Дискусионна тема. Говорилник. Частно vs държавно образование.

  • 42 808
  • 855
  •   1
Отговори
# 45
  • София
  • Мнения: 16 542
В ААУ през април на 7 клас не беше допуснат до изпит (като в същото време бяха допуснали негова съученичка с доста по-слаб успех от неговия, която не взе успешно изпита после). Те не дават обяснения защо не допускат до изпит. Така че отговорът на въпроса на Русалка е: да, бих го подкрепила. Не бих му заявила, че е много скъпо (само 3 пъти по-скъпо от Колежа).

# 46
  • Мнения: 9 514
...но не пропусана да изтъкнеш как във  2 АЕГ нищо не учат. Simple Smile
Аз мога да стравнявам АК с 2АЕГ... Сина ми във 2АЕГ се подготвя за училище - учи/прави проекти/домашни... по 2ч на ден макс, в дните в които има класно Smiling Imp  иначе 30тина минути, колкото/ако си преподреди раницата Smirk поне толкова аз виждам... Уикенда ако има по английски да чете книга и да пише нещо - 1ч макс, иначе не отваря! (няма извънкласни занимания в училище, втора смяна е в момента, сутрин спи до късно, вечер гейми, гледа ТВ с нас, мотка се... но правилото е "вечер не се учи!")
Е мнооого трябва да ми е гениален, или толкова гениално им преподават, че е на косъм от стипендия (на едно изпитване по биология е до стипендия Laughing)!


ПП: И изобщо не ми е смешно... и не, не подценявам училището като преподаване, ядосвам се на невъзможността им да запалят капчица любопитство и желание за учене. Обичаше химията... няма желание да отвори учебника... обича физиката, учителката е средно строга, очевидно обяснява добре... ми отваря, поглежда, затваря... за зачитане, за търсене на информация още - любопитството не достига, тръпката я няма!

# 47
  • София
  • Мнения: 20 049
Късметче, сега ще ни се обясни от няколкото дежурни (слава богу единици), че и на болшинството  родители в Колежа не им е никак лесно с таксите, но правят жертви в името на образованието на децата си. Докато ние с децата в ДУ харчим за имущество, за пътувания, за други глезотии вместо образованието на отрочетата да ни е приоритет.  В прав текст назад във времето го беше обобщил това свое "прозрение" Ежко от последна инстанция.

# 48
  • София
  • Мнения: 16 542
Че харно го рече: тръпката. Анджък, тръпката е това, което Колежът успява да дава на моя енергоспестяващ. Дали тръпката я запали легендата Йънгс, или нещо друго, не знам, но съм им много благодарна. В събота го гледам как се зaглежда в една летищна книжарница в заглавие "How not to procrastinate" и си викам:"Ей, доживях!!!"

# 49
  • София
  • Мнения: 20 049
Така че отговорът на въпроса на Русалка е: да, бих го подкрепила. Не бих му заявила, че е много скъпо (само 3 пъти по-скъпо от Колежа).
Ми и Тинкърбел й е заявила сигурно някои неща, да помисли преди да реши - инвестирани до момента  не малко средства,  нужда от адаптация в нов колектив, напасване  към друга система на учене (предвид това, че детето й от началното училище е било в ЧУ), трудно поддържане ( без допълнителна работа) на нивото по английски оттук насетне (примерни са тези доводи само, не е наша работа да се месим какво са си казвали).. Именно защото ги е заявила тези (или други) неща в диалога помежду им, явно нещо я е човъркало дали си струва упражнението  и й е било нужновреме  и тя самата да се реши на такава промяна..
Пенева, едно е ти да го кажеш, имайки  пряк поглед над двете училища, друго е да го каже като неоспорим факт Шарки, опирайки се единствено  на впечатленията на деца. То така за всяко училище може да се чуе какво ли не.. В лайстунг паралелките на НЕГ има деца, които твърдят, че ги съдират от учене, режат ги неимоверно  в оценяване, това рефлектира върху дипломата им, принудени са да кандидатстват с българската, за да са конкурентни..  Но има и други, които казват, че  са си нормални и темпото, и изискванията, и оценяването и те завършат с отлична немска диплома, кандидатстват си с нея. Е, ако Шарки пита  някого от вторите, аз - някого от първите.. Кой ще е прав и кой крив? Затова са излишни всякакви обобщения къде и колко се учи. Трите ми деца са/бяха в едно училище, тоест се предполага еднакво лесно/трудно да им е било изкарването на отлична диплома. Ми не им е.. Понеже самите те са различни, попадали са при различни учители, кои по-добри, кои не толкова, имат различни интереси, различен темепрамент, различен подход към ученето...

Последна редакция: чт, 10 яну 2019, 16:33 от пенсионирана русалка

# 50
  • Мнения: 9 514
Според завършилия АК син, никой не ги е съдирал от учене, той просто си учеше и си четеше и т.н. просто беше мотивиран... Аз наблюдавам кой какво чете и какво прави... И сравнявам "как им се подава моркова" Wink
Че си е до човек и темперамент, така си е, но и той като всеки тийн е мързелив Wink

# 51
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
В пост #6 Tинкърбел е написала: "И съм супер благодарна на бюрократите от файненшъл офиса, че ми спестиха 35К и ми помогнаха за стъпка, на която можех да не се реша." - от 1л.ед.ч.

Аз все си мислех, че порасналите ни децата трябва сами да взимат решенията за образованието си и да носят отговорност за тях, че това е най-важния елемент от превръщането им във възрастни. Ние, родителите,  съществуваме,  за да подкрепяме и насърчаваме.
Какво значи "пораснало дете". Което само си плаща таксата, може би? Решението го взехме семейно. Детето не бе съгласно на емоционално ниво, ясно защо, но на рационално - приемаше аргументите ни и нямаше контрааргументи. Единственото число е неправилно, но подкрепата я разбирам по друг начин, не безусловно всичко, което поиска.
Децата са различни, очевидна истина. Е, моето енергоспестяващо пък ставаше все по-цинично към заданията, все по-безотговорно и все по-тънко минаващо метъра. И има тениска "procrastinators unite". 2 часа на ден учене, аз банкет ще вдигна, ако някога се случи. Какъв щеше да е резултатът на финала не знам, можеше пък ненадейно да се събуди нов човек. А дано, ама надали.
В момента  самата тя твърди, че сегашното училище е по-добро, не аз. Чак ме е страх да напиша, че прилича повече на Света София, че може бъде такава антиреклама, че да избода очи, вместо да изпиша вежди. Но да... Аз пък наблюдавам промяната на поведението към по-заинтересовано, по-живо, по-проактивно, ако щеш. Чух: "биологията била интересна", "аз май ще науча немския" (което не го разбирам, защото според мен немския в СМГ е по-слаб даже и от немския, преподаден от ТК), "програмирането не било рокет сайънс", "имам мускулна треска от физическото"... тези неща ме радват. Проект за Наполеон по история, интересен проект с едни филмчета по етика, четат книжки по английски (същите, като в АК в 9-и клас Simple Smile... Б@си, къде е "преразказът с елементи на разсъждение", чак пък толкова. А, в библиотеката можеш да печаташ, за разлика от Колежа, където го забраниха. Дребно, но мен си ме издразни, когато се случи.
Какво не ме радва: "не правим пиър едитинг, а е толкова полезно. Поисках да си пиъредитнем текстовете, но имаше толкова граматически и правописни грешки, че поправях само това и изобщо не се концентрирах върху смисъла на текста". Друго - липсва й пианото, липсват й разбира се нейните клубове. А може би само хората от клубовете, не знам. Още - има пиячка, има чалга. Може би малко повече от АК.
Аз пиша от моя опит за моето дете. Да се очаква, че АК пасва на всеки е като да се очаква, че СМГ пасва на всеки. Нито дяволът е чак толкова черен, нито рогът на изобилието чак толкова изобилен.
Ако някой е разпознал в мои реплики внушение за "тъпота" и "посредственост", на което се е подразнил, вече назад писах, но разпознаването е погрешно.

# 52
  • София
  • Мнения: 5 465
Ако някой е разпознал в мои реплики внушение за "тъпота" и "посредственост", на което се е подразнил, вече назад писах, но разпознаването е погрешно.


В сегашната гимназия на дъщеря ми се учи по-сериозно отколкото в частната гимназия, а оценки хич не се подаряват. Докато в частната гимназия шестиците (с резултати от над 100%) се изкарваха без никакво напрягане, сега материалът за наваксване е много, предизвикателствата доста по-големи, а шестиците, където ги има - по-трудно изкарани.
С което по никакъв начин не искам да противопоставям ДУ срещу ЧУ. Различни деца, различно могат да скачат, различни летви. Синът ми е по-семпъл откъм възможности и на него летвата на държавната гимназия ще му се види височка, докато летвата на частната ще му бъде достатъчна за да развие силните си страни. Докато при дъщеря ми ниската, за нейните способности, летва я беше приспала и сега отново се учи да скача.

# 53
  • софия
  • Мнения: 5 148
Принтирането в библиотеката на колежа не е забранено. И аз имам спомен за някакъв проблем, невъзможност, но се оказа, че е било нещо временно.
В останалата част от темата изобщо не искам да влизам.

# 54
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
Аз съм математик човек. Противоречие не виждам. Да се върна 2-3-5-10-12 месеца, пак няма да намеря противоречие.
Ми мои са си децата, аз за чужди да говоря? Що други се разпознават, пък и влагат някакви значения в думите ми, дето аз не съм вложила. И ако имаш неяснота какво аз влагам в думата семпъл, ниска летва, скачане, що не ме питаш, а скачаш. Б@си, синът ми е отличник в св София, дали е тъп, а и да не беше, дали щях да го определя като "тъп" и "посредствен"? Също така моят "семпъл" син си мисля, че ще е по-успешен от "умната" ми дъщеря. Сега кой ще скочи, кого обиждам. Айде да не сме толкова чувствителни, а? 
А в другото болднато даже няма субективизъм. Оценка Х срещу оценка У. Повече преподаден материал, по-трудни задачи на тестове. Къде: математика, физика, химия, програмиране (там пък съвсем големи разлики). И му се кефя на това нещо, събуди се детето, има предизвикателство.
Хора, първо си мислех, че понеже аз съм толкова изненадана, на други ще е също полезно (невежеството на новопокръстения, или на току що прогледналия) После беше тръпката от спора и предизвикателството (към мен си) да обясня и защитя непопулярна теза. В момента е чисто губене на време.

# 55
  • София
  • Мнения: 4 106
Ако човек не напише възхваляващ роман за двете училища, бива набеден дори и като даден просто инфо. Пфу...

# 56
  • Мнения: 197
"А един мармот ...."
Тази тема щеше да е удачно да са казва "Вицове и митове.."

# 57
  • София
  • Мнения: 16 542
Може ли примери кои точно са вицовете и митовете?

# 58
  • София
  • Мнения: 5 788
Ако човек не напише възхваляващ роман за двете училища, бива набеден дори и като даден просто инфо. Пфу...

Възхвали не са нужни, но и безсмислени критики, които не се базират на личен опит също са нежелани. Ако е било “просто инфо”, без никакъв нюанс на размахване на пръст, ок!

# 59
  • Мнения: 197
Може ли примери кои точно са вицовете и митовете?
'Ей сега си мисля за 2 деца от нашия випуск в АК, идващи и двете от ПЧМГ, и двете деца - прекрасни математици",
"И никога, никога, ни-ко-га за тези шест години никой не е казвал репликата 'да представиш училището', нито пък 'да биеш конкуренцията'. "
"Повечето му приятели са във Втора английска, хич нямат за учене, много си им харесва, но той определено не иска там. Иска там, където хем има много за учене, но е и много интересно, и се научават много нови неща. "
"биологията била интересна", "аз май ще науча немския","програмирането не било рокет сайънс", "имам мускулна треска от физическото"

Общи условия

Активация на акаунт