , ама ..... на какво ще прилича този град като го наследят от нас децата ни.... ще бягат навън където има правила за някои неща  , ясно е....
Като цяло темата е доста обширна, но според мен това зониране само измества проблемите, а не ги решава трайно. За 3-те димящи трошки съм напълно съгласен, но според мен има и друг начин да се спрат колите, които не отговарят на новите стандарти и това е да се оскъпят чрез данъците като се въведе еко коефициент. Мръсният въздух специално в столицата ни далеч не зависи само от колите между другото. Има няколко ключови фактора за София и мръсния въздух:
1. София е разположена в котловина, което означава, че доста често през студените дни има така наречените температурни инверсии, което пък от своя страна води до "безветрие" и от там не се проветрява цялата софийска котловина.
2. Всичките тези строежи, на които толкова се радват разпръскват тонове прах, който после ние дишаме.
3. Отново през студените дни много домакинства се отопляват на твърдо гориво. Разбирам, че е най-евтино, но си е просто отровно (буквално в кварталите около циганските махали не може да се диша от ДИМ).
4. Чак тук според мен идват автомобилите, но не виждам как зоните за ограничено паркиране реално може дългосрочно да реши този проблем. За мен е по-скоро редно да се вдигне дотолкова данъкът за стари замърсяващи дизели, че просто никой да няма полза от това да се купуват старите трошки на Европа.

Проблемът на платената зона е, че не може да се ползва цял ден. Окей, да ми направят абонаменти за синя и зелена зона (ама не само по местоживеене) и аз съм склонен да си плащам. Ама така като стане целия град зони, реално ме ограничават без да имам алтернатива. Аз хубаво си държа автомобила в гараж, но нали този автомобил ми е, за да го използвам да стигам от точка А до точка Б (в града и не само), а като целия град е със зонирано паркиране какво правим? Разбирам, че е европейско центъра на градовете да е пешеходен - окей. Но тук пак повтарям, че вече започва доста да се излиза от този окръг.
Никъде не е ограничено само до пешеходния център, ами и излиза много от него. Принципът е същият като в София - почват от центъра и постепенно обхващат все по-големи части на града.

Във Виена има няколко зони с платено паркиране, дори съвсем наскоро още ги разшириха.
As of 5 November 2018, the parking management system in Vienna will be expanded to include parts the 11th district.
https://www.wien.gv.at/english/transportation/parking/
В Копенхаген е същото.
There are four parking zones in Copenhagen, a red, green, blue and yellow zone. The closer you get to the city centre, the more expensive it is.
https://www.visitcopenhagen.com/copenhagen/transportation/parking-copenhagen
За какво ти е абонамент там, ако не живееш там? Нали идеята на зоните е точно да те откажат ежедневно да идваш с кола в тях, защото мераклиите като тебе са стотици хиляди и стават километрични задръствания с вълма от изгорели газове. Ще стигаш с кола от точка А до точка Б извън местата, където стават огромни задръствания, до тези места ще стигаш по друг начин.  
В София работи прилично добре, ще се радвам да ги разширят още. Решава проблемите и още как, поне в местата, където са въведени зоните.

Последна редакция: вт, 06 ное 2018, 17:11 от Анонимен

# 147
  • Мнения: 21 817
Ох, задръстване! Цяла София е станала едно огромно задръстване в пиковите часове, че и не само тогава. ГТ обаче не ми е алтернатива на мен, нередовен, студен, мръсен и....пак се седи в задръстването. Строи се с бесни темпове, ами никой не мисли, че тези хиляди хора и коли ще тръгнат и те по тесните улички. Дано северната част на София е в по-добро състояние откъм трафик, че "модерните" квартали се задъхват вече.

# 148
  • Мнения: X
Качи се на Витоша през лятото и погледни към София виж смога и ще се убедиш, че колите са мноооооого преди точка 4.
Виж какво е замърсяването на въздуха в момента и го погледни като се запалят всички печки. Направо ще ти призлее. В момента почти цяла София въздуха е много добре въпреки, че започва час пик и е пълно с коли. https://airsofia.info/

# 149
  • Мнения: X
Ох, задръстване! Цяла София е станала едно огромно задръстване в пиковите часове, че и не само тогава. ГТ обаче не ми е алтернатива на мен, нередовен, студен, мръсен и....пак се седи в задръстването. Строи се с бесни темпове, ами никой не мисли, че тези хиляди хора и коли ще тръгнат и те по тесните улички. Дано северната част на София е в по-добро състояние откъм трафик, че "модерните" квартали се задъхват вече.
Като цяло си права, обаче без зоната беше още по-зле. В синята май вече се изчерпа ефекта, значи, е време да й вдигнат цената.
Е,  премести се до метро тогава - не е студено, не е мръсно и не стои в задръстванията. ГТ стои в задръстванията именно защото има хиляди коли, ако ги нямаше, нямаше да стои в задръсвтания. Освен това не е студен - тролеите са топли, повечето автобуси също, някои от трамваите - също. Има накъде да се оправя, факт, но това не пречи да върви паралелно с разширяване на зоните
Имам усещането за дежа-вю  - водили сме почти същият разговор Smiley, затова спирам.

Общи условия

Активация на акаунт