СЕДМИ КЛАС. Какво ще се учи, детето не знае, обаче сърцето на мама не трае

  • 48 795
  • 767
  •   1
Отговори
# 405
  • Пловдив
  • Мнения: 675
Да попитам - вашите деца показват ли по-нисък резултат на пробните в сравнение с пробни, правени вкъщи?
Да, показват! Освен това всеки понеделник правят пробни в училище по БЕЛ, на които показва доста по-високи резултати от външни ПИ. И това говоря за тестовата част, при която няма тън-мън. Притеснява ме само това, че на преразказите в училище и тези на ПИ има доста голяма разлика- в порядъка на 5-6 т. А нашата учителка е проверяваща и не дава никога нищо от себе си, тоест по-вероятно е нейния критерий да е по-близък до реалния. От друга страна в тези школи нали и те трябва да знаят критериите...Абе спира с външни пробни и чакаме истинския изпит, както и състезание"Иван Рилски", на което поне добих представа къде се намира.

# 406
  • Мнения: X
И при нас така с преразказа, и нашата учителка от училището е проверяваща.
Звездица, и дадените за домашно от училище ги броя в категория 'вкъщи'. Под вкъщи имам предвид в домашни условия. Моят син и в училище, и в домашни условия се представя доста по-добре, отколкото по пробни изпити. Знам, че е нормално. От притеснение ли е или от самите пробни изпити, не знам.

# 407
  • Мнения: 13 424
И аз качих нещо в пощата Smile Пробния по БЕЛ на школа Клас във Варна от 30.03. Според дъщеря ми преразказът е бил по-труден от предишните на Вектор.

Благодаря за пробния!
Моля, погледнете го всички! Нали говорехме за гафове, децата и за тази възможност трябва да са подготвени.
9 задача! Хууубаво я огледайте/ по-скоро- децата/

# 408
  • София
  • Мнения: 1 287
При дъщеря ми също се яви една хубава разлика от 14 точки между БЕЛ СМГ и БЕЛ Междучасие. Това и за двата, на които се е явявала и на двете места. Тъкмо се успокоя с резултата на Междучасие и идва резултатът от СМГ, който пак ме напряга.
Вкъщи няма особено много време да прави пробни, но и условията не биха били същите. Пробните са затова да "имитират" условията на самия същински изпит, затова резултатите от тях биха били по-реални в общия случай, от резултат на пробен изпит, правен вкъщи.


И аз качих нещо в пощата Smile Пробния по БЕЛ на школа Клас във Варна от 30.03. Според дъщеря ми преразказът е бил по-труден от предишните на Вектор.

Благодаря за пробния!
Моля, погледнете го всички! Нали говорехме за гафове, децата и за тази възможност трябва да са подготвени.
9 задача! Хууубаво я огледайте/ по-скоро- децата/



Много "сладка" задача!

# 409
  • Пловдив
  • Мнения: 675
Може ли пояснение, къде е капанът? Светкавица, моят отговори без да оглежда много-много "преизказна глаголна форма"

# 410
  • Варна
  • Мнения: 43
Да попитам - вашите деца показват ли по-нисък резултат на пробните в сравнение с пробни, правени вкъщи?

Моят изобщо не иска да прави пробни вкъщи,твърди че се разсейва ,а и поглежда тук-там да си подскаже.А също така и времето.Ходи всяка седмица на по един пробен  в МГ като ги редуваме.

# 411
  • София
  • Мнения: 9 090
Определено ПИ е много различно от вкъщи. Миналогодишният ни 7класник правеше старите НВОта почти без или без грешка, а ПИ и НВОто бяха с около 20 т. на долу, включително и очакванията му бяха за около 10т. повече от изпита. Предполагам грешно отбелязване/пренасяне на отговора. Бяха го отрязали и на, преразказа, а той там беше добър (а е и самокритичен към направеното, така че съм сигурна, че се е справил...не сме проверявали работата му) Никога не е бил оценяван толкова ниско колкото на изпита.

# 412
  • Мнения: 4 683
Като ви чета, започвам да се притеснявам дали е натоварена достатъчно.... Като цяло, пробните, които прави, са си от школата и от училище, а и домашните са само това, което дават в школата и от училище. Не е ходила на външни пробни и май няма да ходи. Не е правила допълнителни пробни и у дома. Не знам, от една страна гледам да няма много стрес, от друга..... дали пък не трябва още да натисна.

# 413
  • Мнения: 5 010
Мартеа, ние сме на вашия режим. Доброто себеусещане на детето ми е приоритетно важно. Няма никаква гаранция, че многото упражнения ще позволят брилянтно представяне на НВО, че точно тогава детето ще е в добра кондиция, че напрежението няма да си каже думата. Следя да няма "пропадане" с неразбиране на определена материя и не разчитам на автоматизъм. Наред с това хванах много грешки в помагала /тестове по БЕЛ/ и не съм сигурна, че запаметяването на ключовите отговори би било полезно за детето /нито време има, нито обективна възможност някой в къщи да учи с него и да цензурира помагалата/.

Изобщо факторът късмет е с много голям превес в цялата наша /колективна/ епопея. Късмет е детето да попадне в клас с деца със сродни ценности и темперамент, късмет е да попадне на качествени учители /а и реално не могат всички да са такива/ и да не "изтегли къса клечка", късмет е да е преценило правилно нагласите си и утре да не реши, че това не е неговото училище, късмет е детето да се класира в училище с подходяща спрямо местоживеенето локация и да има удобна транспортна връзка....

При толкова късметлийски фактори, свръхфорсирането е безсмислено и според моето разбиране - вредно.

# 414
  • Мнения: 775
Чудесно казано, Шарлот  bouquet
Моят син едва избутва домашните и избирателно, и то понякога работи по допълните помагала от школата. По моите схващания това далеч не е достатъчно. Изглежда ми много спокоен и без зор. Не е перфектен, винаги има грешки, а по математика му се опъват доста задачи, но все повече се отказвам да пресирам, за да не е голямо разочарованието после, ако "изтеглим късата клечка", но вътрешно, разбира се, се тормозя от всичко  Tired

Последна редакция: ср, 10 апр 2019, 13:02 от 6tiplio

# 415
  • Мнения: X
Мартеа, ние сме на вашия режим. Доброто себеусещане на детето ми е приоритетно важно. Няма никаква гаранция, че многото упражнения ще позволят брилянтно представяне на НВО, че точно тогава детето ще е в добра кондиция, че напрежението няма да си каже думата. Следя да няма "пропадане" с неразбиране на определена материя и не разчитам на автоматизъм.

При толкова късметлийски фактори, свръхфорсирането е безсмислено и според моето разбиране - вредно.
+1
Като добавим и това, че работя с него повече, отколкото работи частната му учителка - основната ни работа е да научим материала. Не за изпит, за знание. Има още след НВО-то, животът продължава, не искам да има пропуски в материята.
Мартеа, нали затова сме в темата, да обсъдим - кой какво как прави, да си направим корекции, ако трябва.

# 416
  • Мнения: 1 965
Шарлот, много хубаво си го написала!
Пробни изпити вкъщи не е правила, дават им от училище рядко, но ми го споменава просто. Ходи на пробните в школата, пише си домашните от там и нито ред допълнителна подготовка или задача в повече. Толкова много допълнителни дейности има/хем малко ги ограничихме по мое настояване/, че се чудя как издържа. Много е добра по БЕЛ, математиката ще я видим....Аз някак преди 2 месеца приех нейния темп и сега само я тормозя  на тема организация и пилеене на време. Тя никога не бърза за никъде!!! Не, че не се притеснявам какво ще се случи и колко се готви за НВО, напротив, но усетих, че трудно мога да и наложа различен ритъм, просто се опитвам да я побутвам и помагам.

Последна редакция: ср, 10 апр 2019, 13:25 от Rady

# 417
  • Варна
  • Мнения: 1 123
...
Моля, погледнете го всички! Нали говорехме за гафове, децата и за тази възможност трябва да са подготвени.
9 задача! Хууубаво я огледайте/ по-скоро- децата/
мда, на пробния от МГ от 16.03 имаше същото капанче. Масова грешка и съответно -2 точки.
се оказал - има форма на глагола съм - това е изявително наклонение

# 418
  • Мнения: 13 424
    "оказал"- не е глагол!
"оказал" е минало деятелно причастие- нелична форма на глагола, но не и глагол.А питат за глагол.





# 419
  • Мнения: 5 010
Светкавичка, моля дай условието на конкретния въпрос. Трудно боравя с пощата /ком. ми не отваря архивирани материали/, а и в момента нямам и записаната парола. Нека помислим колективно.

Общи условия

Активация на акаунт