Отговори
# 120
  • София
  • Мнения: 16 513
Гадамер, всички се питаме същото:-)

Дали може да помолим, ако ни чете родител на дете, завършило  IB, да ни отговори?

# 121
  • София
  • Мнения: 4 443
  Аз мога да ти кажа какво ми отговори едно от децата, завършили "Златарски".
  Предпочел го е пред АК, защото някои университети в UK искат за определени специалности IB диплома. Почти е невъзможно без високо IB, завършил чуждестранно училище, да те приемат там. Това бяха неговите думи, не съм се интересувала по темата. Всъщност дотогава не бях чувала за IB, а и досега не знам какво е всъщност. Simple Smile

# 122
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 612
Аз имам близко дете в Меридиан 11 клас. Майката е с чудесни впечатления, тя е много интелигентен и смислен човек. Не им знам резултатите обаче

# 123
  • Мнения: 7 683
Това което знам за IB дипломата е:
Направена е за децата на родители, които сменят често държавата, в която работят. Така децата им ще могат да учат по единна система и получават диплома, която се признава международно. Покрила е определени стандарти и всички държави я приемат.
Аз лично не знам да дава някакви предимства. Международно призната диплома.

В нашето училище има деца, които получават IB диплома, съответно и такива с не IB диплома. Двама, за които знам, че са приети сега в Кембридж, са си с нормалната диплома.


IB дипломата има стойност в добрите университети, но само ако е взета с отлични резултати. Иначе не върши работа. А и дори когато върши не е достатъчно условие.
Но съвсем не е вярно, че без IB  диплома не те допускат в добро уни. И от АК, и от ЕГ, и от СМГ има сума ти деца в топ университети.

# 124
  • софия
  • Мнения: 5 147
Това което знам за IB дипломата е:
Направена е за децата на родители, които сменят често държавата, в която работят. Така децата им ще могат да учат по единна система и получават диплома, която се признава международно. Покрила е определени стандарти и всички държави я приемат.
Аз лично не знам да дава някакви предимства. Международно призната диплома.

В нашето училище има деца, които получават IB диплома, съответно и такива с не IB диплома. Двама, за които знам, че са приети сега в Кембридж, са си с нормалната диплома.


IB дипломата има стойност в добрите университети, но само ако е взета с отлични резултати. Иначе не върши работа. А и дори когато върши не е достатъчно условие.
Но съвсем не е вярно, че без IB  диплома не те допускат в добро уни. И от АК, и от ЕГ, и от СМГ има сума ти деца в топ университети.
Oт което и да е училище в БГ всъщност можеш спокойно да си ползваш дипломата за кандидатстване в UK. (абе какво стана с черна станция, къде е)

# 125
# 126
  • София
  • Мнения: 1 779
... ама се връцна при 4578-мия еднотипен спор с нея и заяви, че повече няма да пише в темата за Колежа. Или поне това е моят спомен.

# 127
  • Мнения: 7 683
То в темата за Колежа и тя, и Ежко, пишат винаги едно и също и всички знаем много добре какво могат да напишат Grinning

# 128
  • София
  • Мнения: 7 368
За IB дипломата може да видите мнение #348 от темите за ЧУ (тема 19) - много интересен разказ от завършил ученик, първа ръка. Темата е заключена и не мога да цитирам мнението, не мога и да го копирам от телефона.

# 129
# 130
  • Мнения: 7 275
За IB дипломата:
За мен най-големият плюс беше фактът, че задължително се взима поне една наука (максимум 2 науки от общо 6 предмета). Изискват се определен брой часове лабораторни опити и собствено лабораторно изследване (20% от финалната оценка). Преди да отида в Златарски в 10-ти клас, съм учила в държавни училища, та в лаборатория не бях стъпвала. Опитът за мен беше безценен, понеже исках да се занимавам и се занимавам с наука.
Самите изпити са структурирани като изпитите в чуждестранните университети (поне на мен биологията и химията ми приличат на изпитите, които взимам сега в университета).Стимулира се мислене и анализиране, понеже всеки предмет изисква ученикът да прави някакво изследване (а хванат ли ви да преписвате без цитиране, забравяте за дипломата, затова донякъде е подготовка против плагиатство, което университетите в чужбина въобще не харесват).
За кандидтастване в университети: във Великобритания гледат на дипломата много добре от Оксфорд/Кеймбридж, понеже е стадартизирана и трудна (много голям плюс, ако не сте медалисти от състезания); другите университети също я харесват, но и с българска диплома се случват нещата. Когато кандидатствах там, никой университет не ме е питал за МОН диплома, всички оферти бяха за IB (но пък мои съученици получаваха и за двете дипломи). Българска диплома се изкарва с висока оценка с щракване с пръсти в сравнение с IB. Матурата е елементарна на фона на един IB изпит.

Аз лично уча в САЩ. От международните студенти в университета ми (Принстън), студентите, които не са състезатели, по мои наблюдения сме всички с IB дипломи (и вървим с 40+ точки от 45 възможни; тя не стига обаче, трябва да си правил и нещо друго голямо: дали научно изследване, дали интересен стаж). Явно се цени. Също така, оценка 7 на предмет високо ниво (3 от 6 предмета поне се изучават разширено с макс. оценка 7), може да ви даде credit и да не трябва да взимате някои въвеждащи курсове (аз си спестих три курса - 2 семестъра неорганична химия и една биология). Същото важи и за държавните им университети, в някои може и с оценка 6 (от 7) на разширено изучаван предмет да избегнете досадни курсове.
Другото, което на мен ми е било полезно, е анализът на непознати текстове и фигури (дали ще е статия по икономика/графика от експеримент/ първичен източник по история). Сега ми е много по-лесно, като ми дадат задача тип ‘сравни а и б по обща черта’, а аз тамън съм прочела/видяла а и б и не знам на кой свят съм.
На IB изпитите няма такова нещо, като ‘изпей всичко, което си назубкал’. Да, има част с ограждане на отговори, но тя е много малка, и пак голяма част от въпросите изискват да се мисли (ще има повече въпроси от рода на  “Какво ще се случи в синапса, ако освобождаванто на невротрансмитер се увеличи?”, а не неща от типа на “Колко вида неврони има?”). Другото, което на мен ми помогна, е математиката (правите, струвате в IB, математика взимате). Доколкото знам, по българската програма интеграли и производни не се изучават (мога да греша), а в чужбина това се разбира под математика (и се очаква да можеш да го разбираш графично).

П.с.
Може да не вземате диплома, а сертификати - само няколко от 6 предмета, без допълнителното изискване за 150 часа извънкласни, разширено изследване (не е част от оценките по предмета, върху който решите да го пишете. Златарски ви кара да е по български или английски). Така като гледам, никой добър университет не харесва това, ако знае, че сте могли да вземете цялата диплома, но вас ви е мързяло.

# 131
  • София
  • Мнения: 5 782
Ей, страхотно ме изкефи всичко, което сте написали за филма "Вчера" в предишната тема! (Чак днес успях да ви изчета обаче...) Шарки, Миленита, и Джудит Спространова си я има съвсем истинска във филма, с нейното си чувство за хумор! Simple Smile
Скрит текст:
("Чудя се защо всички се смеят като кажа fingers" Simple Smile)) Неин лаф от реалния живот, не от филма
Моята класна от подготве Елдора Нешева (автор на учебниците за подготвителен и осми клас по АЕ) беше завършила Ловешката гимназия. Много ни е разказвала за нея. Била е съученичка с Парцалев там. И също са имали пансион, както ние в Пловдив. Трябвало е да си говорят само на английски и извън училище.

По темата за държавната регулация на образованието - аз съм твърдо ЗА необходимостта от такава регулация. Иска ми се държавата да бъде по-гъвкава и адекватна, но това на тоя етап е в сферата на мечтите. Силно ме притесняват експериментите, които възнамеряват да си правят некои ЧУ с децата... Наскоро чух за едно такова училище, в което щели да са без учебници (като във Финландия). Дотук добре, но на въпроса ми с какво ще ги занимават отговорът беше: с онова, което децата пожелаят. Хм, ами ао децата желаят постоянно да си играят, тогава какво правим? Не смятам, че в училище трябва да се учи точно това, което се учи, но за да се промени системата считам, че трябва да се подходи експертно и професионално, а не така лаишки... иначе горките деца, които според мен ще натрупат много незнания...

За IB дипломата - на моя близка детето завърши Златарски и реши да не се явява на изпитите за IB, тъй като това щяло да намали шансовете му за кандидатсване за уни в ОК, тъй като резултатите му щели да са по-ниски, отколкото в българската диплома. Не знам доколко IB дипломата би отворила възможности за някои унита, които традиционно отрязват българите. Обаче предполагам, че не би ги трогнала, пак биха си давали откази. Но само предполагам.

# 132
  • Мнения: 5 425
Силно ме притесняват експериментите, които възнамеряват да си правят некои ЧУ с децата...
Това може ли да стане без подкрепата на родителите? А нима "държавата" не си прави експерименти с децата? При това задължителни за всички?

# 133
  • Мнения: 842
Според мен голяма част от новопоявилите се училища се опитват да оберат остатъците от Звездите. Лошото е, че слагат същите цени, а на човек не му е все едно дали ще даде едни и същи пари за мерцедес, пежо или Опел.
И да не се окажем в имотната ситуация на високи цени и празни апартаменти.

# 134
  • Мнения: 912
Подкрепям Мецан, и аз точно за феномена при жилищата се сетих - и подобието на факторите и следствието, което някак се разминава с тях.
Да, но жилищата се строят основно за мигриращите от страната към София. Които идват да работят тук. При тях пък има допълнителни разходи било за наем, било за ипотека. И в доста от случаите е трудно да се заделят и пари за таксите в ЧУ. А и цените на жилищата също са много надути и нереално високи, както и всичко друго в милата ни държава.

Че те и на ЧУ основно са те клиентите - къде ще им учат децата, когато в новите квартали няма училища или ако са в стари квартали с училища, те не се харесват на родителите. Особено сега с районирането това става още повече фактор. А образованието на децата често е преди дома като приоритет - познавам хора, които си продадоха жилищата и излязоха под наем, за да го финансират (те не са от идващите в София, очевидно, просто е пример за приоритетност на този разход). Или поне е наравно.  А и банките дават заеми за всичко - и за жилища, и потребителски.
Не казвам, че така трябва да бъде, а само че е така в действителност - споделям мнението на Мецан. За да ги плащат тези такси в ЧУ, значи, имат доходи отнякъде или вземат заеми, което пак е свързано с доходи.

Чакай малко, нали не се опитваш да ми кажеш, че ако живея в кв. Витоша, където няма училище, но доходите ми стигат за наем и за нормален /не лукс/ живот аз ще трябва да тегля ежегодно кредит от 8000 лв. за училище на детето ми..... Нали тези пари трябва да се връщат. Барабар с лихвите.
Нека да говорим сериозно . Хората, които са си продали жилището, за да финансират ученето на детето - не знам да са повече от пръстите на едната ти ръка. Защото и това не звучи сериозно. На мен и на ММ образованието на детето ни е приоритет и инвестиция, но не до степен да си продадем жилището и да излезем под наем. Това вече е неразумно и нещо не е както трябва.

Ако идеята и да кажеш нещо, просто за да се намираш на приказка е друг въпрос. Но когато се дават пари малцина са тези, които просто ги вадят без да се замислят. Обикновено това са хора, които не са ги изкарали сами, а са им ги буквално дали под една или друга форма /все пак има и такива случаи/. По-голямата част от хората или мислят за в бъдеще за парите си и как разумно да ги разходват, или изобщо не мислят и нямат финансова култура, което ги завлича в дъното веднага.
ЧУ са точно като търгаши - надуват цените, за да вземат максмалното, което могат. Защото в един момент няма да могат.
Извинявам се за офтопика, но това с хората, които са си продали жилището и са излезли под наем заради училището на детето им ми дойде  в повече.

Общи условия

Активация на акаунт