Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Отговори
# 45
  • Мнения: 1 546
[
Стефан,
Нещо си се заблудил. Химията не е хуманитарен профил. На дипломата ви сигурно пише "Природо-математически"


Възможно е, не съм бърнал внимание какво пише, гледах главно математиката, но отбелязах, че ЗИП-овете имат разлика, естествено, защото едната беше с повече български и история, а другата с химия.
Да, сигурно ще да е природо-математически, логично, химията е точна наука, не съобразих че имаше и такъв, имам спомен за математика (какъвто вечно ме поправяха, че няма такъв а всички го имат) и хуманитарен.
Добре де, физиката и тя ли е природо-математически тогава? Не е математика(няма такъв), не е хуманитарен... Или е просто физика?
Голяма боза ми е било винаги с тия профили....

# 46
  • Мнения: 454
понеже ме озадачи как така пък НЕГ са с толкова по-малко часове, отново прегледах академичната справка, която е издало училището и се оказа, че на най-долните редове има пак МАТ  като свободно избираема подготовка - за 11 клас там са още едни 72 часа

така че финално би трябвало да е така за НЕГ
9 клас - 108 часа, 10 клас 108 часа, 11 клас - 216 часа, 12 клас - 186 часа, или общо 618 часа

# 47
  • Мнения: 1 758

Добре де, физиката и тя ли е природо-математически тогава? Не е математика(няма такъв), не е хуманитарен... Или е просто физика?
Голяма боза ми е било винаги с тия профили....


И физиката е природо-математически, като надпис на дипломата ( Пенева да ме поправи, ако бъркам). В тази област винаги си има начин да уточниш химик ли си, физик или биолог или след уни има и много повече специфики.

В тази връзка винаги се сещам и разсмивам за двама души(учили едно и също), които отиват на интервю за виза за САЩ и единия като го питат какво е учил отговаря: " Физика, занимавам се със сладоледи";/ "Добре!" , а другия отговаря гордо: "Ядрена физика" и хоп половинчасов разпит

Стефан,
И на мен ми беше боза с профилите, докато дъщеря ми се колебаеше между химия и информатика и ми обясни нагледно, защо избира химия. (Каза, че е проверила хорариума за информатика и има много малка разлика за тези, които го имат и като избираем профил. Тогава ми обясни за задължителните профили)

# 48
  • Мнения: 6 182
Голяма боза ми е било винаги с тия профили....

Ха-ха - и на мен Simple Smile Зарежи ги, Тинкърбел обясни за мат в момента, мисля, че може да й се вярва, нейната е изявена математичка.

Рос, говорим за стандарни часове по мат, ако имаш пример за часовете по мат на някой от АК с елективи или каквото там се води, сложи го, а аз ще сложа на моя часовете в СМГ - ако ще е броим извън стандартното за профил мат в гимназията. И на двете места е допълнително занимание за който иска, и на двете места отнема от времето на деттео, и на двете места е платено - в АК вкл. в таксата, в СМГ оделно, но значително по-евтино. Разликата е само дали ще ходи в АК или в СМГ за тези часове. Ако не, не виждам ползата от непрекъснатото ти обясняване за тези неща.

Слагам пак таблицата с корекцията на антеа:
Да обобщим до тук хорариума часове мат за 4 години:

антеа (НЕГ мат профил):                                                     общо  618
пенева (АК, профил физика): 350 ЗП , 273  ЗИП:          общо  623
аз (ЕГ мат профил): 350 ЗП и 268 ЗИП:                           общо  618
русалка (НЕГ мат профил): 350 ЗП, 196 и 36:                общо  582
СтефанБ* (АК, хум. профил): 350 ЗП , 273  ЗИП:           общо  623              
Санака (Исп): 350 ЗП и 258 ЗИП:                                      общо  608
СМГ: 350 ЗП, ЗИП 662 и СИП 270:                                    общо 1282
* и за двете девойки на СтефанБ

Така, сега от изнесеното какво имаме - АК, НЕГ, 35-то и Испанската са с почти еднакъв хорариум по мат (623, 618, 618  и 608 съответно, разлика за ДГ спрямо АК от порядъка на 1-2 %), която е negligible (не знам защо има разлика между Русалка и антеа, нещо промяна ли има). Като вземем предвид и факта, че на Стефан девойките са с еднакъв хорариум, а за едната искан  тест, а за другата - не, а също и че за една и съща специалност, БА, при почти идентичен хорариум (623 и 618) миналата година не са искали, а тази година искат тест, за мен изводът е, че Еразмус не базира решението си на хорариум (незавсимо какво твърди в отговора си), а на броя кандидати и необходимостта да се отсеят, защото няма места за всички. За специалност Икономикс напливът е от много време, заради програмата, която има много financial mathematics и дава много възможности във финансовия сектор (и не само, де), и от край време отсяват с тест - пример моя и на Стефан голямата девойка. За специалност БА досега (явно) не е имало толкова наплив, но от тази година вече има и искат тест по мат и за нея.  

Очаквам и други конкретни включвания по въпроса.

Последна редакция: вт, 05 фев 2019, 14:58 от Poppea

# 49
  • София
  • Мнения: 1 600
За мен, разковничето е в следния текст, копиран от сайта на Erasmus,спец. Икономикс:
Скрит текст:
If the level of your mathematics is not considered equivalent to mathematics A on VWO level, the Selection Committee may invite you to demonstrate your mathematics proficiency via an entrance exam. The purpose of the entrance exam is to measure whether or not your secondary school education in mathematics is sufficient for entering our IBEB programme. The entrance exam is not applicable for students who scored low in mathematics during their secondary school curriculum, but would like to take the exam as a chance to prove themselves.
You will be able to take the mathematics entrance exam at your current (or former) secondary school. This international exam takes place once a month in February, March, April and May. In case you are invited, more information and instructions will be sent along with your invitation.  
Нормално е, ако е забелязан масов пропуск и разлика в нивото на нашата Мат (от ЕГ) и тяхната МАТ А, да инициират проверка.
А да не обсъждаме последното изречение, в което се казва, че ако нямаш МАТ А, първо ще трябва да го защитиш в училище и после да се върнеш при тях.
Призма, ти ли питаше, как ще ни различават профилите?

# 50
  • Мнения: 6 182
За мен, разковничето е в следния текст, копиран от сайта на Erasmus,спец. Икономикс:
Скрит текст:
If the level of your mathematics is not considered equivalent to mathematics A on VWO level, the Selection Committee may invite you to demonstrate your mathematics proficiency via an entrance exam. The purpose of the entrance exam is to measure whether or not your secondary school education in mathematics is sufficient for entering our IBEB programme. The entrance exam is not applicable for students who scored low in mathematics during their secondary school curriculum, but would like to take the exam as a chance to prove themselves.  
Нормално е, ако е забелязан масов пропуск и разлика в нивото на нашата Мат (от ЕГ) и тяхната МАТ А, да инициират проверка.
А да не обсъждаме последното изречение, в което се казва, че ако нямаш МАТ А, първо ще трябва да го защитиш в училище и после да се върнеш при тях.
Призма, ти ли питаше, как ще ни различават профилите?

Ако приемем това, това означава, че и мат от АК не я приемат за еквивалентна, след като дъщерята на Стефан е викана на тест за тази специалност. Можем само да гадаем какво би станало, ако дъщерята на Стефан имаше и тези там елективи. Моят беше изпратил официално писмо от СМГ за допълнителните часове, взети там, а също и справка за модулите, впрочем.
Предвид и факта, че Стефан твърди, че изискванията за Икономикс и за БА са идентични (понеже са гледали и двете), продължавам да мисля, че разковничето е другаде.

# 51
  • София
  • Мнения: 1 600
Аз мисля, че става дума за съществото на изучавания материал, не толкова за хорариум. Точно справката за изучаваните модули е важна, според мен. Абе, голяма боза. А в следващите две години, сигурно ще се забърка още, предвид промените в УП. Унитата сигурни имат представа, когато приемат БГ дипломи, какво съдържат тези дипломи...

# 52
  • Мнения: 6 182
Аз мисля, че става дума за съществото на изучавания материал, не толкова за хорариум. Точно справката за изучаваните модули е важна, според мен. Абе, голяма боза. А в следващите две години, сигурно ще се забърка още, предвид промените в УП. Унитата сигурни имат представа, когато приемат БГ дипломи, какво съдържат тези дипломи...
Е, ако приемем, че разлика в съществото има между АК и ЕГ, и тя е определящата, защо и на Стефан от АК, и моя от ЕГ ги викаха на тест? А после пък на Стефан пак от АК не я викат, а на антеа от НЕГ го викат. Твоето предположение не обяснява нищо от това.  

Единственото предположение, което аз виждам да обяснява всички тези нелогизми, е това, че  хорариумът или съществото на изучаваното нямат никакво значение, а дисклеймъра е само извинение да си викат на тест по свое усмотрение, когато имат нужда да отсеят от много кандидати. Фактът е, че и моят, и на Стефан са били приети след теста, не помня даже да са ни върнали отговор с резултата, само писмо, че е приет. Не знам при Стефан как е било. Същото се потвърждава и от поста на антеа, че тази година имат 60 бройки в повече от миналата година, обявени за прием, тоест, тази година са решили да приемат повече, но са изненадани от още по-голямия брой кандидати, отколкото са очаквали в БА. Нямат ли статистика за съотношение кандидатствали/приети?

Това е една дълбока заблуда, по мое мнение, битуваща у нас. Не виждам доказателства за това, освен ако не приемем, че всички дипломи от България са еднакво неприети или със същия успех, еднакво приети.  

Последна редакция: вт, 05 фев 2019, 13:19 от Poppea

# 53
  • София
  • Мнения: 1 600
Popea, нямах предвид, че познават отделни училища, а че имат представа за "стройните" схеми на образователните системи от които идват студентите им.

# 54
  • Мнения: 6 182
Popea, нямах предвид, че познават отделни училища, а че имат представа за "стройните" схеми на образователните системи от които идват студентите им.

Не мисля, че има изобщо някакво колективно мнение в чуждите унита за образователната ни система като цяло - те са прекалено много и с прекалено разнопосочни сигнали, за да се обобщава така. Това е моето мнение от опита ми. Има деца с БГ дипломи (МГ, ЕГ) в САЩ в топ университети, деца в Германия в топ университети, деца в ОК в топ университети. Някъде след тест/интервю, другаде само по диплома. Изобщо, случаи всякакви има.

# 55
  • Мнения: 1 758

Е, ако приемем, че разлика в съществото има между АК и ЕГ, и тя е определящата, защо и на Стефан от АК, и моя от ЕГ ги викаха на тест? А после пък на Стефан пак от АК не я викат, а на антеа от НЕГ го викат. Твоето предположение не обяснява нищо от това.  

Единственото предположение, което аз виждам да обяснява всички тези нелогизми, е това, че  хорариумът или съществото на изучаваното нямат никакво значение, а дисклеймъра е само извинение да си викат на тест по свое усмотрение, когато имат нужда да отсеят от много кандидати. Фактът е, че и моят, и на Стефан са били приети след теста, не помня даже да са ни върнали отговор с резултата, само писмо, че е приет. Не знам при Стефан как е било.

Тъй като предполагаме, с риск за поредната война, си казвам мнението:
Когато е била приемана първата девойка на Стефан , това са били едни от първите деца от АК в Еразмус.(Голямата му дъщеря е по-голяма от моята)
Децата от АК ( както например децата от СМГ в Оксфорд) си изграждат с годините определен имидж в университетите. Ако унито е станало наясно, че системата на оценяване в АК, съответства на холандската , то не му трябва нищо повече. В Холандия е десетобална система, като от 6 нагоре си си взел предмета. В АК до 62% е двойка.

( Не казвам, че немската е по-зле, а че все още не е разпознаваема от унито, като издържала тяхните критерии)

# 56
  • Мнения: 6 182
Скрит текст:

Е, ако приемем, че разлика в съществото има между АК и ЕГ, и тя е определящата, защо и на Стефан от АК, и моя от ЕГ ги викаха на тест? А после пък на Стефан пак от АК не я викат, а на антеа от НЕГ го викат. Твоето предположение не обяснява нищо от това.  

Единственото предположение, което аз виждам да обяснява всички тези нелогизми, е това, че  хорариумът или съществото на изучаваното нямат никакво значение, а дисклеймъра е само извинение да си викат на тест по свое усмотрение, когато имат нужда да отсеят от много кандидати. Фактът е, че и моят, и на Стефан са били приети след теста, не помня даже да са ни върнали отговор с резултата, само писмо, че е приет. Не знам при Стефан как е било.

Тъй като предполагаме, с риск за поредната война, си казвам мнението:
Когато е била приемана първата девойка на Стефан , това са били едни от първите деца от АК в Еразмус.(Голямата му дъщеря е по-голяма от моята)
Децата от АК ( както например децата от СМГ в Оксфорд) си изграждат с годините определен имидж в университетите. Ако унито е станало наясно, че системата на оценяване в АК, съответства на холандската , то не му трябва нищо повече. В Холандия е десетобална система, като от 6 нагоре си си взел предмета. В АК до 62% е двойка.

( Не казвам, че немската е по-зле, а че все още не е разпознаваема от унито, като издържала тяхните критерии)

 АК (либерал арт училище) съществува от 1990-та, а до 2008 няма или почти няма кандидатстващи от него в най-престижния либерал арт университет в Холандия, че нямат мнение за него? И как са си го изградили след това, като дъщерята на Стефан не се е записала там и не са видели колко топ е АК? Знаеш ли колко деца от АК са кандидатствали и са приети, и са се записали в Еразъм от 1990 до 2018, че да правиш такива изводи? И колко от други БГ гимназии?
Да, разполагаме с много малка извадка и няма как да е статистически значима. Но за мен твоето си е чист confirmation bias.

Няма ли от децата в АК от тази година някой, който да е кандидатствал в Еразъм Ротердам, да видим дали го викат на тест?
Скрит текст:
Не мислех да го пиша, защото не е интересно за другите, но моят син каза, че в инструкциите за теста ясно е било обяснено какви проценти са пас марк и с какви проценти Еразъм вземат предвид, за да ранкират - пас марка не си спомня точно (но е по-нисък), но резултатът, който вземат предвид за да участват в класирането изобщо, е мин. 75 % на теста.  Поне така си го спомня.

Последна редакция: вт, 05 фев 2019, 13:40 от Poppea

# 57
  • София
  • Мнения: 1 600
Аз пък не виждам смисъл, световен университет да търси оправдание, за това, че трябва с подбор да пресява кадри. Вече не са малко специалностите с ограничение в бройката на приема, точно заради големия интерес.

# 58
  • Мнения: 6 182
Аз пък не виждам смисъл, световен университет да търси оправдание, за това, че трябва с подбор да пресява кадри. Вече не са малко специалностите с ограничение в бройката на приема, точно заради големия интерес.

Какво значи "да търси оправдание" - нали все нещо трябва да каже, след като не е заявил, че е с ограничена бройка на приема, и то е, че си запазва правото да иска допълнителни неща. А и към различнита училища в различните години има различен интерес - все пак да не забравяме, че това е частен университет с много по-висока такса от ДУ в Холандия, съпоставима е с таксите в ОК, има престижни програми на английски и до скоро са му били пряк конкурент добрите унита на Острова. Всъщност, редактирам се, таксата за ЕС май си е като в ДУ в Холандия. На нас ни искаха proof of funds, обаче, и сумата никак не беше малка, съпоставима беше с тази за ОК. От тази година вече те в голяма степен не са конкуренти (нищо, че Рос смята, че няма да има Брекзит Wink).
Нещо по този повод:
Norway urges students to avoid UK universities in Brexit warning https://www.theguardian.com/politics/2019/feb/04/norway-students … es-brexit-warning

Последна редакция: вт, 05 фев 2019, 14:33 от Poppea

# 59
  • Мнения: 1 758

 АК (либерал арт училище) съществува от 1990-та, а до 2008 няма или почти няма кандидатстващи от него в най-престижния либерал арт университет в Холандия, че нямат мнение за него? И как са си го изградили след това, като дъщерята на Стефан не се е записала там и не са видели колко топ е АК? Знаеш ли колко деца от АК са кандидатствали и са приети, и са се записали в Еразъм от 1990 до 2018, че да правиш такива изводи? И колко от други БГ гимназии?
Да, разполагаме с много малка извадка и няма как да е статистически значима. Но за мен твоето си е чист confirmation bias.

* Къде прочете, че АК е либерал арт училище?

Първият випуск на АК след втората световна война завършва 1996г (ако не се лъжа).
До влизането на България в ЕС, почти целите випуски на АК , продължават обучението си в САЩ.
Това се обръща след влизането ни в ЕС и много хора се насочват към Великобритания. Мисля, че до 2008 от АК към Холандия са отивали единици. Напливът от АК към Холандия е в последните години. От нашия випуск дори не знам за нито един да е дошъл в Холандия

Общи условия

Активация на акаунт