На кого да вярвам? Леко или Умерено изоставане ?

  • 6 494
  • 42
  •   1
Отговори
# 30
  • Бургас
  • Мнения: 46
Лорентин, да я поканим в нашата тема, както и в темата за дислексия. Мисля, че там ще намери полезна информация.
     Сега ще потърся темата за дислексия.  Хубава вечер Simple Smile

# 31
  • Мнения: 4 894
Влезте и в темата за смесено специфично разстройство на развитието, както е препоръчала Мама РУ. Не познавам детето ви, не съм и специалист, но вие сама казвате, че уроците са му лесни, чете и помни, математиката само му е трудна. Това не ми се връзва с умерено изоставане. А това, че учи у дома му пречи много да е с добро поведение в училище. Той иска да контактува с деца и не знае как. Вие трябва да му помогнете и специалист.

# 32
  • Бургас
  • Мнения: 46
Аз също се обвинявам за това .Все съм го дърпала  ,винаги съм внимавала от това да не побутне някое дете ,да не го нарани без да иска .Тук вината е моя ,няма да си го простя . Колкото повече го дърпам от децата, по зле става ,ако го изпусна ходи и ги  удря, дърпа ги .. Но като се замисля ,той удря и баща си, баба си .Не го ограничавам от тях ,напротив .. Относно ученето :стихчета учи наизуст (за 1 час вече го знае ),пише с моя помощ защото той е с ретинопатия, вижда но по слабо, зрението е намалено . Та пише големи ,огромни букви и аз му помагам. От учебниците прочита урока и го научава ,почти го разказва . У дома му правя тестове ,отговаря правилно на тях .Четем приказки ,правим упражнения (имам книгата на Мелило) .По математика е някакъв ужас обаче ,не става и не става ...и така .  Иначе е шегаджия ,много усмихната дете е .

# 33
  • Мнения: 423
Ако имате ТЕЛК решение чрез закрила на детето може да искате да ползвате дневен център за деца с увреждания. Там могат да ви насочат и към психолог за вас и семейството ви. Нас поне в Пловдив ни питаха искаме ли. ОБВИНЕНИЯТА не са решение. Не е проблемът във вас, а в системата. За да помогнете на детето си първо вие трябва да сте добре, да се отърсите от страховете и предрасъдъците.

# 34
  • Мнения: 16 997
Това, че удря не е хубаво и трябва да се справите. Не трябва да удря никого - нито децата, нито близките, нито треньорите. Знам, че е трудно, но трябва да разбере, че това е неправилно и носи негативи. Донякъде може да е заради речевото изоставане и неумението да общува нормално. Но детето явно е достатъчно схватливо и паметливо. Залагайте на силните му страни. Щом има затруднено зрение го научете да слуша и развивайте слуховата памет. За фината моторика може да ползвате глина или пластелин. Вместо да пише на ръка ползвайте компютър, тъй като там може да регулирате големината на буквите, както му е комфортно.

# 35
  • Бургас
  • Мнения: 46
Благодаря Ви момичета !

# 36
  • Мнения: 21
Здравейте имам дете на 9 години   аутизъм .със хиперактивност трудно се концентрира има речник трудно обяснява някой неща и като не може става емоционален още не може да пише сам Четенето стигнахме спелуване на букви със сумирването още трудно .Доктор Димитрина Христова правихме ЕЕГ показа леко изоставяне в лявото кълбо и че успява да отговори на сложни въпроси .Правихме тест на Рейван IQ56 със препоръка за местене на масово моля за препоръка там където ходи детето възприема лошата среда

# 37
  • Мнения: 16 997
Здравейте. Не мога да кажа доколко масово училище е подходящо за дете с IQ 56. по Рейвън, по-Векслер ще е по-ниско. Масовото училище не е много приятелски настроено към деца, които имат сериозни обучителни трудности, а при Вашето дете вероятно и поведенчески. Ще Ви предложат индивидуална форма на обучение и това ще означава 2-3 часа седмично с ресурсен, 1-2 часа с психолог и още 1-2 часа с логопед. Ще трябва да го водите в училище за около още 12 часа седмично с начален учител, който ще му преподава стандартно. Отделно масовите училища са големи сгради с много ученици и доста шум, което ще натоварва нервната система на детето Ви. Това са минусите на масовото училище. Ако смятате, че детето Ви може да се справи с комбинирана форма - индивидуални часове по БЕЛ, математика, Човек и общество, човек и природа, КМ, английски и да влиза в клас по музика, технологии и предприемачество, рисуване, физическо може да опитате. В такъв случай може да потърсите някое училище с по-малко деца в клас и по-малко класове в самото училище.
Само за сравнение, колкото и некоректно да е. Моето дете е с двойно по-висок резултат на Рейвън - 116, но в училище е основно с тройки и четворки.

# 38
  • Мнения: 21
Поздравявам ва за напредъка надявам се да постигнем и ние добър резултат посещаваме психолог от 1 година боря се като родител за подобряване.

# 39
  • Мнения: 16 997
Благодаря. Нетипичните деца във всяко едно отношение наистина изискват повече грижи и подкрепа. Не познавам детенцето Ви, но Ви желая с упоритост и постоянство да развиете до максимум възможностите му с цел да има  независимо бъдеще.

# 40
  • Мнения: 15 764
Поздравявам ва за напредъка надявам се да постигнем и ние добър резултат посещаваме психолог от 1 година боря се като родител за подобряване.

само психолог ли подпомага детето?
Написали сте "местене" в масово училище. Каква образователна институция посещава детето и  защо не е в момента в масово училище , обучавано по начин по който описва мамаРу?

Рейвън е скала за невербални деца, тя не изследва толкова комплексно интелекта както примерно векслер с неговите части за оценка по различни течения на висши мисловни функции ( памет, внимание, концентрация, реч, разбиране и т.н.)  . Според таблиците които съм гледала а рейвън показател IQ 116 се смята добра, нормална интелигентност, но интелигентността няма с обучителните затруднения. Ако беше така децата с зрителни или слухови затруднения, тези с ДВХА ( като "чисто със  състояние, без коморбидност с ИЗ или РАС) щяха да са с компрометиран интелект. Те просто имат обучителни затруднения. Набавянето на знания става според техните специфики, т.е. проблем не е сложността на информацията на начин по който се получава и се проверява наученото. Детето може да е интелектуална норма но пак да има обучителни затруднения.

Много често чета напоследък как родителите при обучителните затруднения при деца от спектъра (Р,АС)  или тези с ИЗ изтъкват хиперактивността като водеща причина за проблемите. Това е напълно некоректно. Хиперактивността и двата случая е вторична. Основните обучителни затруднения са резултат от базовата диагноза, а ХА допълнително влошава нещата ( примерно детето се активизира прекалено когато е силно затруднено, но е затруднено заради основните си дефицити) , т.е. ХА не е водещ проблем ! И дори по някакъв начин, с вълшебна пръчка, да се премахне ХА, обучителни затруднения ще си останат,  защото те се дължат на базовата диагноза. Затрудненията при децата са резултат от  естеството на състоянието им. Така че родителя трябва това ясно да го осъзнава. Че детето е преди всичко с РАС или ИЗ и  това продуцира проблемите. ХА само ги влошава.

Последна редакция: пн, 16 дек 2024, 00:12 от _re_ge

# 41
  • Мнения: 16 997
_re_ge, а дали масовото училище и индивидуалната форма ще му дадат повече от ЦСОП, където учителите са подготвени да работят с деца с обучителни и поведенчески отклонения?

# 42
  • Мнения: 15 764
_re_ge, а дали масовото училище и индивидуалната форма ще му дадат повече от ЦСОП...

С това темпо на изоставане не мисля че е за масово училище. Напълно съм съгласна. Чудя се защо не са препоръчали двойно отлагане. Първо с една и после с още една година преди да тръгне първи клас. Щеше да има малко време за "дозряване". Но, в тази ситуация, виждам като най-голям проблем това, че интензивната терапия  на детето е бил отлагана. Ако работата с него беше започнала на 3 г и съвсем мако над, когато вече е имало проблеми, до 7 щеше да бъде ясно каква е динамиката на "догонване", какво е нивото на 7 г., колко е изоставането, дали не е разумно детето да бъде отложено първи клас един път ( да изкара отново 4 група ДГ). На следващата година може да бъде отложено отново с препоръка да е "ученик" в предучилищна. Така, щеше да му бъде даден един буфер от 2 години да навакса и ако тогава вече не става, центровете си остават като краен вариант. Макар че пак можеше да тръгне в масово училище и да се опитват отново да наваксат в рамките на 1-4 клас. И тогава ако това не се случваше , то детските центрове на личностно развитие като краен вариант.


...ЦСОП, където учителите са подготвени да работят с деца с обучителни и поведенчески отклонения?
Що касае ЦСОП - имам преки наблюдения мамаРу. Там въобще не се случва това, което си представяш.

Последна редакция: ср, 18 дек 2024, 00:35 от _re_ge

Общи условия

Активация на акаунт