Детето не иска да учи

  • 32 116
  • 410
  •   1
Отговори
# 105
  • Мнения: 1 610
Amber комбинаторика и вариации в начален клас ми звучи като детрминанти и теория на вероятностите в основното... дори не си представям, че 10 годишно мозъче ще го разбере, както и да е представен материала.  Направо от сега ми иде да се откажа... Sad

Да си призная снощи пробвах метода с шоколада...в къщи и кучето даже ме гледаше странно...Laughing

Това смъкване на материал на какво се дължи, на закона за задължителното образование ли? Някаква невероятна реформа ли се готви от типа на професионалното ориентиране след 16г. възраст?
Много се извинявам, че задавам тъпи въпроси, но се чувствам като в небрано лозе...

Последна редакция: пт, 30 ное 2018, 16:51 от Жоржи

# 106
  • Русе
  • Мнения: 12 205
Ами точно теория на вероятностите започват в основното  Нещо от сорта - колко пъти най-малко трябва да бръкнем за да извадим незнам си какво топче от торба с еди какво си. Не знам точно от кой клас и какво учат по новата програма, но в темата за задачите срещам какви ли не задачи.  Предполагам че се въвежда такъв материал, във връзка с нарастването на професии, свързани с обработка на информация, статистики и подобни. То хубаво, ама наблюденията ми са, че нищо не се въвежда с мярка.Та не очаквам и тук светилата да са се представили като хората. Математиците са една странна порода хора, които като разбират нещо ,мислят че всички го виждат и разбират точно по същия начин, което не е така. То и аз ,като аналитична натура с такава специалност не съм предполагала, че може някои понятия да не са очевидни. Обаче ми се падна дете, с абсолютно различен тип мислене, и разбрах че не винаги очевидното е толкоз очевидно.Математиката, колкото е точна наука ,е толкова и абстрактна, доколкото се борави с абстракни понятия, покриващи реални такива. Обаче точно при това полагане, при един тип деца се получава пробойна, защото те не налагат абсолютно и не се абстрахират от подробности. Например очевидното a = b и b=c, значи a=c. Моето дете го прие само да не ми скърши хатъра, обаче изпитваше дълго време подозрения.

# 107
  • Мнения: 24 467
Това с топчетата го има в състезателните задачи в първи-втори клас още.
Децата не знаят каква математика е това. Просто се забавляват.
Жалко, че и училищната математика не носи такова удоволствие.

# 108
  • Русе
  • Мнения: 12 205
Погледнах в програмата за 6 клас по математика. Включено е следното

Случайно събитие
Определяне на случайните събития при извършване на определена дейност (опит).
Преценяване на вярност и невярност на твърдение.
Вероятност на случайно събитие като отношение на възможности
Вероятност
Използване на таблици, схеми и диаграми за онагледяване на възможните и благоприятните изходи на случайно
     събитие, необходими за намиране на вероятността му.

# 109
  • Мнения: 1 153
Амбър, сърдечни благодарности от дъщеря ми, много се зарадва Simple Smile Тя е с другия вид мислене и трябва да разбере, не може наизуст да приеме нещата. Знае формулите, знае кога да ги приложи, но види ли задача с а,х... и се омотава торално, аз съм същата. Знаех формули, теореми, пиша, доказвам и до там - в реална задача не мога да ги приложа.
Утре ще направя абонамент за Уча се, много добре са обяснени там задачите, по литература също има ценни неща.

# 110
  • Мнения: 1 961
Това да помагаш на детето всеки ден след у-ще е много грешно, изпитах го на собствен гръб. Докато родителите смогват да обяснят и напишат защо учителите да си дават зор да промент нещо. Напротив, ще ви дават още и още за учене.
За моето дете в първи клас ми казаха да не се упражнява повече от 30 мин на ден, най-добре 20. До сега много не съм видяла какво учат понеже всички тетрадки и учебници остават в у-ще, но започна да чете без да сме се упражнявали. Явно работи системата(в чужбина сме). От това което наблюдавам се стараят максимално да ги научат на самостоятелност. На мен едно време ми беше много трудно в началото в университета. Всичко сам си организираш и плануваш, нямаш концепти. До доста късничко майка ми помагаше което ми беше много удобно разбира се, особено по математика. На моите колеги свикнали сами да учат и организират им беше по-лесно. Аз лично усетих много разликата и то не в положителен смисъл.

# 111
  • Русе
  • Мнения: 12 205
Teya75, фотографът каза, ако има въпроси девойката можел да се отзове и да помага. И умната Smirk , че си знам цветето.

 
Това да помагаш на детето всеки ден след у-ще е много грешно, изпитах го на собствен гръб.
    Формули няма, и съвети от този тип са неуместни.  Да организираш сам, да плануваш, концепти. Да ама ако изборът е твой. За да правиш избори, все пак трябва да имаш опит, иначе е дресировка. Децата са различни. Някои родители пък и да искат нямат възможност да помагат. Имам приятелка, която лежеше на тази кълка и сина и на 21 едва завърши средно ,ама с цената на доста учители по-късно и пак не се размина без помощ.Просто трябва да са ясни цели, приоритети, възможности. Това, че неглижира училището, не е само сигнал за безотговорност, може да има и други причини и да се изпуснат някои ползи, които по-късно трудно се наваксват. Материалът понякога е непремерен ,не всички деца могат да се справят ,учителите понякога са неадекватни.  Освен всичко смятам, че образователната система поизостава и много от принципите и са остарели и неефективни.

# 112
  • Мнения: 1 153
Амбър, благодаря. За сега на дневен ред е математиката, че е като зейнала дупка.
Лино, не трябва да се учи с децата, но там където има затруднения, трябва да се помогне. Ученето без разбиране не е учене и не оставя трайни знания. Затова, по-добре седни и разясни на време, вместо да откриеш, че се е получила пропаст като Гранд Каньон. Аз помагам така - първо питам какво е разбрано, после дали може да даде пример от живота за това, което казва, как то се вписва в общата картинка, с какво го свързва. Така го осмисля и свързва с нещо приложимо и дори да не може да даде точното определение (в повечето случаи определенията са толкова засукани, че трудно се помнят като стихотворение), може да го обясни и даде пример. Пример от вчера. По физика взели урок за цветовете, не знам какво точно и учителката попитала, защо биковете се дразнят от червения цвят. Дъщеря ми казала, че те всъщност се дразнят от движението на плаща, а не от конкретния цвят, защото не виждат цветно. Дори не помня кога сме говорили за това, но общо-взето, разговорите са ни такива, че да и помагат в училище с допълнителни знания, любопитни факти, забележителности за страни, които изучават...

# 113
  • Мнения: 1 153
Еееее, ама тия от Уча се големи сладури. Абонамент за 12 месеца - 99 лева (по 8,25 на месец), за 6 месеца 78 лева (по 12,95 на месец). Чудя се, дали може да се комбинираме с още някоя майка?

# 114
  • Мнения: 16 959
Тея и на мен ми е скъпо. Не знам дали може да се комбинира. Може да пробваме да регистрираме двама ученици в различни класове. Ако искаш.

# 115
  • Мнения: 4 879
Лино много си права. Хубаво е детето само да се справя. И за 30 Мин. Но в класа на моето дете домашните, които се дават и отличниците не могат да напишат за 30 Мин. Сега за събота и неделя има 4 стр. от помагало по математика и допълнителен лист с 15 текстови задачи. А има и по другите предмети. И майките на отличници се оплакват от многото домашни, но не пред учителката. И аз съм само една птичка, при което госпожата ми казва, че само аз се оплаквам, защото на моето дете му в трудно.
Започнах аз да решавам част от задачите, че съвсем няма да иска при този голям обем. Лошото е, че не мога да докарам нейния почерк, та тя пак пише.
При нас през годината госпожата дава много сложни задачи на тестове. На изходното и входното ниво бяха по- лесни.

# 116
  • Мнения: 1 604
Цените на уча се от догодина ще са други. За имащите в момента абонамент и желание да продължат и догодина е по-изгодно да се плати сега, има 1 м. подарък.

# 117
  • Мнения: 10 589
Явно работи системата(в чужбина сме).
Нямаш база за сравнение. Например в Германия в 8 клас по география оцветяват знамената на различните държави, в България -учат за Ренесанса.😕

# 118
  • София
  • Мнения: 5 586
В нашето училище явно има абонамент, защото детето редовно ми казва че госпожите им пускат урока от "уча се" , май малко ги помръзва да преподават.

# 119
  • Мнения: 1 961
Явно работи системата(в чужбина сме).
Нямаш база за сравнение. Например в Германия в 8 клас по география оцветяват знамената на различните държави, в България -учат за Ренесанса.😕
Нещо не можах да те разбера.. ходила съм в БГ на у-ще.

Общи условия

Активация на акаунт