Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

  • 25 фев. 2019, 12:09 ч.

Агресивните деца със СОП

  • 5 655
  • 119
  •   1
Отговори
# 105
  • London
  • Мнения: 1 547
Деси, децата за да вървят и да викат - този е луд, този е малоумен, този е бавен и тн са го чули отнякъде. С такова дете никой не е говорел или по-скоро е видял майка си да си плюе в пазвата. Колко пъти в темата за аутизъм чета за майки, баби, възрастни с отвратително поведение и неразбиране към различните. Ако имаше някакво разбиране нямаше да има и коментари, че на А детето щяло да плаща с данъците си видиш ли грижата за Б,В, Г.....ми то плащаме и пенсии, плащаме и за инвалиди и за онкоболни, това е задължение на обществото. Това да се коментира е отвратително, защото всеки от нас в даден момент било от болест, старост, трагедия и тн попада в графата нуждаещ. Изобщо подобни коментари говорят за липса на човечност и чувство за застрахованост от това да застанеш на колене. А такъв ден идва винаги та човек следва да е смирен и да внимава как се изразява и какви помисли има.

Винаги има разрешение, ама зависи как подходиш. Ако авторката е отишла при майката на детето с обяснението за данъците не се изненадвам, че решение на проблема няма. А ако аз съм на мястото на тази майка и някой си чеша езика по форуми с моето дете вместо да дойде и да поговори с мен бих се издразнила сериозно.

# 106
  • София
  • Мнения: 14 377
Скрит текст:
Вие сте взели мерки за вашето дете. Нещата са се оправили за сега.
Но какво се прави, ако родителите не желят да помогнат в ситуацията?
Това питам и аз. Трябва ли само майките на деца със СОП да помагат в тази ситуация? Очевидно е, че проблемите идват и от страна на учителите, които не са обучени и от другите деца, с които никой не разговаря, нито в къщи, нито в училище, че ще срещат различни хора и трябва да знаят как да реагират в такава ситуация, без обиди, нападки и подигравки, защото се чувстват по-силни умствено и физически.
Не, но това вече се писа в темата, че интеграцията на деца със СОП е само на хартия. Просто ги приемат в училище, дава им се ресурсен и логопед и толкова. Никой не отчита какви са точно нуждите на тези деца. Учителите в клас са учители на всички деца и няма как само на 1-2 деца да обръщат внимание. Ресурсният влиза по няколко пъти в седмицата за малко при детето, психолога и логопеда също.
Родителите на останалите деца могат да помогнат като наблюдават поведението им и вземат мерки, но пак трябва да са уведомени какво става в училище. Но все пак останалите в класа са деца и няма как да разсъждават като големи хора, особено ако в училище нищо не правят по въпроса.

Моето дете общува с такива деца от градината. Говорим постоянно, слагам забрани, обяснявам и т.н. но все пак е дете. Действа първосигнално - ще се засмее, ще се защити, ще определи поведението на детето със СОП като неприемливо и ще попита - ама защо така? Аз се опитвам да обяснявам защо, но не мога да кажа - онова дете е със забавено развитие или се развива не по нормите, защото само това ще му остане в главата и при следващ конфликт ще го използва с/у детето.  
Няма как да се изисква от деца да се държат като големи хора. За това спрямо вида СОП в училище трябва да има адекватни мерки за помощ на това дете.

Вчера пак е имало при нас общ търкал.  ooooh! Въпреки забраните от моя страна детето да се намесва, да се дразни и т.н. пак е участвал в боя. По неговите думи той е защитавал друго дете, което е потърпевшо от тормоз от агресивното дете. След това някой друг се намесил, станал бой и всички се хвърлили в мелето. Даже си мисля, че се наговарят за това, ама... Казах на учителката да го има предвид, но явно докато някой не пострада по-сериозно мерки няма да има.

Скрит текст:
milenaka е права, няма как да отговарям за чужди деца и да им оправям поведението. Ето в чужбина се дават успокоителни на агресивни деца, но тук това не е прието.

Ето в този случай родителите на потърпевшото дете трябва да подадат писмен сигнал. Наистина не трябва да се чака някой да пострада сериозно.

# 107
  • Куциндрел
  • Мнения: 20 155
Родителите на това дете да си преценяват. Аз не мога нищо да направя за тяхното дете, само да говоря с учителката за ситуацията.

# 108
  • София
  • Мнения: 14 377
Така е, права си.

# 109
  • София
  • Мнения: 2 288
desi_slava07, много добре те разбирам... За съжаление ужасно много зависи от това на какви родители и учители попада човек, ако се случат дървени глави с бетонирани убеждения тип "Аз винаги съм прав", е почти невъзможно да се подобри нещо... А аз вярвам, че децата не са лоши, че с подходящ подход всяко би се държало добре; бързо прощават и са гъвкави, така че с читави възрастни около тях отношенията им няма да са напрегнати...

# 110
  • Мнения: 7 451
И в нашата детска имаме такава драма. Аз уча моето дете какво да прави. Тя проблеми с агресивни деца няма, кротка е и никой не я тормози. Беше я ударило детето 2 пъти по гърба, продължавам да обучавам. Учител ки те се държат безобразно обаче.

# 111
  • София
  • Мнения: 2 597
Не мисля, че някой тук се е изправил срещу децата със СОП. Напротив. Всички говорим за това как системата не работи в посока приобщаването на  тези деца към другите и към образователния процес. В първия пост беше споделен проблем за агресивно дете със СОП, но лично аз не съм усетила негативизъм спрямо децата със СОП като цяло. И друго, което се обсъждаше беше, че има агресивни деца както със СОП, така и без СОП.

Разбира се, че в ръцете на всички родители е това да обяснят на децата си как да се държат с по-различните от тях. Аз лично постоянно го обяснявам на моето. Постоянно й се обяснява и как всеки е с различни умения и това, че някой не може да направи нещо, което тя може не означава, че този някой трябва да бъде обект на подигравки. И тя знае и разбира всичко това. Но съм била свидетел как с деца на площадката си играят и някое от тях започва да се подиграва на преминаващ човек с увреждане. Другите деца започват да се подиграват на човека. Моето им казва, че това не е редно. Те започват да се смеят на дъщеря ми, че не разбира смешката. И тя се разстройва. В следващия момент децата започнаха да се подиграват на старица с патерици и моето дете видимо се поколеба дали да не се подиграе и то на жената, за да бъде прието обратно в групата. Много добре разбрах колебанието й. Отидох до нея и й обясних, че не е редно това, което правят другите деца и се гордея, че тя не се подиграва на различните. Тогава и другите деца се спряха, личеше им, че се замислиха, но нищо не казаха. След малко отново приеха дъщера ми в играта си.
Мисълта ми е, че може би , даже със сигурност, в училище също действа този принцип - гледат едно от друго. Там ги няма родителите да се намесят. И ако детето не сподели пред тях, те може и да не разберат, че тяхното дете се е държало неприемливо с друго дете (било то със или без СОП).

# 112
  • Мнения: 7 451
Разбира се, че в ръцете на всички родители е това да обяснят на децата си как да се държат с по-различните от тях. Аз лично постоянно го обяснявам на моето.
За теб се разбира, за родителите от нашата група - изобщо не се разбира. Репликата е "Ама трябва ли да се стига до там?"...

# 113
  • Мнения: 10
Ако прочетете цялата тема наведнъж сигурно ще стигнете и до моето заключение - ключът се крие в родителите. Обаче днес нашата държава има някакъв проблем с качеството на родителите. А за такива не се изисква някаква квалификация. Но държавата има интерес да се раждат повече деца затова скоро няма да въведе. Отговорността е прехвърлена върху институцията "училище" и работещите в нея. Лошото, е че те не са магьосници и нямат скрит трик в ръкава. Така, че правете каквото правите, пак е нещо. Например в класа на синът ми има момиче с различно възприятие и проблема е как да обясним на ''нормалните'' деца да я оставят на мира. Аз обяснявам мнокократно на сина ми и даже на родителска среща (с деца в присъствие) говорих.

# 114
  • Куциндрел
  • Мнения: 20 155
В самото училище също трябва да правят нещо. Да говорят на децата, да правят общи игри, за какво са им тези психолози там? Може да се правят и общо игри с децата от класа и родителите им. Обаче за това трябват пари, а както знаем в нашата държава децата не са приоритет. Колко от класните ръководители в училище са пращани на обучение как да се справят с деца със СОП? Как точно да подхождат към всяка една образователна потребност? Тях ги гонят най-вече да са си изпълнили плана за обучение спуснат отгоре. А децата каквото научат-научат.

# 115
  • край голямата локва
  • Мнения: 643
 Големият проблем според мен е замитането от страна на държавата на проблема с общото понятие СОП. И се говори само за деца в ''норма'' и такива със СОП.  Ама какъв е тоя СОП- дали детето не чува добре, в количка е, има дислексия.. или пък обича да рита съученици в корема, да хапе до кръв или да забива пергели в ръцете .. все е СОП ?! Агресивните деца са агресивни, независимо дали са в ''норма'' или са със СОП. И с тях трябва да се работи индивидуално, и НЕ за сметка на останалите. С активното участие на семейството. Сега са оставени да дерибействат в училищата, а другите научават важния урок, че в тази държава или удряш и тормозиш, или търпиш и когато стане нетърпимо- бягаш.
За съжаление щетите които нанесоха делигираните бюджети на българското образование, а от там и на цялото общество са дълбоки и вероятно непоправими.
 И да се правят аналогии, пък вижте ние колко сме толерантни на ''запад'' е малко казано неуместно.

 Реално какво може да направи - ако разберете, че такова дете ще бъде преместено, от началото на учебна година -организиран протест на повече от половината родители, че ще си преместят децата. Ама поименно до директорката, да избира колко деца да загуби- 1 или 15. Иначе най-лесно и безболезнено е преместването- е може да се наложи да пообиколите. Другият път е жалби в прокуратурата при всеки физически контакт. Желателно с медицинско. На децата не може да се направи нищо, но на родителите може да се създаде такъв дискомфорт, че да решат да ви освободят от присъствието си.

# 116
  • London
  • Мнения: 1 547
Именно ритащия в корема, забиващия пергели...… просто не може да контролира своята избухливост, яда си. За мен с такова дете трябва много, много спорт - плуване, катерене ( не да го запише мама на бокс или карате, както често чуваме, че реално става с такива младежи и се оказват с разни колани ). Да редуцира енергията и гнева си в нещо положително. Вярвам, че няма лоши деца......просто няма адекватна помощ за тях. Sad

# 117
  • Мнения: 10
Доколкото ми е споделяло детето знам, че психоложката се появява единствено в критични ситуации да успокои положението. И аз не смятам, че това е редно и съм съгласна в вас, че трябва да има цялостна и предварителна подготовка насочена към всички от подготвени психолози и учители. Но какво можем да направим ние реално?

# 118
  • край голямата локва
  • Мнения: 643
La Catrala и докато се вземе  адекватна помощ и мама запише на бокс, другите какво предлагаш да направят- да си учат децата че в идеите на толерантността е да са тихи боксови круши? Тези майки обикновено са два вида-  или въобще са неоткриваеми или все се оказва че другите са агресорите и ги предизвикват. И скачат срещу всички останали. Звучи ли познато? Аз напълно разбирам мъката им, но това ли е пътя- физически или психически тормоз на останалите?
RadosvetaKinova, реално трябва да погледнеш на нещата. В училище в което искат да се реши проблема, се търси начин да се реши. Щом е стигнало родителите да си задават тези въпроси, няма никакъв смисъл да разчиташ на училищни педагози и психолози. Или местиш и обучаваш сам или жалби (ако има физическа агресия). До откат. Да грозно е, но тук няма друга опция. Системата се задейства само при изключително тежки физически наранявания или при знаете какви случаи...
 Има и случаи в които на тормозените им писва и се обединяват и хоп... системата ражда нови агресори...
Абе кофти е за всички деца, но това не е важно, важно е бройката на учениците да се увеличи...

# 119
  • Мнения: 42
La Catrala  Системата се задейства само при изключително тежки физически наранявания или при знаете какви случаи...
 
Абе кофти е за всички деца, но това не е важно, важно е бройката на учениците да се увеличи...


Абсолютно вярно!Ученикът има повече права от учителя.Ако директорът накаже неправомерно агресора, после може и до съд да се стигне, че и глоби и други наказания да си навлече.
Имам горчив опит -подадох писмена жалба, поканиха и двете страни в училище, имаше даже представител от полицията(за повече рсепект), психоложката, директорката, зам. директор, ресурсни учители и в заключение казаха, че при тези провинения на виновника го наказват със забележка и няма как да го местят в другия клас, нито пък да го изключат от това училище.Всички виждат как проваля часовете, ходи на училище да се забавлява, не да учи, като с това пречи на останалите деца, знаят как рита някои момичета в корема, удря с юмрук изненадващо, спъва, рита, псува и всичко това не е достатъчно.Това е системен тормоз над класа, а те го наричат "лоша дисциплина" и после децата не владеели преподадения материал.Ами те в повечето време са заети да се пазят, а също и да търпят безпомощно безобразията, все едно си пращам детето в затвор!Училището е пародия!На всичко отгоре учителите решиха да се защитават, приложиха "разделяй и владей" защото се уплашиха да не им дойдат проверки и да не ги изкарат некадърни.Когато някое дете се оплаче, му задават обвиняващо въпроси от сорта "Какво толкова стана?Толкова ли много те заболя?Защо родителите така драматизират?"Занчи по-добре е децата да мълчат , да не споделят в къщи, понеже и без това нищо няма да се промени, че може и по-лошо да стане.Откриват кое дете споделя и индиректно го осъждат като клюкарещо.Значи то им вгорчава живота и го усложнява, следват забележки именно към тези деца за дреболии, следва промяна в отношението, въобще обработка с цел повече да не е гъкнало.
Без счупени кости или други тежки телесни повреди няма да изгонят никого.А за психичните травми на никой не се и замисля.
Сега това проблемното не се занимава поне с моя син, но си намира други жертви и като цяло пречи и проваля класа.Майка му упорито избягва срещи ,а и все другите и закачали детенцето и го предизвиквали.За това на всички е ясно, че тя няма да се справя и занапред.
Ще ви кажа и още нещо, което учителите измислиха като защита-заплашиха чрез класния(той поотделно е подхвърлил тук-там идейката) как видиш ли ако напишем заедно подписка срещу това момче и се стигне до местене в друга паралелка или училище, от там пък щели да ни засилят някой друг гадняр, понеже всеки клас си ги има вече в изобилие и ние не знаем кого ще ни пратят, все пак това поне си го познаваме, а имало и по-лоши от него.И така родителите както се бяха наежили да го изгоним, се свиха като мишки и нищо не стана.Казвам го това в случай, че решите да правите подписка, да си я направите през главата на класния, а не с негово/нейно знание.Защото колкото и да им е тежко, учителите се сплотяват ако има опасност да бъдат уличени в несправяне.Нашият класен е между чука и наковалнята, но все пак избра да е лоялен към колегите си, а не към децата и нас-родителите.

Общи условия

Активация на акаунт