Какво от "моята чужбина" бих приложила в България?

  • 36 644
  • 612
  •   1
Отговори
# 210
  • Мнения: 9 196
Е, нядавям се да не е спам, за мен това е нещо добро, че се опитват да си върнат контрола, до колкото е възможно, върху националните си политики, защо не и България да стигне до момент, когато може да е самостоятелна до такава степен?

Commonwealth е съвсем друго, намирам го за нормално и коренно различно от убежището, във всеки аспект.

# 211
  • Мнения: 383
Още една разлика- и тук има недоволни от Тръмп, от това,от онова... Но засега не съм чула някой да плюе държавата си конкретно,което в България можеш да чуеш ежедневно.... и доста по-малко хора искат да емигрират (искат да отидат на почивка,на обмен...да отидам за додина-две дори), но не и да си напуснат страната. (Аз от една страна искам да се върна и да  живеем в България,но мъжа ми направо настръхва при мисълта).

# 212
  • Street of Dreams
  • Мнения: 14 277
Още една разлика- и тук има недоволни от Тръмп, от това,от онова... Но засега не съм чула някой да плюе държавата си конкретно,което в България можеш да чуеш ежедневно.... и доста по-малко хора искат да емигрират (искат да отидат на почивка,на обмен...да отидам за додина-две дори), но не и да си напуснат страната. (Аз от една страна искам да се върна и да  живеем в България,но мъжа ми направо настръхва при мисълта).

И аз съм забелязала, че в Америка всички са много горди американци, независимо откъде са дошли! Simple Smile

# 213
  • Мнения: 9 196
Гулденбург - това е въпрос на време, предполагам. Simple Smile

Друго, което искам да видя в България е безкомпромисното отношение към замърсяването. Искам да видя глобени и изправени пред съд, тези, които си хвърлят купчините с боклуци и единични боклучета, където им падне.

Искам записите от камери да се признават в съда нормално, а не като прецедент, след дълга борба и 5 свидетеля да "потвърдят", това, което камерата е записала.

# 214
  • Мнения: X
САЩ:
Как са организирани музеите и забележителностите:
1) Има много информация за различните експонати и то на различни носители - в печатен вариант, на аудио гид, видео, т.н. Така и най-малката природна или историческа забележителност става много интересна. Може и в България нещата да са се променили, но поне на местата, на които аз съм водила чужденци, липсва достатъчно и интересно представена информация.
2) Винаги има нещо, което е интерактивно, което прави изложбата в музея по-интересна и те кара да я осмислиш по-добре;
3) За децата винаги има някакъв вид занимание, което им помага да вникнат в изложбата. Например в художествен музей децата могат да направят гравюри, летописи, т.н.;
4) Много от музеите на една тематика си взаимодействат. Ако си вземете карта в музея на науките във Филаделфия, със същата карта можете да посетите музея на науките в Сан Франциско.

# 215
  • Мнения: 8 978
Много би било интересно да покажете снимка на някоя типична за града, в който живеете, улица.
А за мен лично би било полезно да видя организацията на класни стаи - какви помагала, карти и табла има по стените, често ли се подменят, участват ли учениците в направата им. Колко са децата в класа, как са ориентирани отношенията учител - ученици: на базата на симпатия и приятелство или на база типичен респект.

# 216
  • Пловдив
  • Мнения: 1 669
  От Германия бих взела чистотата и вида в който поддържат на жилищните си блокове.  Панелните им блокчета са санирани всички в еднакъв цвят ,а отвътре са  чисто поддържани, боядисани с много цветя.Нашите панелни блокове са като катакомби всеки си остъклява, санира  както на него му харесва без да се съобразява със съседите си . Да не говорим че , по коридорите  може да видиш изоставени от последия ремонт врати  ,уреди и прочие.

Последна редакция: сб, 24 ное 2018, 22:51 от mdonkova

# 217
  • До морето
  • Мнения: 7 778
Е, как някой ще каже на Ганьо как да си боядиса терасата или че не може да я остъкли. Ма той е дал 100 000 за тоз апартамент, бе ей. Той има права!

Това ни е основният проблем тук - всички имат права, никой няма задължения! И основен лайт мотив е: "Ти ли ще ми кажеш на мене, бе?!"

Последна редакция: сб, 24 ное 2018, 22:51 от Boho chic

# 218
  • Мнения: 10 538
Е, как някой ще каже на Ганьо как да си боядиса терасата или че не може да я остъкли. Ма той е дал 100 000 за тоз апартамент, бе ей. Той има права!

Това ни е основният проблем тук - всички имат права, никой няма задължения! И основен лайт мотив е: "Ти ли ще ми кажеш на мене, бе?!"
За да бъдат балконите еднакво остъклени се сключва договор с някоя фирма за остъкляване и на Бай Ганьо ще му излезе по-евтинко значително, отколкото, ако си купи сам.  И сигурно ще иска.
Така се постъпва и при избора на дограма за блоковете в чужбина, и изглеждат еднакво. Ако някой иска да смени нещо в прозореца си, фирмата за дограма, го води това 'индивидуален проект' и плащаш по-скъпо.

# 219
  • София
  • Мнения: 2 997
Практично решение, Пепина, но за някои би се видяло твърде сложно и първата му мисъл ще е, че ще го "врътнеш".

# 220
  • Финландия
  • Мнения: 172
Финландия
 Бих взела ранното професионално ориентиране. Почти всички знаят къде ще продължат- в професионално училище, или в гимнация, която дава после възможност да се следва в университет. В училищата има специалист които насочва децата, разговарят за интересите му, възможностите, къде има такова училище, как да кандидатства, как да си намери там квартира.....

 И от детската градина- всекидневното излизане навън. Няма извинение, че вали, студено, топло. Границата за детската градина за излизане е минус 15 градуса (и след това е по преценка на персонала)

# 221
  • Мнения: 703
Финландия
 Бих взела ранното професионално ориентиране. Почти всички знаят къде ще продължат- в професионално училище, или в гимнация, която дава после възможност да се следва в университет. В училищата има специалист които насочва децата, разговарят за интересите му, възможностите, къде има такова училище, как да кандидатства, как да си намери там квартира.....

В България също профилирането е ранно - до гимназията учениците трябва да са наясно в какъв вид профил искат да учат - езиков, математически, професионална гимназия, по изкуства и т.н. И не само във Финландия или при нас е така - (почти) навсякъде в Европа гимназиалната система е на сходен принцип.

А нещо, което за мен е положително в нашата система, е че дори и да завършат професионална гимназия, учениците имат възможност да продължат в университет. Ограничаването на достъпа до висше образование на завършили професионални гимназии, както е в част от европейските образователни системи, за мен не е нещо положително и не бих го пренесла.

# 222
  • Мнения: X
С уточнението, че в Германия примерно, професионални гимназии няма, а има професионални училища. Който отиде там, знае че в университет няма как да учи, но най-вероятно нито може, нито иска. Затова пък може да учи аусбилдунг, след което да работи на длъжности, за които в България 90  процента се изисква висше образование.

# 223
  • Мнения: X
С уточнението, че в Германия примерно, професионални гимназии няма, а има професионални училища. Който отиде там, знае че в университет няма как да учи, но най-вероятно нито може, нито иска. Затова пък може да учи аусбилдунг, след което да работи на длъжности, за които в България 90  процента се изисква висше образование.

Чек, професионални гимназии има. Ето ти линк: https://www.berlin.de/sen/bildung/schule-und-beruf/berufliche-bi … liches-gymnasium/

Цитат
Der Bildungsgang gleicht in seiner Grundstruktur (Einführungsphase und anschließender Qualifikationsphase) der gymnasialen Oberstufe in Integrierten Sekundarschulen und führt in drei Jahren zum Abitur, das bundesweit anerkannt wird.

Иначе казано може да се посещава професионална гимназия, в която да се направи Abitur, даваща право за кандидатстване/записване в университет.

# 224
  • Мнения: 10 538
Финландия
 Бих взела ранното професионално ориентиране. Почти всички знаят къде ще продължат- в професионално училище, или в гимнация, която дава после възможност да се следва в университет. В училищата има специалист които насочва децата, разговарят за интересите му, възможностите, къде има такова училище, как да кандидатства, как да си намери там квартира.....

В България също профилирането е ранно - до гимназията учениците трябва да са наясно в какъв вид профил искат да учат - езиков, математически, професионална гимназия, по изкуства и т.н. И не само във Финландия или при нас е така - (почти) навсякъде в Европа гимназиалната система е на сходен принцип.

А нещо, което за мен е положително в нашата система, е че дори и да завършат професионална гимназия, учениците имат възможност да продължат в университет. Ограничаването на достъпа до висше образование на завършили професионални гимназии, както е в част от европейските образователни системи, за мен не е нещо положително и не бих го пренесла.
има ли полза от това, да учиш професионална гимназия (примерно за готвач)  и след това да отидеш да учиш в Университета (примерно филилогия)? И за кой е ползата, ако има? Това са излишни разходи за държавата. Единствена полза мога да видя, ако някой ученик късно е разбрал, че ще учи висше образование, и да му се даде този шанс. А този проблем се решава по-лесно с ранно професионално ориентиране.

Общи условия

Активация на акаунт