Американски колеж - петнадесета тема

  • 20 060
  • 150
  •   1
Отговори
# 75
  • София
  • Мнения: 16 208
"Организационният комитет по масовите мероприятия" ("масови" идва от "маса") свикваме неформална среща на живо на мамите на деца от АК другата седмица във вторник, след работа (от 18:30 нататък), в р-т Виктория в Ринг Мола. Който е без автомобил, моля да ми пише на л.с., за да организираме извозване.

# 76
  • Мнения: 15
Кога изтича мандатът на президента на колежа?




Не знам, но останах с такова впечатление. Дано не съм създала фалшива новина😳

# 77
  • София
  • Мнения: 5 039
Ще опитам във вторник да дойда, защото в сряда имаме семеен празник. Ако не успея, следващия път ще се включа задължително.
За да не е спам, ще е хвалба Simple Smile Днес тийнът каза, че усеща колко много е напреднал по английски и не само, че като цяло е започнал да вижда детайли, които преди не е забелязвал, станал е и по-уверен. Каза, че имат страхотни учители, които са и много добри хора, и те са го научили повече да се вглежда в нещата и да ги подлага на собствена преценка. Дано и занапред има шанса да е с такива учители.

# 78
  • София
  • Мнения: 2 300
А и удължаването на срока за записване... Не ми се вярва някой да се е плеснал по челото в този ден и точно тогава да реши, че ще кандидатства в Колежа.

Ами всъщност нашият случай е точно такъв. Вярно, подадох документи не в допълнителния ден, а в последния от първоначално обявения срок за записване, но ако го бяхме пропуснали, щях да се възползвам от новата дата. Не за друго, а защото дъщеря ми беше категорична, че не иска да учи в АК. Докато не видях, че изтича срокът за записване и не я попитах: "Последно, отказваш да учиш в АК, така ли? И не искаш да се явиш на изпит?", а тя взе че отговори: "Хм, защо да не се явя, запиши ме."... 

По отношение на изпита не бях очарована от темата, наистина ми звучи като отговор на литературен въпрос. В този смисъл подкрепям мненията за "побългаряването".

Именно подготовката по схема, заучаване на конкретни начини за писане на есе и упражняване на определен тип задачи, аз наричам побългаряване. В този смисъл не съм съгласна с горното. Така, както е зададена, литературната задача изважда от зоната на комфорт точно тези деца, които са имали определени очаквания, което пък е добре за тези, които поради някаква причина са пропуснали специалната подготовка Simple Smile В тази връзка ще споделя опита си отпреди четири години.  Тъй като отново целта беше друга гимназия, детето не се беше подготвяло за изпита. В един момент обаче колежът влезе в списъка с желаните гимназии /разбира се не толкова инфарктно два дни преди края на срока за записване/. Като отговорен родител две седмици преди изпита се свързах с г-жа Барух, която се съгласи на няколко индивидуални урока. След втория такъв, синът ми отказа да ходи повече. Според него нямало никакъв смисъл - разбрал каква е схемата за писане на есе, а госпожата не харесвала нищо написано от него и само му обяснявала как не бил схванал идеята на въпроса... Е, така както  според Барух нищо не разбираше, така на есето изкара 14% ...



Последна редакция: нд, 24 мар 2019, 20:37 от Elfi

# 79
  • Мнения: 15
А и удължаването на срока за записване... Не ми се вярва някой да се е плеснал по челото в този ден и точно тогава да реши, че ще кандидатства в Колежа.

Ами всъщност нашият случай е точно такъв. Вярно, подадох документи не в допълнителния ден, а в последния от първоначално обявения срок за записване, но ако го бяхме пропуснали, щях да се възползвам от новата дата. Не за друго, а защото дъщеря ми беше категорична, че не иска да учи в АК. Докато не видях, че изтича срокът за записване и не я попитах: "Последно, отказваш да учиш в АК, така ли? И не искаш да се явиш на изпит?", а тя взе че отговори: "Хм, защо да не се явя, запиши ме."... 

По отношение на изпита не бях очарована от темата, наистина ми звучи като отговор на литературен въпрос. В този смисъл подкрепям мненията за "побългаряването".

Именно подготовката по схема, заучаване на конкретни начини за писане на есе и упражняване на определен тип задачи, аз наричам побългаряване. В този смисъл не съм съгласна с горното. Така, както е зададена, литературната задача изважда от зоната на комфорт точно тези деца, които са имали определени очаквания, което пък е добре за тези, които поради някаква причина са пропуснали специалната подготовка Simple Smile В тази връзка ще споделя опита си отпреди четири години.  Тъй като отново целта беше друга гимназия, детето не се беше подготвяло за изпита. В един момент обаче колежът влезе в списъка с желаните гимназии /разбира се не толкова инфарктно два дни преди края на срока за записване/. Като отговорен родител две седмици преди изпита се свързах с г-жа Барух, която се съгласи на няколко индивидуални урока. След втория такъв, синът ми отказа да ходи повече. Според него нямало никакъв смисъл - разбрал каква е схемата за писане на есе, а госпожата не харесвала нищо написано от него и само му обяснявала как не бил схванал идеята на въпроса... Е, така както  според Барух нищо не разбираше, така на есето изкара 14% ...





Елфи, мисля точно като теб по отношение на есето. Не виждам къде се разминаваме. Точно такава ми се вижда темата - въпросите са ми като структура на отговор на литературен въпрос, търсене на символика в стиховете - време и пространство, образите на града, трамвая, самотата на героя и спасителната музика, затваряне на текста, като се свърже с началото... точно както аз съм учила литература в училище, а не разказ за преживяване/ за среща с уличен музикант, изграждане на образ, ситуация и размишления по нея.
За госпожа Барух знам от тук, синът ми не се е готвил за изпита за Колежа, ходил е на 1 пробен изпит 2 седмици преди самия изпит. Готвеше се за НВО. Темата за есето от миналата година му беше интересна, от тази година - не съм убедена. Факт е, че тя е доста изненадваща, но не знам до колко би могла да е вдъхновяваща за децата.
Стискам палци на всички кандидати!

И още нещо - какво е това профилиране след 8-ми клас? Ако синът ми избере нехуманитарен профил, означава ли това, че хуманитарните предмети ще бъдат намалени или въобще няма да присъстват /БЕЛ и история имам предвид/.

# 80
  • София
  • Мнения: 2 300
Точно такава ми се вижда темата - въпросите са ми като структура на отговор на литературен въпрос, търсене на символика в стиховете - време и пространство, образите на града, трамвая, самотата на героя и спасителната музика, затваряне на текста, като се свърже с началото... точно както аз съм учила литература в училище, а не разказ за преживяване/ за среща с уличен музикант, изграждане на образ, ситуация и размишления по нея.

Че кой в училище се интересува от виждането на децата?  От тях се търси конкретен отговор на всеки един конкретен въпрос. Отклонение от предполагаемите "верни" разсъждения е в техен минус. Разчупеното мислене и собствено мнение не са тачени. И не мисля, че АК искат от децата да направят литературен анализ с еднозначни отговори, каквито се искат от тях в училище. Произведението не е познато, не е разглеждано в учебните часове. На децата не им е казано как да мислят по зададените въпроси.  Търсят са техните разсъждения, тяхното разбиране, тяхната обосновка. И умението им да се аргументират и защитят позицията си. Просто начинът, по който е зададена темата, е изненадващ.

Последна редакция: пн, 25 мар 2019, 08:13 от Elfi

# 81
  • Мнения: 8 135
Елфи, ти от опит в АК ли говориш за "таченето на собственото мислене"?
Защото аз за в Колежа съм останала с впепатление, че твоята позиция може да е обратна на общоприетата, но щом можеш да се обосновеш грамотно и логично, то тя е абсолютно валидна Hands V
За профилирането: погледнете си рамковите учебни планове на МОН (действащ закон и наредби), АК трябва да покрие поне минимум по тези учебни планове, за да бъде акредитирано средно училище и да има право да издава български дипломи.

# 82
  • София
  • Мнения: 2 300
Пенева, не говоря за Колежа. Наблюденията са ми от обучението по литература в училище и подготовката на щерката за външното оценяване.

Последна редакция: пн, 25 мар 2019, 05:36 от Elfi

# 83
  • Мнения: X
Добър ден. Синчето е на вълна, че нямало да го приемат. Като го питам за НВО-то, кои училища би искал, ми вика "Ооо бе мамо, нали знаеш, че всеки път когато ме питаш, си променям мнението. Явно ще решавам на края." Испански и английски са езиците, които иска да учи, и няколко специалности - 2 - от търговско-банковата гимназия му харесват, и дотам. Отвреме-навреме вмъква - може и френски като втори език, че дори и френската. За Колежа е на вълна - няма да ме приемат. Определено се отпусна след изпита.
За курса - моят син кара /не знам дали се нарича ускорен/ курса от 1-ви януари до 15 март на Лого 3 - само по БЕЛ. Дойде доста изморително. Научи формата на есето, който преди това не знаеше, което считам за полезно. За него специално. Но пък спомогна за увеличаване на стреса. Много е изморен, спи по 12 часа всяка нощ. Не може да се издържи на такова темпо още няколко месеца, абсурд, камо ли от средата на шести клас до края на седми. Т.е. може, но цената е висока, аз лично не желая да я плащам. + огромните му мъки с математиката, която е основна и на двата изпита. Слава богу няма интерес нито към немски език, нито към математика, та не ни е необходимо да полагаме грандиозни усилия, за да се целим в гимназиите с най-висок бал. Не, че на испанската е нисък де. Малко разводних и аз темата с неволи покрай НВО-то, по-скоро драмата ми е да се готвим или не за НВО. По-скоро да ходим на уроци или не. Имам готовност ако го приемат в колежа да спрем уроците, а с математиката да си продължим вкъщи както досега, с мен, доколкото мога. Да се махнат поне тези часове пътуване за урок и обратно. Не ни стига времето и за два пъти плуване. С една дума - уроците и курсовете супер много натоварват. С второто дете ще процедирам по друг начин, но със сина просто нямах възможност. Т.е. ще започна занимаване вкъщи системно по повече часове от по-ранен клас. От 6ти клас не знам дали бих записала на курс, по-скоро не.

# 84
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 7 352
Кажете ми моля, ако детето е прието, какъв е срокът за записване? При записване цялата сума ли се плаща?

# 85
  • Мнения: 5 425
Кажете ми моля, ако детето е прието, какъв е срокът за записване? При записване цялата сума ли се плаща?
Приетите получават подробни указания.
Обикновено получилите финансова помощ следва да се запишат най-късно някъде между първо и второ класиране за ДГ. Останалите имат време да изчакат и трето понякога.
При записване се плащаше 1/4, септември още толкова и февруари останалата половина.

# 86
  • Мнения: X
Първо класиране за ДГ - 11.05. Т.е. приетите няма да имат възможност да изчакат НВО-то ли? Обърках се нещо.

# 87
  • софия
  • Мнения: 4 990
Първо класиране за ДГ - 11.05. Т.е. приетите няма да имат възможност да изчакат НВО-то ли? Обърках се нещо.
Дай Боже да сте приети, ще сте приятно изменадани от подредената изчерпателна информация, която ще получите. АК съобразява и датата за 1-во класиране с НВО, така че да не "извива ръцете" на потенциалните си бъдещи ученици. Да, предни години беше ден или два, но те в крайна сметка са напълно достатъчно да провериш дали си приет в желаното ДУ и да отидеш там, ако ли не или пък си размислиш имаш времето да отидеш и да се запишеш в колежа.
Бъдете търпеливи, не изперквайте! Децата на кого да се облегнат и разчитат ако родителите им изтрещят преди тях?! Споко Simple Smile всичко ще е наред!

# 88
  • Cobrs
  • Мнения: 791
Миналата година срокът за записване в АК изтичаше няколко дни след първо класиране на НВО. Не знам как ще бъде тази година. Ако детето е прието в СК, а не е резерва, има достатъчно време да се подготвят и подадат документи за намаляване на таксата.

# 89
  • Мнения: 8 135
Много рано завря тенджерата и вдига налягането! Какъв 11.05. за ДГ (държавни гимназии)!?! Минава НВО, подавате си (ако искате разбира се) документи за първо класиране, междувременно си подготвяте документи за АК (ако детето е прието), пишете си таблички с + и - (ако ви влече!), може да си изчакате спокойно да излезе първо класиране и се записвате където прецените Simple Smile Ако не кандидатствате за финансиране и второ класиране в ДГ може да изчакате Hands V поне така беше с години. Тази година от МОН ви поразместиха графика с по-късни дати за НВО, но от АК знаят тези дати...
Поемете малко въздух и не слагайте каруцата пред коня Hands V

Общи условия

Активация на акаунт