Частни училища - информативна тема 26

  • 61 895
  • 749
  •   1
Отговори
# 720
  • Мнения: 8 218
Доколкото знам гимназията на Увекинд не е с немски а с английски. Но може да не съм разбрала.

# 721
  • на път
  • Мнения: 2 804
Доколкото знам гимназията на Увекинд не е с немски а с английски. Но може да не съм разбрала.

Разбрала си. Има и немски, ама с драстично редуциран брой часове за сметка на английския.

# 722
  • Мнения: X
Дорис Тенеди имат немска паралелка в гимназията. Мисля, че имат и трети език - испански, френски, руски. По телефона ще ви отговорят любезно и ако решите, може да поискате среща.
Доколкото виждам на сайта им, два езика на високо ниво (третият така или иначе остава на ниско ниво), немски и английски, е вариант само за децата от 1 клас при тях.
I вариант
 Ранно чуждоезиково обучение и езикова гимназия със смяна на първия чужд език в VІІІ клас.
https://www.doristenedi.com/bg_ver/education_files/education_4e_bg.html
В останалите случаи зависи досега какво е изучавало детето, ако е учило английски и в края на 7 клас има ниво Б2, може да продължи в Дорис Тенеди в немска паралелка и ще е приравнено на децата от 1 клас при тях, така накрая в 12 клас ще има С1 и на двата езика. Ако не, единият език ще остане на по-ниско ниво.  
Всъщност, ние така направихме, само че в държавна немска след частно английско училище до 7 клас.

# 723
  • Sofia
  • Мнения: 2 464
Единственото ми колебание е дали въобще частна гимназия е добра идея! Нивото на децата които отиват в частни гимназии какво е. Го.емината на випуска..

# 724
  • Мнения: X
alegra, по въпроса за това дали си струва да е частна гимназия отвъд езиковото обучение - предполагам, че е до индивидуално решение на семейството.  По мое мнение, добра ДГ е по-добрата опция, но за друг може да е различно.

# 725
  • София
  • Мнения: 17 258
Единственото ми колебание е дали въобще частна гимназия е добра идея!

То това, мисля, е въпросът за милиони. И аз отсега съм го размислила, макар че има много време. Засега клоня към частна, ама знае ли човек.
Въпросът май е какво търсите от гимназията. Аз сякаш, за буйни пубертетски години, бих предпочела по-камерен формат (ЧУ имам предвид), където децата са повече под наблюдение и има читава обратна връзка с родителя. Това го има е в някои държавни гимназии, но не във всички. Отварям скоба да вметна, че според мен това е основната причина за успеха на Испанската напоследък, не че супер са се засилили всички да учат испански, ами просто се държи на реда, дисциплината и ученето.
И понеже аз сякаш не съм от хората, които толкова се прехласват по ученето на езици, пък детето ми не е с математическа насоченост, някак естествено ми накланят везните към ЧУ. Но пак казвам, има доста години да го мислим ние конкретно, предварителни размисли са това.

# 726
  • Мнения: 1 114
От пубертета няма как да се избяга, нито в частна гимназия, нито в държавна.😁 И аз много ги мисля тези неща по отношение на голямото ми дете. Познати с по-големи деца споделят, че в добрите ДГ средата е по-конкурентна в сравнение с частни гимназии
 и това оказва влияние на тинейджърите.

# 727
  • София
  • Мнения: 17 258
Е, то оставаше и да прескочим пубертета, то не си е здравословно дори Simple Smile
Но едно е детето ти да не се мярка цяла седмица в училище и никой да не обърне внимание, друго е един АК, където виждаш в реално време какво се случва. (не че АК ми е таргет де, пример просто).

# 728
  • София
  • Мнения: 11 960

То това, мисля, е въпросът за милиони. И аз отсега съм го размислила, макар че има много време. Засега клоня към частна, ама знае ли човек.
Въпросът май е какво търсите от гимназията. Аз сякаш, за буйни пубертетски години, бих предпочела по-камерен формат (ЧУ имам предвид), където децата са повече под наблюдение и има читава обратна връзка с родителя. Това го има е в някои държавни гимназии, но не във всички. Отварям скоба да вметна, че според мен това е основната причина за успеха на Испанската напоследък, не че супер са се засилили всички да учат испански, ами просто се държи на реда, дисциплината и ученето.

Това може да са аргументи за родителите, но не и за децата. Те избират Испанската по други причини - харесва им езика, чували са за духа на училището. Но иначе си права, децата в Испанската живеят в абсолютен Биг брадър - тетрадката по музика да си забрави, веднага ще разбера. Joy Всичко се пише в електронния дневник незабавно /в реално време, както казваш/ - отсъствия, оценки, похвали, забележки. Веднъж имах "без домашна работа по испански" и пояснение от годпожата, че част от домашното не е направено. Това, че не се повтори едва ли се дължи на факта, че аз веднага ще разбера /това е първият и единствен път в живота й без домашно/, но пишат хората. И отсъствията се появяват веднага след съответния час. Наред с това, децата влизат в училище с чип и родителите имат електронен достъп и могат по всяко време да проверят дали детето е в училище. Не че някога съм ползвала тази възможност, но ако толкова се съмняваш в детето и това може. За пръв път откакто е ученичка имам и поглед какво точно учат, защото учителите въвеждат взетите и предстоящи теми по всички предмети, както и предстоящи контролни. Толкова информирана и в СС не съм била. Joy Аз лично не изпитвам необходимост да осъществявам чак такъв контрол, но ако това ви е важно - ей, на, Испанската. Навремето майка ми разбираше, че ще има родителска среща само ако й кажа. За всичко останало беше в блажено неведение /включително за фалшивите медицински бележки, които представях понякога/ и си живееше спокойно жената. Laughing
В другата ДГ, върху която имам наблюдения /2АЕГ/, имаше много по-малко информация в електронния дневник /поне до миналата година/, но и там отсъствията се въвеждаха стриктно и ако не предупредя лично класната, че ще отсъства - тя ми звънеше на втория ден. Та, не мисля, че в ДГ, сециално т.нар. елитни, положението е чак толкова безконтролно.

Към настоящия момент, аз бих погледнала към ЧГ само ако резултатите на детето не позволяват прием в някоя от топ ДГ и АК. Но все пак, обстоятелството, че Дорис Тенеди поддържа в последните години доста добро представяне на ДЗИ по български и английски /по други предмети не съм следила/, при положение че практически няма цедка на входа, е добър атестат.

# 729
  • В офиса
  • Мнения: 4 008
От скромния ми опит ще потвърдя, че в елитна ДГ средата е по-конкурентна и това оказва влияние на децата (за мен това е добро) Отделно, че хубавите български страни на образованието (а такива има, виждаме го в началните частни училища), са запазени в елитните ДГ. А ето че една испанска показва как и ефективен контрол през ел.дневник, а и други съвременни методи, доста добре се имплементират и в ДУ. За дъщеря ми местенето от ЧУ в ДУ тази година бе огромен стрес. В момента много повече си обича ДУ. От ЧУ казва че й липсват 1. Приятелите; 2. Йънгс (учител по природни науки) 3. Кампусът; И нищо друго.

# 730
  • Мнения: 1 111
При нас предстои обратното - местене от ДУ в ЧУ за периода 5 до 7 клас. Много се надявам да сме взели правилно решение, и да не се разочароваме.
Детето отива в Азбуки, не само заради "нейтива", който така добре продавал, но и заради базата, локацията, и най-вече надеждите ни да осигури една по-спокойна и контролирана среда в буйния период.
За след това, както повечето родители - ще се надяваме на прием в добра гимназия, но много бих се радвала ЧУ да се усетят, че има търсене и да се развиват в тази насока.
Радвам се на коментарите за Испанската, идват да покажат че с правилното управление няма голямо значение дали училището е държавно или частно.

# 731
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 733
Едвам намерих темата толкова назад Simple Smile)

Имам въпрос- дали според вас ще е от полза при избора на училище детето да е ходило на летни занимания там? Обмислям да го пусна за по 1 седмица в 2-3 училища според интересите му и по този начин поне малко да преценим обстановка, учители, акценти при заниманията...нали същите педагози се занимават, които поемат ПУК/начални класове ?
Или стресът ще е в повече (с непознати деца, които сигурно ще се познават помежду си, и то поне 2 пъти на различни места), пък нищо няма да научим за училището така?
Интересни са ми вашите впечатления, ако сте ги пускали на летни седмици към училища.
Другото е само в едно да ходи, но ако не ни хареса на родителите и отпадне за ПУК, да не се заинати, че иска там догодина...

# 732
  • Мнения: 8 218
Пипи2013 според мен в този вариант няма да имаш никаква полза.
Лятното училище е добър вариант ако детето е вече прието , да се запознае с училището и част от преподавателите.

Моето дете ходи след ПУК.
Бяха няколко групи. Различни учители в различните дни или по различните неща. Част то тях познаваше , други не. Имаше деца които не бяха от училището, той не играеше с тях. По мои наблюдение и другите съученици също. Срещата на родителите с учителите е издаващият и приемащият учител. Обикновено дежурните такива, които даже може да не са били през денят с детето.

# 733
  • София
  • Мнения: 1 668
Моето дете ходи миналата година на лятно училище в Питагор за да видим дали ще му хареса обстановката. Тази година след като е приет не обмислям да ходи. Всички деца си играеха с него, но той е изключително общителен и никога не е имал проблем в тази насока. За мен беше полезно, защото така детето сподели своите впечатления и така решихме, че това училище ще е наш избор.

# 734
  • Sofia
  • Мнения: 2 464
Лятното училище на Питагор от каква възраст обхваща деца ? До година ни предстои да кандидастваме за ПУК, т.е. детето сега е само на 5 години и се чудя дали лятно училище ще е подходящо от сега за тази ниска възраст Simple Smile

Тъй като изпитвам сериозни колебания какво училище ще е подходящо за детето, с радост бихме се възползвали от летните занимания.

Общи условия

Активация на акаунт