СЕДМИ КЛАС. С розмарин и бЕло - за просветно дело

  • 49 267
  • 749
  •   1
Отговори
# 585
  • София
  • Мнения: 9 083
Колкото повече чета таблицата по-страшно ми става...предстои още едно дете.
Преди 1-2 дни 8ккасникът разсъждаваше защо така от МОН си правели експерименти точно с техния випуск. Обяснихме му че експериментите са от наше време, а и продължават да творят... Образованието трябва да е адекватно на времето, но и тези които писателстват трябва да са адекватни.

# 586
  • No Line On The Horizon
  • Мнения: 2 740



Може ли да ми разясните, като конкретно въпросът ми е за ЕГ "Иван Вазов", Пловдив, паралелка с италиански език, четвърти профилиращ предмет по избор ли е?

Ако реши да се готви за медицина и избере четвърти профилиращ предмет химия, какво се случва с биологията?

Балообразуващи предмети от свидетелството за основно образование, изучавани в раздел А от учебния план, в случая М какво означава?

Запазва ли се задължителната матура по БЕЛ и втора матура по избор, както е сега?

# 587
  • Мнения: X
По отношение на профилираната подготовка.
Профилът е съвкупност от три или четири профилиращи учебни предмета, два от които се определят на национално ниво, а останалите - с училищните учебни планове.
Профилираната подготовка се осъществява в раздел Б (избираеми учебни часове) на учебния план, като общият брой часове за профилирана подготовка е най-малко 18 часа и най-много 20 часа седмично през целия етап на обучение. ( това е общия брой часове за всички профилиращи предмети).
 Всеки от профилиращите предмети се изучава с не по-малко от 4 учебни часа и не повече от 8 часа седмично.
fros, съдейки по извадката от таблицата, училището е решило профилиращите предмети за тази паралелка да са три - италиански език, руски език и БЕЛ. Но ме навеждаш на въпроса, възможно ли е при паралелките, за които в държавния план-прием са заложени три профилиращи предмета, на по-късен етап да се даде възможност за включване на четвърти такъв. Досега не съм се замисляла върху тази възможност и съответно не съм търсила отговор на този въпрос.
М е математика.
Първият задължителен ДЗИ е по БЕЛ, а вторият - по избран профилиращ предмет.

# 588
  • Мнения: 13 419
Хайде, малко за разведряване:

Какво ще се учи, детето не знае
Обаче сърцето на мама не трае,
С безсънни очи и помисли чисти
Разгръща наредби, закони и листи.
Ту ахва-езиците много са тука,
Това вероятно вещае сполука,
Ту гневно в очите и сълзи напират-
Компютри без МАТ ли сега ще избират?
Нима е възможна такава наука?
И кой я допусна тази пролука?
История с химия-глупости славни
Или философия-битка неравна,
Щом с немск ще бъде в едно подредена
Бетер Лабиринта е тази дилема,
Бетер Минотавъра всичко е страшно,
Наум "благославяш" мозъци прашни
И кой тези профили важни измисли,
Че мама сега се терзае и мисли,
Изтрива потта от морното чело,
Оправя грима си, сипва си "бело".

Сърцето на мама тупти и не трае...
А моят прекрасник с телефон си играе:joy:

Малко го редактирах, че в унисон с темата пропуснах същественото:  Heart

Последна редакция: сб, 09 мар 2019, 10:48 от Светкавица

# 589
  • Мнения: 2 323
Много добро, Светкавица Simple Smile

# 590
  • No Line On The Horizon
  • Мнения: 2 740
М е математика.
Първият задължителен ДЗИ е по БЕЛ, а вторият - по избран профилиращ предмет.

Благодаря за разяснението. Мен ме смущава въпроса, защо в таблицата е посочено М за втори балообразуващ предмет, излиза че математика е балообразуваща за езикова гимназия. Не би ли било правилно първи език да е такъв?

# 591
  • Мнения: X
Конкретното училище решава кои точно предмети да са балообразуващи. Математиката от години е балообразуващ предмет за паралелките с профил чуждоезиков.

# 592
  • Мнения: 5 008
Светкавичка, и си мълчиш? Респект към таланта Ви, дами (естествено включвам класика- Русалка)! Е, как няма децата на такива майки да пруспеят?! Всмуканото от тях е премного. Училището само го допълва.
Всъщност това важи за всички форумски деца. Основите отдавна са излети. Градежът протича според зададения план! Споко! Всичко е наред, въпреки МОН!

# 593
  • Мнения: 275
Моля за мнение, правилно ли съм разбрала, че всъщност изборът на профилиращи предмети е толкова важен, защото реално ще може ученикът да прави ДЗИ по избор, само от профилиращ предмет( освен задължителното ДЗИ по БЕЛ). Примерно искаш да кандидатстваш медицина, но нямаш профилиращи предмети биология и химия, а география и ИТ. Има ли някаква пречка да се явиш на ДЗИ по предмет извън профилиращите?

# 594
  • Пловдив
  • Мнения: 674
Светкавица, чудно е! Ти си нашата "Русалка" в темата Simple Smile

# 595
  • София
  • Мнения: 7 684
Светкавица, аз не мисля, че родителите, чиито, деца набор 2004, са с неясни профили са много спокойни... Ако иска, Санака може да се включи по темата. Мисля, че при тях освен двата езика, друго не е известно.
За нашия случай, мога да кажа, че съм доволна от това, че знам от сега, какви са профилиращите предмети. Все още не се знае как ще се случват нещата при продължаване на образованието и как ще влияят профилиращите предмети, какво ще предпочитат висшите училища и т.н, вероятно ще разберем при завършването на набор 2003.
Ще може да държиш ДЗИ по непрофилиращ предмет, но той ще е върху непрофилирана подготовка. Ще се отразява ли по някакъв начин на какво ниво си държал изпит и ще ти го признаят ли във ВУЗ? Ами ако училището, поради липса на кадри, реши че профи предмет ще е БЕЛ или ИИ +2 чужди езика.... Каква е перспективата в този случай?

# 596
  • София
  • Мнения: 7 059
Светкавица смях се до сълзи, браво! Прочетох го на ММ и детето. Мъжа го одобри, детето...си играе на телефона Joy

august74, май няма проблем да се явиш на допълнителна матура по желание. Каква ще е трудността на матура извън профилиращите и дали университетите ще изискват и приемат оценка от такава матура, за мен все още е загадка. Но не съм се ровила за университети, защото не знам какви и кои Grinning

# 597
  • Мнения: X
Независимо дали ДЗИ е от двата задължителни, или е по избор, учебното съдържание върху което се полага зависи от това дали е по профилиращ предмет или не. Ако е по профилиращ предмет - учебното съдържание от профилираната подготовка, ако не е - учебното съдържание е о общообразователната подготовка. И преди да сте задали този въпрос, предполагам, че в дипломата по някакъв начин това ще е отбелязано.
Започвам да се замислям дали във файла на РУО - София всичко е вярно. За паралелка " Икономическо развитие" в НПМГ, като балообразуваща е посочена ХООС.

# 598
  • Sofia
  • Мнения: 5 138
Дами, а където няма 3-ти и 4-ти профил, няма да го има или чакаме окончателна таблица? Thinking

Аз гледам немските гимназии и понеже знам, че има и други, насочили се към тях, си позволявам да питам/обобщя. Правилно ли разбирам, че в 91 НЕГ изборът за втори език е само между руски и английски и няма 3 и 4 профилиращи, в 73-то няма 3-ти и 4-ти проф.предмет, а в 35-то втори език за всички е само руски Thinking Съжалявам, ако от години е така с вторите езици, но аз не съм се интересувала и чаках да излезе таблицата за тази година за София, за да запчона да гледам вече с акъл.

Светкавичка, от постовете ти личи литературният уклон, но това стихотворение те прави наистина "Русалката" на нашия набор Kissing Face На теб ще разчитаме да повдигаш духа в последните седмици и дни преди изпитите, а и по време на класиранията Sparkling Heart

# 599
  • Мнения: X
Дами, а където няма 3-ти и 4-ти профил, няма да го има или чакаме окончателна таблица? Thinking
Няколко мнения по-нагоре.
По отношение на профилираната подготовка.
Профилът е съвкупност от три или четири профилиращи учебни предмета, два от които се определят на национално ниво, а останалите - с училищните учебни планове.
Профилираната подготовка се осъществява в раздел Б (избираеми учебни часове) на учебния план, като общият брой часове за профилирана подготовка е най-малко 18 часа и най-много 20 часа седмично през целия етап на обучение. ( това е общия брой часове за всички профилиращи предмети).
 Всеки от профилиращите предмети се изучава с не по-малко от 4 учебни часа и не повече от 8 часа седмично.
Изборът на трети и евентуално четвърти профилиращ ще се осъществи на по-късен етап.
Между другото СМГ наистина са решили немският да е ИИЧЕ, а английският - РИЧЕ.

Последна редакция: сб, 09 мар 2019, 11:36 от Анонимен

Общи условия

Активация на акаунт