Отговори
# 225
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 828
Да, май сте прави, може би чак на ниво гимназия децата осъзнават и дискутират чу/ду и може да стане повод за фалшиво самочувствие. Но с правилно възпитание на тази възраст пък би следвало тива да е пресечено. От друга страна синът ми на 4г ме пита защо не карам джип като другите майки в градината.. не знам времената ли са други, или средата, аз не помня да съм се впечатлявала от материални неща като дете (тази нагласа ми остана и ми се иска да я възпитам у децата)

# 226
  • Мнения: 5 425
Надяваме се, че е направена подобна проверка и опасенията ни са безпочвени, но трябваше да има информационна кампания - да се обясни каква тежест ще има профилирането, какво отражение ще има изборът на профил за бъдещия избор на висше образование, да се изработят учебниците, да се осигури кадровата обезпеченост за осигуряване на профилирана подготовка по всички предмети в училищата. Много неща трябваше да се направят, които не бяха направени.

И понеже се справят толкова успешно с тези свои основни задължения, държим да контролират изкъсо СС, ПЧМГ, КО и АК?
И се надяваме да имат капацитета да дават акъл на професионални гимназии например?

# 227
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
Eдинствената цел на включването ми бе да покажа, че деленето по пол на тема семейство и реализация е пълно безумие. Ако приемем, че е вярно, че една жена заради учене не може да има деца, то би следвало в професиите, които имат дълъг период учене и стажуване да е също толкова трудно на мъжете, защото според статуквото те би следвало да допринасят основно за семейния бюджет. Беше иронично включване, ама по-скоро май останах неразбрана.
Темата кариера срещу деца не искам да коментирам и не искам да противопоставям мъже и жени.
Днес цял ден бях в работна среща с 4-годишно повръщащо около мен. Е, оживях. Като цяло в Х% от времето си гледам сама 4-те деца + работя по към 9-10 часа. Кариера не ща, в смисъл на екзекютив, или менидърски позиции, че май в днешно време това е представата за кариера, ама някакъв по-лежерен режим би ми бил ултра скучен. Дет' се вика, магарето носи толкова, колкото го натовариш.

# 228
  • Мнения: X
Ежко, разбрахме, че Картаген трябва да бъде разрушен.
Имам един въпрос, тъй като не съм наясно с АК. Информацията ми за това училище е само от форума. Наистина ли учениците получават две дипломи - българска и американска? И, ако е така, защо отделяш толкова внимание на българската? Не ми казвай, че е заради другите деца в другите училища. Видях какво отговори на Санака по повод загрижеността й за образованието на другите деца освен нейното.

# 229
  • Мнения: 6 332
Чакай сега, Шарки, за нашето поколение с един английски и два грама мозък можеше да станеш каквото си поискаш. Каквато поискаш кариера, е, и качества, трябват, но конкуренция нямаше. Повечето бяха кухи и неграмотни, интелигентните бяха малко. За България говоря, защото всичко се създаваше от нула, но и по света имаше повече възможности. Примери мога два дена да изреждам. Сега времената са други.

Абе не е кариера да вземаш 10000Е и да се претрепваш от работа и отговорност, не го пиша заради сумата, а по принцип.

Докторката с клиниката да не се е омъжила за сина на професора?  Щото и аз като юрост знам една, дето се омъжи за сина на председателя на ВКС. Та това имах предвид.

# 230
  • София
  • Мнения: 16 222
Надяваме се, че е направена подобна проверка и опасенията ни са безпочвени, но трябваше да има информационна кампания - да се обясни каква тежест ще има профилирането, какво отражение ще има изборът на профил за бъдещия избор на висше образование, да се изработят учебниците, да се осигури кадровата обезпеченост за осигуряване на профилирана подготовка по всички предмети в училищата. Много неща трябваше да се направят, които не бяха направени.

И понеже се справят толкова успешно с тези свои основни задължения, държим да контролират изкъсо СС, ПЧМГ, КО и АК?
И се надяваме да имат капацитета да дават акъл на професионални гимназии например?

Ох, когато нямаш какво да кажеш, по-добре нищо не казвай. Кой е казал "да контролират изкъсо СС, ПЧМГ, АК и когото ли да е било"? Говорихме за държавна регулация чрез образователни стандарти, законодателни изисквания, учебни програми, каквито има и в България и във всяка цивилизована държава. И не е вярно това, което каза в по-предходен пост, че в тези държави регулацията е минимална и само на изхода. Пробвай да откриеш училище в Германия, Швейцария, САЩ и ще видиш колко е минимална и дали е само на изхода. И в Европа и в САЩ има държавни образователни стандарти, учебни програми /в САЩ, поради федеративния характер на държавата се приемат на щатско ниво/, има лицензии за училища, изисквания за база и квалификация на учители и лицензиращата структура следи зорко за спазването им, инспектират училищата, пишат доклади и т.н. Контролът е по-строг от тук. Липса на регулация и контрол /различни неща, които ти постоянно смесваш/ има, може би, в Афганистан /но и за там не съм сигурна/. Никой не те спира да станеш част от обществото на талибаните, щом те влече. Там саморегулацията, естественият подбор, свободният избор, доколкото го разрешава законът на джунглата /все неща, на които си фен/ са на почит.
Започна да става скучно и спирам по тази тема.

Последна редакция: ср, 20 мар 2019, 22:50 от sanaka

# 231
  • София
  • Мнения: 19 938
Тинкърбел, наистина не се усети може би  вложената от теб нотка  в целия този говорилник и се изумих за момент как ти с 4 деца пускаш този пост Simple SmileИзвини ме...
Не, Нотарис, не се е омъжила за сина на професора..Всеки от двамата си е изградил постепенно и индивидуално кариерата и името, тя тръгна от една обикновена поликлиника..Дори фамилните им имена са различни.

# 232
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
Последно неадекватно включване от мен. Едно време имаше НЛО, та там Велко Кънев, Павел Попандов и Георги Мамалев имаха такива сцени - седят си тримата и уж си говорят и всеки говори за нещо, което него го интересува, но няма никаква връзка с темите на останалите. И ние тук станахме така. На мен ми е трудно да проследя всички паралелни нишки на разговор в момента.

# 233
  • София
  • Мнения: 16 513
Чакай сега, Шарки, за нашето поколение с един английски и два грама мозък можеше да станеш каквото си поискаш. Каквато поискаш кариера, е, и качества, трябват, но конкуренция нямаше. Повечето бяха кухи и неграмотни, интелигентните бяха малко. За България говоря, защото всичко се създаваше от нула, но и по света имаше повече възможности. Примери мога два дена да изреждам. Сега времената са други.

...
Не те разбирам, защото ние не сме се напъвали да "превземаме"  българския пазар. Работим на международния. Там конкуренция винаги е имало.

# 234
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
Notaris, 90% от "българския пазар" е рушвети, лобиране и шуробаджанащина. К'ви 2 грама мозък?

# 235
  • Мнения: 6 332
Конкуренция за работни места и впоследствие растеж в кариерата, какво има за неразбиране. Ако си започнал преди 20-25 години, времената бяха други. Сега е много, много по-трудно да направиш кариера, няма значение конкретната сфера. Нямам предвид АйТи, а корпоративни структури. Затова не знам дали си струва усилията.

# 236
  • Мнения: 5 425
Говорихме за държавна регулация чрез образователни стандарти, законодателни изисквания, учебни програми, каквито има и в България и във всяка цивилизована държава. И не е вярно това, което каза в по-предходен пост, че в тези държави регулацията е минимална и само на изхода. Пробвай да откриеш училище в … САЩ и ще видиш колко е минимална и дали е само на изхода.

Цитирам Уикипедия за образованието в САЩ:
"Education in the United States is provided in public, private, and home schools.

State governments set overall educational standards, often mandate standardized tests for K–12 public school systems and supervise, usually through a board of regents, state colleges, and universities. Funding comes from the state, local, and federal government.[4] Private schools are generally free to determine their own curriculum and staffing policies, with voluntary accreditation available through independent regional accreditation authorities, although some state regulation can apply.
"
Ето и за Англия:
"In the United Kingdom, independent schools (also private schools) are fee-paying private schools, governed by an elected board of governors and independent of many of the regulations and conditions that apply to state-funded schools. For example, pupils do not have to follow the National Curriculum."

Имам един въпрос, тъй като не съм наясно с АК. Информацията ми за това училище е само от форума. Наистина ли учениците получават две дипломи - българска и американска? И, ако е така, защо отделяш толкова внимание на българската?
Да, получават две дипломи. Не, не могат да изберат да получат само едната. Могат да ги лишат от американска, ако сгафят сериозно. Но могат да изберат IB. За целта е достатъчно да са учили например в 7-ми клас извън България.
Доскоро предпочитах да учат българска история, география и литература. Затова са в смесената програма. С новите промени обаче се губи смисъла. Имаше някакъв смисъл от българска диплома и при кандидатстване в UK или Холандия. Първата опция брекзит я обезсмисли, а за втората предстои да видим как ТУ Делфт ще възприеме нашенските нововъведения.
Ако сега кандидатстваха, щяха да са в IB.

# 237
  • Мнения: X
Промените, които коментираш, не засягат децата, които са в десети клас и нагоре. Същите промени бяха известни, когато малкото ти дете е кандидатствало в гимназия. Можело е да вземеш мерки още тогава.
Нямах предвид отказ от българска диплома. Имах предвид концентриране върху американската, щом българската не ви устройва.

# 238
  • София
  • Мнения: 19 938
Не писа ли Шарки назад в тази тема или в тази за Колежа, че кандидатствало след 7 клас и прието в Колежа дете след изпита мат/БЕЛ/есе НЕ може да избере IB? Както и учило до 7 клас по системата на МОН?Предвид залегналите още тогава изменения човек е можел да реагира, щом толкова много му пречи бг дипломата - като не пусне детето си на изпита и му осигури седмокласно обучение навън..

# 239
  • Мнения: 5 425
Същите промени бяха известни, когато малкото ти дете е кандидатствало в гимназия. Можело е да вземеш мерки още тогава.
Нямах предвид отказ от българска диплома. Имах предвид концентриране върху американската, щом българската не ви устройва.
Не може да се концентрираш само върху американската. Можеш да кандидатстваш за IB програмата, което е различно от американска диплома. Но за целта следва да знаеш за промените поне година и половина преди кандидатстването в АК. Т.е. средата на 2015-та година в случая с малкия ми син.
Разбира се, МОН, както обикновено, беше организирал навременна и подробна информационна програма за готвените промени... Grinning

Общи условия

Активация на акаунт