Детето не иска да учи

  • 32 097
  • 410
  •   1
Отговори
# 90
  • Мнения: 24 467
Имам много забележки по структурирането на материала, който се изучава.Например математика - въвеждат се понятията и зависимостите. Към урока са дадени задачи, които дори моят син ,скаран с математическото мислене решава без затруднение. Накрая обаче , в края на раздела, обобщаващия урок и задачите са с няколко нива по-сложни и съответно контролните са с такива задачи. Понеже аз се занимавам с математиката в къщи, въпреки че констатирам едно доста добро ниво на разбиране и прилагане на материала, скачането на следващото ниво в рамките на час- два, му е вече доста сложно и се налага аз да седна и няколко дена да се занимавам с него за един резултат - 4 при плътно решаване и обясняване на задачи. Явно не е само проблемът у нас, защото максимална оценка на повечето контролни няма, а петиците  са 1 или 2. Училището е езикова гимназия и се влиза с висок за града бал.

Потвърждавам. И аз съм тази, която се занимава с подготовката на детето. И го виждам. След урока имат едни 4-5 задачи, съвсем елементарни. Обобщителните нямат много общо с тях. А тези на НВО пък във втората му част - съвсем.

# 91
  • Мнения: 16 954
Цялата програма е излишно претрупана и усложнена до немай къде, а този вид изпитване залага на едно автоматизирано попълване без всякаква мисъл. То и каква мисъл като още в първи клас е натиск да започнат да четат и пишат колкото се може по-рано, за математиката не ми се говори изобщо. И за къде е цялото това бързане. Сега във втори клас започнаха задачи с х и веднага и а и b като неизвестни. И защо? Какъв е смисълът?
Колкото до големите домашни - нали трябва да се оправдае закупуването на помагалата. По руски домашните им са да прочетат две упражнения от учебника и да попълнят едно в учебната тетрадка. Ама няма помагала, само учебник и учебна тетрадка и една малка за работа в клас.

# 92
  • Мнения: 1 153
Амбър, ти поне разбираш и помагаш, ами такива като нас, които не могат. Миналата година още казах на родителска среща, че има разминавания в задачите. В клас 1+1, на тестове ∫f(x)+g(x)dx=∫f(x)dx+∫g(x)dx, домашните и те същите. Като седне на пише, такива примери няма решени.Тогава и казах да дава от всеки вид по една решена задача, че да има от къде да се водят децата. Другите родители мълчаха като риби, макар и техните да не са цъфнали и вързали, съответно резултат нямаше. Вече почти не пише домашни по математика, помъчва се, помъчва се колкото-толкова. Има няколко учителя, които дават частни уроци, всичките заети, нямат място за още деца. Накрая намерих един, не и обяснява, а решава задачата. Ами обясни какво, как, защо. Да минава този 7-ми клас. А в 5-ти клас учителката не беше такава. Обясняваше, даваше по няколко начина за решаване на задачите, не сипеше домашни на кило, проверяваше ги. Какво и стана от миналата година, не знам. Допускала грешки, нервна, карала се. Дори отличниците по мат. смъкнаха успеха.

# 93
  • Мнения: 16 954
Тея, питай в математическата тема. Има такава за помощ по математика.
Момичета, някой ползва ли абонамент в Уча се? Ако да, какво ви е мнението?

# 94
  • Мнения: 10 587
Аз имах миналата учебна година. Основно го ползваше синът ми /тогава в 8-ми клас/, няколко пъти пусках на дъщеря ми уроци и упражнения, но интерес никакъв. Тази учебна година не го поднових.

# 95
  • Мнения: 9 684
Без частни уроци по математика в гимназията е почти невъзможно.
Голямата ми дъщеря се луташе от двойка до шестица, защото госпожата изобщо не им обясняваше задачите. Трябваше да ходи на уроци, за да успее да ги разбере и да се справя в училище.

Mama Ru, ползвали сме Уча се. Доволна съм.
Хубаво се обяснени уроците, забавно. Имат и въпроси по урока, които след това децата правят. Единствено, че от многото домашни рядко ни оставаше време за видео-уроци. Но определено е доста сполучлив сайта и си струва.

Миналата година имахме целогодишен абонамент. Тази -още не сме се наканили да платим 100лв.

# 96
  • Мнения: 2 024
Работата на учителя в началното училище е да научи децата как се решават тестове. Да им подскаже тактика, но всяко дете е индивидуалност и знае кое му пасва по-добре. При повечето деца работи първата стратегия, защото и амбициите не са за шест. Но пък всяко дете се затруднява на различни задачи, така че няма как да се дадат общовалидни указания "решете първо задача 2, после премини на ..." Правилото е да прегледат задачите и да прескочат тези, които са им трудни и изискват мислене. След като стигнат до края и имат останало време се връщат към прескочените задачи. При някои деца обаче действа принципът първо най-трудните, а в края тези, които не изискват мислене.
Моите наблюдения обаче са, че в гимназията масово не знаят как да подходят и се хвърлят на това, което ще им донесе точки за заветното 3 и като сбъркат получават 2.

Чакай малко - в една ситуация учителите казват "Те са цял клас и не мога да подхождам индивидуално към всеки в часа", а в друга - " ..., така че няма как да се дадат общовалидни указания"...

Практиката е показала, че най-доброто е някъде по средата - затова написах, че когато учителят добре познава класа си, то той може да прецени за конкретната паралелка коя стратегия би била удачна за повечето деца от нея. Пък ако има някои и друго дете дето тотално не е за него тая стратегия, учителят може да му препоръча обратното, и то точно с една-две думи. Например: "За Иван и Стоян препоръчвам обратния ред."
Въпросът е на децата да им се спести време от това за мислят от къде да започнат, ..., защото много от малките деца не преценяват изобщо колко време да отделят за такива мисли, та да не кажа, че се и притесняват дали не бъркат в избора си...
Препоръки от сорта "На който му е трудно с това или онова, да мине на трето-пето." не пестят време, а само объркват децата - те първо четат задачите и трябва да стигнат до извода трудна или лесна е задачата, че да я дорешат или да я оставят за после. Чудят се и дали достатъчно са помислили над условието или не - "дали да мисля над нея още или да я оставя?"..., тая неяснота и несигурост хем им яде от времето, нем от нервите да не сбъркат в стратегията си, пък дали са решили задачите вярно е съвсем отделен въпрос.

# 97
  • Мнения: 1 153
Бях направила абонамент в Уча се, когато дъщеря ми беше в 5-ти клас. Не и свърши много работа, защото преминаваха към новата програма - смъкваха уроци от горни класове, а уроците в Уча се не бяха коригирани. По разказвателни предмети се налагаше да търси в 6, 7, че и 8 клас уроци и отнемаше време. Но пък уроците са много хубаво и достъпно разказани, обяснени. От математика, български и английски беше доволна.

# 98
  • Мнения: 1 610
Как така са смъкнати от 8 клас в 5 клас??? А в 8клас какво учат висша математика 3 част ли?!

# 99
  • Мнения: 16 954
Моето е във втори клас. Има трудности с разбирането на речта, оттам и с разбирането на всичко. Зрително възприема по-добре, затова се чудя дали да ги дам тези 100лв, дали ще й върши работа или не.

# 100
  • Мнения: 24 467
Моето е във втори клас. Има трудности с разбирането на речта, оттам и с разбирането на всичко. Зрително възприема по-добре, затова се чудя дали да ги дам тези 100лв, дали ще й върши работа или не.

Сайтът на "Уча се" е добър за допълване към учебната програма, още повече за деца, които имат проблем с възприемането, разбирането и интерпретирането на писмената реч, както е при дислексиците. Всеки урок там се обяснява устно и е съпроводен с нагледен материал от снимки, картинки и графики, което за човек с такъв проблем е огромен плюс.
Аз го ползвам от години и съм много доволна, особено що се касае до разказвателните предмети и английския.
Ти можеш да опиташ първо с пробна версия да видиш как ще ви се отрази и после реши какво ще правиш за абонамента.

# 101
  • софия
  • Мнения: 5 147
"Уча се" е супер. Ние сме имали и семейни вечеринки за да окуражим някое от децата, гледаме урока всички и после всички попълваме малките тестове. (поне физиката така я действахме)

# 102
  • Русе
  • Мнения: 12 205
Как така са смъкнати от 8 клас в 5 клас??? А в 8клас какво учат висша математика 3 част ли?!
  Сега въвеждат нови дялове в училищната математика. Застъпват комбинаторика и вариации още в началните класове. Което не би било лошо, стига да е правилно поднесен материалът. Моето дете е в преходен набор. Учиха до 7 клас по старата програма, а от 8 учат по нова и им святкат неща, които направо им идват от небето.Комбинацията с лош учител е убийствена.

   Минали сме и през уча се, но понеже не е последователен в ползването, го изоставихме, а и изискванията при тях са други. Аз предлагам на моя син https://bg.khanacademy.org/.Но той не е структуриран по нашите учебници и информацията се търси с търсачката на сайта, но го намирам за доста полезен и на детето му хареса.

Teya75, твоето дете ли се интересуваше от фотография. Да споделя нашия опит. Тази пролет се записа сам на един курс при известен фотограф в града. Курсът беше за възрастни, но той се вписа добре и беше много доволен. Даже сам си го плати, защото не бях сигурна, че не е интерес от ден до пладне. Обаче преди това следеше доста влогъри, които публикуваха опит във фотографията и сам си търсеше информация. Обаче курсът определено му беше много полезен. Има и он-лайн курсове. Каза че се е записал сега на някакъв такъв, обаче не съм го питала за подробности.



  

# 103
  • Мнения: 1 153
Амбър, дай някои влогъри насам, моля.
Жоржи, набор 2005 изтеглиха късата клечка с промяната в образователната система. В пети клас учеха по нова програма по всички предмети. По география, ЧП, ЧО, български, математика (не помня другите предмети) им бяха смъкнати и добавени уроци от 6ти, 7ми и май 8ми клас. Доста объркано беше, имаха по 2-3 притурки с новите уроци по предмет. Стана така, че имаха много материал, а малко часове, голямо тичане беше по уроците. Те са и първите, които по НВО в 7ми клас ще имат материал от 5ти, 6ти и 7ми клас.

# 104
  • Русе
  • Мнения: 12 205
   Teya75, тези ми даде моят син

А по история какъв ад е в 9 клас по новата програма. До този момент не бяха учили почти нищо от световната история. В момента по 4 часа на седмица история, на английски. За първи път чуват понятия феодализъм, буржоазия. Въвежда се доста сложен терминологичен речник, който и на родния език им е съвсем непонятен.За един час препускат през Англия, Средновековието ,Абсолютизъм и е такъв гърч. В добавка оригинален учител, който не знам и аз какво иска, дава собствени кратки планове, ама изпитва на нещо, което го няма там, нито в учебника, щот е малко всичкото туй.

Последна редакция: пт, 30 ное 2018, 15:33 от A m b e r

Общи условия

Активация на акаунт