Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Американски колеж - двадесет и трета тема

  • 47 937
  • 743
  •   2
Отговори
  • Мнения: 5 427
***
Teмa Номер 1   Тема Номер 2    Тема Номер 3   Тема Номер 4   Тема Номер 5   Тема Номер 6   Тема Номер 7
Тема Номер 8   Тема Номер 9   Тема Номер 10   Тема Номер 11   Тема Номер 12   Тема Номер 13      
Тема Номер 14  Тема Номер 15  Тема Номер 16 Тема Номер 17  Тема Номер 18   Тема Номер 19  Тема Номер 20  Тема Номер 21 Тема Номер 22
***
Разписание на деня в АК (забележка: валидно преди 2020/2021 учебна година, в момента 12 клас ще започват в 09.50 и ще обядват "трета смяна", последни):
Скрит текст:

Официална страница - http://www.acs.bg/
И във фейсбук - https://www.facebook.com/americancollegeofsofia

Учителско-родителска асоциация:
https://www.facebook.com/groups/193048750886232/
Ще си позволя да призова родителите да се запишат в нея, за да можем да им изпращаме директно мейли с инициативи на РУА. Поради GDPR нямаме възможност да се свързваме с всички родители Simple Smile.

Група във фейсбук: Родители на бивши, настоящи и бъдещи възпитаници на ACS:
https://www.facebook.com/groups/382016905331183/

Подготовка за приемния изпит

Как протича изпитът в Американски колеж. Стъпка по стъпка. Информацията е актуална към 2014 г.:
Скрит текст:
8,30 ч. – кандидатите трябва да се явят на един от двата портала на Колежа (откъм „Младост“ 2 или откъм вилна зона „Американски колеж“).
2. Какво трябва да носят? Документ за самоличност – има три документа, с които можете да удостоверите, че сте вие. Това са: ученическа карта, лична карта, задграничен паспорт. Трябва да носите един от тези документи. Ученическият бележник не е документ. Кандидатите, които нямат един от горните три документа, няма да бъдат допуснати на изпит, пише в брошурата на Колежа.
3. Какво НЕ трябва да носите? Моливи, химикали, кутийки за моливи или острилки; Калкулатори или линии; Листове хартия; Речници или друга справочна литература; Мобилни телефони или други електронни устройства; Часовници с аларма. Разрешено е носенето на ръчни часовници с изключена аларма. Родители от Колежа ми писаха, че не трябва да се носи и вода, защото там има. Макар че на информационната среща беше споменато, че може.
4. Ако кандидатът има навика по това време да закуси нещо – ябълка, шоколад – нека си носи и докато чака началото на изпита, да си хапне.
5. Малко след 8,30 ч. доброволци от Колежа поемат кандидатите и ги водят до основната сграда Острандър Хол. ВАЖНО! След бариерата ще бъдат допускани само кандидатите!
6. Там кандидатите трябва да видят списъци и да се открият в тях (ще се ориентират по месец на раждане ИЛИ по ЕГН).
7. Трябва да представят един от трите документа: ученическа карта, лична карта или международен паспорт.
8. После пак доброволци ги водят към залите.
9. В залите отново ще им искат един от трите документа: ученическа карта, лична карта или международен паспорт.
10. След това малко разпускат.
11. Могат да пият вода и да отидат до тоалетна. Не е желателно да се ходи за вода или до тоалетна по време на изпита – разбира се, ако се наложи, може, но загубеното време няма да им бъде компенсирано.
12. Чуват звънец и трябва да влязат в залите. 10.00 ч. – започва изпитът.
13. Там им се раздават моливи.
14. Минават инструкции.
15. Изпитът се състои от 5 части – съчинение и тест от 4 раздела. Есето (съчинението) е 30 минути. А всеки раздел на теста е по 25 минути.
16. Важно е децата да са спокойни. Да не мислят дали темата, която им се пада, е близка до такава, по която са писали есе или пък задачата, която гледат, са я решавали. Трябва с повишено внимание да четат условията и всички инструкции.
17. Първо трябва да пишат есе, което е 30 мин.
18. Преди започне да пише есето кандидатът трябва да си зададе няколко въпроса: –    Какво ме питат? –    Поставя се въпрос или дилема? –    Трябва ли да направя избор? –    Имам ли инструкции, които да ми помогнат? –    Как да структурирам съчинението си? –    Какво искам да кажа? –    Да поставя ли заглавие?
19. Стратегия за писане на съчинение в рамките на 30 минути: – 5 минути запознаване с темата, инструкциите, правене на схема или план; Не се пише чернова, защото няма да стигне времето да се препише на беловата! – 20 минути писане на съчинението. – Последните 5 минути – да се изчете всичко, да редактира, ако има нужда. Дори и механично трябва да се постави заключение – допустимо е дори то да е повторение на увода. Задължително трябва да има завършек.
20. Кандидатът да си направи проверка сам дали се е справил с есето с няколко засичащи въпроса: –    Отговорих ли на всички въпроси от инструкцията? –    Стана ли ясно на читателя защо мисля така? –    Текстът ми има ли цялост? –    Текстът ми има ли логически завършек?
21. Квесторите ще ги информират редовно колко време им остава.
22. Спира се веднага да се работи при команда „3,2, 1, СПРИ!“
23. Щом квесторите обявят край на времето за писане на есето, задължително трябва да оставят моливите!
24. Няма почивка и директно се преминава към теста. Раздават се тестовите книжки.
25. Нямат право да го разглеждат преди да се даде старт.
26. Не трябва да пишат върху тестовата книжка.
27. Тестът включва – един математически раздел с лесни задачи по математика; втори раздел с по-трудни задачи по математика; трети раздел – логически задачи тип МЕНСА, IQ тестове; четвърти раздел – четене с разбиране (откъси от художествени или научни текстове).
28. На всички се падат различни раздели от теста.
29. Нямат право да прелистват, да гледат встрани, да говорят, да питат съседи.
30. Има само един верен отговор. Не си губете времето да задавате въпроси на квестора и да обяснявате, че има два отговора! Квесторите нямат право да гледат в листа ви, а и по принцип отговорът е винаги само един. Ще загубите ценно време.
31. Никой няма очаквания на теста да бъдат посочени всички верни отговори.
32. С теста се гледа до каква степен кандидатът се ориентира в стресова ситуация.
33. На теста всички въпроси са с еднаква тежест.
34. Целта, която трябва да има всеки кандидат, е да отговори на възможно повече въпроси.
35. Стратегия за решаване на теста: – Първо се отговаря на елементарните въпроси; – Второ – отговаря се на въпросите, които изискват време; – Трето – отговаря се на въпроси, които нищо не говорят на кандидата.
36. Не си губете времето със задачи, които изискват прекалено много време! Добрите математици обаче, които бързо успеят да решат даден тест (например, за 15 минути) и имат предостатъчно време, може да се тестват и с такива задачки. И без това нямат право да преминат на другите части от изпита.
37. Ако имате непопълнени отговори на затворени въпроси, най-добре е ако ви остане време да попълните на случаен принцип нерешените задачи. Шансът да са ви верни е 20%. Това е специална техника за решаване на такива тестове. Дори да не го направите, другите ще го сторят. Ако са обаче от отворен тип въпросите – няма смисъл да вписвате някакъв отговор, който няма да е верен.
38. Какво се прави при сбъркан отговор? Пише се с моливи. При сгрешен отговор – първо се изтрива вече посочения и чак тогава се нанася новият отговор. Ако има два посочени отговора, приема се, че не е даден верен отговор.
39. Важно е кандидатите да не се отказват до последно на изпита. Тези, които работят до край и не се отказват,  те имат успех. Първият раздел от теста, който може да им се падне, може да е труден и да ги обърка. Може да виждат, че всички други пишат, но не трябва да се притесняват. Най-вероятно другите работят по други раздели. А и това, че работят, не означава, че са по-подготвени.
40. Всеки раздел е по 25 мин. Между тях няма почивка.
41. Работи се само по раздела, който тече за кандидата в момента.
42. В края на всеки раздел е записано: „Стоп! Стоп! Стоп! Ако приключите работа по този раздел по-рано от определеното време, можете да се върнете към въпросите само от този раздел. Не обръщайте на други раздели!“ 43. Спира се веднага да се работи при команда „3,2, 1, СПРИ!“ Всички кандидати трябва да са при еднакви условия. Никой няма право да продължи да пише, защото ще бъде дисквалифициран. За части от секундата могат да се попълнят поне 4-5 отговора в теста със затворените въпроси и това веднага поставя кандидата в по-изгодни условия спрямо другите. Затова изключително важно е да се спре да се работи. В последните години учениците са се научили да спазват това условие и вече няма дисквалифицирани. Дисквалифицира се и ако се погледне в друг раздел на теста. Никой няма право да го прави.
44. Ако някой бъде дисквалифициран, няма да му го кажат на момента. Разбира се чак, когато излязат резултатите. 12,00 – Около или малко след 12 ч. изпитът свършва.
45. Кандидатите предават работите си.
46. До входа на Колежа излизат сами.
47. В деня на изпита ще бъде обявена датата, когато ще излязат резултатите.
48. Тъй като кандидатите ще бъдат без телефони, може би е добре всеки родител да уточни на кое място ще чака детето си. Благодаря на всички за оказаното съдействие!

Откъси от реални изпити, проведен: 2013 - 2020г.
Скрит текст:

Flowers Hibiscus Полезно мнение на Амели за децата в Колежа с интереси към изкуството Flowers Hibiscus
Скрит текст:
Първо - интересни училища. Ще ми бъде много интересно да разбера защо точно тях?
за SVA процента на прием е доста висок, което е много във ваша полза. И все пак има разни особености:

Основното е, че когато се говори за творчески специалности доста от университетите в САЩ са или test optional за SAT или изобщо не искат такъв. ОБАЧЕ!!! за да не подвеждам никой и страхувайки се от прочит отгоре отгоре, бързам да кажа, че лично мое мнение си остава огромния плюс на (прилично) силен САТ резултат. Например New York university, Tish school още преди две-три години бяха test optional. НО! беше ясно, че държат на висока летва. Например силна диплома. То е - как да кажа, творци, ама умни. Да, не е АЙви ниво академичността и борбата, но освен с 10-15-20 работи с какво друго може един кандидат да се изпъчи едни гърди напред?
казах 10-15-20 работи, Да, обикновенно толкова (най-много) са работите, които един кандидат може да покаже от своята работа. И е много, и е малко. Защо?

В общи линии пътят за кандидатсване е следния:
Изпраща се кандидатурата чрез:
- вариант едно: чрез основната платформа "common application"
- вариант две: чрез платформа на самия университет

И в двата случач автоматчно ще се създаде профил на ученика, това е така наречения "aplicant portal".  Там ще последва всякаква комуникация между университета и кандидата за  информация, необходими стъпи, изискуеми документи, насрочвани интервюта и т.н

Независимо кой е метода на кнадидатстване се налага използването на "slideroom". Това е платформа, в която творческите специалности могат да качват своите портфолиа - всякакви.
Портфолиото е адски трики нещо. То не трябва да е скучно, но и не трябва да е разпиляно. Не трябва да е свръх артистично, но и не трябва да е само академично. Не трябва да е само от последните 5 месеца, но и не трябва да е с работи отпреди памтивека. Най-кротко казано то трябва да показва израстването на ученика, твореца.
Под израстване аз лично разбирам преминаването му през различни интереси и достигането до неговата стихия, неговите последни увлечения. Да се е намерил или поне ясно да се вижда, че търси, пробва. Когато артиста е работил, то той със сигурност има поглед и знание за различни концепции и материали. Едно такова постепено израстване после се вижда много естествено на евентуално интервю. Не винаги правят интервюта, но ако ги правят то те са скайп такива и са си сериозно напрежение.
Различните университети имат различни изисквания и според това портфолито може да варира. Например за едни може да се включи фотография, а за други тя да бъде заменена с повече колажи (примерно).
Съвета, който винаги давам е да се рисува системно. Не е нужно да се рисуват велики, гениални неща. Не. Но е нужно да се рисуват разнообразни , всякакви експериментални техники и теми. Дори само за да отидат после в кофата. Много са ценни, точно тези отишли в кофата са най-ценни, защото учат децата на смелост и скъсват нишката на плахото детско рисуване, сакън да не излезна от очертанията. Смело. На големи формати, със замах. С голяма четка от железарски магазин. И после в кофата. Супер. Подготовката сто на сто ще е била ползотворна. Научи ли се на това дъщеря ти, половината път е минат.
Сега да съм малко по-конкретна:
Много ми се иска да съм оптимистизна, бяла и добра и д кажа, че всичко ще е наред и от раз ще успее девойката. Без рисуване няма да стане. Сега, не искам да съм крайна, не обичам такива изказвания, обаче първо - едва ли някое  място със слаб подбор би си заслужавало средствата, разстоянието и усилията, и второ - защо да се сили човек в последната минута за силните места и да си докарва инфарткни състояния, като е почти сигурно, че колкото и да е талантлив, кратко време подготовка не е достатъчно за дълбочина на кандидатурата.

Дали ще е анимация или илюстрация няма особено значение за САЩ и Канада. Виж за UK се кандидатства тоно конкретната специалност. В Щатите поне от това което аз знам е малко по-общо като програми. Така ии иначе и за двете специалности е много важно умението да рисуват от натура. Всичко - от ябълка до гол човек във всякакви пози, препускащ кон и спяща котка. Просто и двете специалности боравят с движение. Каквато и история да искат да разкажат то тя ше има движение. Малко е абстрактно да го обясня, но то е като да речем да нарисувам нежна девойка на която току що и е хвръкнала шапката...И ти като гледаш рисунката да го усетиш това. Движение.

Нека всяка седмица детето да рисува поне един ден 2-3 часа. Бих казала даже два дни по два три часа, но ти каза, че тя няма много време за уроци. Да си направи схема - едната събота ше рисува натюрморт с молив, другата с акваре, третата с акрил, четвъртата с туш. Нека си прави малки сесии с по 5 минутни скици. Например 2 часа - на всеки 5 мин аларма/таймер и да започва нова скица. Нека прави една и съща сица на формат А5 и после същата на 100/70. Купете много опаковъчна хартия (кафява). тя струва 40 ст Купете 50 листа и да троши на воля.

Нека си измисля теми на месеца -единия животни, другия сезони, третия космос, четвъртия колаж, петия сгради, и т.н . Ако може да отдели време и да ходи на "вечеврен акт" ще и е адски ценно. Вечерен акт е рисуване на голо тяло. Понеже учениците се смущават моделите имат поне бельо (долни гащи, жените са без горнища) Такива занятия има в една галерия в София до площад Журналист. Не помня колко беше цената, ще попитам утре. Такива занятия има и в Изящната художествена гимназия. Там съвсем до скоро пускаха вънщни лица, но нещо вкараха някакви рестрикции. И за там ще попитам.

Неусетно след три години ще имате богат избор. И ако сега ви звучи много , то съм сигурна, че като дойде време за подбр на едните 15-20 работи,  дъщеря ти ще каже  "нямам какво да избера".
В портфолито трябва да има доказателства:
 -  за  умение за изграждане на академична рисунка - натюрморт, пейзаж, етюд глава..нещо взето около нас и пресъздадено. Най-дпбре това се постига с молив.
- за боравене с различни медии -  За цвят - масло, акрил, акварел, колаж. За графичност - молив, туш, въглен, сангин, сепия, пастел и т.н
- за артистичност - въображение и смелост в създаване на картина. Тоест да създавам по тема.
- проследяване на артиста във времето. Тоест -минаване през годините И! минаване през темите. Почти винаги човек намира определната си сила и своята си сфера. Как? Чрез изминаване на дълъ път. Покажете им го.
- за оригиналност
е, при всички тези изисквания как човек да избере само 10 работи, а?

И ако това ви се струва сложно.Има още: някои места искат бърз и "небрежен" анализ на това което им пращаш. Някои пък искат отговор на въпроси от сорта "защо ние", "защо тази специалност" "Какво мислите че ше науите тук" "какво знаете за нас"
 Добрата новина е, че току що ви описах адски силно портфолио. Такова, след което сто на сто ще ви се размине етапа интервю.
Другата добра новина е, че не е толкова страшно колкото звучи.
третата добра новина е, че имат клуб в колежа, който се води от една девойак в 11 клас и това което знам, е че е много талантлива. Виждала съм нейни работи и доколкото знам тя ше кандидатства нещо с рисуване. Не съм питала какво точно, но е много мило съшество и съм сигурна, че дъшеря ти само би могла да спечели от общуването си с нея.
Преди две годни едно момиче от колежа отиде да учи в University of the Arts London (много силно място) и истински бях впечатлена от успеха и. Ако искаш мога да издиря нейни контакти и да се свържете. Да се надяваме, че тя ще сподели своя опит.
Пиши и на учителката в колежа, нали имаш мейла. какво ти пречи да чуеш нейното мнение.

И последно  - започвай Горгонзола да разглеждаш и четеш инфо за унитата, че ако знаеш колко бурзо лети времето, свят ше ти се завие. Не е нужно да разбираш от рисуване. Чети, а пък каквото не ти е ясно ми пиши, аз ще помагам.
Също така ако искаш мога да ви пратя нашето проучване за унверситети преди две години, мисля, че ше ви излязат нови имена на прицел.

А! И още нещо се сетих. В края на учебната година, ако дай Боже Ковид кризата приключи, можете да отидете да видите дипломните защити на учениците от Изящната гиманзия. те са на отворени врати и можете да слушате всеки от комисията какво има да каже на дипломанта. Много е полезно и интересно. те имат специалност илюстрация и обиновено дипломните им работи са цели книги. Стоят закачени по стените отгоре до долу като самостоятелни двойни страници, но вдигнати в голям формат. Супер вдъхновяващо е и много добре се вижда есенцията на тази сециалност, особено като няколко професора направят коментар.

Канада видях набързо, че са на същия принцип с единна система и последващ апликант портал и портфолио.
UK също - имат си UCAS и после в апликант портала искат от ученика да им праща следвашите изисквания.

Ами това е. Накратко Simple Smile
Успех!

Flowers HibiscusПолезно мнение на Призма. Благодарности! Flowers Hibiscus

"Кое е по-добре да правиш в училище - да плуваш в свои води и да ти е лесно или да се опитваш да се учиш и подобриш, там където ти е по-трудно и нямаш опит?! И други такива въпроси  -  знания срещу умения, академичност срещу практичност, liberal arts образование срещу STEM насоченост, хомогенна среда срещу разнородна среда... Важното е човек да е с усещането, че нещата се случват по добрия / правилния / успешния / приятния / полезния и т.н. за него начин."
Скрит текст:
По-горе се правеха паралели в натоварването, а това има много страни. И една от тях е т.нар. "зона на комфорт". Кое е по-добре да правиш в училище - да плуваш в свои води и да ти е лесно или да се опитваш да се учиш и подобриш, там където ти е по-трудно и нямаш опит?! И други такива въпроси  -  знания срещу умения, академичност срещу практичност, liberal arts образование срещу STEM насоченост, хомогенна среда срещу разнородна среда... Важното е човек да е с усещането, че нещата се случват по добрия / правилния / успешния / приятния / полезния и т.н. за него начин.

Полезно мнение от Призма! Разлики между елективи и клубове /CAS/:
Скрит текст:
Накратко - електив е учебен предмет /ФУЧ/, води се от учител и в американската диплома влиза с оценка, а в българската - само с хорариума си, пишат се  отсъствия и закъснения, докато клубовете се водят от ученици и се изискват за американската диплома /те са т.нар. извънкласни дейност на ученика/. В последните две години не се брояха CAS часове, а учениците изготвяха портфолиа, като трябваше да имат застъпени в тях и трите вида дейности - креативност, активност и служба в полза на дадена общност.

Едно от многото полезни мнения на StefanB. Благодарности! bouquet
Скрит текст:
Mими, назад по единадесетте теми за Колежа има безброй вариации на тема - защо, аджеба, да дам едни пари за това училище, като детето може да се изучи и без пари в друго и спестената сума да плати за бакалореат или магистратура в добър университет.
Може, естествено. Ама си зависи от хиляди неща.
Не е до училище само. Сама Вие казахте, показахте и доказахте, че АК не е инкубатор за благородни девици, и там, като навсякъде се случва това, което виждаме повсеместно по училищата. Известното правило - не оставяй боеца без работа, че върши глупости, познато ни на нас, старите муцуни от родната казарма, макар да работи, безспорно няма как да се приложи като тогава, едно време,  по устав, в училище вече са демократи и няма кой да ти направи "мечка" ако не спазваш правилата. Залага се на подбора (изходно ниво на интелигентност), осигурени възможности за смислено прекарване на времето, разчитане, че стадното у тийновете ще ги накарат да посещават местата, където ПОВЕЧЕТО ходят (по-малкото ходят да пушат или да пият или да се друсат, докато не ги изгонят, като стават на маймуни за да могат да излязат незабелязани и да се върнат, някои се отказват, други упорстват, трети се правят на интересни - тийнейджърска им работа), но в крайна сметка по-голямата част се реализират добре, за щастие или нещастие (според гледната точка) не в България. И това в пълна сила важи за всички уж "елитни" гимназии в София, разликата е, че процентите на ПОВЕЧЕТО(смислено, от наша, на родителите гледна точка, прекарващи времето си и гонещи разумни цели) и по-малката (хаймани) част се сменят, до пълен обрат на преобладаващата част.
Защо се реализират повечето не в България - ясно е на всеки. Дали им е добре - ами аз поне не съм чул да се оплакват, поне нашата щерка си е ОК, идва си всеки месец, работи и от в къщи, пътува по целия свят, взима по-висока от моята заплата дори и през немския стандарт, без бонуса и поне засега е щастлива от избора си. Тази година ще си вземе и българска диплома, така, да си има, макар че по нейните думи - за 2-3 бона няма как се хване да работи, дори и да живее в БГ и да има и дом и кола и всичко останало. Да не говорим за работна обстановка и ниво на колеги, шефове начин на работа и т.н. Работила е тук, може да сравни. Така мисли сега, после ще видим....
Та, реализацията е функция на много, много неща, едно от които е училището.
Отговор на така зададения въпрос - сравнение между продукта, създаван от едно училище и друго училище може да се направи по принцип, макар че често се сравняват круши с ябълки.
Конкретният резултат за един и същи ученик аз не си представям как ще прогнозираш - всеки човек се развива спрямо средата, в която попадне. И няма гаранция, че общото правило, изведено от статистически най-често случилото се като резултат от една гимназия ще важи за един индивид точно така, както би важало за същия през общото правило за друга гимназия. Пенева го каза в горния пост.
Ами че в първата този конкретен индивид
 може да е в средната по хиляди причини, а във втората може да остане в грешката.... Примерно ако гаджето му е там (той не би го срещнал в първата) или пък има фактор, който го кара да страни от останалите, формиращи правилото.
Някак си тези разсъждения ми наподобяват онези философи -схоластици, дето умували колко дявола могат да се качат на върха на една игла в Средновековието....
Колежът е гимназия като другите. С база по-различна от другите, с правилник уж същия ама все пак спазващ се и затова по-различен от другите, с учители по-различни от другите, с такси подобни на другите частни училища и с програма по стандарта. Е , грубо казано, разликата определя цената, тя е фиксирана, ако искаш.... Реализацията на стандартната иначе, министерска учебна програма е, обаче, различна. За някои е полезно да я следват, за други не особено и естествено се бунтуват против методите на реализация. Или ги пречупват да влязат в матрицата, или напускат и влизат в друга матрица, в друго училище. Което готви вероятно най-добрите кадри за определен модел - примерно българския, и то безплатно. Не че от  АК няма да можеш да влезеш в българския модел. И обратно - не че от НЕГ или АГ1-2 или Успанската или ФЕГ, че и от ТОХ вероятно, няма да можеш да се "реализираш" в чужд университе. Пак зависи - за кого и за какво, каква специалност конкретно. И с каква цел....
От АК не ти излиза сметката да завършиш български университет и да станеш държавен чиновник просто. Да оставим посредствеността, която ще те обкръжи, с която,  да речем, ако имаш мотивация,  се свиква.
Защото, нека си го кажем директно, който няма възможности да учи в чужд университет и после да работи навън учи тук и остава да работи тук. За огромно мое и на моето поколение родители съжаление, но такива са реалностие.
А тези реалности ние, съвременниците на прехода (уж) ги реализирахме. Нали сме демокрация и всичко се избирало....
Сега си сърбаме попарата и си говорим с децата по телефона.
Успокоението (за да сме в тон с нивото)  е, че идват следващите - гледайте в първи клас какво става с приема. Е, вярно, няма такава държава, с такива простотии...  

Два много полезни поста, свързани с обучението в колежа.
Благодарности на zuri
 bouquet:
Скрит текст:
8-ми клас е опознавателния.
Малко е досадно, но и Вие и учениците да си прочетат правилника до края. Най-тежките провинения не са като в останалите училища. А наказанията се прилагат „с най-голямата строгост на закона“. Действително в 8-ми и 9-ти клас ги гледат под лупа , за да ги стегнат и научат на порядките на колежа. След това учениците стават по-отговорни и не се налага толкова строг контрол за дисциплината.
Най-тежките провинения са плагиатство и преписване.  Първо наказанието е пробация и след това не се преподписва  договора за обучение.
През тази година им предстои да се научат да спазват сроковете и изискванията на заданията. Ако е казано до 00 ч. на еди-коя си дата – това е срокът. След това или се намалява оценката с 20 и повече процента или се пише 0т.  Друг важен момент е спазване на параметрите на заданието . Ако е казано 200 думи и 1 параграф се пише толкова. Може да е и най-добре написаното домашно, но ако е по-дълго се отнемат точки. Или може да бъде ограничена тезата и се пише само според тези изискванията.
В 8-ми клас е важна социализацията им. Част от децата се познават, защото са учили в едно и също училище или от курсове, но това няма да е достатъчно. От 9-ти клас нататък имат да пишат съвместни проекти и ги разпределят на случаен принцип. Колкото повече съученици познават , толкова по-лесно ще се справят  със заданията.
Най-добре е да се запишат в някой от клубовете с много членове и които имат повече събирания. Например мюзикъл, бг драма, баскетбол. Преди са били популярни народните танци. В последните 5 години – не. Последната година имаше много участници в бг драмата и имат интересни представления. Мюзикълът има натоварени репетиции 3 пъти седмично по 2 часа и месеца преди представленията репетират почти всеки ден. Добре е за 8-ми клас, но после става по-трудно. Участията в тези извънкласни форми им помага да се запознаят и с ученици от по-горните випуски. Съветите им за учители, начин на учене, какви дейности да развиват в горните класове и всякакви други ще са им от полза.
Тази година не е необходимо гоненето на успех.
В края на тази година се прави избор на 2-ри език. Най-много се учи в часовете по немски език. Казват, че те достигат ниво за покриване на езикови сертификати. Едната учителка по исп. Език била много добра.
Повечето ученици, които искат да научат език ходят на допълнителни курсове.  За това си преценете добре дали ще заложите на нов език и мноооого учене или надграждане на вече изучаван.
9-ти клас е адаптационния.
През тази година в дипломата влизат оценките по БЕЛ, математика, англ. Език, чужд език, музика, изобразително изкуство и психология. Първите 4 са включени и във втората част на дипломата. Към края на тази година потърсете и таблицата за изчисляване на дипломата, за да прецените кои предмети с каква тежест са при формиране на окончателния бал.
В този клас са най-много изучаваните предмети и според мен е един от най-тежките. Другата тежка година е в 11-ти клас  за тези, които ще кандидатстват в САЩ.
По всеки предмет има различни изисквания и скала за оформяне на срочната оценка.  Във формирането на оценката влиза участие в клас, домашни работи, тестове, куизове и при някои и дисциплина. Заданията, които имат за вкъщи са за седмицата и дългосрочни. За вторите е необходимо да си разпределят времето, а не да се пишат в последния момент. Поне 1 седмица преди крайния срок е добре да имат нещо подготвено и с него да отидат при съответния учител, за да го погледне и да им даде насоки какво да подобрят. В това училище е важно ходенето на консултации и те не протичат формално. Наистина се помага на учениците и те постигат напредък. Ако имат пропуски в материала, отсъствали са, не им е ясно нещо по задание, домашно, грешки в тест – консултации. Още нещо се сетих във връзка с отсъствията независимо по каква причина, след това се налага да се направят всички тестове и куизове, а по някои предмети се отработват. Детето ми беше един път с конюнктивит . Наложи ми се да предупредя, че не може да си изпрати домашните и да му се удължат сроковете.
По-горе бях споменала за съвместните проекти, които правят.За тях е необходимо всички да се включат и когато учениците се познават добре по-лесно могат да си разпределят задачите. Оценката е една и съща за целия екип. Няма как да се каже, че някой не се е включил, а друг е направил всичко. Обикновено има и презентация, на която се вижда ако някой не е участвал. Но това слабо представяне на 1 човек се отразява и на останалите.
В края на 9-ти клас е избора на профил – хуманитарен(учи се допълнително чужд език, БЕЛ и история), химия, физика и информатика. Децата на някои от вас добре са се ориентирали и са  избрали дисциплина, която им е най-лесна. Никой от университетите в ЮК не се интересува от профила, важен е общия успех.
След тази година вече учениците са по-добре ориентирани от родителите и се оправят сами. По-малко съвети мога да дам за 10, 11 и 12-ти клас.
На този етап преценете дали ученикът има изявени способности в дадена област и дали да ходи на олимпиади. При кандидатстване за университетите на Острова са важни постиженията на национално равнище, а не многобройни участия.
В 9-ти клас могат да избират между много клубове според интересите си. Вече имат изискване за покриване на 75 кас часа. Ако не успеят да ги покрият догодина трябва да си ги доотработят. От тази година голяма популярност набира клуба по дебати.
В 10-ти клас решете къде ще се насочите за кандидатстване в САЩ или само в ЮК. Ако искате детето ви да учи в Америка е важно да наблегнете на социални дейности и други изяви. Колкото повече, толкова по-добре  Само с академични постижения не може да се спечели стипендия за Брашлянената лига. Россс, е специалист по кандидатстване в САЩ и тя може да даде най-ценни съвети.От моите наблюдения за там освен високите резултати на САТ-ове (над 1900 т) е нужно участие в извънкласни дейности, в ученически съвети , олимпиади. Пише се писмо до всеки университет и в него кандидата се изтъква максимално за разлика от мотив. Писмо за ЮК(за него ще разказвам в друг пост).
В 10-ти клас може да се явят на първите изпити за АР. Полезно е за САЩ. За Англия не е толкова важно. Но подготовката дадено АР ги въвежда в част от материала, който ще изучават в университетите. Част от университетите на Острова  приемат да се кандидатства при тях със сборни оценки от САТ-ове и АР.
На САТ-овете може да се явят няколко пъти, за да си повишат резултатите. За това е добре да почнат подготовката от лятото преди 11-ти клас.
Добре е в 10ти или 11-ти клас да отидете на среща с представители на различни университети. Може да нямате конкретни въпроси, но те могат да ви дадат интересни насоки. Така например разбрах, че университета в Бристол държи на математиката независимо от специалността, защото показвала начин на мислене. Преподавател от друг университет ми каза, че бъдещите работодатели предпочитали студенти , които имат някакъв трудов стаж , защото имат изградени навици.
11-ти и 12-ти е свързан с кандидатстването и за това ще пиша в друг пост, че стана доста дълго.


Още един много полезен пост на
Ezhko. Благодарности!:
 bouquet:

Скрит текст:
Първо: Поздравления за успеха!
На темата: И СМГ, и Немската, и Американския колеж са качествени училища (съжалявам, че не мога да изредя и коментирам всички качествени). Но предлагат различни неща. Надолу излагам ЛИЧНИ становища, а не окончателни и единствено верни присъди.
 
СМГ предлага невероятна подготовка и уникални преподаватели по математика. Твърди се, че предлага и добро ниво по немски в съответните паралелки. За мене обаче, каквато и да е подготовка извън математиката, ще изисква допълнителни и то сериозни инвестиции от време и пари. Нека не се лъжем: часовете в училище са ограничен брой и ако ударението е върху математиката, няма начин това да не се отрази на другите дисциплини. Друг недостатък е, че като държавно училище е осъдено да страда от всички безумия на чиновниците от МОН, както и от финансиране несравнимо с частните училища. За съжаление. Но ако детето Ви е изявен математик, диша математика и няма медал от олимпиадите само ако е тежко болно - няма по-добра алтернатива в България!

Немската гимназия дава абсолютна подготовка по Немски и отлична подготовка по общообразователните предмети. Стъпало е към следване в Германия и Австрия и защо не - Швейцария. Благодарение на добрата общообразователна подготовка нейните ученици се нуждаят от по-малко допълнителни усилия при кандидатстване в Щатите и Великобритания. Но със сигурност ще се нуждаят от такива. Има и потенциалните недостатъци на държавните училища, но не толкова изразени по една или друга причина както при СМГ.

Американския колеж е съвършено друго нещо. На първо четене прилича на Немската гимназия с разлика в езика. Да ама не. Типично по американски се тръгва от крайната цел - цитирам: Изграждане на щастливи хора. А после следва като решаване на задача: За да са щастливи трябва да са самостоятелни, да имат добри отношения в общността си и да постигат целите, които са важни за тях. И така до като стигнат до какви учебници ще се ползват и до последния параграф в правилника на колежа. Правилата на колежа изглеждат твърде строги и лишени от гъвкавост. Това е защото сме свикнали да не ни обясняват смисъла на правилата, а да ги налагат с наказания. В колежа е точно наопаки: първите седмици са посветени на това да обяснят на учениците откъде идва всяко едно правило и как то е от полза за самите тях. Затова при нарушение се предполага, че ученикът не е разбрал добре нещата или е имал трудности при спазването им. И вместо наказание обикновено следват опити да му се помогне (е, лекарствата не са обезателно и винаги приятни на вкус)! И само в крайни случаи на безнадеждни, непоправими индивиди или на злостни съзнателни нарушители следва изключване.
Много усилия се полагат да се помогне на ВСЕКИ ученик индивидуално да осъзнае собствените си ценности, да изгради визия за своето бъдеще съобразно силните си страни, да си постави реалистични цели и систематично да ги преследва. Това в други Български училища не съм видял като систематичен подход.
Разбира се учениците от колежа получават подготовка и методическа помощ за кандидатстване в Щатски и Британски университети, която им дава много съществени предимства пред съучениците им от другите училища в България.
Като недостатъци бих изтъкнал незабележимото внедряване на американска култура в децата (с нейните недостатъци като индивидуализъм и материализъм), както и развиването на определена арогантност във възпитаниците на колежа, базирано на чувството за елитарност. Чувството на елитарност е само донякъде оправдано - знанията и уменията не свършват с тези в колежа. Има много хора, постигнали също толкова, а и повече, по един или друг начин.

Успех в избора!

Благодарности на rosss   bouquet:
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=852778.msg31057028#msg31057028


Система на оценяване в колежа:

Grading Scale
6: 91.5% - 100%
5: 80.5% - 91.4%
4: 70.5% - 80.4%
3: 59.5% - 70.4%
2: 0% - 59.4%

Брой кандидати в АК през всяка от последните 13 години:

За 2008 - около 550 ученици
За 2009 - около 500 ученици
За 2010- 454 ученици
За 2011- 355 ученици
За 2012- 384 ученици
За 2013 - 399 ученици
За 2014 - 457 ученици
За 2015 - 460 ученици
За 2016 - 415 ученици
За 2017 - 492 ученици
За 2018 - 538 ученици
За 2019 - 658 ученици
За 2020 - 743 ученици
За 2021 - 680 ученици

И не на последно място Simple Smile : Влизането в Колежа не е самоцел, а  е само стъпало към следващия, много по-важен етап -  университета!

Последна редакция: пт, 17 сеп 2021, 09:01 от Фран

# 1
  • Мнения: 3 551
Защо, Тинки, не те ли притеснява глобалното затопляне?

# 2
  • София
  • Мнения: 527
роки-барабоки, от сърце ти желая да постигнеш нещата, за които мечтаеш сега! Колежът звучи като отлична отправна точка, но решението трябва да си го вземеш ти. Надявам се да сте съученички с моята дъщеря, която вече реши да се запише.Flowers Four Leaf Clover

# 3
  • Мнения: 317
Защо, Тинки, не те ли притеснява глобалното затопляне?
Joy

Има разлика дали 13-годишен ги пише тези неща или 20+ годишен. В единия случай може да мине за симпатично и по детски наивно. Аз едно време точно заради това, което си мисля, че разбирам за мнението на Тинки за АК, избягах с 200 от АУБГ, а бях приета и мечтаех точно там да уча. Просто отидох на отворените врати и попаднах на грешния човек с пионерски плам в очите и клише до клишето. Малко съжалявам обаче, че така стана.

# 4
  • Мнения: 1 042
Туп! Готови ли сте за бала? Как ще се организирате с транспорта от колежа до ресторанта? Като ще се допускат коли в кампуса, къде ще паркират или ще излизат през задния вход  ...
Аз още съм в ремонт. Но пък днес мина и третата матура по биология, надявам се успешно. Стратегията е малко променена,  защото още НЯМА отговор от Маастрихт и явяването на матура по биология ще издаде възможност да кандидатства и биологичния факултет на СУ, и медицинска биология в Пловдив.  Май нещата вървят към оставаме в България, което започна да събира много позитиви. Тайничко се радвам, че ще сме си близо , хихихи.

# 5
  • София
  • Мнения: 14 290
Нашата организация е - ние го закарвамв в Колежа в 4 (нали така е по план), снимки и прочие, после с нашата кола ги извозваме с гаджето му до ресторанта в центъра. Балони няма да има.

# 6
  • Мнения: 1 042
Нашата организация е - ние го закарвамв в Колежа в 4 (нали така е по план), снимки и прочие, после с нашата кола ги извозваме с гаджето му до ресторанта в центъра. Балони няма да има.
В 17.30 ги искат в колежа! Защо в 4?

# 7
  • София
  • Мнения: 14 290
17:30 e, предавам се. Мислех да отидем по-рано, иначе няма да се доберем до снимки в беседката. На получавамето на дипломите моят беше толкова бърз, че нямам нито една снимка с тога.

# 8
  • София
  • Мнения: 5 010
Родителите в темата познаваме този младежки романтичен ентусиазъм, който лъха от поста на роки-барбароки. Аз поне го разпознавам в моето дете. Ние с ММ сме големи циници и често ѝ се подиграваме на идеализма, а тя се хвърля в разгорещени спорове с нас. Но увереността да спори и да излага аргументите си, както и надеждата, че този свят може да стане по-добър тя придоби през последните две години, благодарение на учителите и съучениците си. Мисля, че това е правилната последователност на тази възраст. Идеализмът у толкова млади хора е естествен, реализмът - достоен за уважение, но цинизмът у деца на 15-16 г. ми е болезнен за наблюдение.
В първата седмица на 8 клас, нали има нестандартни часове, в които освен да се опознаят, обясняват на децата  как да си организират ученето, как да спазват правилника, как да се грижите за здравето си. Моето дете беше толкова въодушевено от тези беседи, че след училище ми разказваше всичко. Аз от позицията на годините си приемах с насмешка и скептицизъм тези съвети (не се издадох пред колежанката), но тя беше във възторг. Повлияха ѝ много и на мотивировката и на начина на мислене. Ами явно са предвидени за тази възрастова група  и дано вършат работа при повече деца. Предполагам именно тези часове се визират като "психолозите".

Така, че роки-барабоки, щом искаш и ако имаш възможности, запиши се в колежа. На пръв поглед изглежда, като да ти пасне идеално. Не случайно са те приели. Какво ти говорят настоящите учители си е тяхна работа.
Скрит текст:
Моята дъщеря в седми клас, трудно можеше да сътвори пост като твоя (то затова и имаше 4% на есето Joy ). Тази година даже споменава колко си харесвала учителката по БЕЛ. Ама от чутото по време на ДО я разбирам. И на мен ми е увлекателно да слушам анализите ѝ. Математиката си е математика, ако решаваш задачки редовно - всичко ще е наред. За физиката вече са ти казали: катедрата по физика в колежа е изплела чудесна мрежа за запленяване на млади колежанчета в дебрите на физиката, благодарение на преподавателите в 8 и 9 клас (за по-горните класове все още не знам) Simple Smile С поведението и нормите не би трябвало да имаш проблем, ако спазваш основния принцип да уважаваш хората около себе си.

# 9
  • Мнения: 540
Ще се опитам да формулирам на кратко и моите впечатления за почти една година на родител с дете в колежа, дано да е от полза на децата и родителите на които тепърва им предстои да вземат решение дали да се запишат.
Относно учебния процес, Ежко го е описал добре, няма да се повтарям, само ще кажа, че не е необходимо да се притеснявате относно това дали детето идвайки от кварталното училище ще има нужда от частни уроци, за да навакса. Категорично не! Има си консултации в колежа и всеки който прецени, че има нужда може да се запише. Дъщеря ми заврши 7 клас в кварталното общинско училище, единствената разлика с останалите даца, голяма част от които са от частни училища, беше в нивото на английски език. Да, беше й по-трудно първия срок, но тя е упорита и с учене, и старание се справи. На PSAT, който правиха март, тя е в топ 10% по резултат.
Относно различността, според мен се забелязва и поощрява, разбира се да не е от вида описан от Ежко. Давам пример, дъщеря ми е изключително бъбрива и това й създаваше доста проблеми през изминалите 7 г., на всяка родителска среща бях порицавана как тя не спира да говори в час и т.н. Детето ми не се е променило през изминалата година, но на родителските срещи всички учители започваха с това колко слънчев и прекрасен човек е, добра, усмихната и лъчезарна, как заразява всички с винаги доброто си настроение и как отдавна не са срещали такова дете., чак след това започвахаме да си говорим за учебния процес. С това исках да илюстрирам разликата в отношението и преценката от различните учители, защото детето е едно и също Smiley
Съучениците й са изключително скромни, възпитани и земни деца, тези които познавам и тези за които ми е разказвала. Никой не се интересува от социалния статус на другия, не се коментират придобивки, едни други и т.н. Бидейки цяла година заедно в къщи чувах разговорите й с тях и искрено се забавлявах и им се възхищавах на разнообразието от теми които ги вълнуват и обсъждат. За това ги поощряват и преподавателите, показват им един различен начин на обучение: учителят по сайънс ги събира рано сутрин, за да гледат планети и звезди; учителката им по английски ги кани на кафе след часовете и си говори с тях за нещата от живота с часове; учителката по български език обсъжда с тях всякакви въпроси които ги вълнуват; учителката по физическо също и т.н.
Няма я тази дебела линия на разделение между учител и ученик. Децата не се притесняват да им пишат, да питат, да общуват с тях по всякакъв повод.
Ох много дълго стана при това от родител и дете, на които колежа никога не е бил самоцел, напротив.
Та с две думи, доволни сме, само имам аз едничка надежда все още, четейки вашите мнения, как колежа ги е направил организирани. Ей това ми е най-голямата мечта, дано да успеят, защото аз за 14 г. не успях Satisfied

# 10
  • Мнения: 3 551
Успяват, да не повярваш😀

# 11
  • Мнения: 5 427
Успяват, да не повярваш😀

Поне донякъде.

# 12
  • Мнения: 540
Благодаря ви, на това разчитам, да успеят Satisfied

# 13
  • Мнения: 5 427
Благодаря ви, на това разчитам, да успеят Satisfied

PS При вас няма да търся снаха. На моето плямпало трябва слушателка, а в АК има май дефицит на такива ... Sweat Smile

# 14
  • Мнения: 540
Благодаря ви, на това разчитам, да успеят Satisfied

PS При вас няма да търся снаха. На моето плямпало трябва слушателка, а в АК има май дефицит на такива ... Sweat Smile

Искрено ме разсмяхте Satisfied
трагедия е положението, никой не може да вземе думата в къщи от нея, а всички сме доволно бъбриви.

Разпиляна и хаотична е, ама пък е красива Laughing
да кажа и нещо добро, че току виж си останала стара мома Smiley

Общи условия

Активация на акаунт