Дискусионна тема. Говорилник. Частно vs държавно образование.

  • 42 904
  • 855
  •   1
Отговори
# 660
  • София
  • Мнения: 20 049
Ееее стига де Русалке. Питай я каква беше оценката на дъщеря и на пробните (мисля в Питагор ако не се лъжа) след като тръгна да я мести от НУКК. Забравила съм вече подробностите. Не ми се рови из хисторито, но го има някъде. Не беше нищо над 4-ка.
Помня, ниска оценка, но това не е показател, изпитите за прием/респективно пробните  в ПЧМГ не са елементарни, та да се справиш само с училищна подготовка на прима виста, ако дотогава не си ходил по състезания, а си се ограничавал до училищната мат. Самият факт, че няколко месеца след това резултатът беше съвсем друг, е по-показателен.Детето си е имало и потенциала, и базата на която да стъпи от училище, колкото и това да се отрича. Вземете вие един истински тройкаджия с пропуски и го докарайте до прием в ПЧМГ и СС  с 6 само с няколко месеца курс/урок. Кауза пердута.

Последна редакция: сб, 02 фев 2019, 00:50 от пенсионирана русалка

# 661
  • Мнения: X
Е в момента не обсъждаме потенциала на детето, който е неоспорим. Обсъждаме нивото на подготовката в НУКК.  И по онова време изпитите за ПЧМГ изобщо не бяха и наполовина на сегашните. Същото важи и за СС. Нямам личен опит, но от прочетеното съм останала с впечатление, че бяха просто високо ниво училищна математика, която детето навакса с школи и уроци.


Високото ниво на НУКК след 7 клас се дължи на мотивирани деца и родители (същите, които се състезават в 1 клас) и яки уроци в 6 и 7 клас. По състезания никакви ги няма до тогава.

# 662
  • София
  • Мнения: 20 049
Нещата са в комбинация..Не е само до потенциал, макар той да е водещият.А в ПЧМГ не мисля, че задачите и тогава бяха ниска топка.Деца от класа на моите в ОУ,тооест по-големи от щерката на Л, влязоха с последния влак в ПЧМГ, при все курсовете за подготовка за СМГ.А не са някакви посредствени деца, единият към днешна дата е състезател на СМГ.Та само с гол потенциал и подготовка на ниво 3-ка и най-кадърният даскал няма да те изведе до шестицата като съумее паралелно  за 3-4 месеца и пробойните да запълни, и липсващото/ неизучаваното да покаже, и формата да оттренира с детето..Пак казвам, въобще не харесвам НУКК, та да го защитавам, принципно не  приемам твърдението, че 6 някъде из ДУ е непременно 3 другаде в ЧУ.От държавно до държавно има разлика, а от частно до частно - сигурно още по-голяма.Понеже частноо не значи само тези 4-5-6 частни, които са наистина добри.В други частни шестицата е пълна измислица, пример с Дружба дадох вече..Ако това е нивото, оценено за 6, не искам дори да си представям какво е при тройкаджията.Във време, когато по пробни в школите  се застъпва и в ДУ е минат материалът за ъгли, триъгълници, равнини, ъглополовящи, в Дружба не е започван. А това са едни десетина+ урока..Преподаващият им госпидин удобно не предал миналата година цял дял, супер, нали..Та ето как една шестица от някое свястно ДУ може и 8  да е в някои частни. Не може да се обобщава..

Последна редакция: сб, 02 фев 2019, 01:29 от пенсионирана русалка

# 663
  • Sofiq
  • Мнения: 723
И аз съм впечатлена от статистиката как някои училища по абсолютно всички предмети са в челната тройка...мога да допусна добри училища с малко деца, готвени целенасочено цяла година, да са
първи в списъка по 1-2 предмета.  Не бяха супер трудни матурите за 2018, по ЧП и ЧО децата коментираха, че било много лесно, по математика задачите бяха също елементарни, от училищния материал. По БЕЛ обаче индивидуалните разлики няма как да се скрият, там е по-комплексна добрата подготовка и не става само с повтаряне на материала цяла година...
И по всичките 4 предмета да си с почти максимален резултат и то от толкова деца....чак 100% по предмет!
Леле...къде сме спали, като сме избирали училище....

# 664
  • София
  • Мнения: 16 548
НВО4 си знаем, че е безсмислен измерител, а НВО7 от колко години е с външни квестори? От 4? Всякакви статистики от преди са безсмислени; много ми са били забавни отличните резултати на смолянска и кърджалийска области, след като знам от "квестори" как помагат на децата.

# 665
  • София
  • Мнения: 10 825
Поне от 2010 година НВО след 7 клас е с външни квестори, а предполагам и много преди това (за 2010-та знам със сигурност, защото имах приятелка, която беше квестор и ги разпределяха на случаен принцип по разни училища)
А резултатите в Смолянската и Кърджалийската гимназии са такива, защото градчетата са малки и дори и външните квестори се оказват я роднини, я близки познати.

# 666
  • Мнения: X
Русалке, аз не обобщавам. Говорех в конкретика. И си правя изводи за себе си. Тъпо е, че обсъждаме конкретно дете, да ме прости майка и. Само с добро е всъщност. Но щом дете с подобни качества не е успяло да извлече максимум от НУКК, очевидно има някъде бъг в системата. И щом този бъг детето успява да навакса с няколко месеца допълнителни интензивни занимания означава, че престъпната небрежност е още по-голяма.
А за разликата между различните ЧУ съм напълно съгласна. Но все пак да напомня, че говорим в момента само за добрите такива сравнявайки с едно от уж добрите ДУ до 7 клас(не включвам математическите), за което знаеш каква е битката в 1 клас. Даже обява за уроци наскоро пуснах тук.
Моето лично мнение за НУКК, базирано на наблюдения на резултати по състезания(математически и Любословие) и НВО, е че децата са подбрани и с мотивирани родители (подобни на тези в някои ЧУ), т.е. материалът за посев е добър. Wink. Основата от знания в училището не е съвсем посредствена, но все пак е поне 2 оценки под максимума. Което показва, че това училище не успява да уползотвори на максимум този материал. Wink Родителите на тези деца са избрали подхода да са в относително добро ДУ, за което да плащат пренебрежимо малко и да напънат децата в 6 и 7 клас с яки уроци. Докато при добрите ЧУ изборът и подхода на родителите е друг - да плащат 7 -8 години за системна подготовка без да има нужда от ексцесии в 6-7 клас. Веднага ще отбележа, че и от тези ЧУ има деца ходещи на уроци в 6-7 клас. Но има съществена разлика в причините.
Кой подход е най-добър всеки трябва да прецени и избере за себе си.

Последна редакция: сб, 02 фев 2019, 08:48 от Анонимен

# 667
  • София
  • Мнения: 2 925
А по ЧО и ЧП - ужас, ужас.... Разказваха ми наскоро за едно наше общо любимо училище, миналата година какви циркове е вършило.

Пхахахаха сега се задълбах малко повече. Не е истина какво се случва на това НВО.
Блис, може ли малко повече информация, че ми стана любопитно Simple Smile Ако искаш не споменавай името на училището, пък ние ще се сетим Stuck Out Tongue Winking Eye

# 668
  • Мнения: X
А по ЧО и ЧП - ужас, ужас.... Разказваха ми наскоро за едно наше общо любимо училище, миналата година какви циркове е вършило.

Пхахахаха сега се задълбах малко повече. Не е истина какво се случва на това НВО.
Блис, може ли малко повече информация, че ми стана любопитно Simple Smile Ако искаш не споменавай името на училището, пък ние ще се сетим Stuck Out Tongue Winking Eye

Казах достатъчно.

# 669
  • София
  • Мнения: 20 049
Онна, няма как да е поне, тъй като НВО специално в този си вид е баш от 2010.Преди това не само форматът беше друг, ами децата полагаха изпита другаде, не в училището си.Та няма как при схема като на ДЗИ квесторите да са вътрешни. Дъщеря ми е първият набор с НВО, квесторите в ДУ от самото начало си бяха външни, в ЧУ от по-късно.Гарантирано в СС през 2011 не бяха.Вероятно и другаде.И това се коментираше в пространството..

# 670
  • София
  • Мнения: 10 825
Значи в първата година е била квестор моята дружка. В държавно училище беше, нямам представа как е било в частните, аз тогава още не се интересувах от училища, камо ли от матури

# 671
  • Мнения: 5 425
Колкото повече задълбавам в изпитите по МОН, толкова повече им ставам фен. Сега съм на вълна матури, в резултатите от които е скрита истината за гимназиалното ни образование ...
Значи:
1.Как стои въпроса с царицата на науките - математиката? На първо място заслужено стои ПЧМГ. СМГ както винаги съм подозирал, не може да се сравнява с колоси като музикалното училище или 128-мо...
Скрит текст:
2. Но чакайте - империята СМГ отвръща на удара по английски, където е безспорен фаворит...
Скрит текст:
3. Дълбоко се гордея с факта, че нивото на немския в родния ми строителен техникум е в пъти по-добро от това, в НЕГ и почти достига фаворита ФЕГ. Деца! Ако искате да научите немски - отидете във Френската гимназия или в Строителния техникум, а в краен случай - в НПМГ...
Скрит текст:
4. Но не изпадайте в заблудата, че НПМГ е по-добра от НЕГ! НЕГи Руското училище засенчват последната в областта на Биологията...
Скрит текст:
5. НЕГ освен това бие НПМГ и по Физика, където отстъпва само на топ училище като Веда!
Скрит текст:
6. Не така добре седят нещата за НЕГ по Химия, където логично фаворитът е (разбира се) Първа Английска. НПМГ поне връзва над 5.50 в този случай. Язък за мечтаещите да учат медицина в Немско...
Скрит текст:
7. А как стои въпросът с хуманитарните науки, например История? Това е област, която скоро ще бъде доминирана от Професионалната гимназия по текстил и моден дизайн.  НГДЕК едвам крепи над 5.50.
Скрит текст:
8. Посипвам си главата с пепел - АК не става за нищо. И това е самата истина!



# 672
  • София
  • Мнения: 2 925
Ха, ха, ха, Ежко...Добре го каза Дидева, като пусна линка със статистиките: "Забавлявайте се" Laughing

Да вметна пак мои размисли за НВО4. Години се повтаряше, че то няма значение, че е оценка на учителите, а не на децата (това по повод възраженията на родители, когато се въвеждаше, че не е добър формат за малки деца и не е добре да се стресират с подготовка за един изпит целия 4-ти клас и т.н.). Обаче някак се оказа, че с годините започна да придобива тежест, а именно - влезе като част от точките за прием в СМГ, на база НВО4 и среден успех се прави разпределение по паралелки в някои ДУ след 4-ти клас. Тоест идеята детето да продължи в един клас с едни и същи съученици от 1-ви до 7-ми клас вече  поне за София е неактуална за всички. В някои ЧУ пък въпросното НВО4 се използва и за реклама, та не е странно, че някои се поуливат с резултатите Simple Smile
А щом започнаха да се появавят уроци и курсове за подготовка за НВО4, то явно тежестта му расте като фактор за последващото образование на децата.


# 673
  • София
  • Мнения: 20 049
ОМГ, сериозно ли...Миналогодишната матура по английски беше елементарна , та само който не беше отишъл (сред знаещите), нямаше около 6.А и матурата е на ниво В2, нормално е деца, изучавали езика от 1 клас, макар и неучещи в АК или АЕГ, да имат отлични оценки.Физиката на НЕГ също не е повод за сравнение, явилите се не са като бройката от НПМГ.Едно от явилите се деца в НЕГ, не съм гледала колко са, но гаранция са малко, сега учи в Хайделберг физика.Дете от Веда, не помня само дали е от същия този или от предходния випуск, също е много напред с физиката и това следва в Германия.В тазгодишния випуск на НЕГ  също има две деца, изявени физици, едното наскоро се върна от международно състезание.Ако се явят на ДЗИ по физика, нищо чудно и 6,00 да имат.И? Така е и с музикалното.Някоя заблудена единица от рано е решила, че няма да гони реализация с музика, та е тръгнала на уроци навреме.И хоп, после - отлична оценка по мат. Няма какво да се правим на застреляни и иронично да сравняваме справянето на 5 и 105 деца, колкото да става приказка. Затова единствено БЕЛ може да даде някаква обща, относително обективна представа за ниво, понеже само там се явяват всички.Но и там е боза, защото масово се ходи на уроци/школи, при това баш в училищата, които са дежурно в челото.

# 674
  • София
  • Мнения: 2 925
пенсионирана русалка, права си, но мисля поста на Ежко беше по-скоро за забавление, с цел да се види "показателността" на матурите, а не целеше някаква реална съпоставка.

Общи условия

Активация на акаунт